با افزایش شهریه مدارس، مخصوصا مدارس غیر دولتی، وام شهریه مدارس میتواند برای خیلی از افراد قابل توجه باشد. پرداخت اقساطی شهریه مدارس هم یکی از مواردی است که با قسطا کارت امکان پذیر میباشد. وام قسطا تا سقف ۲۰ میلیون تومان در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید با این کارت نسبت به خرید هر کالا و یا پرداخت هزینه هرگونه خدماتی اقدام کنید. برای دریافت وام قسطا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

وام شهریه مدارس

همانطور که گفته شد با توجه به شرایط اقتصادی موجود، وام شهیه مدارس میتواند کمک خرج مناسبی برای خانواده ها باشد. شما میتوانید از وام قسطا برای تامین هزینه شهریه مدارس استفاده کنید. در ادامه شما را با مراحل دریافت وام قسطا آشنا میکنیم.

بانک و موسسات مختلفی هستند که نسبت به اعطای وام اقدام کرده اند اما معمولا دریافت وام از بانکها دردسرهای زیادی دارد و بسیار زمان بر میباشد. مراحل اداری مختلف، ارائه ضامن و پروسه طولانی از جمله این دردسرها هستند. در ادامه این مطلب با معرفی وام قسطا، قصد داریم شما را با راحت ترین وام آشنا کنیم.

مزایای وام قسطا

وام قسطا نوعی وام خرید کالا است که م.رد تایید بانک مرکزی میباشد. این وام در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب به نام قسطا کارت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. لذا شما میتوانید با این کارت از هر دستگاه پوزی بصورت نقدی خرید کنید و بعدا اقساط را به قسطا پرداخت کنید. پس مزایای این وام عبارتند از:

  • معتبر در تمامی فروشگاه های (اینترنتی و غیر اینترنتی) سراسر کشور
  • امکان پرداخت هزینه انواع خدمات مانند دندانپزشکی اقساطی و…
  • بدون نیاز به ضامن
  • کاملا آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری
  • تامین اعتبار در یک هفته

مراحل دریافت قسطا کارت

مراحل دریافت وام قسطا یا همان قسطاکارت برای بازنشستان بسیار ساده و سریع بوده و نکته مهم دیگر این است که تمام مراحل دریافت قسطاکارت آنلاین و غیر حضوری بوده از همین رو بازنشستگان گرامی نیازی به مراجعه‌های مکرر به شعب بانکی نداشته و حتی اگر خودشان قادر به انجام مراحل غیر حضوری نباشند؛ نزدیکانشان به راحتی با تلفن همراه هوشمند یا رایانه شخصی قادر به تکمیل این مراحل می‌باشند.

دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام قسطا ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد. برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.

در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد.

و در رتبه‌هایی پایین اعتبارسنجی متقاضیان مانند روال گذشته لازم است تضامین مورد نیاز دریافت وام فوری قسطا را به‌صورت چک‌قسط ارائه بدهند. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا  آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

شهریه مدارس غیر دولتی

مدارس غیرانتفاعی یا غیردولتی، مدارسی هستند که تحت نظر وزارت آموزش و پرورش اداره شده، اما با مشارکت های مردمی اداره می شوند و معمولا برای تامین هزینه های خود مبلغی را به عنوان شهریه از خانواده ها دریافت می نمایند. این مدارس در سال های اخیر به دلیل ارائه امکانات مختلف به دانش آموزان طرفداران زیادی پیدا کرده اند و خانواده های زیادی خواهان ثبت نام فرزند خود در این مدارس هستند.

مدارس غیر انتفاعی، مبلغی با عنوان شهریه را در زمان ثبت نام مدارس از دانش آموزان دریافت می کنند که معمولا هزینه حقوق و مزایای معلمان، مدیر و کادر آموزشی، اجاره بها، هزینه خدمات آموزشی و فوق برنامه و غیره را در بر می گیرد. مبلغ مذکور با توجه به نوع خدمات ارائه شده و منطقه ای که مدرسه غیردولتی در آن واقع شده، متفاوت است.

