بانک ملت از جمله بانک‌های بزرگ ایران است که یکی از اهداف آن ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان و رفع نیاز آنها بوده است. در راستای همین هدف، بانک ملت اقدام به ارائه‌ی وام‌های متنوعی کرده است. شرایط هر یک از وام‌های بانک ملت با یکدیگر متفاوت، خاص و مناسب قشر خاصی از جامعه است؛ بنابراین در این مطلب به بررسی شرایط و جزئیات 11وام بانک ملت پرداخته‌ایم.

وام 3.2 میلیارد تومانی طرح پذیرندگان بانک ملت

وام 3.2 میلیارد تومانی طرح پذیرندگان بانک ملت برای افراد دارای پایانه‌ی فروش (درگاه اینترنتی، دستگاه پوز یا کارتخوان) متصل به شرکت به پرداخت ملت، طراحی شده است. میزان اعتبار تسهیلات پذیرندگان بانک ملت از 400میلیون تومان تا 3.2میلیارد تومان با بازپرداخت 6ماه تا 48ماه بر اساس رتبه‌ی اعتباری (1 تا 5) و سپرده‌ی سرمایه‌گذاری ثابت یا در گردش متفاوت است.

جزئیات بیشتر سقف پرداختی وام، مدت زمان بازپرداخت اقساط و سود سالیانه‌ی طرح پذیرندگان در جدول زیر شرح داده شده است:

نوع سپرده‌ی سرمایه‌گذاری رتبه‌ی اعتباری متقاضی وام سقف پرداختی وام نرخ سود مدت بازپرداخت وام
سرمایه در گردش رتبه‌ی اعتباری 1 یا 2 3.2میلیارد تومان 15 تا 17درصد از 6 تا 12ماه
سرمایه در گردش رتبه‌ی اعتباری 1 تا 5 متناسب با امتیاز حساب 18درصد از 6 تا 12ماه
سرمایه‌ی ثابت رتبه‌ی اعتباری 1 1.2میلیارد تومان 18درصد حداکثر 48ماهه
سرمایه‌ی ثابت رتبه‌ی اعتباری 2 1میلیارد تومان 18درصد حداکثر 48ماهه
سرمایه‌ی ثابت رتبه‌ی اعتباری 3 800میلیون تومان 18درصد حداکثر 36ماهه
سرمایه‌ی ثابت رتبه‌ی اعتباری 4 600میلیون تومان 18درصد حداکثر 36ماهه
سرمایه‌ی ثابت رتبه‌ی اعتباری 5 400میلیون تومان 18درصد حداکثر 36ماهه

توجه داشته باشید برای دریافت این وام بانک ملت نیاز به افتتاح حساب جاری و داشتن حداقل 3ماه سپرده‌گذاری ثابت یا در گردش است. همچنین داشتن سند ملکی به‌نام وام‌گیرنده، اعتبار شغلی (پروانه‌ی کسب) از شروط ضمانت این وام هستند.


برای آشنایی با شرایط وام‌های سایر بانک‌ها، مطلب زیر پیشنهاد می‌شود:

وام بانک سپه | تشریح شرایط 9 وام فعال بانک سپه


وام ۵۰۰ میلیون تومانی طرح شایان بانک ملت

وام ۵۰۰ میلیون تومانی طرح شایان بانک ملت به‌گونه‌ای طراحی شده است که هم اشخاص حقیقی (افراد) و هم اشخاص حقوقی (شرکت‌ها و سازمان‌ها) این وام بانک ملت را دریافت می‌کنند.

جزئیات وام طرح شایان بانک ملت برای اشخاص حقیقی:

وام طرح شایان با افتتاح حساب کوتاه‌مدت عادی و ایجاد معدل حساب 1 تا 12ماهه، تا 2برابر سپرده‌ی خودتان تا سقف 500میلیون تومان اعطا می‌شود. مزیت فوق‌العاده این طرح، عدم مسدودی سپرده‌ی سرمایه‌گذاری شماست.

بر حسب معدل حساب شما، میزان سود سالانه‌ی وام از 18 تا 23درصد متغیر است. حداقل مبلغ سپرده‌گذاری 10میلیون تومان و حداکثر آن 350میلیون تومان است.

نکته:

اگر سقف اعتبار این وام بانک ملت (یعنی 500میلیون تومان) به شما تعلق بگیرد، 300میلیون تومان این اعتبار به حساب شما واریز و 200میلیون تومان در قالب کارت اعتباری اهدا می‌شود.

جزئیات وام طرح شایان بانک ملت برای اشخاص حقوقی:

شرکت‌ها و سازمان‌ها بعد از افتتاح حساب در بانک ملت، می‌توانند کارمندان بیمه شده‌ی خود را برای دریافت وام به بانک معرفی کنند. سقف اعتبار واریزی این طرح برای کارکنان شرکت‌ها متناسب با امتیاز اکتسابی تا 200میلیون تومان است.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی طرح رشد بانک ملت

وام ۲۰۰ میلیون تومانی طرح رشد بانک ملت را با داشتن معدل حساب قرض‌الحسنه یا سپرده‌ی سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دریافت کنید. مدت زمان خواب سپرده در این طرح تسهیلاتی بانک ملت 3 تا 6ماه است و پس از سپری کردن این مدت زمان، تا 4برابر مبلغ سپرده‌گذاری‌تان یعنی تا سقف 200میلیون تومان وام بگیرید.

