عصر حاضر، زمان فوق العاده ای برای گیمر شدن است؛ یکی از مهم ترین دلایل آن وجود بیماری همه گیر است که مشاغل مختلف را تحت تاثیر قرار داده است و یکی از بهترین گزینه ها برای کسب درآمد، می تواند کسب در آمد از بازی باشد. به علاوه، با توجه به اینکه تعداد زیاد بازی جدید هر ماه منتشر شده و به بازار ارائه می شود، اکنون زمان مناسبی است که  برای خرید یا ارتقا تجهیزات خود اقدام کنید. در این مقاله ما به مقایسه انواع کنسول های بازی پرداخته ایم.

وام خرید کالا

وام قسطا

در این مقاله همچنین با نحوه خرید صندلی گیمینگ اقساطی، PS4 اقساطی، خرید کنسول بازی اقساطی، خرید اقساطی قطعات کامپیوتر، خرید ساعت هوشمند قسطی، خرید دوربین قسطی و همچنین قیمت PS5 آشنا خواهید شد. پس اگر قصد خرید پلی استیشن یا ایکس باکس سری ایکس را دارید، لطفا تا انتهای این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

قسطا پیشرو در صنعت لندتک در ایران، ارائه دهنده تسهیلات و امتیاز الکترونیکی به صورت یک کارت اعتباری می باشد که با هدف تسهیل امر خرید اقساطی انواع کالا و خدمات در سراسر کشور خدمات خود را ارائه می دهد.

 

سیستم گیمینگ یا کنسول بازی؟

قبل از اینکه به مقایسه انواع کنسول های بازی بپردازیم، خوب است مقایسه ای کوتاه داشته باشیم بین سیستم گیمینگ و کنسول بازی. لطفا همراه ما باشید.

به طور کلی سیستم گیمینگ در مقایسه با کنسول بازی دارای تفاوت هایی می باشد و این دو همواره در یک رقابت و نبرد باستانی با یکدیگر به سر می برند و این نبرد است که گیمرها را از یکدیگر جدا می‌کند.

شاید به نظر برسد که همین دیروز بود که پلی ‌استیشن ۴ (PS4) و ایکس باکس وان جدیدترین و بهترین کنسول‌ های بازی به شمار می آمد؛ اگرچه نسخه ‌های به روز رسانی شده ی نسل میانی پلی ‌استیشن ۴ پرو و ​​انواع ایکس ‌باکس وان ایکس احتمالاً نیز در دسترس بود.

با این وجود ، پلی‌ استیشن ۵ و ایکس ‌باکس سری ایکس در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شدند و فناوری ‌های جدید را به نمایش گذاشتند و دو بحث همیشه تکرار شونده را در میان گیمرها بازگشایی کردند.

اما اگر بخواهیم مقایسه ای بین سیستم گیمینگ و کنسول بازی داشته باشیم، می توان گفت، به طور کلی، اگر از لحاظ قیمت و دسترسی آسان را در اولویت قرار دهیم، کنسول های بازی انتخاب بهتری هستند، در حالی که اگر به عملکرد و جلوه های بصری بهتر، همراه با انعطاف پذیری و شخصی سازی بیشتر اهمیت بدهیم، سیستم های گیمینگ انتخاب بهتری خواهد بود.

با این وجود، در حال حاضر، شانس با کنسول‌های بازی است، چرا که با کمبود پردازنده ‌های گرافیکی، سیستم های گیمینگ بسیار گران قیمت شده است.

مقایسه انواع کنسول های بازی

با مقایسه انواع کنسول های بازی خرید مطمئن تری داشته باشید

به منظور آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان با انواع سیستم و کنسول بازی، تاریخچه ای از انواع کنسول بازی و ویژگی های هر کدام از آن ها را آورده ایم. لطفا همراه ما باشید.

تاریخچه و انواع مدل پلی استیشن

به منظور مقایسه انواع کنسول های بازی از کنسول های بازی پلی استیشن آغاز می کنیم و مدل های مختلف پلی استیشن را به شما معرفی خواهیم کرد.

شرکت سونی برند پلی استیشن خود را در سال ۱۹۹۴ راه ‌اندازی کرد و از آن زمان تاکنون، این شرکت چهار کنسول بزرگ را منتشر کرده است که همگی دارای طرح ‌ها و امکانات تازه‌ ای بوده اند. در حال حاضر ۷۸ درصد از سود شرکت سونی مربوط به پلی استیشن می باشد.

