خرید ویولن اقساطی

راهنمای خرید ویولن

ویولن سازی‌ست با ریشه‌ای ایتالیایی که کوچک‌ترین اندازه در دسته ساز‌های زهی و آرشه‌ای را متعلق به خود نموده؛ نوازندگان این ساز عمدتاً برای نواختن‌اَش آن را بر روی شانه چپ خود قرار داده و آرشه را با دست دیگر خود گرفته و اقدام به نواختن ساز ویولن می‌کنند. برای انتخاب و خرید ویولن اقساطی بهتر از خود را در یکی از دسته‌بندی‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود، قرار دهید.

وام خرید کالا

دسته اول افرادی که به تازگی به آموختن ویولن تمایل پیدا کرده و به عبارتی نوآموز هستند. اگر د دسته این افراد قرار می‌گیرید باید نکاتی را مورد توجه خود قرار دهید؛ بهتر این است که در ابتدا ساز گران خریداری نکنید. ابتدا کار ساز ارزان‌تر را خریداری نمایید. برای این موضوع از اساتید موسیقی و ساز ویولن مشورت بگیرید اما طبق تجربه افراد دیگر بهتر است از استاتید اقدام به خرید ویولن نکنید.

با پیشرفت و افزایش مهارت در نواختن ساز ویولن زمان خریدن ساز گران‌تر، ظریف‌تر و حرفه‌ای هم فرا می‌رسد؛ نگران ساز قبلی و هزینه قبلی خود نباشید زیرا اکثر نوازندگان حرفه‌ای حداقل دو ساز داشته تا از ساز ارزان قیمت به عنوان ساز دم دستی خود استفاده کنند. نکته دیگر این است که نوآموزان به دلیل بدست نیاوردن مهارت و ظرافت لازم ممکن است با بد نواختن ساز به آن آسیب بزنند؛ در نتیجه با خریدن ساز‌های ارزان قیمت جلوی ضرر مالی زیاد را می‌گیرند.

دسته دوم شامل افرادی که در میانه راه نوآموز تا حرفه‌ای قرار دارند، می‌شود؛ شما برای این‌که فردی نیمه حرفه‌ای به‌شمار بیایید بایستی مدتی را به‌طور مداوم تحت آموزش باشید. نوازندگان نیمه حرفه‌ای ویولن معمولاً مدت ۳ سال را به‌طور مداوم تحت آموزش بوده‌اند و از این رو تا آن زمان اطلاعات پایه و لازم برای خرید ویولن اقساطی کسب کرده‌اند.

اگر یک نوازنده نیمه حرفه‌ای ویولن هستید؛ در زمان خرید ویولن سعی کنید سازی که خریداری شده‌است تنظیم باشد. تنظیم ساز امری مهم و لازمه آن داشتن مهارت و تجربه بالاست؛ زیرا ساز ویولن با توجه با سبک موسیقی که نوازنده قصد نواختن‌اَش را دارد، تنظیم می‌شود. سیم ساز را نیز با توجه به کاربرد و سبک ساز خریداری شده تهیه کنید؛ برای مثال سیم‌های پیراسترو سبز، تونیکا و اوا پیراز از جمله گزینه‌های خوبی برای به ترتیب سبک‌های ایرانی، کلاسیک و اجرا کنسرت می‌باشند.

در یک ساز خوب باید از متریال مناسبی استفاده شده باشد؛ تشخیص متریال‌های استفاده شده امری تخصصی بوده اما نکاتی وجود دارد که با توجه به آن‌ها امکان بررسی برخی موارد مربوط به یک ساز ویولن خوب پیدا می‌شود. برای مثال پشت ساز ویولن، چوب باید دارای رگه‌هایی قابل رویت، یک نواخت و متقارن باشد.

باید توجه کرد که این رگه‌ها تقلبی نبوده و توسط رنگ بوجود نیامده باشند. برای بررسی این موضوع با لمس پشت ساز برجستگی‌های رگه‌ها باید کاملاً مشهود باشد؛ در این صورت به احتمال زیاد رگه‌های موجود متعلق به خود چوب هستند و به وسیله رنگ تولید نشده‌اند. در مورد صفحه ساز هم باید توجه نمود تا رگه‌های صفحه نیز نزدیک به‌هم و یک‌نواخت باشند.

گروه سوم شامل افراد حرفه‌ای و با تجربه‌ست؛ این افراد نیازی به راهنمایی‌های ابتدایی نداشته و ما در مجله قسطا برای این افراد فقط راه خرید ویولن اقساطی را معرفی می‌کنیم. نوازندگان حرفه‌ای ویولن نیز مانند نوازندگان نیمه‌ماهر و مبتدی این ساز می‌توانند با دریافت قسطاکارت اقدام به خرید ویولن اقساطی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کرده یا از طریق وام قسطا بودجه خود را افزایش داده و ساز مورد نظر خود را خریداری نمایند.

