با استفاده از وام فوری قسطا امکان خرید اجاق گاز اقساطی ، مایکروفر اقساطی و هر کالای دیگری از هر فروشگاهی در سراسر ایران فراهم است. این وام در قالب یک کارت اعتباری به نام قسطا کارت در اختیار شما قرار میگیرد. پس امکان خرید از هر فروشگاهی (اینترنتی و غیر اینترنتی) برای شما فراهم خواهد بود.

وام خرید کالا

وام قسطا

لذا با استفاده از قسطا کارت خرید اقساطی لوازم خانگی ، خرید اقساطی ماشین لباسشویی و هر کالای دیگری امکان پذیر است. توجه کنید که برای خرید هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید کالا و برند مورد علاقه خود را خریداری کنید. مثلا برای خرید یخچال میتوانید نسبت به خرید یخچال اسنوا اقساطی یا هر برند دیگری که دوست داشتید اقدام کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم در خرید اجاق گاز اقساطی را شرح دهیم.

خرید اجاق گاز اقساطی

اجاق گاز یکی از وسایل ضروری هر خانه است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، شاید خرید اجاق گاز بصورت نقدی کار دشواری باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از وام قسطا میباشد. همانطور که گفته شد، شما با این وام میتوانید هر کالایی را از هر فروشگاهی که خواستید خریداری کنید و بعدا اقساط را به قسطا بازپرداخت کنید.

در این مقاله قصد داریم انواع اجاق گاز و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

خرید اجاق گاز اقساطی

بررسی انواع اجاق گاز

اجاق گاز ایستاده

اجاق های گازی ایستاده (مبله) رایج ترین نوع اجاق های گازی در ایران و دنیا می باشند. این اجاق ها برای قرار گیری در هر فضایی چه مابین کابینت و چه بصورت تکی طراحی شده اند. پنل کاربری این مدل نیز در قسمت جلو دستگاه تعبیه شده است.

بطور کلی اجزای یک اجاق گاز شامل موارد زیر میباشد که برای خرید اجاق گاز اقساطی حتما باید به کیفیت این موارد توجه کرد.

فن کانوکشن

فن های کانوکشن در دیواره پشتی اجاق قرار می گیرند. این فن ها گرمای داخل اجاق را توزیع نموده و هوای گرم را به جریان در می آورند، لذا به پخت یکسان و متوازن غذا کمک می کنند. اگر شما بسیار به پخت انواع کیک و شیرینی جات علاقه دارید، حتما به فن کانوکشن نیاز خواهید داشت. اجاق های در رنج قیمت متوسط به صورت معمول دارای یک فن کانوکشن می باشند.

صفحه نمایش هوشمند

برخی از مدل های اجاق های گازی دارای صفحه نمایشی در کنار ولوم شمعک ها می باشند. نشان دادن دمای داخل فر جهت جلوگیری از باز نمودن درب آن بطور مکرر، نمایش تنظیمات و برنامه های آشپزی در حال انجام و سایر موارد مربوط به اجاق در این نمایشگرها  از جمله مزایای آنها می باشد.

خرید اجاق گاز اقساطی

ترموکوپل

از جمله کاربردی ترین ویژگی اجاق های امروزی وجود ترموکوپل می باشد. سیستم ترموکوپل بدین صورت عمل می نماید که در صورت خاموش شدن شعله، جریان گاز نیز قطع می شود تا خطراتی چون آتش سوزی و گاز گرفتگی را بهمراه نداشته باشد.

فندک

فندک اتوماتیک از دیگر ویژگی های بسیار کاربردی است. شما به راحتی با چرخاندن ولوم و فشار آن به داخل و نگهداری آن برای چند ثانیه می توانید همزمان با جریان گاز از فندک خودکار اجاق برای روشن شدن مشعل ها استفاده نمایید. در این حالت نیازی به استفاده از فندک های مجزای دستی نیست.

