وام لوازم خانگی

انواع وام لوازم خانگی

وام لوازم خانگی یکی از تسهیلات بانکی و غیر بانکی ارائه شده برای خرید کالا بوده، این تسهیلات در انواع و طرح‌های مختلفی توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مسئول معرفی می‌شود که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. این روزها که جامعه در حال تجربه نوسانات بالای بازار و تورم اقتصادی‌ست؛ طبیعتاً برنامه‌ریزی و پس‌انداز برای خرید یک کالا گزینه مناسبی به‌حساب نیامده و از همین رو افراد به دنبال راه‌ها جایگزین خرید کالا مورد نظرشان هستند.

در این مقاله از مجله قسطا به بررسی انواع وام‌ لوازم خانگی و وام خرید کالا پرداخته شده‌است. امروزه افراد با پس‌انداز کردن نه‌تنها موفق به خرید کالا مد نظرشان نمی‌شوند بلکه ممکن است مقصد این مسیر آن‌ها رو از مقصودشان دورتر هم کند. به همین دلیل خرید اقساطی کالا به گزینه بهینه‌ای برای انتخاب تبدیل شد.

وام قسطا

در این میان سازمان‌ها، بانک‌ها، شرکت‌ها و حتی برخی فروشگاه‌ها شرایطی را برای خرید لوازم خانگی اقساطی فراهم آورده‌اند؛ اگر بخواهیم وام‌های خرید لوازم خانگی را دسته‌بندی کنیم، آن‌ها به دو دسته وام خرید کالا نقدی و وام خرید کالا اعتباری تقسیم می‌شوند.

وام خرید کالا نقدی همان‌طور که از نامش پیداست وجه نقدی‌ست که به عنوان وام خرید کالا به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ البته با توجه قوانین جدید بانک‌ها و سیاست‌ها مبنی بر حمایت از تولید کالا ملی، این نوع وام خرید کالا عرضه بسیار پایینی داشته و طی شرایطی خاص و سخت‌گیرانه مثل تضامین دشوار و نیاز به سپرده‌گذاری پرداخت می‌شوند.

وام اعتباری خرید کالا در مقابل عرضه بالا و تقاضا بالایی دارد؛ در این نوع وام به متقاضیان وجه نقد داده نمی‌شود. به جای پول نقد متقاضیان از اعتباری برخوردار شده تا به واسطه آن بتوانند از فروشگاه‌های مشخص شده اقدام به خرید اقساطی کنند. در برخی دیگر از وام‌های اعتباری متقاضی محدود به خرید کالا مورد نظر خود فقط در برندهای معرفی شده است و از ازادی عمل برخوردار نیست.

وام لوازم خانگی

فروشگاه‌هایی هم هستند که خود اقدام به فروش اقساطی لوازم خانگیی کرده و از این طریق جای وام لوازم خانگی را برای متقاضیان پر می‌کنند؛ اما در مورد این فروشگاه‌ها نکاتی وجود دارد و آن هم تفاوت در نحوه ارائه تسهیلات، سلیقه‌ای بودن میزان سخت‌گیری و همچنین تفاوت بالا قیمت نقدی و اقساطی می‌باشد.

برخی از فروشگاه‌ها شرایطی مناسب برای خرید اقساطی لوازم خانگی فراهم آورده‌اند اما معمولاً مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت از مشتریان خود دریافت می‌کنند. در خریدهای کوچک شاید این گزینه انتخاب مناسبی به نظر آید؛ اما با افزایش اقلام کالا در مواردی مثل خرید اقساطی جهیزیه، تامین بودجه لازم برای پیش‌پرداخت خود نیز موضوعی دشوار است.

وام قسطا

انتخاب سومی هم وجود دارد که منجر به دریافت وام لوازم خانگی بدون محدودیت، بدون نیاز به ضامن، بدون معطلی، معتبر در سراسرکشور و بدون محدودیت شده یا باعث تکمیل بودجه مختص خرید می‌شود. قبل از معرفی بهترین وام خرید لوازم خانگی ابتدا موضوع معقولانه بودن خرید اقساطی را بررسی می‌کنیم. در ادامه با مجله قسطا همراه باشید.

