اولین جوابی که در پاسخ به این سوال که ” پس انداز چیست؟ ” به ذهن اکثر ما می آید و آن را پس انداز می دانیم پول جمع کردن است. اولین خاطره هم از پس اندازهایمان قلک هاییست که زحمت خریدنشان را والدینمان می کشیدند و البته نمی گذاشتند زحمت و خستگی هم به تن و فکرشان بماند و موقع پر شدن قلک؛ آن را یک جا قرض می گرفتند و آن هم قرضی بی بازگشت!! در این مطلب قصد داریم در مورد پس انداز و راه های پس اندازکردن صحبت کنیم با قسطا همراه شوید.

وام قسطا

وام قسطا

برای پاسخ به این سوال که “پس اندازکردن چیست؟ ” و برای دانستن چیستی آن لازم است یک تعریف ساده و قابل فهم و البته تا حدی هم جامع از آن داشته باشیم.پس با ما همراه شوید.

تعریف پس انداز

مقداری پولی که پس از کسر هزینه ها از درآمد های قابل‌ مصرف هر فردی باقی می‌ ماند پس انداز نامیده می‌شود.

  • توجه کنید درآمد مازادی که ضرورت خرج کردن ندارد.

هزینه کردن و رابطه اش با پس اندازکردن

توجه کنیم هزینه کردن باید منطقی و با الگوی مصرف متعارف همراه باشد. یعنی اگر فردی حقوقش را خرج مایحتاج های ضروری زندگی نکند و آن را پس انداز کند؛ این پس انداز محسوب نمی شود. پس لطفاً خودتان را دوست بدارید و برای هزینه های ضروری در ذهن دو دوتا چهارتا نکنید.

سوالی مهم را اول جواب دادیم که پس انداز چیست؟ حالا باید به یک سوال دیگر جواب بدهیم آیا پس انداز خود به خودی زیاد می شود و آینده نگری است؟ پولی که شما ذخیره می کنید که خود به خود زیاد نمی شود و آینده ای ندارد. حتی ممکن است با گذشت زمان ارزش خود را از دست بدهد و شما متوجه شوید که با ذخیره پول خود کار مهمی نکرده اید.

بیشتر بخوانید:

آموزش نحوه نوشتن چک و بررسی اَنواع چک

برای زیاد شدن پس انداز چه کار کنیم؟

برای زیاد شدن مال پس اندازی باید حتماً آن را سرمایه گذاری کنید. راه های پس اندازکردن هم به راه سرمایه گذاری منتهی می شود. با حال بد این روزهای اقتصاد کشورمان اصلاً پول را نگه داشتن منطقی نیست و دیگر یک ذخیره مالی محسوب نمی شود.

این نوع پس‌انداز پویا است و باعث می‌شود که ارزش پس‌اندازهای شما به مرور زمان کاهش پیدا نکند. و داستان معروف «پول، پول میاره» تا حد امکان برای سرمایه‌ی شما هم اتفاق بیفتد.

روش‌های پس‌اندازکردن را بشناسید

سکه برای پس انداز: همیشه از قدیم گفته اند طلا سرمایه یک زن است. برای یک زن خانه دار که از خود فعالیت اقتصادی ندارد در واقع داشتن و حفظ مسکوکات پس انداز محسوب اما با این نوسانات بی تحلیل بازار ارز و طلا برای خیلی افراد، خرید طلا هم پس اندازی با سود محسوب می شود.

  • البته قسطا این روش را پیشنهاد نمی دهد.

وام گرفتن و پس اندازکردن: وام گرفتن برای پس انداز کردن هم روش عده ایی از افراد برای زیاد کردن مالشان است. دریافت اعتبار برای خرید کالا را هم میتوان در این دسته بندی قرار داد. با استفاده از خدمات قسطا میتوانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن، اعتبار خرید در قالب قسطاکارت دریافت کنید. توجه کنید که قسطاکارت عضو شتاب میباشد و در سراسر کشور معتبر است و با استفاده از آن میتوانید نسبت به خرید اقساطی گوشی، لپتاپ قسطی و پرداخت هزینه انواع خدمات مانند هزینه عمل بینی اقساطی و هر چیز دیگری اقدام کنید.

قسطاکارت

پس اندازی از جنس تولید: یک راه پس اندازکردن، صرف مال در امر تولید با خرید اوراق قرضه یا وارد بازار بورس شدن است که البته این راه هم یک مشاور بازار گردان حرفه ای می خواهد.

پس اندازی کم خطر و بی حاشیه: یک راه جذاب ذخیره سرمایه برای نود درصد افراد، وارد کردن مازاد مالشان به بازار ملک می باشد. این سرمایه گذاری محبوب با گذر زمان روی ارزش ملک سود می آید و با گرفتن مستاجر مقرری ماهانه ای هم در راه است که می تواند خودش دوباره محرک جدید پس اندازی شود.

پس اندازی با سودی بیشتر از بانک: افراد در این روش به جای پس انداز و حساب باز کردن در طرح های بانکی با نرخ سود مشخص، مال مازاد خود را به افراد ماهر و فعال در بازار می دهند و مبلغ بالاتری از بانک سود دریافت می کنند.

پس انداز

یک نکته و هزار معنی

بعضی افراد با ازدیاد مالشان به سمت پس اندازهای معنوی می روند و با ایجاد حساب های پس انداز برای اعطای وام، بدون گرفتن نرخ بهره ای به افراد نیازمند کمک و هم سرمایه معنوی خودشان را زیاد می کنند.

 پس اندازی هوشمندانه: شما اگر صاحب یک خانه هستید و در آن زندگی می کنید، آن خانه سقف بالای سر شماست و در نتیجه به عنوان پس انداز محسوب نمی شود چون اگر آن را برای فعالیتی بفروشید خودتان بی سرپناه می شوید اما یک حرکت هوشمندانه انجام دهید از خرج های زیادی زندگی با صلاحدید خودتان بزنید و در بهینه سازی محل زندگیتان آن را هزینه کنید چون موقع فروش این پس انداز سودش را با فروش خانه با مبلغ بالاتر و فروش سریعترش نشان خواهد داد.

نتیجه و راه های زجر آور پس اندازکردن

در مطالب مختلف راه های پس اندازکردن را وقتی معرفی می کنند کمی که از خواندن متن می گذرد احساس ناآرامی می کنید و مطمئن می شوید در این راه موفق نمی شوید. راه هایی مانند اگر گرسنه هستید به خرید نروید! بیشتر از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنید! اگر مریض هستید به مراکز طرف قرارداد بیمه فقط بروید. نه ما قسطایی ها می گوییم پولی که با زجر دادن تن و روحتان ذخیره می کنید، بی شک خرج مریضی های روحی و جسمی در سنین بالاتر خواهد شد. منطقی زندگی کنید. شاید یک دکتر توانا و مورد نیارتان طرف قرارداد بیمه نباشد پس سخت نگیرید.

غذای سالم بخورید: سالم غذا بخورید یک نکته پزشکی است که یکی از اثراتش مدیریت هزینه است. یک کیلو گوشت در حال حاضر در ایران گران است اما یک کیلو همبرگر با گوشت نود درصد که فقط شعاری بیش نیست چقدر برای فرد هزینه بر می دارد؟ سالم غذا بخورید و به جای این که هزینه برای غذاهای فراوری شده بدهید اصل ماده خام آن را تهیه کنید و دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. این می تواند یکی از موثرترین و بهترین راه های ممکن برای ذخیره پول شما باشد.

راهکار  مدیریت هزینه : درصد بالایی از ما به اینترنت دسترسی داریم و از آن برای بهره بردن از محیط های چت از آن استفاده می کنیم در هزینه خود مدیریت کنید کتاب های اینترنتی تهیه کنید و بخوانید تا نکته مثبتی یاد بگیرید و به جای این که در معرض تبلیغات رسانه مصرف‌گرایی قرار بگیرید پولتان را با بارورکردن دانش و توانایی‌تان بارور کنید.

 

قسطا کارت چیست:

قسطاکارت یه کارت اعتباریه که به میزان مبلغ درخواستی شما شارژ میشه و میتونین باهاش از هر فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی در سراسر کشور خریدتون رو انجام بدین و هزینه اش رو بعداً بصورت اقساطی بپردازین.

قسطاکارت