اجاق گاز صفحه ای

اجاق گاز صفحه‌ای یکی از جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌های رومیزی است. این نوع اجاق توکار است و معمولا روی سطح کابینت یا داخل آن و زیر هود تعبیه می‌شود. هم سطح بودن این نوع اجاق با سطح کابینت جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌دهد. معمولا این نوع اجاق‌ گازهای صفحه‌ای را از جنس شیشه طراحی می‌کنند که بسیار زیباست.

مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای

برای خرید اجاق گاز اقساطی حتما باید به مزایا و معایب انواع آنها دقت کرد. اجاق گازهای صفحه ای معمولا در دو جنس استل و شیشه ای ساخته میشوند که نوع شیشه ای آن زیبایی بیشتری دارد. تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای بسیار آسانتر است و هر میزان چربی و جرم را می توان به راحتی از روی صفحه تمیز کرد و ضمن این که شیشه بعد از مدتی دچار خط و خش نخواهد شد و همچنان ظاهر خود را حفظ می کند.

تعمیرات اجاق گاز های صفحه ای بسیار ساده تر از گازهای مبله می باشد و همچنین حمل و نقل آنها قابل مقایسه با فرگاز نمی باشد. اما باید توجه کرد که:

  • این مدل فر ندارد. لذا باید از پخت کیک، شیرینی، نان، پیتزا و… چشم پوشی کنید.
  • به طور کلی، معمولا قدرت شعله‌ها در مدل رومیزی کمتر از مدل مبله هستند.
  • جداسازی و نصب گاز صفحه‌ای از خانه‌ای به خانه دیگر دشوار است.

خرید اجاق گاز اقساطی

اجاق گاز رومیزی

یکی دیگر از گزینه ای هایی که برای خرید اجاق گاز اقساطی پیش روی شماست. این اجاق گازها زمانی استفاده میشوند که امکان خرید و نصب اجاق گاز صفحه ای بصورت توکار فراهم نباشد. پس اگر قصد خرید اجاق گاز اقساطی برای فضا های کوچک را دارید، اجاق گاز رومیزی گزینه خوبی برای شماست.

بیشتر بخوانید:

بهترین وام لوازم خانگی برای تمام فروشگاه‌ها

اجاق گاز برقی

اجاق گاز برقی هم یکی از جدیدترین انواع اجاق گاز میباشد. اگر قصد خرید اجاق گاز اقساطی را دارید حتما ویژگی های این مدل اجاق گاز هم بررسی کنید.

اجاق های برقی المنت هایی دارند که با اتصال اجاق گاز به برق، گرمای بسیار زیادی توسط سیم پیچ به المنت ها منتقل شده و موجب می شود شما بتوانید قرمزی شعله های آن را مشاهده نمایید. حرارت ایجاد شده از شیشه عبور کرده و به غذای شما منتقل می شود. جالب اینجاست که در این فرایند نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. کافی است دوشاخه را به برق متصل نمایید.

مزایا و معایب اجاق گازهای برقی

اجاق گازهای برقی به دلیل زیبایی و به دلیل گرم شدن سریع برای افرادی که حرفه آنها تهیه دسر است، شرکت هایی و سازمان هایی که امکان اتصال به انشعاب گاز را ندارند و به طور کلی افرادی که نیاز به استفاده طولانی مدت از اجاق پخت و پز را ندارند و به یک اجاق کمکی نیاز دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. اما دارای معایبی هم هستند که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

مشکلات قطعی برق

یکی از معایب اجاق گاز برقی را می‌توان وابسته بودن آن به انرژی برق در نظر گرفت و با توجه به آنکه امکان قطع برق در مقایسه با قطعی گاز بیشتر است، شاید شما را در زمان پخت و پز اذیت کند و باعث شود غذایی که آماده می‌کنید کیفیت مطلوبی نداشته باشد.

