انواع عایق صوتی کدام اند؟ آیا تا به حال شنیدن انواع صداهایی نظیر ماشین، اتوبوس، موتور، موسیقی، صحبت کردن عابرین پیاده یا همسایه ها در محیط کار یا منزل خود شما را تحت تاثیر قرار داده و برایتان ناراحت کننده بوده است؟ آلودگی صوتی یکی از مشکلات این روزها است، خیلی از افراد به دلیل نزدیک بودن خانه یا محل کارشان در مجاورت مکان های شلوغ، روز و شب با سر و صداهای مختلفی سر و کار دارند و قادر به تمرکز و استراحت درست نمی باشند.

این سر و صداها معمولا از پنجره ها، درها، سقف و کف وارد محیط منزل یا کار ما می شوند. از این رو بسیاری از افراد برای جلوگیری از ورود این صداها از عایق صوتی استفاده می کنند، عایق صوتی انواع مختلفی دارد. در صورتیکه تمایل به استفاده از عایق صوتی برای محل کار یا خانه خود می باشید اما هزینه ی کافی برای خرید و نصب آن را ندارید؛ اصلا نگران نباشید! قسطا در پرداخت قسطی انواع عایق صوتی به شما در خرید و نصب این نوع از عایق کمک می کند. در ادامه با قسطا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد انواع عایق صوتی، کسب کنید.

انواع عایق صوتی

عایق صوتی چیست؟

عایق صوتی به معنای کاهش فشار صدا با توجه به منبع و گیرنده صوتی است. چندین روش اساسی برای کاهش صدا وجود دارد: افزایش فاصله بین منبع و گیرنده، استفاده از موانع سر و صدا برای بازتاب یا جذب انرژی امواج صوتی، استفاده از سازه های میرایی مانند حباب های صوتی یا استفاده از ژنراتورهای صوتی فعال ضد صدا. برای بهبود صدا در یک اتاق و کاهش سر و صدا به داخل اتاق از اتاقهای مجاور یا بیرون از خانه ممکن است.

عایق صوتی می تواند امواج غیرمستقیم صوتی مانند انعکاسها را که باعث پژواک و تشدید و ایجاد تلاطم می شود را دریافت کند. بنابراین به طور کلی می توان گفت که عایق صدا روشی برای کاهش میزان رسیدن صدا به نقطه خاصی مانند اتاق است. عایق صوتی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

انواع عایق صوتی را بشناسید!

استفاده از مواد عایق صوتی به محل و نوع فضایی که دچار مشکل شده، بستگی دارد. مثلا برای عایق صوتی تجاری می توان از پانل های بلوک در نقاط خاص استفاده کرد.

پنل های عایق

پنل ها عمدتاً برای عایق کاری دیوارها، کفها و سقفهای موجود استفاده می شوند. پنل های اکوستیک دارای دو نوع پنل های فایبرگلاس و پشم معدنی می باشند. پنل های صوتی ضمن کاهش صداهای اطراف در زیبایی هر چه بیشتر محیط اطراف نیز تاثیر گذار است.

Mass Loaded Vinyl

این ماده متراکم، بسیار انعطاف پذیر و دارای خواص عایق صوتی عالی است. این عایق در پر کردن شکاف ها، پر کردن فضای خالی بین ستون ها و لوله های فلزی یا جایی که یک مانع صوتی انعطاف پذیر مورد نیاز است، مفید می باشد. MLV همچنین به دلیل دوام و ویژگی های با کیفیت در عایق صدا  یک ماده ضد صدای خوب تجاری می باشد.

Seals

Seals با جلوگیری از عبور صدا از درهای بسته و پنجره ها، به عایق صوتی اتاق کمک می کند. این نوع عایق از لاستیک یا فوم ساخته شده و روی لبه های درب و همچنین قاب قرار داده می شود تا شکاف های بین باز را پر کند. Seals همچنین می تواند عایق صوتی خوبی برای ضبط اتاق های عایق صوتی استودیویی باشد تا از دسترسی نویز به اتاق های دیگر و از نویز خارجی که ممکن است بر کیفیت ضبط تأثیر بگذارد، جلوگیری کند.

انواع عایق صوتی

خرید اقساطی انواع عایق صوتی

در صورتیکه تمایل به خرید انواع عایق صوتی با استفاده از تسهیلات سایت قسطا دارید. ابتدا باید در این سایت به نشانی ghesta.ir عضو شوید و سپس از طریق صفحه کاربری خود درخواست سفارش جدید بدهید. در صورتیکه تمایل به پرداخت هزینه به صورت آنلاین دارید، به صفحه کاربری خود مراجعه کنید و کارت شناسایی و فیش بانکی خود را برای تایید کارشناس ما ارسال نمایید. پس از تایید کارشناس باید به تغداد اقساط ماهیانه مشخص شده؛ چک شخصی، ارسال نمایید تا مجددا مورد بررسی کارشناس ما قرار گیرد. پس از تایید هزینه خرید اقساطی انواع عایق صوتی شما پرداخت خواهد شد.

برای پرداخت هزینه با استفاده از قسطا کارت، نیازی به انجام مراحل ذکر شده برای هر خرید محصول و خدماتی نمی باشید. برای تهیه این کارت کافی است، از طریق صفحه کاربری خود و قسطا کارت را سفارش دهید و مراحل ذکر شده در قسمت بالا را انجام دهید. با استفاده از قسطا کارت قادر به خرید تمامی کالاها و خدمات تا سقف  ۲۰ میلیون تومان از فروشگاه های آنلاین معتبر نظیر دیجیکالا و یا دیگر فروشگاه های فیزیکی می باشید.
توجه کنید که قسطاکارت عضو شتاب میباشد و در سراسر کشور معتبر است و با استفاده از آن میتوانید نسبت به خرید اقساطی ابزار، خرید اقساطی لوازم خانگی و هر چیز دیگری تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن اقدام کنید.
در صوریتکه در استفاده از خدمات و تسهیلات قسطا با مشکل مواجه شده اید یا سوال، پیشنهاد یا انتقاد دارید می توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۹۲ با ما در تماس باشید.