با وجود تنوع زیاد مدل و برندهای تلفن همراه در بازار ممکن است برای خیلی ها انتخاب یک گوشی تلفن همراه هوشمند واقعا کار سختی باشد. اما در میان انواع گوشی های موبایل ارائه شده، گوشی شیائومی poco x3 و سامسونگ گلکسی A32 بسیار پرطرفدار می باشد و این سوال بسیاری از کاربران است که poco x3 یا a32 ؟ کدامیک مناسب تر است. به همین دلیل در این مقاله قسطا به مقایسه ی کامل این دو گوشی تلفن همراه پرداخته است. پس اگر قصد خرید اقساطی گوشی از قسطا را دارید، اما در انتخاب خود دچار تردید هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. علاوه بر این با استفاده از خدمات قسطا، امکان خرید اقساطی انواع هدفون بی سیم مثل  هدفون بیسیم اپل airpods ، خرید اقساطی لپ تاپ و انواع کالا و خدمات دیگر فراهم میباشد.

قسطا، ارائه دهنده تسهیلات خرید اقساطی از تمامی فروشگاه‌های سراسر کشور، و اولین لندتک در ایران است که به منظور رفاه حال مشتریان و تسهیل امر خرید گوشی اقساطی، لوازم خانگی اقساطی  و …. امتیاز الکترونیکی بدون ضامن را در قالب یک کارت اعتباری به نام قسطا کارت به متقاضیان عزیز ارائه کرده است.

خرید گوشی اقساطی

وام قسطا

رقابت کمپانی شیائومی و سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط بیونگ چول تاسیس شد و در زمینه های مختلفی فعالیت کرد، تا امروز که در حوزه تولید وسایل الکترونیکی توانسته است با موفقیت عمل نماید تا جایی که گوشی های تلفن همراه این شرکت جز پرفروش ترین و پرطرفدارترین ها می باشد.در حقیقت شرکت سامسونگ یک شرکت چند ملیتی می باشد که درحوزه های مختلف مشغول فعالیت است.

شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۰ توسط لی جون تاسیس شد و در این مدت زمان کمی که فعالیت خود را آغاز نمود توانست به سرعت پیشرفت کند و گوشی های بسیار باکیفیت و با قیمت ارزان به بازار عرضه کرد؛ به طوری که می توان گفت کمپانی شیائومی توانسته است گوی سبقت را از کمپانی سامسونگ برباید.

به همین دلیل افراد زیادی هستند که در خرید بین این دو برند بسیار مردد بوده و بین دو مدل گوشی شیائومی poco x3 و سامسونگ گلکسی A32 ، نمی دانند کدام را انتخاب کنند، poco x3 یا a32 ؟ به همین دلیل در این مقاله به طور مفصل به مقایسه این دو گوشی پرداخته ایم. لطفا همچنان همراه ما باشید.

poco x3 یا a32

بیشتر بخوانید:

موبایل قسطی هواوی

مزایای گوشی های سامسونگ

برای خرید گوشی سامسونگ اقساطی در ادامه با ما همراه باشید. به طور کلی در ساخت گوشی های سامسونگ از سخت افزارهای پیشرفته استفاده شده است و سامسونگ از قدرتمندترین قطعه های سخت افزاری در تولید گوشی های تلفن همراه و سایر محصولات الکترونیکی استفاده می کند. از دیگر مزیت های گوشی های سامسونگ می توان به نمایشگرهای باکیفیت آن، دوربین های بی نظیر، طراحی و ساخت منحصر به فرد، امنیت بالا و تنوع محصولات نیز اشاره کرد.

مزایای گوشی های شیائومی

در ساخت گوشی های شیائومی از قطعات سخت افزاری قوی استفاده شده است، همچنین این گوشی ها دارای طراحی بسیار زیبا بوده و ظاهر جذاب آن ها مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. از دیگر مزیت های گوشی های شیائومی می توان به کیفیت باتری آن اشاره کرد؛ باتری های تلفن های همراه شیائومی از عمر و کیفیت بالایی برخوردار است.

مانند گوشی های سامسونگ، گوشی های شیائومی نیز دوربین های فوق العاده و باکیفیت دارد به علاوه گرافیک گوشی های شیائومی بسیار بالا می باشد. و از  مهم ترین مزیت های گوشی های شیائومی مربوط می شود به قیمت مناسب آن ها. کمپانی شیائومی محصولات خود را با کیفیت بالا و با قیمت های باور نکردنی به بازار عرضه کرده است.

حال که با مزیت های کلی گوشی های سامسونگ و شیائومی آشنا شدید، در ادامه به مقایسه ی دو مدل از پرطرفدارترین گوشی های این دو برند از جنبه های مختلف پرداخته ایم. لطفا همچنان همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را دریابید که poco x3 یا a32 ؟ کدامیک بهتر است؟

مقایسه گوشی های شیائومی poco x3 و سامسونگ گلکسی a32

به منظور کمک به شما عزیزانی که قصد خرید گوشی اقساطی دارید، و اطلاعات کافی در مورد گوشی های poco x3 یا a32 ندارید، ما نکاتی را در مورد ویژگی های هر کدام از این دو گوشی برای شما عزیزان آورده ایم و آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده ایم، تا بتوانید با مطالعه این مطالب انتخاب بهتری داشته باشید.

poco x3 یا a32  : حافظه و رابط کاربری

در مقایسه ی این دو گوشی از لحاظ حافظه می توان گفت، گوشی سامسونگ گلکسی A32 دارای تنوع حافظه با رم چهار، شش و هشت گیگابایت است و حافظه داخلی آن نیز ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت می باشد. به علاوه امکان ارتقا حافظه داخلی از طریق اتصال حافظه جانبی به این گوشی ها نیز فراهم شده است.

درگوشی های شیائومیPOCO X3  حافظه رم شش و هشت گیگابایتی می باشد و حافظه داخلی نیز ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی می باشد.

اگر بخواهیم این دو گوشی را از لحاظ رابط کاربری مقایسه کنیم باید بگوییم که رابط کاربری هر کدام با دیگری بسیار متفاوت است و هر یک از آن ها رابط کاربری منحصر به فردی دارد که دارای ویژگی های خاصی می باشد.

poco x3 یا a32   : بررسی پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی گوشی سامسونگ گلکسیA32 ، Mediatek  Helio G80  می باشد که فرآیند ساخت آن هفت نانومتری می باشد و پردازنده مرکزی گوشی شیائومی POCO X3 ،  Snapdragon 860  می باشد و از فرآیند ساخت هفت نانومتری در ساخت آن استفاده شده است.

poco x3 یا a32

poco x3 یا a32 : بررسی پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی سامسونگ گلکسی A32 Mali-G52 MC2 GPU می باشد و عملکرد بسیار خوبی در اجرای برنامه ها دارد و از قدرت و کیفیت بالایی برخودار است.

پردازنده گرافیکی گوشی شیائومی poco x3 ، Adreno 640 می باشد و در مقایسه با سایر گوشی های شیائومی که قابل مقایسه با این مدل می باشد، از عملکرد بهتر و قوی تری برخوردار است.

poco x3 یا a32 : بررسی صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی سامسونگ و شیائومی با یکدیگر بسیار متفاوت است. صفحه نمایش Galaxy A32 دارای یک پنل Super AMOLED  می‌باشد که باعث شده رنگ ها در صفحه نمایش بسیار زنده و شاداب تر و با جذابیت بیشتری باشد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی های سامسونگ می توان به روشنایی حداکثری پنل آن در حالت خودکار اشاره کرد. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۷۲۰ در هزار و ۶۰۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ppi270 می باشد.

صفحه نمایش گوشی شیائومی POCO X3 Pro،  ۶.۶۷ اینچ و از نوع IPS LCD می باشد. رزولوشن آن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل بوده، و به طور کلی برای افرادی که با گوشی تلفن همراه خود بیشتر فیلم تماشا می کنند و یا بازی می کنند و کلا کیفیت صفحه نمایش برایشان اهمیت دارد، می تواند انتخابی بسیار خوب و ایده آل باشد.

poco x3 یا a32  : بررسی دوربین

گوشی شیائومی poco x3 ، دارای دوربین چهارگانه می باشد. دوربین اصلی آن سنسوری به اندازه ۱٫۲ اینچ دارد که ۴۸ مگاپیکسل می باشد و در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 گشودگی، و ۲۵ میلی متر قرار گرفته است. دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسل می باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A32 نیز چهارگانه می باشد. با دیافراگم f/2.2 با سنسوری به سایز ۱٫۴ . دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل می باشد و اندازه لنز آن ۲۶ میلی متر بوده با دیافراگم f/1.8 . برای این مدل گوشی یک لنز سومی نیز وجود دارد که دیافراگم آن f/2.4 می باشد و قابلیت تشخیص عمقی به اندازه ۵ مگاپیکسل را دارا می باشد. دوربین چهارم، با دیافراگم f/2.4 و ۵ مگاپیکسل در مجاورت فلاش LED قرار گرفته است.

poco x3 یا a32 : باتری

باتری گوشی شیائومی poco x3 ، یک باتری ۱۶۰ میلی آمپری پنج هزار می باشد؛ که مدل فست شارژ آن نیز موجود می باشد و در مدت زمان یک ساعت و ربع فوول شارژ می شود.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A32 ، یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری می باشد که یکی از امکانات منحصر به فرد این مدل گوشی محسوب می شود. زمانی که باتری این گوشی را فوول شارژ کنید تا دو روز می توانید از شارژ آن استفاده کنید.

poco x3 یا a32 : طراحی ظاهری

طراحی ظاهری این دو گوشی کاملا با هم متفاوت است. گوشی سامسونگ Galaxy A32 بسیار ساده می باشد، اما گوشی شیائومی POCO X3  دارای دارای وزن سنگین تری می باشد.

