خرید مایکروفر اقساطی با وام بدون ضامن قسطا به راحتی امکان پذیر میباشد. اما قبل از خرید مایکروفر حتما این سوال برای شما پیش می آید که مایکروفر بخریم یا مایکروویو؟ مایکروفر بخریم یا سولاردام؟ مایکروفر بخریم یا آون توستر؟ در این مقاله به بررسی انواع این وسایل خواهیم پرداخت تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و وسیله که متناسب با نیازهای شما باشد را خریداری کنید.

توجه کنید که با وام قسطا میتوانید هر کالایی را از هر فروشگاهی بدون نیاز به چک و ضامن خریداری کنید لذا خرید لوازم خانگی اقساطی یا هرچیز دیگری به راحتی با وام قسطا امکان پذیر میباشد. در ادامه مراحل ثبت نام وام قسطا شرح داده میشود.

وام خرید کالا

وام قسطا

خرید مایکروفر اقساطی

داخل هر مایکروفر وسیله‌ای به نام مگنترون وجود دارد که انرژی الکتریکی را به اشعه های رادیوئی بسیار کوتاه تبدیل می‌کند که با توجه به مواد تشکیل دهنده غذا و طول موج فر، در ترکیب غذا نفوذ می‌کند. این امواج به آسانی توسط آب، چربی و قندها جذب می‌شوند و به لرزش بسیار سریع مولکول‌ها منجر می‌شوند. حرکت این مولکول‌های غذا که به سرعت در حال لرزشند، به نوبه خود گرما تولید می‌کند. در توان برقی بالا، غذا در معرض حداکثر مقدار انرژی مایکروفر قرار می‌گیرد. برای تولید سطح توان برق کمتر از صددرصد، چرخش مگنترن قطع و وصل می‌شود.

برای خرید مایکروفر اقساطی میتوانید از وام قسطا استفاده کنید. وام قسطا در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب، بنام قسطا کارت در اختیار شما قرار میگیرد. پس این کارت در تمامی فروشگاه های سراسر کشور معتبر میباشد و میتوانید با آن هر کالا یا خدماتی را بصورت اقساطی تهیه کنید. بعنوان مثال خرید اقساطی یخچال ، خرید تلویزیون قسطی و خدماتی مثل جراحی زیبایی اقساطی و…

مراحل دریافت وام قسطا

برای دریافت وام قسطا باید در www.ghesta.ir ثبت نام کنید و مدارک خود را بارگذاری کنید. این مدارک شامل موارد زیر میباشند:

  • تصویر کارت ملی
  • پرینت حساب
  • تصویر سند یا اجاره نامه محل سکونت
  • ارائه چک یا سفته (در ادامه توضیح داده میشود)

بعد از ثبت سفارش و بارگذاری مدارک در سایت، ظرف مدت ۱ تا ۳ روز کاری اعتبارسنجی شما انجام میشود و کارشناسان قسطا به شما اطلاع میدهند که با ضمانت چک میتوانید وام دریافت کنید یا سفته.

اکثر کاربران میتوانند با سفته وام دریافت کنند اما اگر نمره اعتباری شما ایجاب کرد که برای دریافت وام باید چک ارائه دهید اصلا جای نگرانی نیست. شما با اثبات خوش حسابیتان میتوانید در دفعات بعدی با سفته نسبت به دریافت وام بدون ضامن قسطا اقدام نمایید.

پس از اعتبارسنجی شما چک یا سفته را برای ما ارسال میکنید و قسطا کارت هم برایتان پست میشود و نهایتا ظرف مدت یک هفته قسطا کارت به دستتان خواهد رسید. یکی دیگر از مراحل خرید اقساطی مایکروفر ، افتتاح حساب در بانک آینده و فعالسازی امضای دیجیتال بصورت کاملا آنلاین میباشد که بهتر است قبل از ثبت سفارش این مرحله را انجام دهید تا معطلی کمتری داشته باشید.

خرید مایکروفر اقساطی

مایکروفر بخریم یا مایکروویو؟

تفاوت مایکروفر و ماکروویو در این است که مایکروویو مواد غذایی را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم درست می کند ولی مایکروفر با داشتن المنت گرمایی غذا را در مدت زمانی نسبتا بیشتر از مایکروویو ولی به طور کامل گرم می نماید و در اصطلاح غذا به طور کامل مغز پخت می شود.

بیشتر بخوانید:

خرید ماشین لباسشویی قسطی + راهنمای کامل خرید ماشین لباسشویی

مایکروویو

این دستگاه که مجهز به گرمکن با اشعه ( امواج مایکرو ) و المنت تابشی از بالا می باشد. این امواج خاصیتی مانند فرکاس بالا با طول موج کوتاه داشته که با توجه به نوع ماده ای که به آن تابیده می شوند، سه واکنش متفاوت نشان می دهند. به این معنا که یا جذب آن ماده می شوند، یا منتشر شده و یا از آن انعکاس می یابند. از آنجایی امواج مایکرو با جذب شدن در مواد دارای آب دمای آن را بالا می برند، برای آشپزی و پخت غذا نیز به کار برده می شوند. در واقع پخت غذا در مایکروویو توسط امواج با طول موج کوتاه صورت می گیرد.

