سرگرمی های داخل خودرو از سال ۱۹۳۰، زمانی که موتورولا اولین رادیو خودرویی موفق تجاری را معرفی کرد، تا به امروز مسیر بسیار طولانی را طی کرده است و هم اکنون این سرگرمی رادیویی ساده جای خود را به سیستم‌های صوتی پیچیده داده است. امروزه سیستم صوتی خودرو دچار تحول عظیمی شده است و موسیقی را از مجموعه ای خیره کننده از منابع صوتی مثل رادیو، سی دی، پخش کننده های موسیقی قابل حمل مانند آی پاد، درایوهای فلش USB، کارت های SD، صدای بلوتوث و درایوهای هارددیسک می توان شنید. در این مقاله با قسطا همراه شوید تا شما را با چند قطعه ضروری برای سیستم صوتی خودرو آشنا کنیم؛ همچنین اطلاعات لازم برای آشنایی با قسطا و خرید اقساطی سیستم صوتی خودرو در اختیارتان گذاشته شود.برای اطلاعات بیشتر، ویدئوی معرفی قسطا را ببینید.

وام خرید کالا

وام قسطا

حتما بخوانید :

خرید موتور سیکلت اقساطی

فروش اقساطی تردمیل و دوچرخه ثابت و لوازم ورزشی

معرفی بهترین برندهای سیستم صوتی خودرو

 

معمولا سیستم صوتی خودروهای صفر کیلومتر، یک سیستم صوتی ساده است که از کیفیت صدای خوبی برخوردار نیست و اجزای آن، برای مثال بلندگوها و … بسیار ساده است و اغلب صاحبان خودرو خودشان برای تعویض سیستم صوتی خودرو اقدام می کنند. اگر شما هم به تازگی خودروی خود را خریداری کرده اید و قصد دارید سیستم صوتی خودرو را تعویض کنید، این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید. ما برترین برندهای سیستم صوتی خودرو را به شما معرفی کرده ایم.

پایونر Pioneer

شرکت پایونر از سال ۱۹۳۸ فعالیت خود را در صنعت ساخت سیستم صوتی خودرو آغاز نمود است و از پیشگامان این صنعت محسوب می شود. جالب است بدانید که بهترین استریو خودرو در جهان توسط این شرکت ساخته شده است. از مهم ترین مزیت های سیستم صوتی پایونر این است که قابلیت بخش صوت با کیفیت بسیار بالا را دارد و شما صدای موسیقی را بدون هیچ نویزی خواهید شنید و این بسیار لذت بخش است.

سیستم صوتی خودرو

کن وود Kenwwod

در سال ۲۰۱۹ شرکت کن وود توانست یکی از بهترین نمونه های سیستم صوتی خودرو را به بازار ارائه کند و این نمونه جز پرفروش ترین سیستم های صوتی خودرو شد. این سیستم از کلیه ی فرمت های موجود پشتیبانی می کند و به راحتی به بلوتوث و تلفن همراه شما متصل می شود.

 

جی بی ال JBL

شرکت جی بی ال در سال ۱۹۴۸ فعالیت خود را آغاز نمود و به طور تخصصی در حوزه تولید بلندگوها و اسپیکرهای حرفه ای به کار خود ادامه داد. ساب ووفرهایی که توسط این شرکت تولید می شود در میان مشتریان بسیار محبوب است. همچنین در تولید اسپیکرهای قابل حمل با قابلیت اتصال به بلوتوث توانسته است بسیار موفق عمل کند.

 

آلپاین Alpine

سیستم صوتی خودرو که توسط این شرکت تولید و به بازار ارائه می شود بیشتر در خودروهای مدل بالا از جمله هوندا و بی ام و استفاده می شود. این شرکت یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان سیستم های صوتی خودرو می باشد و استریوهای بی نظیری نیز برای خودرو تولید کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

لاستیک اقساطی | راهنمای جامع خرید لاستیک

جی وی سی JVC

یکی دیگر از برندهای معتبر و پرفروش سیستم صوتی خودرو برند جی وی سی است. از مهم ترین ویژگی های سیستم های صوتی شرکت جی وی سی مربوط می شود به آمپلی فایری که در سیستم صوتی تعبیه شده است که می تواند قدرت پخش صدا را چندین برابر تقویت کند.