خرید اجاق گاز اقساطی

مقاومت و طول عمر

از دیگر معایب اجاق گاز برقی می‌توان به طول عمر کمتر آن اشاره کرد؛ اگر قصد خرید اجاق گاز اقساطی دارید حتما باید به طول عمر آن هم دقت کنید. همچنین به دلیل آنکه ساختار اجاق گاز های برقی ساختار مستحکمی نیست، امکان دارد آسیب ببیند. از همین جهت نباید قابلمه‌های سنگین را بر روی این گاز قرار دهید زیرا ممکن است به گاز شما آسیب وارد کند.

مصرف برق گازهای برقی

تعرفه‌هایی که برای مصرف برق وجود دارد در مقایسه با تعرفه‌های گاز بیشتر است و شما باید هزینه‌ی بیشتری را برای مصرف این انرژی بپردازید؛ بنابراین اگر شما از دسته افرادی هستید که به مصرف انرژی اهمیت می‌دهید، بهتر است این اجاق گاز را انتخاب نکنید.

بیشتر بخوانید:

خرید مایکروفر اقساطی | تفاوت مایکروفر و مایکروویو چیست؟

مراحل خرید اجاق گاز اقساطی با قسطا کارت

دوست عزیز، برای اینکه بتوانید از خدمات فروش اقساطی برای خرید اجاق گاز اقساطی از طریق قسطا بهره مند شوید، لازم است که قسطا کارت داشته باشید.

قسطا کارت ، نوعی کارت اعتباری است که از سوی مجموعه قسطا برای متقاضیان عزیز صادر می شود. برای داشتن قسطا کارت لازم است که ابتدا در سایت قسطا برای خود یک حساب کاربری بسازید. ساخت اکانت در قسطا بسیار آسان و به صورت رایگان می باشد.

توجه داشته باشید که هنگام ساخت حساب کاربری حتما اطلاعات خواسته شده را کاملا دقیق و صحیح وارد نمایید.

پس از اینکه با موفقیت اکانت خود را ایجاد کردید، می توانید برای دریافت قسطا کارت درخواست خود را ثبت نمایید. مراحل ثبت درخواست کارت اعتباری قسطا کارت را می توانید به طور کامل در سایت ما به آدرس ghesta.ir مشاهده کنید.

یکی از مراحل ثبت درخواست قسطا کارت، مربوط می شود به بارگذاری مدارک. پس از اینکه مدارک خود را آپلود نمودید، قسطا عملیات اعتبارسنجی را آغاز می نماید و در صورت تایید اعتبار، شما می توانید بدون ضامن، از قسطا امتیاز الکترونیکی دریافت کنید و پس از آن قسطا کارت برای شما صادر خواهد شد و میتوانید از هر فروشگاهی نسبت به خرید اجاق گاز اقساطی اقدام کنید.

دریافت قسطاکارت

مزایای خرید اجاق گاز اقساطی با قسطا کارت

  • خرید با قسطا کارت از تمامی فروشگاه های سراسر کشور امکان پذیر است و تنها به چند فروشگاه خاص محدود نمی باشد.
  • مراحل دریافت قسطا کارت از زمان ثبت درخواست تا مرحله ی دریافت آن کاملا غیر حضوری و به صورت آنلاین امکان پذیر است.
  • امکان دریافت رمز اینترنتی برای قسطا کارت وجود دارد و شما می توانید با استفاده از این کارت اعتباری از فروشگاه های آنلاین معتبر مثل دیجی کالا نیز خرید نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی انواع اجاق گاز پرداختیم با این هدف که که مراحل خریداجاق گاز اقساطی را برای شما شرح دهیم. همچنین یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های خرید اقساطی از طریق قسطا کارت را به شما معرفی کردیم. امید است از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید. در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید. همکاران و مشاوران ما در مجموعه قسطا با کمال میل به کلیه ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.

قسطاکارت

از توجه و همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به سایت قسطا مراجعه کنید.