هزینه های زایمان برای بسیاری از زوج های جوان در طول دوران بارداری نگران کننده است، به علاوه  هزینه‌ های سیسمونی و … نیز وجود دارد که باید بپردازند. از این رو اداره تامین اجتماعی کمک هزینه‌ای را برای خانم های شاغل تحت درمان این بیمه در نظر گرفته است. اما با توجه به اینکه همه‌ی خانم ها شاغل نیستند و تعرفه‌های بیمارستان و دکترها افزایش یافته سایت قسطا برای اولین بار در ایران جهت کمک به رفع دغدغه‌ های زوج های جوان شروع به پرداخت اقساطی هزینه های زایمان کرده است. جهت اطلاع از نحوه‌ی دریافت وام هزینه‌ های زایمان در ادامه مطلب با قسطا همراه باشید.

پرداخت قسطی هزینه های زایمان

بیشتر بخوانید:

انواع زایمان

زایمان بنابر وضعیت و شرایط مادر به دو صورت طبیعی و سزارین انجام می گیرد. زایمان طبیعی خود به دو صورت غیر دارویی و دارویی جهت کاهش درد در تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی صورت می گیرد.

زایمان طبیعی

در زایمان های طبیعی همراه با دارو از روش هایی نظیر داروهای مسکن، گاز Entonox و بی حسی موضعی انجام می گیرد.

در زایمان های طبیعی غیر دارویی از کلاس های ورزشی و آرامش بخش قبل از زایمان، ماساژ، تکنیک های تنفسی، کمپرس آب گرم، هیپنوتیزم، طب سوزنی و آب استفاده می کنند.

انجام زایمان طبیعی اخیرا در اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلیل خطرات سزارین شامل خونریزی، ریسک بیهوشی، عفونت، تناسب اندام، پرداخت هزینه های کمتر و تکامل جنین بیشتر توصیه می گردد.

مراحل زایمان طبیعی عبارتند از:

  • درد زایمان و باز شدن دهانه‌ی رحم
  • خروج جنین از رحم
  • خروج جفت

زایمان سزارین

در عمل سزارین با بیهوشی و ایجاد برشی در دیواره رحمِ مادر، نوزاد خارج می شود. این عمل به دلایلی از جمله سزارین در زایمان های قبلی، افت ضربان قلب نوزاد، فروافتادگی بند ناف و موارد اورژانسی دیگر جایگزین زایمان طبیعی می شود.

عمل سزارین می تواند منجر به مشکلاتی از جمله خونریزی، تهوع و استفراغ، کمر درد و عفونت برای مادران و زایمان زودرس، مشکلات تنفسی، دیابت و چاقی برای نوزادان شود.

پرداخت قسطی هزینه های زایمان

 

مقایسه هزینه های زایمان طبیعی و سزارین

در طول دوران بارداری زوج های جوان مجبور به انجام آزمایش‌ها، تست‌ها، غربال گیری و چکاپ های زیادی هستند تا از سلامت نوزادان خود مطمئن شوند. علاوه بر این موارد تهیه سیسمونی و لوازم مورد نیاز مادر و کودک نیز هزینه بر است. از این رو امکان کمبود پس انداز برای زایمان و مخارج بیمارستان بسیار زیاد است.

هزینه‌ی زایمان به عواملی از جمله نوع زایمان (سزارین یا طبیعی)، پزشک، بیمارستان (خصوصی یا دولتی) و بیمه فرد بستگی دارد. در صورتیکه عمل سزارین در بیمارستان خصوصی داشته باشید باید هزینه‌ی بیمارستان، پزشک و چند روز بستری بیشتر در بیمارستان را نیز پرداخت نمایید و بیمه نیز هیچ کمکی در پرداخت آنها به شما نمی کند.

اما در صورتیکه زایمان طبیعی را انتخاب نمایید میزان هزینه‌ی پرداختی شما به بیمارستان کمتر خواهد شد و در صورت بیمه بودن، مقداری از هزینه را بیمه پرداخت خواهد کرد.

پرداخت اقساطی هزینه های زایمان

بیمارستان ها هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه‌ ها و اقساطی کردن آنها ندارند و تا زمانیکه هزینه‌ی خود را تسویه نکنید، مرخص نخواهید شد. از طرفی با توجه به افزایش تعرفه های زایمان میزان هزینه‌ ها نیز افزایش یافته و بسیاری از زوج ها قادر به پرداخت و حتی شرایط دریافت وام از بانک ها نمی باشند. سایت قسطا با توجه به مشکلات اقتصادی موجود به دلیل رضایت و خشنودی مردم شروع به پرداخت تسهیلاتی برای تسویه اقساطی هزینه‌ های زایمان کرده است.

پرداخت اقساطی هزینه های زایمان در سایت قسطا

جهت استفاده از تسهیلات سایت قسطا ابتدا باید در این سایت به نشانی www.ghesta.ir ثبت نام نمایید، پس از ثبت نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مبلغ مورد نیازتان را اعلام میکنید سپس همکاران نسبت به تایید مدارک و اعتبارسنجی شما اقدام کنند. بعد از اعتبارسنجی باید پیش‌پرداخت را واریز کنید و قسطاکارت را تحویل بگیرید. حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود.

با استفاده از این کارت قادر به پرداخت هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز در هر زمان و مکانی خواهید بود. قسطاکارت عضو شتاب میباشد و در تمامی فروشگاه‌ها، درمانگاه‌ها مطب‌ها و بیمارستانها معتبر میباشد.

بیشتر بدانید:

توجه کنید که تمامی این روندها به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی شما در قسطا انجام خواهد شد. در پرداخت اقساطی به قسطا نیازی به چک کارمندی و ضامن نیست و همچنین به دلیل رضایت شما عزیزان اقساط با کمترین میزان بهره‌ی کارمزدی از شما گرفته خواهد شد.

سفارش قسطاکارت

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم، در صورت هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهاد لطفا با ما در تماس باشید.