اعتبارسنجی بانک رسالت یکی از ارکان اصلی و مهم‌ترین مراحل دریافت وام از بانک رسالت است؛ چرا که در طی فرآیند وام گرفتن از بانک رسالت، اعتبارسنجی مرآت در مشخص کردن میزان اعتباری وام بسیار تاثیرگذار است. بنابرایت اعتبار سنجی بانک رسالت یکی از مراحل وام گرفتن از این بانک است که از طرف بانک ملزم به انجام آن هستید؛ در این مطلب نحوه‌ی انجام اعتبارسنجی بانک رسالت از سامانه‌ی مرآت را بررسی خواهیم کرد.

اعتبارسنجی چیست؟ چرا برای دریافت وام باید اعتبار سنجی انجام داد؟

اعتبارسنجی مقیاسی است که با استفاده از آن می‌توان میزان خوش‌حسابی فرد نسبت به تعهدات مالی‌اش را سنجید. نحوه عملکرد اعتبار سنجی براساس سوابق مالی افراد در انجام تعهدات بانکی، پرداخت به موقع وام‌ها و میزان توانایی مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌ها با استفاده از فرمول‌های استانداردی برنامه‌ریزی شده است.

از این رو بانک رسالت هم مانند تمام بانک‌های ایران برای اختصاص اعتبار به افراد و سنجش سابقه‌ی آن‌ها اعتبارسنجی مرآت را در اولین مراحل دریافت وام برای متقاضیان قرار داده است. متقاضیان وام قرض‌الحسنه‌ی رسالت برای انجام اعتبارسنجی خود باید به سامانه‌ی مرآت به آدرس www.user.imerat.ir مراجعه کنند.

دریافت وام فوری و بدون ضامن از قسطا

در مطلب زیر جزییات گرفتن تمامی وام‌های بانک رسالت (با کارمزد و بدون کارمزد) را توضیح داده‌ایم؛ بنابراین خواندن این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود:

وام بانک رسالت

مراحل اعتبار سنجی مرآت

سامانه‌ی اعتبار سنج بانک رسالت همان سامانه‌ی مرآت است. بانک رسالت برای وام‌های خود نیاز به انجام اعتبارسنجی دارد و این فرآیند از طریق سامانه‌ی اعتبارسنج مرآت انجام می‌شود. مراحل انجام اعتبارسنجی بانکی به شرح زیر است:

قدم اول اعتبار سنجی بانک رسالت:

در ابتدا شما باید به آدرس اینترنتی www.user.imerat.ir که همان سایت مرآت است وارد شوید. اگر قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید که از طریق وارد کردن اطلاعات در درگاه سایت مرآت می‌توانید وارد سایت شوید.

اما اگر تا به حال در سایت مرآت ثبت‌نام نکرده‌اید، از گزینه‌ی “ثبت‌نام کنید” (در عکس زیر دور آن خط کشیده‌ایم) مراحل را باید شروع کنید.

برای وارد شدن به سایت مرات نیاز است کد ملی و کلمه‌ی عبوری که موقع ثبت‌نام تعیین کرده بودید را وارد کنید و به سامانه دسترسی پیدا کنید. درصورتی که رمز ورود خود را فراموش کرده‌اید از گزینه‌ی فراموشی رمز عبور (با عبارت “کلمه‌ی عبور را فراموش کرده‌اید؟” مشخص شده است) استفاده کنید و با وارد کردن شماره موبایل‌تان رمز عبور جدید برای شما ارسال خواهد شد.

قدم دوم اعتبار سنجی مرآت:

با وارد کردن اطلاعات‌تان، عکس زیر به نمایش درمی‌آید که اگر قبلا پرونده‌ی اعتبارسنجی ثبت کرده باشید در این قسمت نمایش داده خواهد شد. برای ادامه‌ی فرآیند گزینه‌ی “ثبت اطلاعات فردی” (با مربع قرمز در عکس زیر مشخص شده است) را بزنید.

