خرید موتور سیکلت هوندا اقساطی یکی از خدماتی است که با وام بدون ضامن قسطا امکان پذیر است. این وام در قالب یک کارت اعتباری به نام قسطا کارت در اختیار شما قرار میگیرد و شما با این کارت میتوانید از تمامی فروشگاهی سراسر کشور (اینترنتی و غیر اینترنتی) نسبت به خرید موتور سیکلت اقساطی اقدام کنید.

با قسطا کارت برای خرید اقساطی شما محدود به چند فروشگاه خاص نیستید چون این کارت عضو شتاب بوده و همکه جا معتبر است. پس میتوانید نسبت به خرید هر کالا و خدماتی اقدام کنید. حتی اگر هزینه کالای مدنظر شما بیشتر از سقف وام قسطا باشد، میتوانید بخشی از هزینه را بوسیله قسطا کارت پرداخت کنید.

وام قسطا

وام قسطا

خرید موتور سیکلت هوندا اقساطی

در این مقاله به بررسی چند نمونه از پرفروش ترین مدل های موتور سیکلت هوندا میپردازیم.

در میان خودروهای پرفروش و باکیفیت همیشه نامی از هوندا در میان خودروسازان وجود دارد. در زمینه موتورسیکلت که می‌توان گفت این شرکت یک سر و گردن از دیگران بالاتر است و تقریباً در همه جهان محصولات این شرکت استفاده می‌شود. در زمینه فناوری و هوش مصنوعی و ساخت هواپیما و روبات و حتی موتور قایق هم این شرکت دستی بر آتش دارد.

تاریخچه هوندا

سوئی چیرو هوندا، پسر آهنگر فقیری در روستای کوچک کومیو بود. این روستا در ۲۷۰ کیلومتری جنوب‌غربی توکیو قرار داشت. پدرش در کنار آهنگری دوچرخه هم تعمیر می‌کرد.

او پیش از ورود به مدرسه در تعمیر دوچرخه به پدرش کمک می‌کرد. هنگامی که هوندا به یک آگهی کوچک استخدام شاگرد در یکی از مجلات تجاری برخورد بلافاصله دست از تحصیل کشید و شروع به کار کرد. مدتی به عنوان شاگرد گاراژ پذیرفته شد سپس به عنوان مکانیک خودرو شش سال در توکیو ماند و در ۲۲سالگی به زادگاهش بازگشت تا خودش به عمیر خودرو بپردازد.

هوندا در سال ۱۹۳۷ به سراغ تولید رینگ پیستون رفت و شرکت صنایع سنگین توکای سیکی را تاسیس کرد. در اواخر سال ۱۹۳۷، هوندا با حمایت مالی بستگان و دوستانش، تعدادی ماشین‌آلات برای ایجاد یک کارخانه ساخت رینگ پیستون خرید. عزم او برای رسیدن به کامیابی آنقدر راسخ بود که بی‌اغراق در کارخانه‌اش زندگی می‌کرد. روی کف کارگاه می‌خوابید و برای صرف غذا، آنجا را ترک نمی‌کرد و همسرش غذای او را به کارگاه می‌آورد.

بالاخره هوندا در سال ۱۹۵۱ با کمک و سرمایه گذاری یکی از دوستانش موتور تایپ E را ساخت. این موتور اولین موتورسیکلت چهارزمانه جهان بود و با ۱۵۰ سی‌سی حجم، ۵ اسب بخار قدرت داشت. سرعت موتورسیکلت می‌توانست به حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد.

خرید موتور سیکلت هوندا اقساطی

خرید اقساطی موتورسیکلت هوندا – جنیو

هوندا Genio ظاهری زیبا و  دوست داشتنی و متمایز دارد و نمایشگر ساده و دیجیتالش، آن را شبیه اسکوترهای برقی کرده است. جنیو  بسیار کوتاه تر از هوندا کلیک است. خطوط نرم و منحنی و رنگ های روشن و شاد هوندا جینیو، آن را تبدیل به محصولی متفاوت کرده است.

موتور سیکلت هوندا Genio از سری انجین های هوندا با فناوری eSP یا Enhanced Smart Plus به حجم ۱۱۰ سی سی، ۴ زمانه، هوا خنک و دو سوپاپ، با توان ۸٫۸۵ اسب بخار قدرت (۷۵۰۰ دور) و گشتاوری برابر ۹٫۳ نیوتن متر (۵۵۰۰ دور) است. گشتاور خوب در دورهای پایین تر، آن را موتور چابکی کرده است. حداکثر سرعت آن را تا ۱۰۰ کیلومتر هم گزارش کرده اند اما سرعت کروزینگ مناسب آن حدود ۷۰-۸۰ کیلومتر در ساعت است.

ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای است و سیستم ترمز ترکیبی یا CBS، برای ایمنی بیشتر، روی این اسکوتر نصب شده است، اما از ABS خبری نیست که با توجه به قیمت آن، منطقی است.

