حتما می دانید که دریل یکی از انواع ابزارهای ساختمانی است که برای ایجاد سوراخ روی سطوح مختلف استفاده می شود. عملکرد دریل به این صورت است که از طریق نیروی چرخشی سوراخ هایی در اندازه های مختلف برای کاربردهای متفاوت ایجاد می کند. دامنه ی کاربرد دریل ها با توجه به مکانیزم عملکردشان به دو دسته کارهای سبک و کارهای سنگین دسته بندی می شود. اگر شما در حیطه ی کسب و کار خود به یک دریل نیاز دارید و قصد دارید برای خرید دریل انتخابی مناسب داشته باشید، مقاله ی درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. در این مقاله نه تنها با اطلاعات مفیدی در مورد انواع دریل آشنا می شوید، بلکه راهنمایی های لازم را در ارتباط با خرید اقساطی دریل دریافت خواهید کرد. لطفا در این مقاله با ما همراه باشید تا با خدمات قسطا  و مراحل خرید دریل اقساطی آشنا شوید.

وام خرید کالا

وام قسطا

معرفی انواع دریل

در ساده ترین شکل ممکن، دریل ابزاری است که دارای یک مته می باشد که از چرخش مته روی سطوح، سوراخ ایجاد می شود. اما با توجه به زمینه کاربرد آن انواع مختلف دریل وجود دارد که برای خرید دریل لازم است که آن ها را بشناسید.

دریل درایور DRILL DRIVER

یکی از رایج ترین نوع دریل ها، دریل درایور است و در نوع دریل های سیمی و بی سیم وجود دارد که دارای یک چاک می باشد که کمی باز و بسته می شود. در این نوع دریل، مته قابلیت چرخش در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت را دارد. برخی دیگر از انواع این دریل های درایورها شارژی دارای یک کلاچ هستند که برای شما این امکان را فراهم می کند تا به صورت مکانیکی میزان نیرویی که منتقل می شود تنظیم کنید.


خرید دریل

دریل چکشی

این نوع دریل از ساختار اولیه دریل ها برخودار است با این تفاوت که از یک مکانیزم چکشی برخوردار است تا بتواند به جلو و عقب لرزش داشته باشد و بتن را سوراخ کند. در این نوع دریل شما می توانید مکانیزم چکشی آن را غیرفعال کنید و به عنوان یک دریل معمولی از آن استفاده کنید.


خرید دریل

دریل چکشی چرخشی

این نوع دریل نوعی دریل ترکیبی است. ترکیبی از دریل چکشی و دریل چرخشی. اندازه این نوع دریل ها کمی یا بسیار بزرگ تر از دریل های چکشی است. از این نوع دریل ها هنگام سوراخ کردن یا شکستن بتن، آسفالت، سنگ، آجر یا هنگام بنایی استفاده می شود.


خرید دریل

دریل هسته ای

دریل هسته ای یکی از نادرترین انواع دریل می باشد که اساساً یک موتور بزرگ دارد و گاهی اوقات به یک قاب متصل می شود که آن را در حین انجام کار ثابت نگه می دارد. در دریل هسته ای، چرخش هم به صورت هسته است و هم به صورت استوانه ای که به جای ساییدن کل سوراخ، یک هسته برای جدا کردن ایجاد می کند.

خرید دریل

از منظری دیگر می توان دریل ها را به این صورت نام برد :

  • دریل برقی
  • دریل چکشی
  • دریل شارژی
  • دریل گیربکسی
  • دریل بتن کن
  • دریل دستی
  • دریل ستونی


خرید دریل

آشنایی با اجزای دریل

قبل از خرید دریل خوب است که اجزای آن را به طور کامل بشناسید تا بتوانید با توجه به نیاز خود و موارد کاربرد آن، دریل مناسبی را انتخاب کنید. دریل از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در این بخش از مقاله شما را به اختصار با این اجزا آشنا کرده ایم.

  • موتور : در واقع تمام قسمت های یک دریل به موتور بستگی دارد. در واقع توسط موتور تمام اجزا دیگر دریل به حرکت در می آید. موتور دریل هم دو نوع می باشد، موتورهای براش و موتورهای براشلس.
  • منبع تغذیه : اکثر دریل ها یا سیمی هستند یا بی سیم که دارای یک منبع تغذیه یا منبع برق می باشند. همانطور که می دانید دریل های سیمی تا زمانی که به برق متصل هستند کار می کنند؛ اما دریل های بی سیم قابل شارژ هستند و بدون اتصال به برق هم می توان از آن ها استفاده کرد.
  • باتری : دریل های شارژی جز پرکاربردترین نوع دریل می باشد و دارای یک باتری از نوع نیکل متال هیدرید، یا از نوع نیکل کادمیوم می باشد.
  • تریگرهای دریل (کلید تنظیم سرعت) : که شامل بخش های الکترونیکی پیچیده است. در این بخش دریل، سرعت چرخش در دریل قابل تنظیم است.
  • کلید راکر (کلید چپ گرد و راست گرد) : این کلید امکان چرخش مته را در جهت عقربه های ساعت یا برعکس فراهم می کند.
  • سوئیچ گیربکس (سوئیچ انتخاب دنده) : اگر دریل شما از نوع دنده‌ای باشد، معمولا می توانید این سوئیچ را در بخش بالای دریل پیدا کنید.
  • کلار کلاچ یا مد : در این بخش شما می توانید گشتاور کمتری را برای فعال نمودن کلاچ دریل انتخاب کنید که باعث می شود از چرخش بیش از حد تهاجمی مته جلوگیری شود.

از دیگر بخش های دریل می توان سیم برق، کلید روشن و خاموش، تراز عمق سنج، دسته نگه دارنده و سه نظم را نام برد.

بیشتر بخوانید:

https://ghesta.ir/blog/%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%87/

چند نکته مهم برای خرید دریل

در حال حاضر طیف گسترده‌ای از دریل‌ها در بازار در دسترس می باشد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد می باشد. شما با توجه به نیاز خود و موارد استفاده از دریل، برای خرید دیل باید به نکات مهمی توجه کنید.

برای مثال دریل های درایور بیشتر برای کاربردهای خانگی استفاده می شود و قیمت نسبتا مناسبی هم دارد.

دریل های فشرده بیشتر تک کاربردی هستند و برای پیچ کردن از آن ها استفاده می شود.

دریل های ترکیبی همه کاره هستند و جز یکی از محبوب ترین دریل ها به حساب می آید که می تواند برای سوراخکاری در چوب، بتن، آجر، فولاد و … از آن استفاده کرد.

از دریل های چکشی برای سواخکاری سریع و آسان استفاده می شود و قابل استفاده در بتن، سنگ و کارهای ساختمانی می باشد.

  • انواع دریل شارژی در عین حال که جمع و جور و سبک است، بسیار قدرتمند می باشد. اگر شما جز افرادی هستید که تا کنون دریل در دست نگرفته اید و در خانه برای آویزان کردن یک قاب یا نصب قفسه‌ها و … نیاز به نوعی دریل دارید که استفاده از آن سریع‌، آسان‌ و لذت‌بخش‌ باشد، پیشنهاد می شود که یک دریل های شارژی تهیه کنید.
  • دریل پرس عمدتاً در کارگاه ها استفاده می شود. این نوع دریل ها بسیار قوی و دقیق هستند و قادرند سوراخ‌های تمیز در سطوح ضخیم و سخت ایجاد کنند. قوی ترین نوع دریل پرس می تواند سوراخ هایی تا قطر ۳۰ میلی متر ایجاد کند.
  • دریل های پایه مغناطیسی نوع خاصی از دریل پرس هستند که عموماً در سازه های فلزی در محل های ساخت و ساز استفاده می شود. بر خلاف مته های معمولی، آن ها روی زمین یا روی میز کار ثابت نمی شوند. در واقع پایه مغناطیسی به مته اجازه می دهد تا روی هر سطحی که از فلز ساخته شده است ثابت شود. برای خرید این نوع دریل ها، توصیه می‌شود دریلی با دسته‌های بلند انتخاب کنید، زیرا از دقت و انعطاف بیشتری برخوردار است.

خرید دریل

به طور کلی انواع دریل دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که کارایی یا ایمنی آن ها را بهبود می بخشد یا استفاده از آن ها را تسهیل می نماید.

 

برخی از دریل های قابل حمل (با سیم یا بی سیم) یا دریل های زاویه دار هستند که قابل استفاده در بخش هایی می باشد که در اصطلاح صعب العبور می باشد، مانند گوشه های اتاق و …؛ بنابراین لازم است پس از آشنایی با انواع دریل و بخش های آن، با توجه به حوزه ی کاری و موارد کاربرد دریل، می توانید انتخاب کاملا مناسبی داشته باشید.

قیمت خرید دریل 

تا این بخش از مقاله با انواع دریل و اجزا تشکیل دهنده آن آشنا شدید؛ اکنون می دانید که هر نوع دریل برای کاربرد خاصی ساخته شد است و هر کدام از امکانات متنوعی برخوردار می باشد. بنابراین با توجه به امکانات، مدل و برند دریل، قیمت خرید دریل نیز متفاوت می شود. بنابراین شما با توجه به نیاز خود و بودجه ای که برای خرید دریل در نظر گرفته اید می توانید مدل مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

 

تنها نکته ای که برای خرید دریل وجود دارد و ممکن است انتخاب را برای شما محدود کند، مربوط به قیمت و پرداخت نقدی هزینه می باشد که قسطا این مشکل را برای شما حل کرده است. شما می توانید با خرید اقساطی دریل، دیگر نگران هزینه ای که قرار است نقدا بپردازید نباشید و هم اکنون برای خرید اقساطی اقدام نمایید.

 

خرید اقساطی به واسطه قسطا

قسطا از فعالان صنعت لندتک و پیشرو در ارائه خدمات تسهیلات الکترونیکی در ایران می باشد. شما می توانید هر نوع کالا یا ابزار اقساطی مورد نیاز کار خود از جمله دریل را از طریق قسطا به آسانی بخرید و هزینه آن را به صورت اقساطی به قسطا بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: فرصت‌های شغلی در قسطا

قسطاکارت

نحوه خرید اقساطی دریل از طریق قسطا

برای خرید دریل اقساطی یا هر کالای دیگری لازم است که کارت اعتباری قسطا یا همان قسطا کارت را در دست داشته باشید. پس لازم است که برای دریافت قسطا کارت درخواست دهید. پس از دریافت این کارت اعتباری می توانید از فروشگاه های مجهز به دستگاه pos نقدا خرید کنید و بعدا آن هزینه را در قالب چند قسط به قسطا بپردازید.

قسطا در واقع یک امتیاز الکترونیکی بدون ضامن برای شما در نظر می گیرد و قسطا کارت را به آن مبلغ شارژ کرده و برای شما ارسال خواهد کرد. پس برای دریافت امتیاز از قسطا شما نیاز به ارائه ضامن ندارید.

قسطا مجهز به یک سیستم اعتبار سنجی می باشد که از طریق آن اعتبار متقاضی محترم را بررسی کرده و در صورت تایید اعتبار فرد، امکان دریافت کارت اعتباری برای او وجود خواهد داشت.

از جمله دیگر مزیت های قسطا می توان به این مورد مهم اشاره کرد که سود بازپرداخت اقساط خرید با قسطا کارت حداقل میزان ممکن است و شما ملزم به پرداخت هزینه های زیادی به عنوان کارمزد نخواهید بود.

برای دریافت قسطا کارت لازم است که به وب سایت قسطا به آدرس ghesta.ir مراجعه کنید و برای دریافت این کارت اعتباری درخواست خود را ثبت نمایید.

قسطاکارت


خرید دریل

نکات مهم برای نگهداری از دریل

  • انواع دریل دارای سه چرخ دنده می باشد که گریس کاری این چرخ دنده ها از ضروریات است و یک نکته ی مهم در حفظ و نگهداری دریل می باشد.
  • دریل دارای یک ذغال از جنس گرافیت می باشد که در برابر ساییدگی و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار و باعث می شود که جریان برق به سمت موتور هدایت شود. بنابراین ذغال از جمله ملزومات دریل است برای اینکه بتواند به درستی کار کند و لازم است که به موقع تعویض شود.
  • پس از هر بار استفاده از دریل آن را تمیز کنید و گرد و غبار آن را خارج نمایید.
  • به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از افزایش حرارت در دریل، پس از مدتی استفاده از دریل، آن را خاموش کنید و به آن استراحت بدهید. در صورت استفاده بیش از حد از دریل اصطلاحا دریل گیرپاژ می کند.