قدم سوم اعتبارسنج بانک رسالت:

بعد از کلیک روی گزینه‌ی “ثبت اطلاعات فردی” صفحه‌ی جدیدی (عکس زیر) برای‌تان می‌آید که در اینجا باید اطلاعات متقاضی وام را وارد کنید؛ اطلاعاتی که در این قسمت باید وارد کنید شامل موارد زیر هستند:

  • مشخصات فردی؛ اطلاعاتی مانند: نام، نام‌خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد، وضعیت تأهل، آدرس و… را وارد کنید.
  • اطلاعات درآمدی؛ میزان توان پرداخت اقساط ماهیانه و خالص درآمد ماهیانه‌تان را در این قسمت بنویسید.
  • مشخصات حرفه‌ای و شغل؛ اطلاعاتی مانند: سطح تحصیلات، رشته تحصیلی، دانشگاه، نوع شغل، اطلاعات محل کار و… را وارد کنید.
  • مستندات درآمد: سندی که نشان‌دهنده‌ی میزان درآمد شما است، در سایت باید آپلود کنید. برای آپلود این فایل توجه داشته باشید که فایل مورد نظرتان PDF یا عکس (حداکثر حجم فایل 2 مگابایت) و نام فایل باید شامل حروف و عدد انگلیسی و کمتر از بیست کاراکتر باشد.
  • اطلاعات مربوط به شغل دوم: به‌عنوان آخرین قسمت، اگر شغل دومی دارید اطلاعات آن را نیز در این قسمت وارد کنید.

نکته: در این مرحله تمامی اطلاعات شما باید کاملا درست و صادقانه باشد؛ درصورتی که در روند اعتبار سنجی، عدم صداقت محرز شود کل فرآیند درخواست شما لغو خواهد شد. همچنین اگر نگران افشای اطلاعات‌تان هستید، تمامی اطلاعات نزد بانک محفوظ خواهد ماند.

قدم چهارم اعتبار سنجی مرآت رسالت:

در مرحله‌ی آخر، پس از وارد کردن تمامی اطلاعات، گزینه‌ی “ثبت اطلاعات” (مطابق عکس زیر) را بزنید. پس از ثبت اطلاعات در سامانه‌ی مرآت وارد صفحه‌ی جدید خواهد شد که نیاز است هزینه‌ی اعتبار سنجی را پرداخت کنید.

میزان مبلغ اعتبار سنجی برای گرفتن وام بانک رسالت حدودا 100 هزار تومان تعیین شده است. بعد از پرداخت هزینه، پرونده شما تشکیل و در صف بررسی قرار می‌گیرد.

نتایج اعتبار سنجی بانک رسالت

نتیجه‌ی اعتبارسنجی در سایت مرآیت بعد از طی کردن تمامی مراحل ثبت‌نام بین 7 تا 10 روز کاری اعلام خواهد شد. پس از پایان یافتن مراحل ثبت اطلاعات در سامانه‌ی آی‌مرآت پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که در آن توضیحات پرونده‌ی شما آمده است و ذکر شده است فرآیند اعتبارسنجی بانکی شما حدودا 7 تا 10 روز طول خواهد کشید.

پس از اینکه فرآیند اعتبار سنجی شما کامل شود از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد که می‌توانید نتیجه‌ی آن را از طریق همان سامانه‌ی مرآت ببینید.

توجه: به‌علت زمان‌بر بودن فرآیند اعتبارسنجی مرآت برای ثبت‌نام زودتر اقدام کنید و به این زمانبر بودن فرآیند توجه داشته باشید.

اعتبارسنجی بانک رسالت چقدر اعتبار دارد؟

اعتبارسنجی بانک رسالت تا یک سال اعتبار خواهد داشت و با یک بار اعتبار سنجی کردن شما می‌توانید در مدت یک سال وام بگیرید. بعد از این مدت یک سال دوباره باید درخواست اعتبار سنجی بدهید.

اگر در طی این یک سال شرایط شما تغییر داشت، بدون انقضا شدن اعتبار سنجی قبلی، مجددا با پرداخت هزینه می‌توانید اعتبارسنجی مرآت را انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب نحوه‌ی انجام اعتبار سنجی رسالت از طریق سامانه‌ی مرآت به آدرس آی‌مرآت را بیان کردیم و همه‌ی آنچه که به این سامانه مرتبط بود را شرح دادیم. شما علاوه‌بر وام گرفتن از رسالت، وام قسطا هم می‌توانید بگیرید که یک وام بدون ضامن و بدون نیاز به سپرده است:

دریافت وام فوری و بدون ضامن از قسطا

منبع: سامانه‌ی مرآت

دسته بندی شده در: