بانک خاورمیانه از سال 1391 فعالیت خود را با هدف اصلی ارائه‌ی خدمات مالی و وام‌های بانکی مختلف به شرکت‌های بزرگ صنعتی یا تولیدی با فعالیت‌های خاص آغاز کرده است. البته خوب است بدانید که بانک خاورمیانه در برنامه‌ریزی‌های ارائه‌ی وام‌های خود، پرداخت وام‌های خرد به عموم مردم هم جزو الویت‌هایش قرار داده است؛ برای مثال وام ازدواج، وام فرزندآوری و… از جمله وام‌های خرد بانک خاورمیانه محسوب می‌شوند. در این مطلب تمام وام‌های فعال و در دسترس بانک خاورمیانه را شرح داده‌ایم؛ اگر به دنبال آشنایی با وام‌های بانک خاورمیانه یا دریافت وام از این بانک هستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.


دریافت وام فوری و بدون ضامن از قسطا

دریافت وام فوری و بدون ضامن از قسطا


وام تأمین مالی کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه

تسهیلات تأمین مالی کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه برای رفع نیازهای سرمایه‌ای واحدهای تولیدی صنعتی، تولیدی معدنی یا تولیدی کشاورزی در جهت خرید وسایل و تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی برای گسترش این واحدهای تولیدی به واجدین شرایط پرداخت می‌شود. وام تأمین مالی کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه شامل 6 طرح تسهیلاتی دیگر، به شرح زیر است:

وام تأمین مالی کوتاه‌مدت خرید بانک خاورمیانه

وام تأمین مالی خرید بانک خاورمیانه با هدف خرید تجهیزات و ماشین آلات و مواد اولیه‌ی مورد نیاز واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی و معدنی ارائه می‌شود. نرخ بازپرداخت و سقف پرداختی این وام بانک خاورمیانه برای افراد حقیقی و حقوقی متناسب با شرایط‌شان متغیر است. بانک خاورمیانه مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را یک ساله اعلام کرده است.


مطلب پیشنهادی:

وام پست بانک ایران | بررسی جزئیات 4 وام پست بانک ایران


وام تأمین مالی کوتاه‌مدت از محل وجوه اداره شده‌ی بانک خاورمیانه

وام از محل وجوه اداره شده‌ی بانک خاورمیانه از طریق سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده در این بانک که به صاحبان این سپرده‌ها برای مصرف‌های خاصی که خود معین کرده‌اند، اهدا می‌شود. بنابراین این وام بانک خاورمیانه برای دارندگان حساب سپرده در بانک خاورمیانه است.

سقف پرداختی این وام بانک خاورمیانه و نرخ بازپرداخت آن برای متقاضیان متناسب با شرایط‌شان متغیر است. مدت زمان بازپرداخت وام از محل وجوه بانک خاورمیانه یک ساله اعلام شده است.

وام تأمین مالی کوتاه‌مدت فروش و حساب‌های دریافتی بانک خاورمیانه

وام فروش و حساب‌های دریافتی ویژه‌ی فروشندگان مواد اولیه، کالاها و خدمات، برنامه‌ریزی و وارد فاز اجرایی شده است. این وام بانک خاورمیانه در ازای تائید شدن فاکتورهای ارسالی خریداران به فروشندگان مواد اولیه کالا و رتبه‌ی اعتباری فروشندگان در بانک خاورمیانه به‌واسطه‌ی همین فاکتورها پرداخت می‌شود. 

در این طرح تسهیلاتی بانک خاورمیانه، سقف پرداختی وام به میزان بهای تمام شده کالاها و خدماتی که بر اساس فاکتور از طرف فروشنده به خریدار در تاریخ‌های مشخص ارائه شده است، به متقاضیان پرداخت می‌شود.

در این وام بانک خاورمیانه حداکثر مهلت بازپرداخت اقساط برای گیرندگان وام یک سال در نظر گرفته شده است.

وام سرمایه در گردش کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه

وام سرمایه در گردش کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه مختص واحدهای اقتصادی از جمله بازرگانی، خدماتی و تولیدی با هدف تأمین سرمایه در گردش این واحدهای اقتصادی و افزایش نقدینگی صنعت‌گران این واحدها ارائه می‌شود.

با توجه به گروه هدفی که برای این وام بانک خاورمیانه درنظر گرفته‌شده است نرخ سود سالانه و سقف پرداختی تسهیلات با توجه به صنعتی که واحد اقتصادی در آن فعالیت دارد متغیر اعلام شده است. در مورد این طرح تسهیلاتی به‌طور قطع می‌توان گفت بازپرداخت اقساط وام یک ساله تعیین شده است.

وام تامین مالی کوتاه‌مدت زنجیره تأمین بانک خاورمیانه

وام زنجیره تأمین بانک خاورمیانه به گونه‌ای طراحی شده است که چندین روش تأمین مالی را در کنار یکدیگر قرار داده و با اضافه کردن زیرساخت‌های فنی و شبکه‌های الکترونیکی، محصول تأمین مالی را به‌وجود آورده و در اختیار یک یا مجموعه‌ای از اعضای زنجیره قرار می‌دهد.

بنابر صحبت‌های گفته شده اعضای یک زنجیره تأمین می‌توانند از این وام بانک خاورمیانه استفاده کنند. در این طرح تسهیلات نرخ سود سالیانه و سقف پرداختی وام برای گروه‌های مختلف یکسان نیست و برای اعلام قطعی این موارد باید شرایط وام‌گیرنده بررسی شود.

بانک خاورمیانه حداکثر مهلت بازپرداخت وام زنجیره تأمین را برای گیرندگان، 12ماهه اعلام کرده است.

وام تأمین مالی کوتاه‌مدت ریالی برای واردات بانک خاورمیانه

وام ریالی برای واردات بانک خاورمیانه به متقاضیانی پرداخت می‌شود که:

اولا؛ واحدهای اقتصادی مثل واحدهای تولیدی و بازرگانی دارند.

دوما؛ برای تأمین اقلام، تجهیزات و تأسیسات دست به واردات زده‌اند.

این وام بانک خاورمیانه به واحدهای اقتصادی در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای واردات کمک موثری خواهد کرد. نرخ سود سالیانه و سقف پرداختی این وام بانک خاورمیانه، با توجه به شرایط واحدهای اقتصادی متفاوت خواهد بود اما حداکثر مدت زمان بازپرداخت این طرح تسهیلاتی برای همه‌ی وام‌گیرندگان یکسان و 12ماهه درنظر گرفته‌شده است.

وام سندیکایی بانک خاورمیانه

وام سندیکایی بانک خاورمیانه، وامی است که اعتبار پرداختی آن از طریق همکاری چند مؤسسه اعتباری تأمین می‌شود. این وام بانک خاورمیانه در ازای قرارداد‌هایی مثل مشارکت مدنی، اجاره به شرط تملیک و سلف یا فروش اقساطی یا قرار دادن شروطی در قبال همکاری مانند گشایش اعتبار اسنادی یا صدور ضمانت‌نامه در چارچوب قرارداد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

در چه شرایطی تسهیلات سندیکایی بانک خاورمیانه به متقاضیان ارائه می‌شود؟

در اکثر مواقع درخواست وام بانکی که فراتر از سقف تسهیلات و تعهدات بانک‌ مرکزی باشد و به‌منظور کاهش ریسک این نوع وام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

نحوه‌ی دریافت وام سندیکایی بانک خاورمیانه

برای دریافت وام سندیکایی بانک خاورمیانه در قدم اول باید با مراجعه‌ی حضوری به شعب بانک خاورمیانه درخواست خود و طرح صنعتی که به‌خاطر آن می‌خواهید این وام بانک خاورمیانه را بگیرید توضیح دهید. در قدم دوم درباره‌ی نحوه‌ی بازپرداخت و نرخ سود سالیانه‌ی وام، با بانک صحبت و مذاکره می‌کنید و اگر به توافق برسید، بانک خاورمیانه به‌عنوان “بانک پیشگام” شرایط شخص شما و طرح‌تان را به سایر موسسات اعتباری ارسال می‌کند.

در قدم سوم جلسات مذاکره بین بانک خاورمیانه و سایر موسسات مالی و اعتباری برگزار می‌شود و در خصوص شرایط وام سندیکایی صحبت می‌کنند و پس از تفاهم، اعضای سندیکا مشخص می‌شود. در میان اعضای سندیکا یک بانک به‌عنوان بانک عامل مسئول امور اجرایی پرداخت وام می‌شود و در نهایت اعتبار این وام بانک خاورمیانه بر حسب شرایط و عقودی که بین وام‌گیرنده و اعضا سندیکا بسته شده است، اهدا می‌شود.

وام ارزی صندوق توسعه ملی

وام ارزی صندوق توسعه ملی به طرح‌ها و فعالیت‌های تائید شده‌‌ای که بانک خاورمیانه تعیین کرده است، ارائه می‌شود. این وام به‌صورت ارزی به وام‌گیرنده پرداخت می‌شود و وام‌گیرنده اجازه‌ی تبدیل ارز به ریال را در بازارهای ایران ندارد همچنین توجه داشته باشید ریسک نوسانات قیمت ارز به‌عهده‌ی وام‌گیرنده خواهد بود و در هر شرایطی بازپرداخت اقساط هم فقط به‌صورت ارزی قابل قبول است.

صندوق توسعه ملی نرخ سود سالیانه‌ی این تسهیلات ارزی را برای بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی 6درصد و سایر بخش‌های صنعتی، سالیانه 3.5درصد تصویب شده است.

وام ریالی صندوق توسعه ملی

وام ریالی صندوق توسعه ملی برای گسترش و حمایت طرح‌ها و فعالین صنعت و معدن، گردشگری، آب و کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی با نرخ سود سالیانه‌ برای فعالین بخش صنعت و معدن 16درصد، برای فعالین بخش آب و کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری 14درصد و برای فعالین بخش صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی 11درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب تمامی وام‌های بانک خاورمیانه را توضیح داده‌ایم. اگر مایل به دریافت وام از این بانک هستید با مراجعه‌ی حضوری به شعب، می‌توانید درخواست وام خود را ثبت کنید.

به هر دلیلی نتوانستید از این بانک وام بگیرید، وام فوری و بدون ضامن قسطا را بگیرید:

دریافت وام آنلاین بدون ضامن قسطا

دریافت وام آنلاین بدون ضامن قسطا

منبع: سایت بانک خاورمیانه

دسته بندی شده در: