با سرعتی که تکنولوژی در حال پیشرفت  است، مسلما  پتانسیل زیادی برای تولید گوشی های هوشمند در آینده با خود به ارمغان خواهد آورد. بنابراین با وجود تنوع زیاد در حوزه طراحی و ساخت تلفن های همراه ممکن است بین انتخاب چندین گوشی هوشمند مردد شوید؛ برای مثال ممکن است از خود بپرسید poco F3 یا a52s ؟ کدومو بخرم؟ و یا  a32 یا poco x3 pro ؟ به همین دلیل ما در مجموعه قسطا در این مقاله به مقایسه دو مدل از گوشی های شیائومی و سامسونگ پرداخته ایم تا به شما عزیزان در تصمیم گیری برای خرید گوشی شیائومی اقساطی در برابر سامسونگ بهتر کمک کرده باشیم؛

خرید گوشی اقساطی

وام قسطا

به علاوه امکان خرید اقساطی هر آنچه که مایل باشید را برای شما فراهم نموده ایم. همچنین شما می توانید خرید اقساطی airpods ، ساعت هوشمند اقساطی، گوشی اقساطی، لپ تاپ اقساطی و … را از طریق قسطا انجام دهید. لطفا با ما همراه شوید.

قسطا اولین لندتک در ایران می باشد که با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی موجود و به منظور سهولت امر خرید اقساطی با شرایط آسان، اقدام به اعطای امتیاز الکترونیکی بدون ضامن برای متقاضیان محترم نموده و امکان خرید اقساطی به واسطه کارت اعتباری قسطا کارت را برای آن ها فراهم کرده است.

 

poco F3 یا a52s ؟ : مقایسه کامل گوشی شیائومی مدل Poco F3 و گوشی سامسونگ گلکسی A52s

در این بخش از مقاله دو گوشی هوشمند را با هم مقایسه کرده ایم ؛ شیائومی پوکو. که در ۲۲ مارس ۲۰۲۱ ارائه شد، در مقابل Samsung Galaxy A52s 5G که ۵ ماه بعد از آن به بازار عرضه شد.

poco F3 یا a52s  : حافظه و رابط کاربری

گوشی شیائومی poco F3 دارای حافظه RAM به ظرفیت ۶٫۸ گیگا بایت است، نوع حافظه آن LPDDR5 است، حافظه داخلی آن ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگا بایت است و از نوع UFS 3.1 می باشد. حافظه جانبی هم ندارد.

گوشی سامسونگ A52s دارای حافظه RAM به ظرفیت ۶٫۸ گیگا بایت است، نوع حافظه آن LPDDR4X است، حافظه داخلی آن ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگا بایت است و از نوع UFS 2.1 می باشد. از حافظه جانبی نوع MicroSD پشتیبانی می کند.

هر دو دارای رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسند می باشد و رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی A52s ، از نوع One UI 3.1 و رابط کاربری گوشی شیائومی poco F3 ، از نوع MIUI 12 می باشد.

poco F3 یا a52s

poco F3 یا a52s  : بررسی پردازنده مرکزی

برای خرید گوشی سامسونگ اقساطی با ما همراه باشید. گوشی سامسونگ گلکسی A52s به یکی از بهترین پردازنده‌های مرکزی یعنی Snapdragon 778G 5G با فرکانس کاری ۲٫۴ و ۲٫۲ و ۱٫۹ گیگاهرتز می باشد. گوشی شیائومی poco F3 دارای پردازنده مرکزی Snapdragon 870 5G می باشد که دارای هسته هایی با فرکانس کاری ۳.۲، ۲.۴۲، ۱.۸۰ گیگاهرتز می باشد و از سرعت عملیاتی و پرفرمنس بالایی برخوردار است.

poco F3 یا a52s : بررسی پردازنده گرافیکی

به طور کلی می توان گفت هر دو گوشی دارای امکانات گرافیکی بالایی هستند. گوشی شیائومی poco F3 دارای پردازنده گرافیکی Adreno 650 و گوشی سامسونگ گلکسی A52s دارای پردازنده گرافیکی Adreno 642L  می باشد.

poco F3 یا a52s  : بررسی صفحه نمایش

ویژگی های اصلی صفحه نمایش گوشی شیائومی poco F3

صفحه نمایش آن از نوع AMOLED می باشد، ۶٫۶۷ اینچ است، دارای رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰  پیکسل است، رفرش ریت آن ۱۲۰ هرتز است ، از HDR10+ پشتیبانی می کند.

ویژگی های اصلی صفحه نمایش گوشی سامسونگ A52s

صفحه نمایش آن از نوع super AMOLED می باشد، ۶٫۵٫ اینچ است، دارای رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰  پیکسل است، رفرش ریت آن ۱۲۰ هرتز است ، از HDR10+ پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون بی سیم در قیمت های مختلف (آپدیت اردیبهشت ۱۴۰۱)

poco F3 یا a52s

poco F3 یا a52s  : بررسی دوربین

دوربین اصلی گوشی شیائومی poco F3 ، ۴۸ مگاپیکسلی است، دارای وضوح تصویر ۶۰۰۰*۸۰۰۰  می باشد، فلش آن از نوع LED است، و دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسلی است، با وضوح تصویر ۳۴۵۶*۴۶۰۸، نوع سنسور آن CMOS است و رزولوشن ویدئو آن ۱۰۸۰p در ۳۰FPS فول اچ دی می باشد.