بیشتر بخوانید:

لاستیک اقساطی | راهنمای جامع خرید لاستیک

مشخصات فنی موتور سیکلت هوندا جنیو (Genio) 2021

انجین ۴ زمانه، هوا خنک، ۱۱۰ سی سی، دو سوپاپ، SOHC
بیشینه توان ۸٫۸۷ اسب بخار (۷۵۰۰ دور)
بیشینه گشتاور ۹٫۳ نیوتن متر (۵۳۰۰ دور)
گیربکس اتوماتیک از نوع درایو تسمه ای ( CVT)
استارت برقی و هندلی، ACG، ترانزیستوری
اندازه چرخ ها ۱۴ اینچ
سیستم تعلیق جلو دوشاخه تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب بازوی متحرک (SWING  ARM)
وزن تر ۸۹ کیلوگرم (با CBS)، ۹۰ کیلوگرم (با سیستم استاپ- استارت)
ارتفاع زین ۷۴۰ میلی متر
فاصله زیر اسکوتر تا زمین ۱۴۷ میلی متر

خرید هوندا جنیو اقساطی

خرید اقساطی موتورسیکلت هوندا – کلیک

موتور سیکلت هوندا کلیک که در برخی از بازارها با نام هوندا واریو (Vario) نیز شناخته می‌شود، موتورسیکلت جذابی از کلاس اسکوتر است که سال ۱۳۹۵، زمانی که هنوز قیمت خودرو و موتورسیکلت اوج نگرفته بود، وارد بازار ایران شد و توانست بین اسکوترهای محبوبی مثل وسپا جای خود را پیدا کند. کلیک حال یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران به شمار می‌رود.

تفاوت های موتور سیکلت هوندا کلیک و هوندا واریو (تا مدل ۲۰۲۰) محدود به تعداد ریموت کنترل، رنگ و محل ساخت آنها بوده است. به این معنی که موتور سیکلت هوندا واریو ساخت اندونزی در بازار ایران دارای دو عدد ریموت کنترل است و در هفت رنگ عرضه می شود، در حالی که هوندا کلیک ساخت تایلند دارای یک ریموت کنترل است و در سه رنگ عرضه میگردد.

مشخصات فنی موتور سیکلت هوندا کلیک

مدل هوندا کلیک ۱۵۰i 2020
پیشرانه (انجین) ۱۵۰ سی سی، دوسوپاپه، تک میل سوپاپ، مایع خنک، انژکتوری
بیشینه توان ۱۳٫۱ اسب بخار(۸۵۰۰ دوربردقیقه)
بیشینه گشتاور ۱۳٫۴(۵۰۰۰ دوربردقیقه)
ظرفیت باک ۵٫۵ لیتر
ارتفاع زین ۷۶۹ میلیمتر
فاصله زیراسکوتربا زمین ۱۳۲ میلیمتر
وزن خشک ۱۰۷ کیلوگرم
وزن تر ۱۱۳ کیلوگرم
سایزچرخ ها ۱۴ اینچ
استارت الکتریکی، باطری ۱۲ ولت، ۵ آمپر
جعبه دنده اتوماتیک CVT
فنربندی دوشاخه تلسکوپی در جلو، مونوشاک در عقب
ترمزها جلو دیسکی، عقب کاسه ای، دارای سیستم ترمز ترکیبی، فاقد ABS

خرید هوندا کلیک اقساطی

خرید موتور سیکلت دست دوم قسطی

همانطور که گفته شد قسطا کارت عضو شتاب میباشد و شما هر کالایی را میتوانید با این کارت بصورت قسطی تهیه کنید.

با افزایش قیمت موتور سیکلت شاید خرید موتور سیکلت دست دوم گزینه مناسبی باشد. اگر قصد خرید موتور سیکلت هوندا اقساطی یا هر کالای دیگری را دارید، با وجود قسطا کارت شما میتوانید نسبت به خرید موتور سیکلت دست دوم قسطی از هر فروشگاهی اقدام نمایید.

در ادامه مراحل دریافت قسطا کارت را شرح میدهیم.

قسطاکارت

مدارک لازم برای دریافت وام خرید موتور سیکلت

همان طور که گفته شد برای خرید موتور سیکلت هوندا اقساطی باید در www.ghesta.ir ثبت نام کنید و مدارک خود را بارگذاری کنید. این مدارک شامل موارد زیر میباشند:

  • تصویر کارت ملی
  • پرینت حساب
  • تصویر سند یا اجاره نامه محل سکونت
  • ارائه چک یا سفته (در ادامه توضیح داده میشود)

دریافت قسطاکارت

وام خرید موتور سیکلت

بعد از ثبت سفارش و بارگذاری مدارک در سایت، ظرف مدت ۱ تا ۳ روز کاری اعتبارسنجی شما انجام میشود و کارشناسان قسطا به شما اطلاع میدهند که با ضمانت چک میتوانید وام دریافت کنید یا سفته.

اکثر کاربران میتوانند با سفته وام دریافت کنند اما اگر نمره اعتباری شما ایجاب کرد که برای دریافت وام باید چک ارائه دهید اصلا جای نگرانی نیست. شما با اثبات خوش حسابیتان میتوانید در دفعات بعدی با سفته نسبت به دریافت وام بدون ضامن قسطا اقدام نمایید.

پس از اعتبارسنجی شما چک یا سفته را برای ما ارسال میکنید و قسطا کارت هم برایتان پست میشود و نهایتا ظرف مدت یک هفته قسطا کارت به دستتان خواهد رسید. یکی دیگر از مراحل خرید موتور سیکلت هوندا اقساطی، افتتاح حساب در بانک آینده و فعالسازی امضای دیجیتال بصورت کاملا آنلاین میباشد که بهتر است قبل از ثبت سفارش این مرحله را انجام دهید تا معطلی کمتری داشته باشید.

قسطاکارت

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی پرطرفدارترین و پرفروش ترین موتور های هوندا پرداختیم و مراحل دریافت وام برای خرید موتور سیکلت هوندا را شرح دادیم. شما با استفاده از قسطا کارت میتوانید هر کالا و خدماتی را از سراسر ایران بصورت اقساطی خریداری کنید.

با تشکر از توجه شما به این مقاله. درصورتی که در مراحل ثبت نام وام قسطا دچار مشکل شدید میتوانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۷۳۸۶۰۰۰ و یا از طریق اینستاگرام قسطا (ghesta_ir) سوالات خود را از کارشناسان قسطا بپرسید.