برای دریافت تسهیلات طرح رشد نیاز به یک ضامن رسمی برای ضمانت است. سود این وام 1 تا 23درصد وابسته به معدل حساب شما متغییر است. البته امکان انتقال معدل امتیاز حساب به دیگران، یکی از مزیت‌های خوب طرح رشد بانک ملت است.

همچنین این خبر خوب برای اشخاص حقوقی (شرکت‌ها و سازمان‌ها) را داریم: سقف این تسهیلات برای افراد حقوقی 1.5میلیارد تومان است.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی سامانه فرابانک ملت

سامانه‌ی فرابانک ملت یک سامانه‌ی آنلاین است که بدون نیاز به حضور مشتریان وام اعطا می‌کند. سقف وام اعطایی سامانه‌ی فرابانک 200میلیون تومان با سود 18درصدی و بازپرداخت 36 تا 60ماهه درنظر گرفته‌شده است. برای تعدادی از طرح‌های تسهیلاتی فرابانک ملت نیاز به سپرده‌گذاری و ایجاد معدل حساب است. در تسهیلات مختلف این سامانه‌ی بانک ملت شرایط ضمانت برای انواع وام‌ها، متفاوت است. برای مثال ضامن رسمی، جواز کسب، مسدودی سپرده یا رتبه اعتباری بالا از جمله انواع ضمانت درنظر گرفته شده برای این طرح‌های فرابانک ملت است.

عدم نیاز به حضور وام‌گیرنده در شعب از جمله مزایای این طرح است. وام‌گیرنده برای دریافت این وام باید از مشتریان بانک ملت باشد، سابقه‌ی چک برگشتی نداشته باشد و به بانک بدهکار نباشد.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی حامی کارت بانک ملت

وام ۲۰۰ میلیون تومانی حامی کارت بانک ملت بدون نیاز به سپرده‌گذاری، در قالب کارت اعتباری برای خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک (خرید اقساطی لوازم خانگی) اعطا می‌شود. سود مقرر شده برای این طرح 23درصد با بازپرداخت حداکثر 36ماهه است. برای دریافت این وام باید حساب قرض‌الحسنه افتتاح کنید. برای ضمانت وام حامی کارت بانک ملت نیز، به 3 ضامن رسمی احتیاج دارید.

در جدول زیر شرح جرئیات فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک را گذاشتیم:

مشخصات برند شرکای تجاری نرخ سود تسهیلات مدت بازپرداخت اقساط سقف فردی تسهیلات
ایران رادیاتور ۲۳درصد حداکثر۱۲ماه 100میلیون تومان
پاکشوما ۲۳درصد حداکثر 36ماه 200میلیون تومان
اسنوا ، دوو، بست ۲۳درصد حداکثر۲۴ماه 200میلیون تومان

نکته:

  • وام‌گیرنده قبلا وام‌های خرید کالا را نگرفته باشد.
  • هزینه‌های ثبت‌نام برای این وام بانک ملت 2میلیون و 100هزار تومان برای تشکیل پرونده و کارمزد کارت اعتباری است.

وام ۱۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی بانک ملت

وام ۱۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی بانک ملت به همراه معرفی‌نامه‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی یا کمیته‌ی امداد امام‌خمینی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود. سقف این تسهیلات برای کارفرمایان 300میلیون تومان و سود درنظر گرفته‌شده برای این طرح سالیانه، 4درصدی است.

نرخ جریمه دیرکرد این وام بانک ملت 12درصد تعیین شده است. برای گرفتن وام طرح خوداشتغالی نیاز به افتتاح حساب قرض‌الحسنه و سپرده‌گذاری حداقل 100هزار تومان است.

وام 1۰۰ میلیون تومانی طرح تابش بانک ملت

وام 1۰۰ میلیون تومانی طرح تابش بانک ملت از جمله وام‌های بدون ضامن بانک ملت است. برای دریافت طرح تابش، در ابتدا لازم حساب بلندمدت در بانک ملت افتتاح سپس سپرده‌ی خودتان را در این حساب سپرده‌گذاری کنید. سودی که به این سپرده تعلق می‌گیرد 21درصد و سود وام سالیانه 23درصد است. میزان اعتبار وام طرح تابش برابر با 85درصد سپرده‌ی شما و تا سقف 100میلیون تومان است.

در این طرح نیاز به معرفی ضامن رسمی نیست و سپرده‌ی شما به عنوان ضمانت نزد بانک مسدود خواهد ماند. مدت زمان این مسدودی تا پایان بازپرداخت اقساط یعنی حداکثر 36ماه است.