بدنه ی هر دو گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است. اما در پنل جلویی گوشی شیائومی از فناوری خاصی استفاده شده است که در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل خرید لپ تاپ asus vivobook

 

poco x3 یا a32

شرایط خرید اقساطی گوشی با قسطاکارت

قسطا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی فعلی و روند صعودی قیمت ها، و همچنین با توجه به مشکلات موجود برای دریافت وام از موسسات مالی و شرایط سختی که برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، اقداماتی صورت داده است تا بتواند در راستای حل این مشکلات گامی مثبت برداشته و امر خرید اقساطی را از طریق اعطای امتیاز الکترونیکی تسهیل نموده است.

به این ترتیب که برای متقاضیان محترم امتیاز الکترونیکی بدون ضامن در نظر گرفته است و آن را به صورت یک کارت اعتباری در اختیار آن ها قرار می دهد. کارت اعتباری قسطا، قسطا کارت نام دارد و مشتریان عزیز می توانند با استفاده از قسطا کارت از تمامی فروشگاه های سراسر کشور نقدا خرید نمایند و بعدا آن هزینه را در قالب چند قسط با احتساب حداقل کارمزد به قسطا بپردازند.

به این ترتیب شما می توانید هر گونه کالا و لوازمی که نیاز دارید مانند گوشی آیفون اقساطی ، گوشی شیائومی اقساطی و… را به واسطه قسطا خریداری نمایید. برای این کار می توانید به وب سایت قسطا مراجعه کنید و پس از ساخت یک حساب کاربری برای خود، برای دریافت قسطا کارت درخواست دهید.

مراحل دریافت قسطا کارت را می توانید به طور کامل در سایت قسطا مشاهده کنید. لازم به ذکر است که کلیه مراحل دریافت قسطا کارت به صورت آنلاین و غیرحضوری قابل انجام است.

قسطا مجهز به یک سیستم اعتبارسنجی است که از طریق آن اعتبار فرد متقاضی را بررسی کرده و در صورت تایید اعتبار، امتیاز الکترونیکی بدون ضامن را برای او در نظر می گیرد.

قسطاکارت

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی سامسونگ A52 اقساطی

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که poco x3 یا a32 ؟ کدامیک بهتر است. بنابراین به مقایسه ی این دو مدل گوشی از برند سامسونگ و شیائومی پرداختیم. همچنین یکی از بهترین راه های خرید گوشی قسطی و سایر کالاهای دیجیتال و انواع لوازم خانگی و … را به شما معرفی کردیم و گفتیم که از طریق قسطا می توانید هر آنچه لازم دارید را از تمامی فروشگاه های سراسر کشور به صورت قسطی خریداری نمایید.

به این ترتیب قسطا به عنوان یک واسطه فروش اقساطی عمل کرده و امکان خرید هرگونه کالا و خدمات را برای افراد آسان ساخته است. هم اکنون به وب سایت قسطا سری بزنید و برای دریافت قسطا کارت درخواست دهید، سپس با استفاده از این کارت اعتباری هدفون خود را از هر فروشگاهی که مایل هستید، نقدا بخرید و بعدا هزینه آن را به صورت قسطی به قسطا بپردازید.

دریافت قسطاکارت

مقایسه کلی گوشی سامسونگ a32 و شیائومی poco x3

 

 

امکانات هر گوشی

 

گوشی سامسونگ گلکسی A32

 

گوشی شیائومی poco x3

حافظه ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸و ۲۵۶/۸
رابط کاربری One UI 3.1 MIUI 12
پردازنده مرکزی Mediatek Helio G80 Qualcomm Snapdragon 860
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 GPU Adreno 640 GPU
صفحه نمایش Super AMOLED ، سایز ۶.۴ اینچ ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ ، تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ IPS LCD ، سایز  ۶.۶۷ اینچ ، رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ ، تراکم پیکسلی  ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

 

دوربین دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل
باتری ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر، فست شارژ ۱۵ وات ظرفیت ۵ هزار،۱۶۰ میلی آمپر، فست شارژ ۳۳ وات
طراحی ظاهری ابعاد ۱۵۸٫۹x73.6×8.4 میلی‌متر ، وزن ۱۸۴ گرم ، با صدای استریو ابعاد ۱۶۵٫۳x76.8×9.4 میلی‌متر، وزن ۲۱۵ گرم ، با صدای استریو

 

از توجه و همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم. در صورت علاقه مندی به این مطلب توصیه مکنیم که مقاله ی مقایسه Poxo F3 و A52 s هم مطالعه کنید