از دیگر برندهای معروف سیستم صوتی خودرو می توان برند سونی و Rockford Fosgate را نیز نام برد. در ادامه به معرفی قطعات ضروری سیستم صوتی خودرو پرداخته ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

معرفی قطعات سیستم صوتی خودرو که لازم است داشته باشید

در حال حاضر شرکت های متعددی در حوزه ساخت سیستم صوتی خودرو مشغول فعالیت هستند و قطعات صوتی متنوعی به بازار ارائه می دهند. در میان محصولات ارائه شده مربوط به سیستم صوتی خودرو ، چند قطعه ضروری وجود دارد که برای شنیدن یک صدای بی عیب و نقص و لذت بخش در اتومبیل خود، لازم است آن ها را داشته باشید. این قطعات عبارتند از :


سیستم صوتی خودرو

باند گرد و بیضی

همانطور که می دانید برای پخش صدا در خودرو از باند استفاده می شود. باندهای گرد و بیضی شکل دو نوع باندی است که به طور کلی در خودرو استفاده می شود.

باند گرد : در سه سایز مختلف برای استفاده روی داشبورد، درب های جلو و عقب خودرو ساخته می شود. معمولا باند خودروها به طور فابریک، از نوع گرد هستند.

باند بیضی : باندهای بیضی یا قابلیت اتصال به آمپلی فایر را دارند، یا ندارند. آن دسته از باندهای بیضی که از این قابلیت برخوردار نیستند، زمان استفاده از حداکثر صدا، نویز ایجاد می کنند. اما دسته ی دیگر باندهای بیضی که قابلیت ساپورت آمپلی فایر را دارند، کیفیت صدای بالاتری هم دارند.


سیستم صوتی خودرو

کامپوننت

از انواع دیگر بلندگوهای خودرو می توان کامپوننت ها را نام برد. کاموننت ها معمولا گرد هستند و قابلیت تولید صدا با کیفیت بالا را دارند. پیش تر گفتیم که بلندگوهای فابریک خودرو ها اصولا گرد می باشد و کامپوننت ها برای آن دسته از افرادی مناسب است که هم مایلند سیستم صوتی خودرو را ارتقا بخشند و هم دوست ندارند تغییرات چندانی در داخل خودرو برای قرار دادند باندها و بلندگوها ایجاد کنند.


سیستم صوتی خودرو

توییتر

توتیترها معمولا موسیقی بخش نمی کنند و فقط مسئول تولید صداهای زیر هستند و به زیباتر شدن موسیقی پخش شده کمک می کنند. اغلب بلندگوها درون خود توییتر دارند؛ اما نصب توییتر باعث می شود که صدا در حد وسط توسط باندها پخش شود و توییترها به صورت جداگانه با تولید صداهای زیر به زیباتر شدن موسیقی و افزایش کیفیت صدا کمک کند.


سیستم صوتی خودرو

میدرنج

میدرنج ، Midrange همانطور که از نام آن پیداست، قابلیت تولید صدا در حد متوسط را دارد و برای داشتن صدایی با کیفیت تر لازم است که از توییتر برای صدای زیر و از ساب ووفر برای تولید صدای بیس دار در کنار آن استفاده کنید.


سیستم صوتی خودرو

آمپلی فایر و انواع آن

آمپلی فایر، صدای موسیقی در حال پخش را کیفیت می بخشد. در واقع قدرت صدای خروجی را تا ۵۰ وات افزایش می دهد و برای نصب آن به سیستم سیم کشی RC نیاز است.. آمپلی فایرها ۴ نوع هستند :

  • مونو
  • دو کانال
  • چهار کانال
  • شش کانال

 

سیستم صوتی خودرو

اکولایزر

به کمک اکوالایزرها می توان زیر و بم صدا را تنظیم کرد. به عبارت دیگر شما می توانید با استفاده از اکوالایزر صدای موسیقی در حال پخش را با ترکیب صداهای زیر و بم تغییر دهید. در واقع این قطعه به نرم شدن صدای در حال پخش کمک می کند.


سیستم صوتی خودرو

خازن و تغذیه سیستم صوتی

خازن برخلاف باطری، قابلیت تولید جریان الکتریسیته را ندارد، اما می تواند جریان الکتریسیته را در خود ذخیره کند. باطری خودرو توید کننده ی برق خودرو است و سیستم صوتی خودرو یک مصرف کننده؛ هنگام پخش موسیقی با نت های بلند و بیس های سنگین، به حجم بالایی از جریان الکتریسیته نیاز است که در لحظه باید برای سیستم صوتی فراهم شود که خازن نقش تامین این میزان جریان الکتریسیته را دارد. خازن از این قابلیت برخودار است که سریعا شارژ و دشارژ شود و خیلی بهتر از باتری خودرو و دینام می تواند برق مورد نیاز سیستم صوتی خودرو را تامین کند.


سیستم صوتی خودرو

خرید اقساطی سیستم صوتی خودرو به واسطه قسطا

اگر به تازگی خودروی خود را خریداری کرده اید و قصد دارید سیستم صوتی آن را ارتقا بخشید یا بعضی از قطعات آن را تعویض کنید، حال که با قطعات ضروری سیستم صوتی خودرو آشنا شدید، و می دانید که بهترین برندهای سیستم صوتی خودرو کدام است، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

به علاوه با وجود شرایط عالی برای خرید اقساطی، دیگر نگران پرداخت هزینه خرید سیستم صوتی خودرو خود نباشید. با قسطا می توانید هر آنچه لازم دارید، از انواع کالا و لوازم خانگی گرفته تا خرید اقساطی لاستیک ، سیستم صوتی اقساطی و حتی ابزار کار خود را به صورت اقساطی خریداری نمایید.

نحوه خرید اقساطی از طریق قسطا

قسطا از طریق اعطای امتیاز الکترونیکی بدون ضامن به متقاضیان محترم در قالب یک کارت اعتباری، خرید اقساطی را برای مصرف کنندگان محترم آسان کرده است. کارت اعتباری قسطا، قسطا کارت نام دارد و شما می توانید از طریق آن از تمامی فروشگاه های مجهز به دستگاه pos نقدا خرید کنید؛ سپس آن هزینه را در قالب چند قسط به قسطا بپردازید.

و یا حتی میتوانید از وام قسطا بعنوان کمک هزینه ای برای خرید موتور سیکلت هوندا اقساطی و یا هر چیز دیگری اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید:

فرصت‌های شغلی در قسطا

 

دریافت قسطاکارت

برای این منظور لازم است که در سایت قسطا حساب کاربری ایجاد کنید و درخواست خود را برای دریافت قسطا کارت ثبت نمایید. مراحل ثبت درخواست قسطا کارت را می توانید در سایت ما مشاهده کنید.

قسطاکارت

 

چرا خرید به واسطه قسطا؟

قسطا به منظور رفاه حال مشتریان عزیز، حداقل میزان سود ممکن را برای پرداخت اقساط ماهیانه در نظر گرفته است و شما می توانید بدون ضامن از قسطا امتیاز الکترونیکی بگیرید. همچنین تمامی مراحل دریافت کارت اعتباری قسطا کاملا غیرحضوری است و امکان خرید از فروشگاه های معتبر اینترنتی مثل دیجی کالا، با استفاده از قسطا کارت وجود دارد.

کلام پایانی

شما با داشتن یک سیستم صوتی خودرو فوق العاده، می توانید فرصت مناسبی را برای داشتن  لحظاتی زیبا  و لذت بخشی با همسفران خود فراهم کنید. پس بدون فوت وقت، هم اینک در سایت قسطا یک حساب کاربری ایجاد کنید و درخواست خود را ثبت نمایید.