ما گاهی در رویاهایمان به دنبال غول چراغ جادو می‌گردیم که بیاید و برایمان صندوق پول از غیب ظاهر کند. اما اگر روزی تمام فانتزی‌های جهان تبدیل به واقعیت شوند و شما صاحب آن صندوق‌های طلایی شوید، به نظرتان می‌توانید هزینه‌ها و درآمدها را مدیریت کنید؟ پس حالا تا غول چراغ جادو بیاید خوب است که با مدیریت کردن همین درآمدها و هزینه‌های ساده‌ی زندگی روزمره کمی تمرین کنید. خب برای شروع مدیریت هزینه‌ها در این مقاله‌ی قسطا به سراغ نرم‌افزارهای مدیریت هزینه‌ شخصی و اپلیکیشن‌های مختلف رفتیم. برای حساب و کتاب آماده هستید؟ پس با ما همراه باشید.

با مدیریت هزینه ها میتوانید شرایط را برای خود طوری محیا کنید که بتوانید از وام های بدون ضامن بهره مند شوید.

قسطاکارت

نرم‌افزارهای مدیریت هزینه

 با بهترین نرم‌افزارهای مدیریت هزینه آشنا شوید

در این بخش از مقاله ما شما را با چند نمونه از مهم ترین و بهترین نرم‌افزارهای مدیریت هزینه و اپلیکیشن های موجود در این حوزه آشنا کرده ایم. پس برای مدیریت بهتر هزینه هایتان این مطالب را به دقت مطالعه کنید.

  1. خانه ما :

آن مسابقه‌ی تلویزیونی را یادتان هست که چند خانواده دور هم جمع می‌شدند و باید با مقدار مشخصی پول در چالش‌های مختلف شرکت می‌کردند؟

خانه ما، یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت هزینه است که دقیقا از دل همین برنامه بیرون آمده است. خانه ما دارای چهار بخش اصلی درآمد، هزینه، ، بودجه و گزارش است.

بخش هزینه خودش به زیربخش‌های مهمی مثل هزینه‌ی حمل و نقل،  خوراک، سرگرمی، قبض‌ها، اجاره و … تقسیم می‌شود. هر بخش با رنگی مجزا مشخص شده و اگر دوست داشته‌باشید می‌توانید زیرگروه‌های جدیدی را هم در برنامه تعریف کنید.

در پایان هر ماه و یا هر بازه‌ی زمانی‌ای که دوست داشته‌باشید؛ نرم‌افزار یک نمودار از مخارج شما در اختیارتان می‌گذارد و شما می‌توانید خیلی راحت  کفه‌ی سنگین خرج و مخارتان را پیدا کنید.

اما بخش درآمد هم دارای بخش‌هایی مثل حقوق، پاداش، یارانه، دستمزد و سودپس‌انداز است که می‌توانید درآمدتان را به شکل تفکیک شده‌ در آن وارد کنید.

بخش بودجه اما شاید یکی از کاربردی‌ترین قسمت‌های نرم‌افزار مدیریت هزینه خانه ما باشد. در این بخش شما سقف مبلغی که برای مخارج ماه در نظر گرفتید وارد می‌کنید و بعد به تدریج و با ثبت هزینه‌ها می‌توانید ببینید که چند درصد از هزینه را مصرف کردید و اگر وارد بخش گزارش بشوید هم امکان دیدن ریزهزینه‌ها بر اساس همان زیربخش‌هایی که اول ماجرا گفتیم وجود دارد.

امکان تغییر واحد پول، تعیین رمز عبور و ایجاد فابل پشتیبان هم از جمله قسمت‌های دیگر نرم‌افزارخانه ماست که خوب است نگاهی بهشان بیندازید.

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟ ۴ روش برای ثروتمند شدن

  1. قیاس:

یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت هزینه ، برنامه کاربردی قیاس است. ریشه‌ی کلمه‌ی قیاس به معنای سنجش و مقایسه است. حالا این نرم‌افزار چطور قرار است اوضاع مالی ما را بسنجد؟ برای استفاده‌ی بهتر از این نرم‌افزار باید ابتدا اطلاعات شخصی مثل نام، ایمیل، تلفن همراه و … وارد کنید.

بعد از ایجاد حساب هم می‌توانید به بخش‌های مختلف نرم‌افزار مثل بخش کیف‌پول بروید و حساب‌های شخصی یا صندوق‌هایی که در آن حساب دارید و … را در آن تعریف کنید.

نوشتن هزینه‌ها به صورت جزیی در زیرگروه‌های مختلف و درآمدهایی که از بخش‌های متفاوت وارد حسابتان می‌شود، هم از امکانات و بخش‌های مهم این برنامه است.

