خرید دوچرخه اقساطی

چرا خرید دوچرخه یک تصمیم فوق‌العاده است

کاهش ۵۰ درصدی چاقی در افراد بالغ و بزرگسال؛ ۵۰ درصد کاهش حملات قلبی و سکته مغزی؛ کاهش ۳۰ درصدی احتمال ابتلا به سرطان سینه در بانوان؛ این‌ تنها بخشی از نتایج اولیه خرید دوچرخه و دوچرخه‌سواری روزمره می‌باشد. دوچرخه سواری ورزشی فوق‌العاده برای تقویت عضلات چهارگانه است. حتی اگر این فعالیت بدون فشار بالا و فقط به‌طور منظم انجام شود منجر به تقویت و ساخت ماهیچه در پا می‌شود.

وام قسطا

طبیعتاً با افزایش فشار مثل دوچرخه سواری در سربالایی فرآیند عضله‌سازی سریع‌تر انجام شده و عضلات قدرتمندتری را برای دوچرخه‌سوار به ارمغان می‌آورد. دوچرخه سواری در دسته ورزش‌های هوازی هم قرار داشته و ورزش‌های هوازی از بهترین و موثرترین راه‌کارهای سوزاندن چربی و تقویت روح و روان است. بدن فرد در زمان دوچرخه سواری با نفس عمیق تنفس را تنظیم کرده که این امر باعث کاهش استرس شده و بدن را در شرایط مناسبی قرار می‌دهد.

دوچرخه سواری وضعیت کلسترول بدن را بهبود می‌بخشد؛ ورزش‌های هواوزی کلسترول HDL که به آن کلسترول خوب گفته می‌شود را افزایش داده و کاهش دهنده کلسترول بد یا IDL است. در زمان انجام این فعالیت گردش خون بهتر انجام شده به همین دلیل فشار خون نیز کاهش پیدا می‌کند.

هر فرد دوچرخه‌سوار خدمتی بزرگ به خود و دیگران می‌کند؛ طبق تحقیقاتی آلودگی تولید شده توسط یک خودرو حمل و نقل شهری معملی ۱۰ هزار برابر بیش‌تر از دوچرخه است. این وسیله نقلیه برای همه کَس و همه‌چیز مفید بوده؛ هوا را آلوده نمی‌کن، به محیط زیست آسیب نمی‌زند، آلودگی صوتی نداشته، از سوخت‌های فسیلی بهره نمی‌برد و باعث کاهش ترافیک و تسهیل در حمل و نقل عمومی می‌شود.

وام قسطا

نحوه خرید دوچرخه اقساطی

وام قسطا

قسطا اولین و تنها شرکت فعال در حوزه لندتک است که تسهیلات اعتباری بدون محدودیت ارائه می‌دهد. در واقع وام قسطا یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده که در سراسر ایران معتبر و قابل استفاده می‌باشد. وام قسطا تحت عنوان قسطا‌کارت صادر شده و تمام فرآیند دریافت قسطاکارت فوری و کم‌تر از یک هفته زمان می‌برد.

مراحل دریافت وام فوری قسطا برای خرید دوچرخه قسطی در انتها مقاله شرح داده شده‌است، تمام مراحل دریافت وام خرید کالا قسطا آنلاین بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت قسطا کارت در جهت خرید قسطی دوچرخه یا هر کالای دیگری وجود ندارد.

اعتبار وام قسطا تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده و دارای بازپرداخت حداکثر ۱۲ ماه و بدون نیاز به ضامن می‌باشد. قسطا کارت نیازی به معرفی ضامن ندارد و با دو حالت سفته و چک قابل ضمانت است. قسطاکارت محدودیتی در استفاده ندارد و از طریق آن می‌توان هزینه خرید از تمام فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی معتبر در سراسر کشور و تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی دارای دستگاه کارت‌خوان سراسر کشور را پرداخت نمود.

محاسبه اقساط

لازم به ذکر است دریافت وام قسطا فقط برای خرید دوچرخه قسطی و کالاهای دیگر نمی‌باشد؛ با قسطاکارت امکان پرداخت هزینه انواع خدمات مثل خدمات دندان پزشکی، خدمات زیبایی، خدمات مسافرتی و بلیت، تعمیر خودرو و تعمیر خانه و… نیز وجود دارد.

انواع دوچرخه

دوچرخه دارای انواع اصلی بوده که این دسته‌بندی‌های اصلی دارای زیرمجموعه‌های متنوعی هستند؛ در این بخش از مقاله مجله قسطا به بررسی انواع دوچرخه پرداخته‌ایم. از آن‌جایی که سلامتی شما بسیار مهم بوده و دوچرخه نقش اساسی در این امر دارد. چه قصد خرید نقد دوچرخه را دارید؛ چه قصد خرید اقساطی دوچرخه با قسطاکارت، باید نسبت به دوچرخه مورد نظر خود آگاه باشید.

خرید اقساطی دوچرخه کوهستان

خرید اقساطی دوچرخه کوهستان

همان‌طور که از نام این مدل دوچرخه مشخص است؛ این نوع مناسب مسیرهای پر فراز و نشیب و خاکی بوده و به همین منظور دارای طراحی ویژه‌ای در بخش کمک فنر می‌باشند. دوچرخه‌های کوهستان دارای یک کمک فنر و بدون کمک فنر هارد تِیل (Hard Tail) گفته شده و به دوچرخه‌های کوهستان که غیر از کنک فنر دو شاخ جلو در ناحیه عقب نزدیک به چرخ نیز دارای کمک فنر هستند، فول ساسپنشن (Full Suspension) می‌گویند.

تفاوت این دو نوع دوچرخه کوهستان در کاربری آن‌ها بوده به این شکل که دوچرخه سواران حرفه‌ای از قابلیت‌های فول ساسپِنشِن در هنگام پرش و فرود در جهت کاهش فشار وارد شده به دو شاخ و ناحیه جلو دوچرخه بهره می‌برند. دوچرخه‌های کوهستان دارای انواع ذیل می‌باشند.

  • کِراس کانتری (Cross country)
  • آل مانتاین (All mountain)
  • اِندرو (Enduro
  • اسپرت (Sport)
  • تریل (Trail)
  • دانهیل (Downhill mountain)
  • فّت (Fat bike)

خرید اقساطی دوچرخه شهری

خرید اقساطی دوچرخه شهری

دوچرخه‌های شهری از قدیمی‌ترین انواع دوچرخه بوده که با پیشرفت و تغییر جامعه طبق نیازسنجی‌های انجام شده همواره دست‌خوش تغییرات بوده‌اند. این نوع از دوچرخه‌ها که به منظور تردد شهری طراحی شده‌اند تک سرعت و چند سرعت (دنده‌ای) بودهو حتی در برخی مدل‌ها، برای استفاده همزمان بیش از یک نفر طراحی شده‌اند. انواع دوچرخه‌های شهری موارد ذیل را شامل می‌شوند.

  • اُربان (Urban)
  • هیبرید (Hybrid)
  • فیتنس (Fitness)
  • تاشو (Folding bikes)
  • تک سرعت (Single speed)
  • کروزر (Cruiser)

خرید اقساطی دوچرخه توریستی

خرید اقساطی دوچرخه تورسیتی

دوچرخه توریستی یا تورینگ با هدف استفاده به عنوان وسیله سفر و ماجراجویی طراحی و ساخته شده هرچند در برخی از مدل‌ها شباهت‌هایی به دوچرخه‌های کوهستان و جاده دیده می‌شود. یک ویژگی‌ مهم این نوع دوچرخه استحکام و مقاومت بالا برای تحمل وزن زیاد در مدت زمان طولانی است.

خرید اقساطی دوچرخه کورسی

خرید اقساطی دوچرخه جاده یا کورسی

شرح توضیحات معرفی این دوچرخه را می‌توان در نام آن یافت؛ این نوع دوچرخه برای کاهش اصطکاک با زمین با رینگ و لاستیک‌های بسیار باریک طراحی شده و فرمون دوچرخه کورسی کمی پایین‌تر از دیگر دوچرخه‌هاست تا به این طریق دوچرخه‌سوار برای کنترل وسیله به جلو خم شده در نتیجه خود و دوچرخه اصطکاک کم‌تری با هوا دارد.

بهتر است از این دوچرخه در جاده‌های آسفالت و سالم استفاده شود زیرا بسیار ظریف و حساس بوده طوری که در ضربه‌های معمولی و کوچیک هم آسیب‌پذیر است. دوچرخه‌های جاده یا کورسی دارای انواع ذیل می‌باشد.

  • مسابقه‌ای (Race)
  • جاده (Road)
  • گِرَاول (Gravel)
  • تایم تریال (Time trial)
  • سایکل کراس (cyclocross)

خرید اقساطی دوچرخه نمایشی

خرید اقساطی دوچرخه نمایشی

این دوچرخه برای دوچرخه‌سوارهای علاقه‌مند به اجرای حرکات نمایشی مثل پرش از پله و موانع طراحی شده و اندازه آن به نسبت دوچرخه‌های دیگر کوچک‌تر است؛ دوچرخه نمایشی از استحکام بیش‌تر، مقاومت بال و لاستیک‌های عاج دار برخوردار بوده و به‌مظور کنترل بهتر تک سرعت هستند. انواع دوچرخه‌های نمایشی شامل موارد زیر است.

  • بی‌ام‌ایکس (BMX)
  • دِرت جامپ (Dirt jump)
  • تریال (Trial)

خرید اقساطی دوچرخه برقی

خرید اقساطی دوچرخه برقی

به دوچرخه‌های برقی ای‌بایک (E-Bike) نیز گفته می‌شود؛ ای‌بایک دارای یک موتور الکتریکی کوچک بوده که دوچرخه‌سوار را در رکاب زدن یاری می‌کند. بعضی از دوچرخه‌های برخی موتور کمی قوی‌تر داشته و برای مدت زمانی که شارژ دارد دوچرخه‌سوار را از رکاب زدن معاف می‌کند. این نوع دوچرخه‌ها قابل شارژ بوده و سرعتی بین ۲۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت قادر به حرکت هستند. به‌طور حدودی با شارژ کامل امکان طی مسافتی بین ۲۵ تا ۷ کیلومتر را داشته که این موضوع به شراط جاده، دمای هوا و شرایط جوی بستگی دارد.

خرید اقساطی دوچرخه نشسته

خرید اقساطی دوچرخه ریکامبِنت Recumbent Bike

در این دوچرخه‌ها به‌صورت دوچرخ و سه‌چرخ طراحی شده و صندلی دوچرخه‌سوار طوری ساخته شده که انگار بر روی صندلی راحتی نشسته‌است.

خرید اقساطی دوچرخه Tandem دو نفره

خرید دوچرخه قسطی دو نفره

به این دوچرخه تَندِم نیز گفته می‌شود و مخصوص افرادی‌ست که هیچ علاقه‌ای به فعالیت‌های انفرادی ندارند؛ دوچرخه تندم طراحی یکپارچه‌ای داشته و دارای صندلی، رکاب و فرمان برای دو نفر است.

فرمان دوم این دوچرخه‌ها صرفاً به‌منظور تکیه‌گاه برای سوار دوم و تعادل وسیله بوده؛ زیرا تاثیری در کنترل جهت حرکت دوچرخه ندارد. کنترل این دوچرخه‌ها کمی سخت‌تر بوده و نیاز به هماهنگی بین سوارها دارد. همچنین به علت اندازه بزرگ حمل و نقل این دوچرخه‌ها کمی دشوار است.

محاسبه اقساط

مراحل دریافت قسطا کارت

مراحل دریافت قسطاکارت برای خرید دوچرخه اقساطی بسیار ساده و سریع بوده و تمام مراحل دریافت غیر حضوری‌ست. دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام قسطا کارت ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد.

برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

  • در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.
  • در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

دریافت وام قسطا

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا (لینک به اینستاگرام) آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.
پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود یک روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود. و در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است.

در نهایت و با تکمیل تمام موارد فوق، قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط به عنوان پیش‌پرداخت امکان استفاده از قسطا کارت را برای خرید اقساطی هر نوع کالایی از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی معتبر و یا پرداخت هزینه انواع خدمات دریافت شده را خواهد داشت.

وام قسطا