همچنین اگر تمایل به دریافت اعتبار وام در قالب کارت اعتباری دارید، این وام تا سقف 50میلیون تومان از طریق یک کارت اعتباری به شما تقدیم خواهد شد که کارمزد صدور این کارت اعتباری را 350هزار تومان مقرر کرده‌اند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن بانک ملت

وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن بانک ملت به کارمندانی که حقوق مزایای خود را از این بانک دریافت می‌کنند و دارای رتبه‌ی اعتباری B ،A یا C از بانک مرکزی هستند، در قالب یک کارت اعتباری پرداخت می‌شود. سقف پرداختی این وام باتوجه به نتیجه‌ی اعتبارسنجی 50 یا 100میلیون تومان و سود سالیانه‌ی 18درصدی است. مدت بازپرداخت اقساط وام بدون ضامن بانک ملت برای سقف 50میلیون تومان 36ماهه و برای سقف 100میلیون تومان 48ماهه تعیین شده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در طرح تسهیلاتی بدون ضامن تا سقف 50میلیون تومان فقط نامه‌ی کسر از حقوق و برای اعتبار واریز از 50 تا 100میلیون تومان نامه‌ی کسر از حقوق به همراه چک یا سفته است.

جزئیات بیشتر ضمانت و مدارک مورنیاز دریافت وام بدون ضامن بانک ملت در جدول‌های پایین شرح داده شده است:

الف) وام‌گیرندگانی که شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر یا حقوق‌بگیر دستگاه‌های اجرايی دولتی مثل وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غيردولتی و ساير شرکت‌های معتبر بخش خصوصی حسب تشخيص بانک که واريز حقوق‌شان نزد بانک ملت است و دارای رتبه اعتباری از A تا C است:

مبلغ اعتباری وام رتبه اعتباری شرایط ضامن
تا ۵۰میلیون تومان B ،A یا C بدون ضامن، نیازمند به نامه ی کسر از حقوق
از ۵۰ تا ۱۰۰میلیون تومان B ،A یا C بدون ضامن، نیازمند به نامه ی کسر از حقوق و چک یا سفته

ب)وام‌گیرندگانی که کارمند ساير شرکت‌های بخش خصوصی به تشخيص بانک که مشمول موارد فوق نبوده ولی واريز حقوق‌شان نزد بانک ملت است و دارای اعتباری از A تا C هستند:

مبلغ اعتباری وام رتبه اعتباری شرایط ضامن
تا ۵۰میلیون تومان A یا B بدون ضامن، نیازمند به نامه ی کسر از حقوق و چک یا سفته
از ۵۰ تا ۱۰۰میلیون تومان A یا B یک ضامن معتبر، نیازمند به نامه ی کسر از حقوق و چک یا سفته
تا ۱۰۰میلیون تومان c یک ضامن معتبر،با اخذ سفته یا چک

وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید کالا بانک ملت

وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید کالا بانک ملت برای خرید از نمایندگی‌های اسنوا بدون هیچ‌گونه پیش‌پرداخت یا سپرده‌گذاری به متقاضیان وام داده می‌شود. برای دریافت وام خرید کالا نیاز به افتتاح حساب قرض‌الحسنه در همان ابتدای کار است. سود این وام بانک ملت 23درصدی سالیانه تعیین شده است.

وام طرح ویژه متخصصین بانک ملت

وام طرح ویژه متخصصین بانک ملت تا سقف 1میلیارد و 500هزارتومن برای پزشکان و تا سقف 300میلیون تومان برای غیرپزشکان با هدف گسترش کسب‌وکار یا مصارف شخصی ارائه می‌شود. نوع ضمانت مورد نیاز برای دریافت وام متخصصین بانک ملت، سند ملکی به‌نام وام‌گیرنده است و این سند ملکی نباید در رهن بانک دیگری باشد. سود مقرر شده‌ی طرح متخصصین بانک ملت 23درصد با بازپرداخت 60ماهه است.

متخصصین پزشک و غیر پزشک برای دریافت این وام ملزم به ارائه‌ی مدرک مجوز فعالیت یا پروانه‌ی کسب هستند.

وام با سند ملکی بانک ملت

وام با سند ملکی بانک ملت با سود 18درصدی تا سقف 50میلیون تومان برای 3نفر (با یک سند ملکی امکان دریافت وام برای 3نفر است) از جمله وام‌های پرطرفدار بانک ملت است. در این وام بانک ملت در قبال هر 50میلیون تومان 4درصد از مبلغ نزد بانک مسدود خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مطلب تمامی وام‌های قابل دریافت و در دسترس بانک ملت معرفی و جزئیات‌شان مورد بررسی قرار گرفت. اگر حساب بانک ملت و شرایط دریافت وام‌ها را دارید، فرصت مناسبی‌ برای گرفتن این تسهیلات، برای شما فراهم آمده است. البته درصورتی‌که شرایط دریافت این وام‌ها یا فرصت در صف انتظار سپرده‌گذاری و دریافت معدل حساب را ندارید، وام بدون نیاز به سپرده‌گذاری قسطا را دریافت کنید:

دریافت وام قسطا

منبع: سایت بانک ملت

دسته بندی شده در: