زیبایی دندان یکی از مهمترین موضوعاتی است که همواره توجه خیلی­ از خانم­ها و آقایان را به خود جلب کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع خدمات زیبایی دندان آشنا کنیم و از آنجا که معمولا این خدمات هزینه­ های بالایی دارند و تحت پوشش بیمه­ ها نیستند، روشی را برای پرداخت اقساطی خدمات دندان پزشکی در تمامی کلینیک­ ها و مراکز درمانی سراسر کشور معرفی میکنیم.

وام قسطا

وام قسطا

قسطا، یک پلتفرم اعتبار دهی برای خرید اقساطی میباشد. شما میتوانید با اعتباری که از قسطا دریافت میکنید نسبت به پرداخت اقساطی هزینه انواع خدمات درمانی، زیبایی دندان، عمل بینی اقساطی و… اقدام کنید. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ثبت سفارش در قسطا آشنا کنیم.

ارتودنسی دندان

یکی از معروف ترین خدمات زیبایی دندان ارتودنسی میباشد. همانطور که میدانید، ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که بی­نظمی­ های دندان و ناهنجاری­های فک را پیش­بینی و اصلاح میکند. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط پرداخت هزینه­ های ارتودنسی اقساطی آشنا شوید.

مشکلات بسیار زیادی توسط ارتودنسی میتواند حل شود تا در نهایت منجر به زیبایی دندان شود. از جمله این مشکلات میتوان به : وجود فاصله بین دندان­ها، کراودینگ (شلوغی دندان­ها)، کراس بایت ( قرار گرفتن نا مناسب دندان­ها هنگام بستن دهان) و دندان بیرون نیامده اشاره کرد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی ثابت: یکی از مرسوم ترین روش­های ارتودنسی، ارتودنسی ثابت میباشد که با این روش بسیاری از مشکلات و ناهنجاری­ های دندان حل میشود این روش برای همه سنین مناسب میباشد و از جمله کم هزینه ترین روش­های ارتودنسی میباشد. اما استفاده از این روش نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر روش­ها دارد و علاوه بر این باعث عدم حفظ زیبایی در طول دوره درمان میشود که ممکن است برای بعضی افراد حائز اهمیت باشد.

ارتودنسی دیمون: این روش هم مانند ارتودنسی ثابت میباشد با این تفاوت که براکت­ها در ارتودنسی دیمون خود تنظیم هستند و با جابه­ جایی دندان­ها بصورت اتوماتیک تنگ­ تر میشوند. نیاز به مراجعه به پزشک در این روش بسیار کمتر از روش ارتودنسی ثابت میباشد.

ارتودنسی لینگوال: در این روش که میتوان آن را جزئی از روش­های ارتودنسی پنهان دانست، سیم­ها و براکت­ها در پشت دندان قرار میگیرند و باعث حفظ زیبایی میشوند اما این روش برای همه­ افراد و همه­ مشکلات نمیتواند مفید باشد. علاوه بر این در ابتدای طول درمان، ممکن است فرد با مشکلات تکلم و زخم شدن زبان مواجه شود.

ارتودنسی متحرک: این روش به کمک قالب­گیری انجام میشود. با استفاده از این قالب نامنظمی­ های دندان شما بهبود میابد. این نوع ارتودنسی متحرک بوده و میتوانید هر موقع که خواستید آنرا از دهان خود خارج کنید.

زیبایی دندان - ارتودنسی

زیبایی دندان با بلیچینگ

خوردن برخی از خوراکی­ها و نوشیدنی­ها مثل قهوه، چایی و… و همچنین استعمال دخانیات از جمله مواردی هستند که باعث تغییر رنگ دندان میشود و اغلب افراد برای افزایش اعتماد به نفس و زیبایی دندان به دنبال روشی برای سفید کردن دندان­ها هستند.

بلیچینگ دندان یکی از روشهایی است که باعث سفیدی دندان میشود. این روش بر خلاف لمینیت باعث تغییر شکل دندان نمیشود. درواقع بلیچینگ کمترین اثر مخرب را بر دندان­ها دارد و معمولا برای افرادی مناسب است که تنها نیاز آنها سفیدی دندان میباشد. در روش بلیچینگ، رنگدانه­ های غیر طبیعی سطح دندان با مواد شیمیایی خاصی اکسید میشوند و از بین میروند.

انواع روش­های بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان به دو روش انجام میشود. یکی در مطب و دیگری در خانه. توجه شود که هر دو روش باید تحت نظر پزشک انجام شود. بلیچینگ در مطب ظرف مدت ۳ جلسه انجام میشود و شاید سریعترین روش برای سفیدی دندان باشد. اما بلیچینگ در منزل به صبر بیشتری نیاز دارد و معمولا بیش از دو هفته طول میکشد.

معایب بلیچینگ دندان چیست؟

اگر بلیچینگ دندان تحت نظر پزشک و بصورت صحیح انجام شود معایبی ندارد اما در بعضی افراد باعث ایجاد حساسیت در دندان­ها میشود که اغلب این موارد موقت بوده و با استفاده از برخی داروها، این حساسیت کنترل میشود.

نکته حائز اهمیت این است که بلیچینگ دندان دائمی نمیباشد و معمولا در صورت مراقبت از دندان­ها ( نوشیدن کمتر قهوه و…) باید سالیانه به دندان پزشکی مراجعه کرده و نسبت به بلیچینگ مجدد دندان­ها اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

۵ گام برای پرداخت اقساطی هزینه عمل جراحی زانو

زیبایی دندان با لمینیت ( کامپوزیت و سرامیکی)

لمینیت­ ها لایه ­ای همرنگ دندان هستند که برای اصلاح رنگ و طرح دندان استفاده میشوند. با استفاده از این مواد میتوان فرم دلخواهی به دندان­ها داد و دندان­های شکسته یا لب پریده را اصلاح کرد و حتی لمینیت دندان بعضی اوقات میتواند جایگزین ارتودنسی شود اما این کار معمولا برای اصلاح طرح لبخند کافی نمیباشد.

انواع لمینیت

لمینیت دندان به دو نوع “کامپوزیت” و “سرامیکی” تقسیم میشود. نکته قابل توجه این است که لمینیت سرامیکی زیبایی و دوام بیشتری دارد و پروسه ساخت آن در لابراتوار انجام میشود و هزینه بیشتری دارد.

اما در صورت استفاده از کامپوزیت، دندان­ها نیاز به تراش کمتری دارند، پروسه ساخت کامپوزیت داخل مطب انجام میشود و رنگ کامپوزیت دندان طبیعی تر میباشد. علاوه بر این هزینه کامپوزیت دندان معمولا کمتر از لمینیت سرامیکی میباشد.

لمینیت برای چه کسانی مناسب نیست؟

همواره توصیه میشود که برای انجام خدمات زیبایی دندان حتما با پزشک مشورت کنید. لمینیت دندان معمولا برای کسانی که دندان­­هایی با پوسیدگی وسیع دارند و کسانی که بافت مینای دندانشان ضعیف است، مناسب نمیباشد و مجبورند از روکش دندان استفاده کنند.

زیبایی دندان - لمینیت

روکش دندان

روکش دندان نوعی پروتز دندانی یا دندان مصنوعی میباشد که علاوه بر مراقبت از دندان (مخصوصا تاج دندان) باعث زیبایی دندان هم میشوند. معمولا زمانی از روکش دندان استفاده میشود که دندان­ها خیلی آسیب دیده باشند و قابل ترمیم نباشند. به همین دلیل، به عقیده برخی، استفاده از روکش یک درمان تهاجمی میباشد و حتما باید با مشورت پزشک انجام شود

انواع روکش دندان

روکش فلزی: روکش­ های فلزی استحکام بالایی دارند اما ظاهر مناسبی ندارند و معمولا برای دندان­های جلو استفاده نمیشوند.

روکش سرامیکی: ویژگی این روکش­ها دقیقا برعکس روکش­ های فلزی بوده و برای زیبایی دندان کاربرد بیشتری دارند

روکش PFM و زیرکونیا: روکش­ PFM ترکیبی از روکش ­های فلزی و سرامیکی میباشد. در واقع قسمت داخلی این نوع روکش فلزی و قسمت بیرونی آن سرامیکی میباشد تا ضامن استحکام و زیبایی دندان باشد اما بعضی اوقات لایه فلزی باعث زیر سوال رفتن زیبایی دندان در این روش میشود (مانند تصویر زیر)

روکش دندان

برای جلوگیری از این حالت، استفاده از روکش­ های زیرکونیا توصیه میشود که بهترین و با کیفیت ترین نوع از روکش­های دندان میباشند. لایه­ داخلی این روکش­ها از زیرکونیوم ساخته شده است که علاوه بر استحکام بالا زیبایی دندان هم تضمین میکند.

افزایش عمر روکش دندان

اگر از روکش دندان استفاده میکنید حتما توصیه میشود که به صورت مداوم به دندان پزشکی مراجعه کنید تا سلامت روکش­های دندان شما بررسی شوند. نکته مهم دیگر این میباشد که دندان­ های دارای روکش حساس ­تر هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند لذا توصیه میشود حتما در طول روز دو بار مسواک بزنید و با احتیاط از نخ دندان استفاده کنید. علاوه بر این باید در جویدن خوراکی­ هایی که نرم نیستند هم احتیاط کنید.

 

ایمپلنت دندان

گاهی اوقات جای خالی یک دندان میتواند زیبایی دندان شما را تحت تاثیر قرار دهد. ایمپلنت دندان یکی از روش­هایی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرا گرفته است.

ایمپلنت نوعی پایه تیتانیومی است که با سلول­های بدن سازگار میباشد. ایمپلنت به روش­های مختلفی اجرا میشود. امروزه یکی از بهترین روش­ها برای اجرای ایمپلنت، روش اندوستیال میباشد که در این روش، پایه تیتانیومی داخل استخوان فک قرار میگیرد و بعد از گذشت ۴ ماه، به استخوان فک جوش میخورند و بعد از آن قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و روی پایه قرار میگیرند.

از جمله معایب ایمپلنت دندان میتوان به هزینه بالای آن اشاره کرد. یکی دیگر از روش­هایی که به جای ایمپلنت میتواند استفاده شود، پروتز دندان میباشد که در ادامه آنرا بررسی خواهیم کرد.

زیبایی دندان - ایمپلنت

پروتز دندان

باتوجه به زیاد بدون هزینه­ های ایمپلنت، یکی از روش­هایی که برای زیبایی دندان مورد توجه قرار میگیرد، پروتز دندان میباشد. پروتز دندان درواقع همان مفهوم روکش دندان است. اما یکی از انواع پروتز “بریج دندان” میباشد که میتواند جایگزین مناسبی برای ایمپلنت دندان باشد.

این روش زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که فرد یکی از دندان­ های خود را از دست داده باشد اما دندان جلویی و عقبی دندان از دست رفته، هنوز در دسترس باشند. در این حالت میتوان از دو دندان کناری بعنوان پایه استفاده کرد و ناحیه خالی بین دو دندان را پر کرد. این روش مخصوصا زمانی به صرفه میباشد که دو دندان کناری نیاز به روکش داشته باشند.

زیبایی دندان - پروتز

پرداخت اقساطی هزینه ­های دندان پزشکی با قسطاکارت

همانطور که گفته شد، معمولا خدمات زیبایی دندان و دندان پزشکی هزینه­ های زیادی دارند و تحت پوشش بیمه ­ها نیستند. از این رو قسطا، امکانی را فراهم کرده است که میتوانید با استفاده از یک کارت اعتباری عضو شتاب نسبت به پرداخت تمام هزینه­ های درمانی از تمام مراکز درمانی، مطب ­ها و درمانگاه­ های سراسر کشور بصورت نقدی اقدام کنید و این هزینه ­ها را بعدا بصورت اقساطی به قسطا بازپرداخت کنید.

محاسبه اقساط

شرایط دریافت قسطاکارت

برای دریافت قسطاکارت کافی است به سایت قسطا مراجعه کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از بارگذاری مدارک، کارشناسان قسطا مدارک شما را بررسی میکنند و در طی یک اعتبارسنجی هوشمند مبلغی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به شما تعلق میگیرد. این مبلغ در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب به نام قسطاکارت در اختیا شما قرار داده میشود که میتوانید هزینه هر کالا و خدماتی را با این کارت پرداخت کنید.

دریافت قسطاکارت

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع خدمات زیبایی دندان آشنا کنیم. خدماتی مثل ارتودنسی، بلیچینگ، لمینت، ایمپلنت و پروتز و در نهایت روشی برای پرداخت اقساطی هزینه­ های دندان پزشکی به شما معرفی کردیم. در انتها خوشحال میشویم که نظرات یا سوالات شما را در این موضوع بدانیم.

برای آشنایی بیشتر با خدمات قسطا با کلیک بر تصویر زیر وارد سایت قسطا شوید.

قسطاکارت