پلی استیشن

پلی استیشن اصلی در ۳ دسامبر ۱۹۹۴ در ژاپن راه اندازی شد. این کنسول به اولین کنسول بازی ویدیویی تبدیل شد. در آن زمان بیش از ۱۰۰ میلیون از این نوع دستگاه به بازار عرضه شد. پلی استیشن به ‌عنوان بخشی از نسل پنجم کنسول‌ های بازی در نظر گرفته می ‌شود و در اواسط دهه ۹۰ با سگا ساترن و نینتندو ۶۴ رقابت کرد.

PSone

پس از آن سونی نسخه های کوچک تر کنسول های خود، یعنی PSOne را در ۷ ژوئیه ۲۰۰۰ منتشر کرد. PSone علاوه بر اینکه کوچک تر بود، دارای یک شاسی باز طراحی شده بود که بسیار گردتر بود. همچنین یک رابط کاربری گرافیکی به روز داشت.

پلی استیشن ۲ (PS2)

پلی استیشن ۲ برای اولین بار در ۴ مارس ۲۰۰۰ در ژاپن عرضه شد و با فروش بیش از ۱۵۵ میلیون دستگاه در طول ۱۲ سال، تبدیل به پرفروش ترین کنسول بازی تا به امروز شد. PS2 بخشی از نسل ششم کنسول ها است و با سگا Dreamcast، Nintendo’s GameCube و Xbox مایکروسافت رقابت می کند.

پلی استیشن ۲ اسلیم لاین

در سپتامبر ۲۰۰۴، سونی با رونمایی از PlayStation 2 Slimline به استراتژی خود برای انتشار نسخه های کوچک تر کنسول ها ادامه داد؛ و این سیستم ها نه تنها کوچک تر بود، بلکه صدای کمتری داشت و دارای یک پورت اترنت داخلی نیز بود.

پلی استیشن ۳ اسلیم

شرکت سونی، PS3 slim را در سپتامبر ۲۰۰۹ عرضه کرد که نه تنها سایز آن حدود یک سوم کوچک تر و سبک تر بود، بلکه به دلیل اینکه بر اساس تکنولوژی ۴۵ نانومتری جدید ساخته شد، انرژی کمتری مصرف می کرد، خنک تر و کم صداتر بود.

poco F3 یا a52s ؟ مقایسه کامل | مجله قسطا

مقایسه انواع کنسول های بازی

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تلویزیون در ۸ گام

پلی استیشن ۳ سوپر اسلیم

پلی استیشن ۳ به صورت فوق باریک طراحی شد که در سپتامبر ۲۰۱۲ منتشر شد و این برای اولین باری بود که سونی در تولید و طراحی یکی از کنسول‌ های اصلی خود تجدید نظر کرد.

در پلی استیشن ۳ ، سینی دیسک با شکاف جلویی حذف شد و در جای آن، شاسی به گونه ‌ای قرار گرفت که یک درب کشویی با درایو نوری آن را می‌پوشاند و می توان از بالای کنسول به آن دسترسی داشت. این کنسول نه تنها باریک تر از مدل قبلی بود، بلکه دارای وزن کمتری هم بود.

پلی استیشن ۴

سونی پلی استیشن ۴ را در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی عرضه کرد و در اولین روز عرضه آن، یک میلیون دستگاه فروخت و آن را تبدیل به سریع ترین کنسول در یک دوره ۲۴ ساعته تا به امروز کرد.

پلی استیشن ۴ اسلیم

سونی این نوع پلی استیشن را در سایز کوچک تری عرضه کرد، سبک تر است و لبه های آن نسبت به لبه های تیز PS4 ، دارای گوشه های گردتر است.

پلی استیشن ۴ پرو

این کنسول مبتنی بر گرافیک AMD Polaris می باشد و دارای عملکرد گرافیکی ۴٫۲ ترافلاپس است. علاوه بر این، سونی ادعا می کند که Pro از قابلیت های بازی ۴K پشتیبانی می کند. این کنسول همچنین کاملاً با PS4 سازگار می باشد و سونی می گوید که توسعه دهندگان می توانند از قدرت پردازش اضافی برای تقویت ویژگی های گرافیکی موجود در ۱۰۸۰p استفاده کند.

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵ که در سال ۲۰۱۹ به عنوان جانشین پلی استیشن ۴ معرفی شد، در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ در استرالیا، ژاپن، نیوزلند، آمریکای شمالی و کره جنوبی ارائه شد و یک هفته بعد در سراسر جهان عرضه شد. PS5 در کنار کنسول های Xbox Series X و Series S مایکروسافت که در همان ماه عرضه شدند، بخشی از نسل نهم کنسول های بازی ویدیویی محسوب می شود.

نکات مهم در خرید PS4  و PS5

اگر هنوز برای خرید پلی استیشن اقدام نکرده اید، با مطالعه نکات مربوط به مقایسه انواع کنسول های بازی می توانید خرید مطمئن تری داشته باشید.