اگر چک‌ها یا تاریخ پرداخت اجاره خانه و قسط‌ها یادتان می‌رود؛ خوب است به سراغ تقویم نرم‌افزار بروید و تاریخ هر کدام را مشخص کنید. به این ترتیب در زمان مشخص نرم‌افزار مثل یک دوست وظیفه‌شناس یادتان می‌آورد که باید اجاره پرداخت کنید یا حسابتان را پر کنید که زمان پرداخت چک‌ها  نزدیک است. در مقاله ای دیگر به آموزش نحوه نوشتن چک پرداخته ایم.

با کمک قیاس می‌توانید تاریخ دقیق تراکنش‌ها، مبلغ قسط‌ها، وام و قرض‌ها، باقی‌مانده‌ی حساب و میزان برداشت‌هار ا به شکل یک‌جا و در جدول ببینید.

نرم‌افزار، طراحی گرافیکی خوبی دارد و در نتیجه کار با بخش‌های مختلف و پرجزییات حسابداری آن، آدم را خسته نمی‌کند. از طرفی برای بخش‌های مهمی مثل پرداخت چک‌ها و اقساط امکان لیست کردن پرداخت‌ها در فایل اکسل یا pdf  و چاپ هم وجود دارد؛ که باعث پرطرفدار شدن نرم‌افزار حسابداری قیاس شده‌است.

  1. مدیریت مالی nivo:

از دیگر نرم‌افزارهای مدیریت مالی شخصی ، نرم افزار نیو است. نیو هم از آن نرم‌افزاهای کار درست مدیریت هزینه‌ها و درآمدهاست که می‌توانید برای نوشتن دخل و خرج و حساب و کتاب روزانه به سراغش بروید. حالا این نیو چه امکاناتی دارد؟

زیرگروه‌‌های مختلف برای ثبت هزینه‌ی روزانه و ریزدرآمدها در این اپلیکیشن هم  وجود دارد. اما یکی از بخش‌های خوب نیو که دیدی کلی نسبت به پس‌انداز و اندوخته‌ی مالیتان به شما می‌دهد؛ آیکون منبع در این نرم‌افزار است.

شما می‌توانید همان اول ماجرا حساب‌های بانکی مختلفتان در نرم‌افزار را تعریف و بعد با یک نگاه موجودی تمام حساب‌هایتان را ببینید. این آیتم مخصوصا در زمان‌هایی‌که‌ می‌خواهید یک تصمیم مالی بزرگ بگیرید یا یک سرمایه‌گذرای مهم انجام بدهید، به دردتان می‌خورد.

اما اگر بخواهیم خیلی تند و سریع نگاهی به ویژگی‌های نیو بندازیم؛ احتمالا قابلیت‌هایی مثل استفاده از نرم‌افزار در چند دستگاه و قابلت به اشتراک‌گذاری مطالب در فضای ابری، تعریف برداشت و واریز دلخواه در بخش کیف پول، جابه‌جایی پول بین کیف پول‌های مختلف تعریف شده توسط کاربر، پس‌انداز و بودجه‌بندی مشخص و برقراری ارتباط با درگاه بانک و شخصی‌سازی پیامک‌ها در برنامه به چشمتان می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

همکاری قسطا و بانک آینده | با قسطا الان بخر بعداً بپرداز

  1. حسابدار شخصی محک:

حسابدار شخصی محک ، یکی دیگر از نرم‌افزارهای مدیریت هزینه به حساب می آید. اگر سری به سایت خدمات نرم‌افزاری محک بزنید، انواع نرم‌افزارهای حسابداری برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک را خواهید دید. اما نرم‌‌افزاری که ما سراغش رفتیم، نرم‌افزار مدیریت هزینه‌های شخصی محک است که برای حساب و کتاب‌های روزانه می‌توانید به سراغش بروید.

برای استفاده از این نرم‌افزار باید هزینه‌ای را به شرکت سازنده پرداخت کنید. بعد از آن مکان استفاده و ثبت هزینه‌های روزانه، درآمدها، حساب‌های شخصی و شماره کارتتان را دارید. همچنین تقویم و آگاه ساز درون برنامه هم مثل یک حسبدار شخصی زمان پرداخت قسط‌ها و زمان‌پرداخت چک‌ها را اعلام می‌کند.

نرم افزارهای مدیریت هزینه

اما بخش جالب نرم‌افزار حسابدار شخصی محک بخش تعریف بودجه‌ی نرم‌افزار است. در این قسمت شما برای هزینه‌ی خوراک، پوشاک و … سقف بودجه تعیین می‌کنید. و اگر هوس کنید بیشتر از بودجه‌ی تعیین شده خرید کنید؛ سیستم اجازه‌ی برداشت از کیف پول مجازی را به شما نمی‌دهد.

به این ترتیب خیلی ساده می‌توانید از خریدهای غیرضروری جلوگیری کنید و به تدریج راه و رسم پس‌انداز کردن را یاد بگیرید.

  1. بیلان:

اگر اهل نوشتن لیست خرید هستید؛ نرم‌افزار مدیریت هزینه بیلان قطعا یکی از نرم‌افزارهایی است که دوستش خواهید داشت. در بیلان شما می‌توانید خیلی ساده لیست خرید و کالاهای مورد نیازتان را بنویسید و بعد از بازگشت از فروشگاه هم هزینه‌ی هر کدام را ثبت کنید تا درآخر ماه بدانید حقوقتان دقیقا کجا رفته‌است.

