شرایط دریافت وام بازنشستگان

انواع بازنشستگی

در قوانین مربوط به بازنشستگی به شخص کارپذیر، مستخدم به معنای «فردی استخدام شده برای انجام خدمات» گفته می‌شود؛ و اگر بخواهیم دقیق بیان کنیم چندین نوع بازنشستگی وجود دارد که شامل موارد ذیل می‌باشند.

اختیاری (اختیار دستگاه یا اختیار مستخدم)، قهری، اجباری، هیأت علمی دانشگاه، ناشی از فوت عادی، بازنشسته متوفی، ناشی از فوت به سبب انجام وظیفه، مستخدمین آماده به خدمت، جان‌بازان و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور و قانون حفاظت در برابر اشعه و بازنشستگی به سبب انواع از کار افتادگی.

وام فرهنگیان

هر کدام از انواع وام بازنشستگی دارای شرایطی عمومی و خاص بوده برای مثال افرادی که تقاضا بازنشستگی اختیاری دارند باید شرایطی از قبیل مردان دارای ۲۵ سال سابقه و یا عبور از سن مشخص و بانوان دارای ۲۰ سال سابقه کار را شامل شوند.

وام قسطا

وام قسطاشرایط دریافت وام بازنشستگی

شرایط دریافت وام بازنشستگی به نسبت نهادی که فرد بازنشسته در آن خدمت کرده و نهادی که از آن حقوق بازنشستگی خود را دریافت می‌کند، متفاوت است. به‌طور عمومی بازنشستگان برای دریافت تسهیلات ویژه خود لازم است از زمان بازنشستگی‌شان یک سال گذشته باشد؛ یا حقوق بازنشستگی خود را از بانک ارائه دهنده تسهیلات دریافت کنند.

بانک‌ها، موسسات و نهادهای دیگری نیز به واسطه دریافت گواهی کسر از حقوق اقدام به ارائه تسهیلات اعتباری به بازنشستگان داشته و شرایط آن‌ها نیز با یگدیگر متفاوت است و معمولاً سود بالاتری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وام شهریه مدارس | پرداخت اقساطی شهریه مدارس

وام بازنشستگان کشوری

برای دریافت وام بازنشستگان کشوری درگاه اینترنتی خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشور در نظر گرفته شده است که از این درگاه می‌توانند از شرایط و نحوه دریافت وام مطلع شوند.

صندوق بازنشستگان کشوری وامی را با عنوان وام ضروری در اختیار اعضای خود قرار داده و شرایط این وام را این‌گونه بیان نموده که میزان وام در سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۵ میلیون تومان تعیین شده و تنها افرادی که حقوق بازنشستگی خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند قادر به دریافت این تسهیلات هستند. در ادامه شرایط دریافت وام بانشستگان کشوری درگاه اینترنتی مربوطه بیان داشته: « وام با نرخ سود ۴ درصد ارائه شده و بازپرداخت آن حداکثر ۳۶ ماه است.»

شرایط دریافت وام بازنشستگان

وام بازنشستگان تامین اجتماعی

متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ ملزم به دریافت حقوق بازنشستگی خود از شعب بانک رفاه کارگران بوده و می‌بایست کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارا باشند. سن متقاضیان نباید از ۷۷ سال عبور کرده باشد و فرد لازم است فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوق باشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته و از ۷ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان تغییر یافته‌است و  همچنین افرادی که درخواست دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی را دارا می‌باشند؛ در سه سال گذشته نباید از تسهیلات دیگر بانک رفاه استفاده کرده باشند.

انواع وام بازنشستگان

وام بدون ضامن قسطا

قسطا شرکتی فعال در حوزه لندتک بوده  و ارائه دهده محصولی با نام قسطا کارت که اولین و تنها وام خرید کالا بدون محدودیت و وام بدون ضامن در قالب کارت اعتباری است. قسطا کارت یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده و در سراسر کشور معتبر می‌باشد. قسطا کارت یک وام فوری‌ست زیرا تمام مراحل دریافت آن از ابتدا تا پایان کمتر از ۷ روز کاری زمان می‌برد. و این زمان برای مرتبه نخست اقدام به دریافت قسطاکارت بوده و در مراتب بعد این زمان کاهش پیدا می‌کند.

با قسطا کارت امکان خرید از تمام فروشگاه‌های آنلاین، آفلاین و فیزیکی در هرجایی از ایران وجود دارد. سقف دریافت اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان است و تمامی مراحل دریافت آن غیر حضوری و آنلاین می‌باشد. هم‌چنین با قسطا کارت می‌توان هزینه هر نوع خدماتی از پزشکی و جراحی تا تعمیر و مسافرت را پرداخت.

برای بازنشستگانی که به دنبال وام خرید کالا بدون محدودیت هستند، قسطا کارت بهترین انتخاب است. زیرا با قسطا کارت می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده و از هر فروشگاهی که مایل هستند اقدام به خرید کالا مورد نظر خود کنند.

محاسبه اقساط

مراحل دریافت وام قسطا

مراحل دریافت وام قسطا یا همان قسطاکارت برای بازنشستان بسیار ساده و سریع بوده و نکته مهم دیگر این است که تمام مراحل دریافت قسطاکارت آنلاین و غیر حضوری بوده از همین رو بازنشستگان گرامی نیازی به مراجعه‌های مکرر به شعب بانکی نداشته و حتی اگر خودشان قادر به انجام مراحل غیر حضوری نباشند؛ نزدیکانشان به راحتی با تلفن همراه هوشمند یا رایانه شخصی قادر به تکمیل این مراحل می‌باشند.

مراحل دریافت وام قسطا

دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام قسطا ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد. برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.

در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد.

و در رتبه‌هایی پایین اعتبارسنجی متقاضیان مانند روال گذشته لازم است تضامین مورد نیاز دریافت وام فوری قسطا را به‌صورت چک‌قسط ارائه بدهند. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا  آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده  و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.

پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود یک روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود. و در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است.

در نهایت و با تکمیل تمام موارد فوق، قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط به عنوان پیش‌پرداخت امکان استفاده از قسطا کارت را برای خرید اقساطی هر نوع کالایی از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی معتبر و یا پرداخت هزینه انواع خدمات دریافت شده را خواهد داشت.

وام قسطا