کارت گردشگری، دبیت و اعتباری به منظور تسهیل در فرآیند خرید و کاهش هزینه‌ها طراحی و ایجاد شده‌اند. کارت‌های گردشگری جهت رفاه و کاهش هزینه‌های توریست‌ها ایجاد شده و به آنها در تورهای تفریحی، تاریخی، تورهای درون شهری، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، رستوران‌ها و پیشنهادات ویژه در خرید کمک می‌کند.

براساس خبر منتشر شده توسط رویترز ویزا و مستر کارت تصمیم دارند تا پرداخت هزینه‌های کارت توریستی در اتحادیه اروپا را به صورت معمول پایان دهند. از این رو جهت اطلاع از اقدامات اتحادیه اروپا و ویزا و مستر کارت، نحوه‌ی تهیه کارت گردشگری و خرید اقساطی آن در ادامه مقاله با قسطا همراه باشید.

معرفی کارت گردشگری

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد کارت گردشگری جهت تسهیل در فرآیند تفریح، گردش و حتی کاهش اتلاف وقت  گردشگران در نظر گرفته شده است. این کارت با ارائه دفترچه راهنمای گردشگری به منظور اطلاع دقیق از ساعات بازدید و مسیرهای مرتبط به این مکان‌ها ایجاد شده است.

کارت گردشگری

خرید کارت اعتباری گردشگری

در هنگام خرید کارت باید تاریخ ورود به شهر را مشخص کنید. پس از پرداخت هزینه  فرمی به شما داده می‌شود که می‌توانید زمان مربوط به بازدید مکان‌های گردشگری را رزرو نمایید.  در صورت تمایل به خرید کارت‌های گردشگری باید سایت‌های مرتبط به هر شهر را جستجو نمایید تا پکیج‌ها و تخفیفات ویژه‌ی خرید کارت‌های گردشگری را پیدا کنید در اینجا لیستی از سایت‌های معتبر فروش کارت‌های گردشگری ارائه شده است.

وب سایت توریستی سنگاپور

وب سایت پاریس

وبسایت روم تیکت

خدمات قسطا

سایت قسطا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور سعی در کمک به مردم جهت دست یابی به آرزو‌ها و اهداف‌ شان دارد. از این رو این سایت اقدام به فروش اقساطی کالا کرده است. همچنین با استفاده از خدمات قسطا، امکان خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، پرداخت قسطی هزینه‌های سفر داخلی و پرداخت قسطی هزینه‌های سفرخارجی امکان پذیر میباشد. در صورت تمایل به خرید اقساطی خدماتی همچون کارت گردشگری، بلیط هواپیما و … می‌توانید خدمات خود را از سایت‌ های ایرانی و خارجی پیدا کنید و در سایت قسطا با ثبت سفارش جدید آنها را دریافت نمایید.

 

پیشنهاد ویزا و مستر کارت

ویزا و مستر کارت پیشنهاد داده‌اند که کسر هزینه‌ در کارت‌های گردشگری اتحادیه اروپا را با جبران جرایم موجود پرداخت نمایند و در پی آن به بررسی تحقیقات اتحادیه اروپا پایان دهند.

به گفته‌ی کمیسیون اروپایی، که به مدت ده سال با پرداخت هزینه و کارت اعتباری سر و کار دارد، هزینه‌های مبادله‌ای که از  بانک merchant به بانک cardholder پرداخت می‌شود، قیمت‌های بالاتری را برای مصرف کنندگان به همراه دارد؛ چرا که  این هزینه‌های پرداختی، درآمد پر سود و منفعتی را برای بانک‌ها به ارمغان می‌آورد.

به گفته‌ی سخنگوی کمیسیون اروپا، ویزا کارت، بزرگ‌ترین شبکه اپراتور پرداخت، و نزدیک‌ترین رغیب آن یعنی مستر کارت به منظور پرداخت هزینه‌‌ی کارت‌های توریستی از دبیت کارت غیر اروپاییان ۰٫۲ درصد و از هزینه‌ی پرداخت کلی کارت‌های اعتباری ۰٫۳ درصد را به منظور کارمزد در نظر گرفته‌اند. این کار باعث می‌شود تا هزینه‌ی پرداختی توسط غیر اروپاییان دقیقا برابر با افراد اروپایی شود. این موضوع در سال ۱۹۹۷ توسط EuroCommerce در اتحادیه اروپا مطرح و بررسی شد.

گروهی که اعضای آن Carrefour، Marks & Spencer، Lidl و Metro هستند، از این پیشنهاد استقبال کردند اما انتقادات شدیدی را به تفاوت قیمت هزینه‌های آنلاین و آفلاین کردند. پس از رایزنی‌های انجام گرفته شده، پیشنهاد شد که کارمزد دبیت کارت در پرداخت‌های آنلاین ۱٫۱۵ درصد و کارمزد کارت‌های اعتباری دیگر ۱٫۵۰ درصد در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید: پرداخت قسطی هزینه‌های سفر ماه عسل

کارت گردشگری

گروه مصرف کنندگان اتحادیه اروپا BEUC از بانک merchants خواست تا هزینه‌های ذخیره‌ شده مصرف کنندگان را بازگرداند. پس از اعلام این تصمیمات به احزاب دیگر نیز یک ماه فرصت داده شد تا نظرات خود را قبل از تایید کمیسیون بازگو کنند. به گفته‌ی رویترز این احزاب خواستار کاهش مبالغ جهت رفاه بیشتر مردم می باشند.

مستر کارت اعلام کرد انتظار می رود هزینه شارژ ۶۵۰ میلیون دلاری در سه ماهه چهارم سال جاری به دلیل جریمه قابل توجهی در رابطه با بررسی اتحادیه اروپا باشد. کمیسیون اتحادی اروپا  ۳ سال پیش قوانینی را برای همکاری با این شرکت به تصویب رساند که موجب شد تا یکی از بانک‌های اتحادیه اروپا به دلیل مبادلات کارمزدی کمتر  به خرده فروشان بلاک شود. پس از آن مستر کارت در سال ۲۰۱۵ این اقدام را لغو و قوانینی را به منظور محدود کردن چنین اتهاماتی به تصویب رساند.

البته به گفته‌ی یکی از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا پرونده همچنان ادامه دارد و نمی‌توان در این مورد به صورت قطعی نظر داد.

سفارش قسطاکارت