مدیریت درآمد ثابت و هزینه‌ها، ثبت تراکنش‌ها و امکان دسته‌بندی آن‌ها بر اساس تاریخ، مدیریت چک‌ها و خرید اقساطی در کنار یادآوری زمان پرداخت آن‌ها، تعریف چند حساب برای افراد مختلف بر روی یک نرم‌افزار واحد، قابلیت ارسال اطلاعات حساب بانکی توسط سایر برنامه‌ها هم از دیگر امکاناتی است که در بیلان می‌توانند حسابی به شما در مدیریت هزینه‌ها کمک کنند.

رابط‌کاربری ساده این نرم‌افزار در کنار امکاناتی مثل  تعیین رمز ورود، بایگانی و جستجوی تراکنش‌ها، تهیه نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات برنامه و ذخیره‌ی آن در محل تعریف شده توسط کاربر و …. باعث شده‌است که بیلان به یکی از نرم‌افزارهای مدیریت هزینه و درآمد پرطرفدار تبدیل بشود.

  1. هلو:

هلو یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای مدیریت هزینه است. حسابدار شخصی هلو کاربری بسیار ساده‌ای دارد و از نظر گرافیکی هم در سطح متوسطی است. در عوض با امکاناتی مثل امکان نوشتن وام و مشخص کردن طرف دریافت کننده و پرداخت کننده، حسابداری پیامکی، ثبت هزینه‌ها و درآمدها ، دریافت خروجی اکسل از لیست حساب‌ها و اقساط، یادآوری زمان پرداخت اقساط و قرض‌ها و … توانسته طرفدارهای خودش را پیدا کند.

از طرف دیگر در بخش گزارش‌های این نرم‌افزار می‌توانید با کمک نمودارهای میله‌ای ریز مخارج و درآمدها را ببینید یا با مقایسه‌ی مخارج و درآمدهای ماه‌های مختلف در کنار هم به یک دید کلی از روند هزینه‌ای سالیانه‌تان برسید.

  1. پارمیس همراه:

پارمیس همراه یکی دیگر از نرم‌افزارهای مدیریت هزینه است که قابلیت تنظیم به زبان انگلیسی و عربی را هم دارد. و رتبه‌اش در برنامه‌هایی مثل بازار از سایر اپلیکیشن‌ها کمی بالاتر است.

حالا این نرم‌افزار چه ویژگی‌هایی دارد؟

اول از همه که نرم‌افزار پارمیس از فایل‌های ذخیره شده فایل پشتیبان تهیه می‌کند و این فایل را در قالب اکسل ارائه می‌دهد. کاربر می‌تواند فایل‌های اکسل مختلف برنامه را از طریق بلوتوث و .. منتقل کند.

تعریف حساب‌های مختلف، تعریف بودجه برای زیربخش‌های متفاوت و نشان دادن کسری یا اضافه‌ی بودجه در هر بخش، نشان دادن ریز هزینه‌ها و درآمدها با نمودار یا به شکل نوشتار، تعریف حساب برای خانواده و ارائه‌ی گزارش از هزینه‌ها و درآمدهای هر یک از اعضا به تفکیک، تعریف اقساط و توانایی کسر از یک حساب تعریف شده برای پرداخت قسط در زمان مشخص، از امکانات اصلی این نرم‌افزار هستند.

در ضمن شما می‌توانید همان اول ماجرا علاوه بر تنظیم زبان برنامه، رمز عبور و واحد پول را هم مشخص کنید.

سخن آخر

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های مختلف باید مدیریت درآمدها و هزینه‌ها را به بهترین شکل بیاموزیم. ابزارها و نرم‌افزارهای مدیریت هزینه به ما کمک می‌کنند مثل یک حسابدار کاربلد مو را از ماست حساب‌های مالی‌مان بیرون بکشیم.

بیشتر نرم‌افزارهای مدیریت هزینه معرفی شده در این مقاله مثل هلو، نرم‌افزار حسابداری شخصی محک، پارمیس همراه، قیاس و خانه ما امکاناتی مثل مشخص‌کردن ریز هزینه‌‌ها  و درآمدها و ارائه‌ی گزارش‌های مختلف روی نمودار را دارند و فقط در جزییاتی مثل رابط کاربری یا امکان ارسال پیامک و دسترسی رایگان به تمام امکانات نرم‌افزار متفاوت هستند.

ما در قسطا(برترین سایت خرید اقساطی) تلاش کردیم با معرفی نرم‌افزارهای مدیریت هزینه شخصی به شما در انتخاب یک دستیار حسابداری الکترونیک کمک کنیم. تا  دیگر با بهمن صفرهای هزینه‌ها غافلگیر نشوید.

قسطاکارت