کلا در مقایسه انواع کنسول های بازی ، مهم ترین نکاتی که برای خرید PS5 و PS4 باید در نظر داشته باشید، امکانات هر کدام از این دو دستگاه است. شما باید با توجه به نوع نیاز خود، ابتدا امکانات هر دستگاه را بررسی کنید و بسنجید. برای مثال یک مسئله ی مهم مربوط به فضای هارد دیسک است که باید از فضای کافی برخوردار باشد.

مورد بعدی در مقایسه انواع کنسول های بازی در ارتباط با پلی استیشن ها هزینه ی خرید دستگاه پلی استیشن است. مسلما قبل از خرید لازم است که بودجه خود را مد نظر قرار دهید.

به علاوه، اگر قصد دارید بازی های آنلاین سنگین انجام دهید، نیاز به کابل اترنت دارید. بنابراین قبل از خرید PS4 و PS5 این نکته را هم در نظر داشته باشید.

توجه کنید که اگر اشتراک گذاری داده ها برای شما اهمیت داشته باشد، لازم است دستگاهی که خریداری می کنید دکمه ی اشتراک گذاری داشته باشد. این مورد بعدی در مقایسه انواع کنسول های بازی پلی استیشن می باشد که توصیه می شود به آن توجه کنید.

همچنین قبل از خرید، به پردازشگر و حافظه ی ذخیره سازی دستگاه نیز توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون بی سیم در قیمت های مختلف (آپدیت اردیبهشت ۱۴۰۱)

مقایسه انواع کنسول های بازی

مقایسه انواع X BOX

حدود بیست سال پیش، شرکت مایکروسافت Xbox اصلی را در آمریکای شمالی عرضه کرد و تحولی در دنیای بازی های کنسولی به وجود آورد. برای تکمیل مقایسه انواع کنسول های بازی در ادامه مقاله تاریخچه ای از انواع XBOX را برای شما عزیزان آورده ایم.

XBOX

مایکروسافت به دلیل اینکه این کنسول بازی را بر اساس فناوری Microsoft DirectX ارائه کرد نام XBOX را برای آن انتخاب کرد. این کنسول به طور کلی طراحی بسیار کاربردی داشت، با چهار پورت کنترلر در جلو، یک منبع تغذیه داخلی، و البته یک پورت اترنت داخلی برای سرویس بازی آنلاین مایکروسافت Xbox Live.

XBOX 360

ایکس باکس ۳۶۰ یک کنسول با ظاهر بسیار متفاوت با ایکس باکس اصلی بود؛ که به صورت استاندارد به رنگ سفید می باشد. این کنسول موفقیت بزرگی برای مایکروسافت بود و مسلماً برای اولین بار با پلی استیشن سونی رقابت کرد.

XBOX 360 S

ایکس باکس ۳۶۰ اس دو مزیت قابل توجه نسبت به ایکس باکس ۳۶۰ اصلی با خود به ارمغان آورد، که اگر ابعاد باریک تر آن را در نظر بگیرید، دارای مزیت های دیگر از جمله پورت و … نیز می باشد.

XBOX 360 E

مایکروسافت مدل نهایی Xbox 360 E را در ژوئن ۲۰۱۳، تنها چند ماه قبل از عرضه نسل بعدی ایکس باکس وان، عرضه کرد. ۳۶۰ E ویژگی‌های جدیدی نداشت، اما طراحی آن جدید بود که با کنسول نسل بعدی همخوانی داشت. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که نسبت به کنسول‌های ۳۶۰ قبلی، بی صداتر و خنک‌تر کار می‌کند.

XBOX ONE

با Xbox One، مایکروسافت قصد داشت کنسول بازی ویدیویی خود را به‌ جای محلی برای بازی ‌ها، به‌ عنوان یک مرکز برای همه سرگرمی‌ ها ارائه دهد. این دستگاه شامل تعدادی سرویس پخش ویدئو بود، و این قابلیت را داشت که باکس کابل خود را از طریق کنسول هدایت کند تا کاربر بتواند از آن برای تماشای تلویزیون زنده، حتی زمانی که در حال بازی است، استفاده کند.

XBOX ONE S

اگرچه در نگاه اول ایکس باکس وان اس شبیه به یک مدل معمولی باریک نسل میانی به نظر می رسد، اما برخی پیشرفت های قابل توجهی نیز نسبت به کنسول اصلی ارائه می دهد؛ از جمله یک پخش کنندهBlu-ray  ۴K، پشتیبانی از سرویس های استریم ویدئو ۴K / HDR و پشتیبانی از HDR برای بازی ها.