وام قسطا

خرید ویولن اقساطی با قسطا کارت

ویولن یکی از سازهای محبوب و با اصالت است که در اغلب سبک‌های موسیقی قابل استفاده می‌باشد. شاید به همین دلیل علاقه‌مندان به این ساز و متقاضیان خرید و فراگیری نحوه نواختن ساز ویولن بالا است؛ آموختن این ساز نیاز به تلاش و تمرین روزمره و منظم دارد. حال اگر برای خرید ساز ویولن مورد نظر خود با کمبود بودجه روبه‌رو هستید؛ وام قسطا بودجه لازم برای خرید ویولن اقساطی را فراهم می‌کند.

قسطا اولین و تنها شرکت فعال در حوزه لندتک است که تسهیلات اعتباری بدون محدودیت ارائه می‌دهد. در واقع وام قسطا یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده که در سراسر ایران معتبر و قابل استفاده می‌باشد. وام قسطا تحت عنوان قسطا کرات صادر می‌شود و تمام فرآیند دریافت قسطاکارت فوری و کم‌تر از یک هفته زمان می‌برد. تمام مراحل دریافت نیز آنلاین بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت وام قسطا در جهت خرید ویولن اقساطی یا هر کالای دیگری وجود ندارد.

اعتبار وام قسطا تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده و دارای بازپرداخت حداکثر ۱۲ ماه و بدون نیاز به ضامن می‌باشد. قسطا کارت نیازی به معرفی ضامن ندارد و با دو حالت سفته و چک قابل ضمانت است. قسطاکارت محدودیتی در استفاده ندارد و از طریق آن می‌توان هزینه خرید از تمام فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی معتبر در سراسر کشور و تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی دارای دستگاه کارت‌خوان سراسر کشور را پرداخت نمود.

لازم به ذکر است دریافت وام قسطا فقط برای خرید ویولن اقساطی و کالاهای دیگر نمی‌باشد؛ با قسطاکارت امکان پرداخت هزینه انواع خدمات مثل خدمات دندان پزشکی، خدمات زیبایی، خدمات مسافرتی و بلیت، تعمیر خودرو و تعمیر خانه و… وجود دارد.

محاسبه اقساط

مراحل دریافت قسطا کارت

مراحل دریافت وام خرید ویولن اقساطی یا همان قسطاکارت بسیار ساده و سریع بوده و تمام مراحل دریافت غیر حضوری‌ست. دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام خرید کالا قسطا کارت ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد.

برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.

در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد.

و در رتبه‌هایی پایین اعتبارسنجی متقاضیان مانند روال گذشته لازم است تضامین مورد نیاز دریافت وام فوری قسطا را به‌صورت چک‌قسط ارائه بدهند. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

مراحل دریافت وام قسطا

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.
پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود یک روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود. و در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است.

در نهایت و با تکمیل تمام موارد فوق، قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط به عنوان پیش‌پرداخت امکان استفاده از قسطا کارت را برای خرید اقساطی هر نوع کالایی از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی معتبر و یا پرداخت هزینه انواع خدمات دریافت شده را خواهد داشت.

ویولن آکوستیک

این ساز دارای انواع مختلفی بوده و می‌توان گفت برای هر نوع سلیقه و سبک موسیقی نوعی بخصوص دارد؛ نوع سنتی و اولیه ویولن در دسته سازهای آکوستیک قرار گرفته و به آن ویولن آکوستیک می‌گویند. در این ویولن صدا از طریق تماس و کشیده‌شدن آرشه به سیم‌ها و در نتیجه ارتعاشات ناشی از سیم‌ها بوجود آمده و طنین آن در کاسه ساز پخش می‌شود.

خرید ویولن اقساطی

اجزا ویولن آکوستیک

اجزا اصلی و فرعی ساز ویولن هرکدام برای خود نام مخصوصی دارند؛ در این بخش برخی از اجزا مهم ویولن که در تصویر مشخص شده را شرح می‌دهیم. مارپیچ یا حلزونی قطعه‌ای به منظور زیبایی و تزئین ساز است. پُل که به آن خَرَک هم گفته می‌شود برای قرار گیری سیم‌ها در ارتفاع مناسبی نسبت به گردن ساز می‌باشد.

ویولن دارای ۴ سیم می‌باشد و در بخش تخته انگشت‌گذاری می‌توان با لمس این سیم‌ها در نقاط مختلف، نت‌های موسیقی را نواخت. در زیر خَرَک فرستنده صدا وجود دار که ارتباط مستقیمی با صدای خارج شده از ساز دارد. حفره‌هایی که به آن‌ها سوراخ‌های f گفته می‌شود به منظور خروجی صدا در جعبه ساز طراحی شده‌اند و ابعادشان در کیفیت صدا ساز بسیار تاثیر‌گذار است.

وظیفه سیم‌گیر قرار دادن سیم‌ها در موقعیت مناسب‌شان به نسبت خَرَک است و زیرچانه هم قطعه‌ای برای راحتی نگه داشتن ساز توسط نوازنده است. با استفاده از زیر چانه نوازنده قادر به نگه داشتن ساز بدون نیاز به دست‌هایش می‌باشد.

اجزا ویولن

ویولن الکتریک

به‌طور کلی ساختار ویولن الکتریک از روی ویولن آکوستیک برداشته شده‌است؛ اما به دلیل عدم نیاز به وجود کاسه یا همان جعبه صدا در ساز، ویولن الکتریک می‌تواند ظاهر متفاوتی به خود بگیرد. از نظر ساختار الکترونیکی، ویولن الکتریک همانند گیتار الکتریک به واسطه خروجی صدا موجود در بدنه ساز، صدای ایجاد شده را به آمپلی‌فایر انتقال داده و از همین جهت به نوازنده امکان خلق افکت‌های صوتی متنوعی را می‌دهد.

خرید ویولن الکتریک اقساطی

نگهداری از ویولن

نگهداری از ساز ویولن و یا در کل سازها نیازمند رعایت مداوم یک‌سری اصول بوده و به هیچ عنوان فرآیند سخت و پیچیده‌ای نمی‌باشد. در بخش پایانی این مقاله از مجله قسطا موارد قابل توجه در حفظ و نگهداری ساز ویولن را بررسی می‌کنیم. مواردی که در ادامه بررسی می‌شود همگی در داشتن و حفظ صدای خوب ساز ویولن تاثیر گذارند.

در ابتدا مکان نگهداری ساز را باید بررسی نمود؛ محل نگهداری ساز می‌بایست به‌دور از تغییرات شدید دمایی باشد. ویولن سازی به‌نسبت ظریف‌تر از ساز‌های دیگر است از این رو اگر در معرض تغییرات شدید و مداوم دما قرار گیرد، اجزا آن متلاشی و شسکته خواهند شد. تغییر رنگ از آسیب‌های اولیه نگهداری ساز ویولن در این شرایط است.

پس بهتر است ساز را به دور از تابش مستقیم نور خورشید، مکان‌های تاریک و خنک مثل زیر زمین، مکان‌های مرطوب مثل زیر شیروانی، موتورخانه‌ها و موارد دیگر این‌چنینی نگهداری نمود. ساز ویولن به رطوبت واکنش بسیار سریعی نشان می‌دهد؛ برای مثال تغییر خودبه‌خودی مداوم ساز از نشانه‌های آغاز فرسایش ساز است. علائم بعدی می‌تواند برجسته شدن چوب و جابجایی اجزای متصل به ساز مثل خرک باشد.

حال این گمان که ساز حساس به رطوبت را باید درجای کاملا خشک قرار داد نیز اشتباه است؛ خشکی بیش از اندازه به ساز آسیب می‌زند. خشکی بیش از اندازه محیط نگهداری ساز می‌تواند باعث خشک شدن چوب ساز و در نتیجه ترک خوردگی و جدا شدن درزها از یک‌دیگر شود. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از تنظیم کننده رطوبت در جعبه استفاده نمود.

جعبه نگهداری ساز بهتر است از نوع بدنه سخت باشد؛ تا در مقابل آسیب‌های نشای از ضربات احتمالی از ساز محافظت کند. در زمان قرار دادن ساز لازم است آن را دقیقاً در جای خود قرار داد؛ روکش‌ها و کمربندهای داخل جعبه حتماً باید به ساز بسته شوند تاز از تکان خوردن ساز جلوگیری شود.

خرید ویولن اقساطی

تمیز کردن ساز یکی از بخش‌های مهم فرآیند نگهداری از ویولن می‌باشد؛ بدنه ساز قابلی جذب مایعات، ذرات ریز گردوغبار و چربی‌ها را جذب کند. برای جلو گیری از خسارات ناشی از این موارد لازم است پس هر مرتبه استفاده از ساز، بدنه و سیم‌های آن را می‌بایست با پارچه‌ای نرم، بدون پرز و خشک به آرامی تمیز نمود؛ پارچه‌های مخصوص نظافت دوربین‌های عکاسی یا عینک‌ها گزینه خوبی می‌باشند.

نکته بسیار مهم عدم استفاده از مواد شیمیایی پاک کننده برای نظافت ساز است. این مواد دارای ترکیبات شیمیایی بوده که به مرور زمان باعث از بین رفتن چسب استفاده شده در ساز یا تغییر صدای ساز می‌شود. ساز ویولن دارای ماده تمیز کننده مخصوصی است که می‌توان آن را از فروشگاه‌های ادوات موسیقی تهیه کرد. نکته قابل توجه دیگر، شل کردن سیم‌ها در زمان نظافت ساز است.

در این مقاله از مجله قسطا ساز ویولن را بررسی کرده و انواع اصلی آن را معرفی نمودیم. همچنین راهنمایی‌های لازم برای خرید ویولن اقساطی به افراد مبتدی و نیمه‌ماهر شرح داده شد. در نتیجه تمام افراد می‌توانند با استفاده از وام قسطا که قسطاکارت نام دارد؛ اقدام به خرید قسطی ویولن مورد نظر خود کنند.