نکات ایمنی و نحوه استفاده صحیح از دریل

قبل از هر چیز مهم ترین نکته ای که در مورد استفاده صحیح از دریل باید رعایت کنید این است که به درستی بدانید که دریل را برای چه کاری می خواهید استفاده کنید و با توجه به این نکته دریل مناسب کار خود را انتخاب کنید؛ پس از انتخاب دریل مناسب برای استفاده از آن لازم است که این نکات ایمنی را رعایت نمایید.

  • پریز برق را چک کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در پریز برق ابتدا مشکل آن را رفع کنید و سپس دریل را به آن متصل کرده و استفاده کنید.
  • مته را به درستی در سه نظام محکم کنید. در صورتی که مته در محل خود محکم نشده باشد احتمال در رفتن آن وجود دارد و این نه تنها باعث می شود که سوراخکای به صورت مستقیم انجام نشود، بلکه می تواند برای فردی که با دریل کار می کند خطرآفرین نیز باشد.
  • از پایه دریل استفاده کنید. هنگامی که قصد دارید سطوح سخت را دریل کاری کنید، لازم است که برای راحتی و ایمنی بیشتر از پایه دریل استفاده کنید.
  • هنگام دریل کاری لباس ایمنی بپوشید. لباس ایمنی شامل عینک و دستکش ایمنی نیز می باشد. توجه کنید که هرگز از لباس های ایمنی آستین گشاد که دست و پاگیر می شود، هنگام دریل کاری استفاده نکنید. همچنین دستکش را اندازه ی دست خود انتخاب کنید. توصیه می شود که برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به مجاری تنفسی خود از ماسک نیز استفاده کنید.
  • هنگام دریل کاری از اعمال فشار به دریل خودداری کنید، زیرا هم خطر سرخوردگی دریل وجود دارد و هم ممکن است موتور دریل آسیب ببیند.
  • هرگز قطعه کار را در دست نگه ندارید؛ برای این منظور از گیره برای ثابت نگه داشتن قطعه کار استفاده کنید.
  • در صورتی که هرگونه مایعات روی دریل ریخته شود، سریعا آن را خاموش کنید و در صورتی که از دریل شارژی استفاده می کنید، باتری آن را خارج کنید.
  • توصیه می شود که حتما مته مناسب کار خود را در دریل قرار دهید. همانطور که می دانید مته مهم ترین بخش در دریل کاری محسوب می شود.
  • و نکته ی مهم دیگر اینکه قبل از شروع کار لازم است که محل سوراخکاری را به درستی مشخص کنید و سپس کار را شروع کنید.


خرید اقساطی

معرفی پرفروش ترین برندها

به منظور آگاهی هر چه بیشتر شما عزیزان برای انتخاب و خرید دریل با برند و مدل مناسب در این بخش از مقاله شما را با برخی از پرفروش ترین برندهای دریل آشنا کرده ایم.

  • دریل برقی ساده بوش «Bosch» مدل GBM 1000
  • دریل برقی چکشی رابین «Rabin» مدل R 1015
  • دریل برقی پیچ گوشتی شارژی کرون «Crown» مدل CT21055L
  • دریل چکشی بوش «Bosch» مدل GSB 1300
  • دریل چکشی شیلدر «Shielder » مدل SH1013
  • دریل چکشی ماکیتا «Makita»مدل HP1631K
  • دریل چکشی رونیکس «Ronix» مدل ۲۲۱۰C
  • دریل بتن کن آاگ «AEG» مدل KH26XE
  • دریل بتن‌ کن بوش مدل GBH 2-26 DFR

کلام پایانی

در این مقاله با راهنمای جامع خرید دریل برای مصارف صنعتی و خانگی با شما همراه بودیم و شما را با مهم ترین نکات مربوط به خرید دریل آشنا کردیم. همچنین به نکاتی در ارتباط با استفاده صحیح از دریل اشاره کردیم. امید است مطالب ذکر شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

برای خرید دریل اقساطی لطفا به وب سایت ما به آدرس ghesta.ir سری بزنید و حتما برای دریافت قسطا کارت درخواست خود را ثبت نمایید. ما در اسرع وقت بررسی های لازم را انجام خواهیم داد؛ پس از آن اقدامات لازم برای صدور قسطا کارت برای شما انجام خواهد شد.

قسطاکارت