معایب مایکروویو

از معایب دستگاه مایکروویو این است که بسیاری معتقد هستند غذای طبخ شده در آن چندان خوشمزه نیست. همچنین چون منبع ارتعاش در این دستگاه ثابت است، اگر غذایی در مجاورت آن باشد تنها بخشی که نزدیک منبع ارتعاش قرار دارد را گرم می‌کند. در مورد دیگر معایب مایکروویو نیز گفته می‌شود زمان طبخ غذا در آنها کوتاه است و احتمال دارد میکروب‌هایی که در غذا هستند کشته نشوند. از سوی دیگر امواج این دستگاه نیز همیشه مورد بحث بوده است. چرا که برخی فکر می‌کنند امواج کوتاه مایکروویو باعث ایجاد عوارضی شده و همچنین سبب پاره شدن و از هم پاشیدگی ذرات تشکیل‌دهنده مواد غذایی نیز می‌شوند. با این حال فروش این دو دستگاه در بازار بسیار رایج است هر چند به گفته فعالان بازار، مایکروفر که ترکیبی از موج و گرما است، تقاضای بیشتری دارد. با این توضیحات می‌توانید تصمیم بگیرید که مایکروفر بخرید یا مایکروویو برای شما مناسب‌تر است.

مایکروویو اقساطی

مایکروفر ، مایکروویو یا آون توستر؟

تفاوت آون توستر (فر برقی) و مایکروفر با این موضوع شروع می گردد که مایکروفرها نمی توانند غذا ها را به خوبی برشته کنند اما آون توستر ها می توانند. آون توستر ها دارای توابع پخت و پز هستند که در حالت خاصی غذا را برشته می کنند.

در مقایسه با مایکروویو با توجه به نحوه عملکرد مایکروویو که مولکول های آب را در درون غذا به ارتعاش وا میدارد، اب داخل غذا بخار شده و خشک می گردد. ولی در آون توستر با همان آب داخل غذا ، غذا را میپزد و بخار آب در درون غذا باقی می ماند. شما هیچوقت نمی تواند با مایکرویو یک مرغ را با امواج بپزید چون بعد از نیم ساعت خشک می شود ولی در اون توستر راحت اینکار را می توانید بکنید. قابل ذکر است که اکثر از میایکرویو های بازار سیخ جوجه گردان هم ندارند.

اگر یک توستر با کیفیت داشته باشید این عمل به خوبی انجام می شود. آون توستر ها بسیار سبک تر از مایکروفر هستند و بیشتر مورد پسند و اقبال قرار گرفته اند. مایکروفر جای بسیاری اشغال می کنند و معمولا برای فضاهای کوچک مناسب نمی باشند. به طور متوسط یک مایکروویو بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ وات انرژی مصرف می کند در حال که یک توستر بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ وات مصرف انرژی دارد.

آون توستر اقساطی

کاربر آون توستر

آون توستر در مدل های مختلف کاربردهای گوناگونی دارد در واقع این دستگاه ها ترکیبی از فر و توستر می باشند. آون توسترها می توانند نان را گرم، برشته وتست کنند و کاربردهای دیگری نظیر : طبخ انواع مواد غذایی، سرخ کردن، گرم کردن غذا، پخت کیک و پیتزا ، منجمد زدایی و .. را نیز دارا می باشند.

البته میزان این امکانات در مدل های گوناگون متفاوت است که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آون توستر دارد. مدل های پیشرفته مجهز به فناوری های جدیدی چون قابلیت گریل یا کانوکشن هستند ، فناوری کانوکشن با استفاده از یک فن سبب می شود تا حرارت به صورت یکنواخت به تمامی سطح غذا هدایت شود. از این رو علاوه بر افزایش سرعت پخت غذا کاملا آبدار پخته می شود. قابلیت گریل نیز وظیفه ی برشته کردن سطح غذاها را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

اجاق گاز قسطی | راهنمای کامل خرید اجاق گاز اقساطی

سولاردام چیست؟

کارشناسان برند ال جی نمونه دستگاهی شبیه به مایکروفر و مایکروویو را طراحی کرده اند که می توان گفت ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج نوری است.
سولاردام (سولاردم) را می توان همان دستگاه مایکروویو تصور کرد با این تفاوت که سیستم جدیدی به نام المنت های نوری به آن اضافه شده است. در سولاردام این امواج نوری گرمای بسیار بالایی را از خود توزیع می کنند ، وقتی مواد غذایی را درون دستگاه سولاردام قرار می دهید این سیستم با روشن شدن دستگاه شروع به فعالیت می کند .

مایکروویو، با اعمال موج بر روی غذا، باعث گرم شدن غذا می‌شود. امواجی که به خاطر طول موجی که دارند دارای انرژی زیادی هستند و با برخورد به مواد غذایی، باعث می‌شود مولکول‌های آب درون مواد غذایی به حرکت در آمده و غذا گرم شود. در سولاردام علاوه بر وجود امواج، المنت‌های نوری نیز وجود دارد که از دو طرف بالا و پایین، امواج گرمایشی را به غذا وارد می‌کند.

ترکیب موج و المنت‌ها حرارتی در سولاردام باعث ایجاد درجه حرارتی نزدیک به ۳۰۰ درجه در تنها چند دقیقه (۳-۵ دقیقه) می‌شود و کارایی قوی‌تری نسبت به مایکروویو دارد که تنها با تابش موج توانایی ایجاد حرارت در غذا را دارد.

سولاردام اقساطی

کلام پایانی

در این مقاله از مجله قسطا، با ویژگی و  تفاوتهای مایکروفر، مایکروویو، آون توستر و سولاردام آشنا شدید. حالا میتوانید با توجه به مطالب گفته شده و در نظر گرفتن نیاز خود، برای خرید تصمیم گیری کنید و با استفاده از وام قسطا نسبت به خرید اقساطی مایکروفر، سولاردام یا هر کالای دیگری اقدام کنید.

وام قسطا