اما شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در هر استان دارای مبلغ حداقل و حداکثر است که از طریق برنامه سام قابل استعلام می باشد. شهریه ثابت مدارس غیردولتی حداقل ۴ میلیون تومان و حداکثر ۳۵ میلیون تومان است. شهریه ثابت بر اساس برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس و ساختار فضا و تجهیزات و نیروی انسانی مشخص می‌شود.

همچنین خانواده‌هایی که بیش از نرخ مصوب پرداخت کرده اند می‌ توانند با ورود به سامانه شکایت خود را ثبت کرده ویا با تلفن ۴۳۱۷ تماس بگیرند و خانواده‌ هایی که تا اول مهر و شروع سال تحصیلی قصد جابجایی مدرسه فرزنده خود را دارند می‌ توانند ۹۵ درصد شهریه پرداختی را از موسسان مدرسه پس بگیرند.

شهریه مدارس شاهد

همان طور که اشاره کردیم، مبلغی تحت عنوان کمک سرانه آموزشی از کلیه دانش آموزان شاهد (پرداخت توسط منابع مالی بنیاد شهید) و غیر شاهد گرفته می شود. البته به نظر می رسد که این شهریه برای دانش آموزان شاهد کمتر است و این افراد ملزم به پرداخت حداکثر مبلغ تعیین شده نخواهند بود. به همین منظور، هر ساله حداقل و حداکثر میزان شهریه مجاز مدارس شاهد از سوی مراجع ذی ربط اعلام می گردد که تعیین میزان دقیق آن برای هر مدرسه، مترصد شرایط مختلفی از جمله امکانات آموزشی، وضعیت تحصیلی و پرورشی، شرایط معیشت مردم منطقه مورد نظر، قدمت مدرسه، نوع شهرستان و استان، میزان ساعات درسی، برنامه های آموزشی مکمل و فوق برنامه و… خواهد بود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که نرخ اعلام شده در هر سال تحصیلی، مقداری افزایش می یابد اما به طور کلی، شهریه مدارس شاهد نسبت به سایر مدارس شهریه پرداز نسبتا کمتر است اما امکانات آموزشی آن را می توان هم تراز با سایر مدارس خاص ارزیابی نمود. شهریه مدارس شاهد در سال ۱۴۰۱ بصورت زیر میباشد:

  • ابتدایی: ۸۰۰ هزار نومان الی ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  • متوسطه اول: ۹۰۰ هزار تومن الی ۲ میلیون تومان
  • متوسطه دوم: ۱ میلیون تومان الی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

شهریه مدارس هیئت امنایی

میزان شهریه مدارس هیئت امنایی با توجه به خدمات و امکاناتی که هر یک از آنها ارائه می نمایند ، متفاوت است. در دوره متوسطه اول یعنی پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم معمولا شهریه بیشتری از دانش آموزان دریافت می شود اما مقطع ابتدایی هزینه تحصیل پایین تری دارد.

شهر محل تاسیس مدرسه ، امکانات مدرسه ، سطح علمی مدرسه ، معلمان و دبیرانی که در آن مدرسه حضور دارند و … همگی در تعیین شهریه تاثیر گذار هستند و میزان حدودی شهریه در هر یک از مقاطع به صورت زیر است :

  • مقطع ابتدایی : ۵۰۰ هزار تومان الی ۸۰۰ هزار تومان
  • مقطع متوسطه اول : ۶۰۰ هزار تومان الی ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان
  • مقطع متوسطه دوم : ۸۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون تومان

کلام پایانی

در این مقاله شهریه انواع مدارس را در سال ۱۴۰۱ بررسی کردیم و با معرفی وام قسطا روشی برای پرداخت اقساطی هزینه شهریه مدارس ارائه دادیم. با مراجعه به سایت www.ghesta.ir میتوانید نسبت به دریافت این وام اقدام کنید.