XBOX ONE X

ایکس باکس وان ایکس برای ورود بازی ‌های ۴K/HDR به ایکس‌ باکس وان مایکروسافت بدون نیاز به معرفی نسل جدید کنسول ‌های ایکس ‌باکس ارائه شد. اما با وجود قدرت گرافیکی بسیار بالاتر از Xbox One اصلی یا Xbox One S، ایکس باکس وان ایکس همچنان توانسته به طرز قابل توجهی طراحی کوچک تری داشته  باشد و طراحی مستطیلی تیز مشابه One S نیز دارد.

XBOX SERIES S

این اولین بار نیست که مایکروسافت دو سطح کنسول را در یک نسل ارائه می کند؛ سری S و سری X ، که جز متفاوت ترین کنسول هایی است که مایکروسافت تا به حال به طور همزمان منتشر کرده است.

XBOX SERIES X

XBOX SERIES X دارای طراحی منحصر به فردی است که با طرح های قبلی آن کاملا متفاوت است اما در سری X به وضوح از خطوط تمیز و طرح های تیره رنگ Xbox One X در طراحی الهام گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی [۱۴۰۱]| وام خرید لپ تاپ

مقایسه انواع کنسول های بازی : چند نکته برای خرید  XBOX

هنگامی که قصد خرید یک XBOX را دارید، ایده خوب این است که ابتدا کمی تحقیق کنید تا بدانید دقیقاً چه چیزی در هر مدل از XBOX در دسترس است و اصلا شما چه چیزی از یک سیستم بازی می خواهید. برای مثال باید بدانید که چه بازی ‌هایی برای یک سیستم در دسترس است، و اینکه آیا توسعه ‌دهندگان بازی چه امکانات جدیدی را برای آن در نظر گرفته اند. سازگاری با بازی های قدیمی تر، پشتیبانی از بازی های آنلاین، قابلیت های چند رسانه ای، امکانات سخت افزاری و … نیز ملاحظاتی است که شما باید هنگام خرید یک XBOX در نظر داشته باشید.

مقایسه انواع کنسول های بازی

بهترین روش خرید اقساطی انواع کنسول بازی از طریق قسطا

اگر شما یک استریمر هستید یا به تازگی به بازی های کامپیوتری علاقه مند شده اید و یا اینکه قصد دارید از این طریق کسب درآمد کنید، با مقایسه انواع کنسول های بازی اکنون می توانید بهتر تصمیم بگیرید که چه نوع سیستمی را خریداری کنید؛ همچنین خبر خوب این است که شما می توانید بدون نگرانی برای پرداخت نقدی هزینه، برای خرید اقساطی انواع کنسول بازی از طریق قسطا اقدام کنید.

محاسبه اقساط

قسطا برای فراهم آوردن امکان خرید قسطی آسان مشتریان، یک امتیاز الکترونیکی بدون ضامن در نظر گرفته است که آن را در قالب یک کارت اعتباری به نام قسطا کارت در اختیارشان قرار می دهد که می توانند با استفاده از آن نقدا خرید کرده و بعدا آن هزینه را در قالب چند قسط به قسطا بپردازند.

برای در دست داشتن قسطا کارت لازم است که در سایت قسطا یک حساب کاربری ایجاد کنید؛ سپس برای دریافت قسطا کارت درخواست خود را ثبت نمایید. ما پس از انجام مراحل اعتبارسنجی، در صورت تایید اعتبار شما، امتیاز الکترونیکی را برای شما در نظر خواهیم گرفت و قسطا کارت را صادر کرده و آن را با امتیاز شما شارژ می نماییم.

پس از آن شما می توانید از تمامی فروشگاه های سراسر کشور که مجهز به دستگاه پوز می باشد نسبت به خرید هر کالایی مانند خرید گوشی شیائومی اقساطی و… بصورت نقدی اقدام کنید و آن هزینه را به صورت اقساط ماهانه به قسطا بپردازید.

دریافت قسطاکارت

کلام پایانی

سال ها قبل بازی های کامپیوتری، کنسول های بازی و … تنها به عنوان یک سرگرمی خریداری می شد. اما امروزه از سیستم های بازی بسیار هدفمندتر استفاده می شود و حتی می توان گفت از استریم های بازی می توان به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده کرد.

بر همین اساس در این مقاله به مقایسه انواع کنسول های بازی

پرداختیم و یکی از مهم ترین راه های خرید اقساطی کنسول بازی را به شما معرفی کردیم. به این ترتیب دیگر نه برای انتخاب یک کنسول بازی مناسب با مشکل مواجه خواهید شد و نه مشکلی برای پرداخت نقدی هزینه آن خواهید داشت.

قسطاکارت

از توجه و همراهی تان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.