وام لوازم خانگی

نحوه دریافت وام لوازم خانگی

خرید اقساطی بهتر از نقدی؟

با توجه به شرایط اقتصادی که پیش‌تر ذکر شد و افزایش میل به خرید اقساطی، این پرسش به وجود می‌آید که «خرید اقساطی بهتر از نقدی است یا خیر؟» در پاسخ این پرسش برای همه قابل درک و فهم است چرا که پس‌انداز کردن این روزها مشکل گشا نیست. لازم نیست برای تهیه کالا مورد نیاز صبر کرد و می‌توان تمام یا بخشی از بودجه مورد نیاز آن را از طریق وام خرید کالا تامین کرد.

در این بازار پر نواسان که نرخ دلار تغییرات زیادی می‌کند؛ قیمت کالاها به سرعت تغییر پیدا کرده و به همین دلیلی بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن کالا مورد نظر را خریداری نمود.  بله؛ در چنین شرایطی هرچه سریع‌تر خرید انجام شود بُرد است. از همین رو می‌توان گفت اگر شرایط خرید نقدی در آن‌ِواحد وجود نداشته باشد؛ خرید اقساطی گزینه بهتری به نسبت خرید نقدی بوده و مبلغ بیشتری که در خرید کالایی مثلاً مبل اقساطی پرداخت می‌شود به صرفه‌تر از انتظار و رشد تورم است.

وام لوازم خانگی و خرید مبل اقساطی

وام قسطا بهترین وام خرید لوازم خانگی

قسطا اولین و تنها شرکت فعال در حوزه لندتک است که تسهیلات اعتباری بدون محدودیت ارائه می‌دهد. در واقع وام قسطا یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده که در سراسر ایران معتبر و قابل استفاده می‌باشد. وام قسطا تحت عنوان قسطا کرات صادر می‌شود و تمام فرآیند دریافت قسطاکارت فوری و کم‌تر از یک هفته زمان می‌برد. تمام مراحل دریافت نیز آنلاین بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت وام قسطا در جهت خرید لوازم خانگی اقساطی یا هر کالا و خدمات دیگری وجود ندارد.

اعتبار وام قسطا تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده و دارای بازپرداخت حداکثر ۱۲ ماه و بدون نیاز به ضامن می‌باشد. در پاسخ به این پرسش که چرا وام قسطا بهترین وام خرید لوازم خانگی است؟ باید گفت که قسطا کارت نیازی به معرفی ضامن ندارد و با دو حالت سفته و چک قابل ضمانت است. قسطاکارت محدودیتی در استفاده ندارد و از طریق آن می‌توان هزینه خرید از تمام فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی معتبر در سراسر کشور و تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی دارای دستگاه کارت‌خوان سراسر کشور را پرداخت نمود.

لازم به ذکر است دریافت وام قسطا فقط برای خرید اقساطی لوازم خانگی و کالاهای دیگر نمی‌باشد؛ با قسطاکارت امکان پرداخت هزینه انواع خدمات مثل خدمات دندان پزشکی، خدمات زیبایی، خدمات مسافرتی و بلیت، تعمیر خودرو و تعمیر خانه و… وجود دارد.

محاسبه اقساط

مراحل دریافت وام قسطا

مراحل دریافت وام لوازم خانگی از قسطا یا همان قسطاکارت بسیار ساده و سریع بوده و تمام مراحل دریافت غیر حضوری‌ست. دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام خرید کالا قسطا کارت ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد.

مراحل دریافت وام قسطا

برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

  • در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.
  • در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد.
  • و در رتبه‌هایی پایین اعتبارسنجی متقاضیان مانند روال گذشته لازم است تضامین مورد نیاز دریافت وام فوری قسطا را به‌صورت چک‌قسط ارائه بدهند. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.

پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود یک روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود. و در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است.

در نهایت و با تکمیل تمام موارد فوق، قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط به عنوان پیش‌پرداخت امکان استفاده از قسطا کارت را برای خرید اقساطی هر نوع کالایی مثل خرید یخچال اقساطی یا خرید تلویزیون اقساطی و … از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی معتبر و یا پرداخت هزینه انواع خدمات دریافت شده را خواهد داشت.

وام قسطا