بانک صنعت و معدن با هدف حمایت از توسعه‌ی بخش صنعت و معدن کشور و ایجاد نقدینگی برای فعالان در این حوزه، در سال 1358، تأسیس شد. ارائه‌ی وام‌های مختلف برای متقاضیانی که به فکر گسترش طرح‌ها صنعتی و تولیدی هستند، یکی از اقدامات این بانک در جهت عملی کردن این هدف است. خوب است بدانید، وام‌های بانک صنعت و معدن در دو دسته‌ی بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شوند. در این مقاله تمام وام‌هایی که این بانک ارائه می‌دهد را زیر ذره‌بین نقد و بررسی قرار داده‌ایم و جزئیات طرح‌های تسهیلاتی بانک صنعت و معدن را شرح داده‌ایم.


دریافت وام فوری و بدون ضامن از قسطا


وام بلند مدت سرمایه ثابت بانک صنعت و معدن

وام بلندمدت سرمایه ثابت بانک صنعت و معدن به‌عنوان حمایت مالی به طرح‌های صنعت و معدنی که از نظر بانک توجيه فنی، مالی و اقتصادی داشته باشند، اختصاص دارد. نرخ سود سالیانه‌ی این وام بانک صنعت و معدن بر حسب اینکه اعتبار وام از چه منابع مالی تأمین شده باشد، متغیر اعلام شده است.

برای دریافت وام سرمایه‌ی ثابت بانک صنعت و معدن باید سه مرحله طی کنید تا درنهایت طرح مورد نظر شما برای گرفتن وام تائید شود و مبلغ وام به شما تعلق بگیرد. جزئیات این سه مرحله به شرح زیر است:

  • پذيرش طرح: 
  • ثبت درخواست دريافت وام توسط متقاضی در نزديكترين شعبه‌ی بانک صنعت و معدن به محل اجراي طرح
  • بررسی طرح صنعتی و معدنی و محل اجراي آن
  • درصورت موافقت بانک با شرایط طرح، اطلاع به وام‌گیرنده و ورود طرح به مرحله بعد
  • ارزیابی طرح:
  • ارائه‌‌ی گزارش توجیهی طرح متقاضی وام به‌همراه سایر مدارک مورد نیاز به بانک
  • ارزیابی گزارش توجیهی طرح توسط کارشناسان بانک صنعت و معدن
  • ارسال نتیجه‌ی ارزیابی طرح به ارکان اعتباری بانک
  • درصورت تصویب ارزیابی طرح، اطلاع به متقاضی وام و ورود طرح به مرحله بعد
  • نظارت بر اجراي طرح: 
  • اعلام شرایط بانک برای پرداخت اعتبار وام به متقاضی
  • درصورت توافق طرفین (بانک و متقاضی)، انعقاد قرارداد
  • اعطای مبلغ وام به وام‌گیرنده
  • نظارت بانک بر پیشرفت فیزیکی طرح

توجه داشته باشید؛ بانک صنعت و معدن نوع ضمانت مورد نیاز برای طرح تسهیلاتی سرمایه ثابت را برای هر وام‌گیرنده با توجه به شرایط طرح و خود شخص متغیر قرار داده است. همچنین اموالی که به‌عنوان وثیقه‌ی دریافت وام تعیین می‌شوند، باید توسط متقاضی وام و از زمان امضا و نهایی شدن قرارداد تا پايان تسويه‌ی کامل تسهيلات اعطايی به‌ميزانی که بانک تعیین کرده است، بيمه شوند.


مطلب پیشنهادی:

وام بانک توسعه صادرات ایران | تحلیل شرایط 12 وام بانک توسعه صادرات ایران


وام کوتاه مدت سرمایه در گردش بانک صنعت و معدن

وام کوتاه‌مدت سرمایه در گردش بانک صنعت و معدن براي تأمين هزينه‌های توليد طرح صنعتی و معدنی مثل خريد مواد اوليه، قطعات، لوازم يدكي، بسته‌بندي و هزينه‌های عملیاتی دیگر به واجدین شرایط پرداخت می‌شود. برای دریافت این وام بانک صنعت و معدن لازم است در اولین قدم حساب جاری قرض‌الحسنه در این بانک افتتاح کنید.

نکته‌ی قابل توجه این است که بانک صنعت و معدن با پرداخت وام‌هایی موافقت می‌کند که بین گردش حساب قرض‌الحسنه‌ی متقاضی و تسهیلات درخواستی تناسب وجود داشته باشد؛ بنابراین داشتن معدل حساب از شروط اولیه‌ی دریافت وام سرمایه در گردش محسوب می‌شود.

بانک صنعت و معدن حداکثر مهلت بازپرداخت اقساط این طرح تسهیلاتی را 12ماهه اعلام کرده است. البته امکان افزایش این دوره‌های بازپرداختی را تا 36ماه با شرایط خاصی در اختیار تعدادی از وام‌گیرنده‌ها قرار داده‌اند.

برای ضمانت بازپرداخت این وام بانک صنعت و معدن، وام گیرنده ملزم به ارائه‌ی يك يا تلفيقي از تضمين‌های مورد قبول بانک است که بر حسب نوع طرح و میزان تسهیلات مورد نیاز، نوع ضمانت متغیر خواهد بود. اموالی که به‌عنوان ضمانت در اختیار بانک گذاشته می‌شوند، از زمان امضای قرارداد وام تا پایان تسویه‌ی کامل اقساط باید به‌ميزاني كه منافع بانك را پوشش دهند، در يكي از شركت‌هاي بيمه به نفع بانک و به‌هزينه‌ی وام‌گیرنده بيمه شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله تمام وام‌های بانک صنعت و معدن را بررسی کردیم. درصورتی که می‌خواهید از این بانک وام بگیرید باید به نزدیک‌ترین شعبه به محل اجرای طرح صنعتی و معدنی‌تان مراجعه کنید.

به هر دلیلی نتوانستید وام از بانک صنعت و معدن بگیرید، وام بدون ضامن قسطا را بگیرید:

دریافت وام آنلاین بدون ضامن قسطا

منبع: سایت بانک صنعت و معدن

دسته بندی شده در: