وام فرزند آوری

تشکیل خانواده یکی از ارکان مهم و سرنوشت ساز در طول زندگی بوده و افراد معیارها و ارزش‌های متفاوتی برای تصمیم به برداشتن این گام بزرگ در زندگی خود دارند. از مهم‌ترین معیارها که تاثیر بسیار زیادی در تشکیل خانواده داشته شرایط اقتصادی مناسب است. با توجه به تورم بالا و شرایط اقتصادی نابسامان اکثریت جامعه داشتن حداقل‌های لازم برای تشکیل خانواده دشوار شده‌است. با این حال همچنان جوانان زیادی هستن که گام اول تشکیل خانواده یعنی ازدواج را به هر نحوی که بشود بر می‌دارند؛ اما برای گام دوم دچار تعلل و عدم اطمینان خاطر می‌شوند.

طبیعی‌ست که زوج‌ها به واسطه مشکلات اقتصادی و شرایط عجیب افزایش نرخ همه‌چیز در این روزها، با اطلاع از هزینه‌های بالا هر فرد خُردسال سعی بر دوری از فرزند آوری کنند. در طرف دیگر دولت با کاهش نرخ رشد جمعیت و پیری جامعه مواجه شد؛ در نتیجه اقدام به تنظیم طرح‌هایی برای تشویق جوانان به تشکیل خانواده و حمایت از جوانی جمعیت نموده‌است.

در این چند سال اخیر افراد در شُرُف ازدواج و تازه زوج‌ها شاهد افزایش چندین و چند باره مبلغ وام قرض‌الحسنه ازدواج بوده‌اند. اما طبق نظرخواهی‌های انجام شده؛ این افراد همیشه از عدم تناسب وام ازدواج و نرخ افزایش تورم شاکی بوده و معتقدند که تسهیلات کمک هزینه ازدواج دوشا دوش رشد تورم افزایش نیافته و عموماً چند قدم از رشد تورم عقب‌تر است.

از جدیدترین طرح‌های دولت در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام فرزند آوری است. در سال ۱۴۰۱ هم افرادی که شرایط اعلام شده توسط دولت برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند را دارا می‌باشند، قادر به ثبت‌نام و دریافت وام فرزندآوری هستند.

شرایط دریافت وام فرزند آوری

وام فرزند آوری از انواع وام قرض‌الحسنه بوده و سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند ارائه دهنده آن است. این تسهیلات نیازی به سپرده‌گذاری نداشته و بازپرداخت اقساط آن با تنفس ۶ ماهه آغاز می‌شود. افراد واجد شرایط قادر به دریافت وام فرزند آوری برای فرزندانی که زادروزشان از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به بعد بوده، می‌باشند.

این افراد نهایتاً تا دو سال بعد از زادروز فرزند خود قادر به دریافت این تسهیلات بوده و هر فرزند فقط یکبار مشمول دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند می‌باشد. نکته مهم و لازم به ذکر این است؛ خانواده‌های واجد شرایط می‌توانند پس از تولد سومین فرزند خوب برای دریافت تسهیلات زمین و مسکن اقدام کنند.

اگر خانواده‌ای در حال بازپرداخت اقساطی وام فرزندآوری دریافت شده‌اش باشد و در همین هنگام فرزند بعدی‌اش به دنیا آید؛ این وام به فرزند تازه متولد شده نیز تعلق می‌گیرد.
نکته مهم دیگر؛ تسهیلات فرزند آوری تنها به افرادی که نرخ باروری شهرستان محل تولد فرزند یا پدر فرزند کم‌تر تز ۲٫۵ باشد، تعلق می‌گیرد. همچنین کارمزد این تسهیلات حداکثر ۴ درصد و به‌صورت سالیانه دریافت می‌شود.

تضامین مورد نیاز برای دریافت وام فرزند آوری طبق اظهار سامانه مربوطه ضامن معتبر و سفته می‌باشد؛ ضامن معتبر نیز طبق معیارهای شعب تعیین شده، مشخص می‌شود. همچنین برای دریافت این وام نیازی به کارت پایان خدمت نبوده و این شرط از شرایط وام فرزندآوری حذف شده‌است.


مبلغ وام فرزند آوری در ۱۴۰۱

در ارتباط با میزان وام فرزند آوری شرایط ویژه‌ای وجود دارد؛ این وام تا فرزند پنجم هر خانوار ادامه داشته و مبالغ آن متفاوت است. مبالغ این وام برای هر فرزند به شرح ذیل می‌باشد.

  • فرزند اول، ۲۰ میلیون تومان دریافت تسهیلات.
  • فرزند دوم، ۴۰ میلیون تومان دریافت تسهیلات.
  • فرزند سوم، ۶۰ میلیون تومان سقف دریافت تسهیلات و واجد شرایط تسهیلات زمین و مسکن.
  • فرزند چهارم، ۸۰ میلیون تومان دریافت تسهیلات.
  • فرزن پنجم، ۱۰۰ میلیون تومان دریافت تسهیلات.

مبالغ فوق به تمام پنج فرزند هر خانواده واجد شرایطی که تولد فرزندان‌شان پس از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بوده تعلق گرفته و تا دو سال پس از زادروز هر فرزند برای دریافت این تسهیلات مهلت دارند.

مراحل دریافت وام فرزند آوری

افراد واجد شرایط متمایل به دریافت تسهیلات فرزند ابتدا می‌بایست به سامانه اینترنتی تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند مراجعه کرده و در این سامانه ثبت‌نام کنند. پس از تکمیل فرم‌ها مربوط به اطلاعات هویتی متقاضی، یک کد رهگیری محرمانه برای شماره تلفن همراه ثبت شده توسط فرد، ارسال می‌شود. این کد در ادامه فرآیند تشکیل پرونده کاربرد دارد.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه وام فرزند آوری شامل اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین، اطلاعات شناسنامه نوزاد، آدرس دقیق محل سکونت متقاضی به همراه کد پستی ۱۰ رقمی معتبر می‌شود. پس از تکمیل ثبت‌نام اولیه و انتخاب بانک مورد نظر، تایید اطلاعات و تعیین شعبه از طریق پیام کوتاه اطلاع رسانی شده و متقاضی می‌تواند با استفاده از کد ملی و کد رهگیری دریافتی از سامانه، فرآیند دریافت وام را از طریق گزینه مشاهده وضعیت پیگیری کند.

پس از تعیین شعبه، متقاضی ۱۲ روز زمان برای مراجعه به شعبه معرفی شده داشته و طبیعتاً پس از گذشت این زمان درخواست ثبت‌نامش از سامانه حذف شده و لازم به طی دوباره مراحل می‌باشد. شعب تعیین شده بانک‌های عامل ممکن است برای ادامه فرآیند و تکمیل پرونده مدارک کمی متفاوتی را تقاضا کنند؛ اما حداقل مدارک لازم برای تک میل پرونده در شعب تعیین شده شامل موارد ذیل است.

  • اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و مادر فرزند.
  • اصل و کپی کارت ملی پدر فرزند.
  • کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس دقیق محل سکونت.
  • کد رهگیری دریافت شده از سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند.

پس از مراجعه و تایید بانک، متقاضی دارای ۴۵ روز مهلت برای جمع‌آوری مدارک به همراه ارائه تضامین خواسته شده به شعبه بانک می‌باشد. در صورت گذشت این زمان و عدم تکمیل مدارک، بانک قادر به رد درخواست متقاضی بوده و متقاضی ملزم به انجام دوباره مراحل می‌باشد.

همچنین متقاضیان تا قبل از تعیین شعبه امکان اتغییر اطلاعات و بانک عامل انتخاب کرده را از طریق گزینه «ویرایش ثبت‌نام قبلی» را داشته و پس از تعیین شعبه هم برای این کار ملزم به حذف ثبت‌نام قبلی خود و اقدام دوباره می‌باشند.

اقساط وام فرزند آوری ۱۴۰۱

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد اقساط وام فرزند آوری با ۶ ماه تنفس آغاز خواهد شد؛ این یعنی اقساط بازپرداخت متقاضیان برای هر مرتبه دریافت وام ۶ ماه پس از دریافت آغاز می‌شود. نحوه بازپرداخت تسهیلات به تفکیک هر فرزند به شرح ذیل است.

  • فرزند اول، ۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۲۶ ماه.
  • فرزند دوم، ۴۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۴۸ ماه.
  • فرزند سوم، ۶۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۶۰ ماه.
  • فرزند چهارم، ۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۷۲ ماه.
  • فرزند پنج، ۱۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۸۴ ماه.

وام قسطا

قسطا یک شرکت فعال در حوزه لندتک بوده که محصولی یکتا و بی‌رقیب را با عنوان قسطاکارت ارائه می‌دهد. قسطاکارت همان وام قسطا بوده که در عمل یک کارت اعتباری عضو شتاب‌ست که در سراسر کشور معتبر و محدودیتی ندارد؛ این عدم محدودیت موجب یکتایی و بی رقیب بودن قسطا کارت می‌شود. از این رو قسطا اولین و تنها شرکت ارائه دهنده وام فوری بدون محدودیت است.

قسطاکارت معتبر در سراسر ایران

قسطاکارت یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده که در سراسر کشور معتبرست و تا سقف ۲۰ میلیون تومان به درخواست متقاضی شارژ می‌شود. متقاضی نیز اقساط این اعتبار را تا سقف ۱۲ ماه بازپرداخت می‌کند.

وام بدون ضامن قسطا

قسطاکارت یک وام بدون ضامن است؛ از این جهت که برای دریافت قسطاکارت نیازی به معرفی ضامن نبوده و متقاضیان می‌توانند با چک و تضامین مورد نیاز را صادر کنند. البته شرایط ویژه ای برای افرادی خوش‌حساب در سیستم بانکی نیز وجود دارد که طی آن این افراد می‌توانند با فقط یک برگ سفته اقدام به دریافت قسطاکارت کنند.

وام فوری قسطا

افرادی که به دنبال یک وام حقیقتاً فوری هستند باید بدانند که وام قسطا در کم‌تر از یک هفته پرداخت می‌شود. تمام مراحل دریافت قسطاکارت آنلاین و غیرحضوری‌ست؛ از افتتاح حساب تا امضا قرارداد، صدور تضامین و … همه و همه آنلاین بوده و بدون نیاز به حضور انجام می‌شود. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در زمان دریافت داشته و قسطاکارت را تبدیل به یک وام فوری می‌کند.

وام قسطا بدون محدودیت

قسطاکارت عضو شتاب است و از این رو محدودیتی نداشته، دارندگان قسطاکارت قادر به خرید از تمام فروشگاه‌های آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی در سراسر کشور خرید کنند. همچنین قسطا کارت در تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی سراسر کشور که دارای دستگاه کارت‌خوان یا همان پُز هستند نیز قابل استفاده می‌باشد.

جدا از وام خرید کالا، با قسطاکارت امکان پرداخت هزینه خدمات دریافتی مثل خدمات پزشکی و جراحی زیبایی، خدمات مسافرتی و خرید بلیت، خدمات تعمیر خانه و خودرو و هر خدمات دیگری را پرداخت نمود و از این رو نیز محدودیتی وجود ندارد.
تمام ایرانیان امکان دریافت وام قسطا را داشته از این رو زوج‌هایی که به دنبال راهی برای خرید اقساطی مایحتاج فرزندان خود بوده یا قصد تامین مورد نیاز خود را دارند، می‌توانند از خدمات قسطاکارت و وام قسطا بهرمند شوند.