دوربین اصلی گوشی سامسونگ A52s ، ۶۴ مگاپیکسلی است، دارای وضوح تصویر ۷۰۰۰*۹۰۰۰  می باشد، فلش آن از نوع LED است، و دوربین سلفی آن ۳۲ مگاپیکسلی است، با وضوح تصویر ۴۸۹۶*۶۵۲۸، نوع سنسور آن CMOS است و رزولوشن ویدئو آن ۱۰۸۰p در ۶۰FPS فول اچ دی می باشد.

poco F3 یا a52s  : باتری

مشخصات باتری گوشی شیائومی poco F3

ظرفیت باتری ۴۵۲۰mAh است، توان شارژ آن ۳۳ وات است، نوع باتری Li-Po می باشد، باتری از نوع fast شارژ است و ۵۶ دقیقه زمان می برد تا کاملا شارژ شود.

مشخصات باتری گوشی سامسونگ A52s

ظرفیت باتری ۴۵۰۰mAh است، توان شارژ آن ۲۵ وات است، نوع باتری Li-Po می باشد، باتری از نوع fast شارژ است و ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه زمان می برد تا کاملا شارژ شود.

poco F3 یا a52s  : طراحی ظاهری

مشخصات ظاهری گوشی شیائومی poco F3

ابعاد آن برابر است با طول ۷۶٫۴ میلی متر در عرض ۱۶۳٫۷ میی متر. ضخامت گوشی ۷٫۸ میلی متر است و دارای وزن ۱۹۶ گرم می باشد. این گوشی ضد آب است و دارای گواهینامه IP53 می باشد. قاب گوشی از جنس پلاستیک است و دارای اسکنر اثر انگشت نیز می باشد. همچنین در رنگ های سفید، مشکی و آبی موجود است.

مشخصات ظاهری گوشی سامسونگ A52s

ابعاد آن برابر است با طول ۷۵٫۱ میلی متر در عرض ۱۵۹٫۹ میلی متر. ضخامت گوشی ۸٫۴ میلی متر است و دارای وزن ۱۸۹ گرم می باشد. این گوشی ضد آب است و دارای گواهینامه IP67 می باشد. قاب گوشی از جنس پلاستیک است و دارای اسکنر اثر انگشت نیز می باشد. همچنین در رنگ های سفید، مشکی و سبز و بنفش موجود است.

poco F3 یا a52s

خرید اقساطی گوشی از طریق قسطا

تا این بخش از مقاله قطعا تصمیم خود را گرفته اید و می دانید که کدامیک از این دو مدل گوشی هوشمند برای شما مناسب تر است. در هر صورت فرقی نمی کند، poco F3 یا خرید اقساطی گوشی a52 ، هر کدام از این دو مدل گوشی یا هر گوشی تلفن همراه هوشمند دیگری را که بخواهید خریداری نمایید می توانید به کمک قسطا به صورت اقساطی تهیه کنید و هیچ نگرانی بابت پرداخت نقدی هزینه نداشته باشید.

 

محاسبه اقساط

شرایط خرید گوشی اقساطی با قسطا کارت

دوست عزیز، برای اینکه بتوانید از خدمات فروش اقساطی برای خرید گوشی های poco F3 یا a52s و یا خرید گوشی هواوی اقساطی از طریق قسطا بهره مند شوید، لازم است که قسطا کارت داشته باشید.

قسطا کارت ، نوعی کارت اعتباری است که از سوی مجموعه قسطا برای متقاضیان عزیز صادر می شود. برای داشتن قسطا کارت لازم است که ابتدا در سایت قسطا برای خود یک حساب کاربری بسازید. ساخت اکانت در قسطا بسیار آسان و به صورت رایگان می باشد.

توجه داشته باشید که هنگام ساخت حساب کاربری حتما اطلاعات خواسته شده را کاملا دقیق و صحیح وارد نمایید.

پس از اینکه با موفقیت اکانت خود را ایجاد کردید، می توانید برای دریافت قسطا کارت درخواست خود را ثبت نمایید. مراحل ثبت درخواست کارت اعتباری قسطا کارت را می توانید به طور کامل در سایت ما به آدرس ghesta.ir مشاهده کنید.

یکی از مراحل ثبت درخواست قسطا کارت، مربوط می شود به بارگذاری مدارک. پس از اینکه مدارک خود را آپلود نمودید، قسطا عملیات اعتبارسنجی را آغاز می نماید و در صورت تایید اعتبار، شما می توانید بدون ضامن، از قسطا امتیاز الکترونیکی دریافت کنید و پس از آن قسطا کارت برای شما صادر خواهد شد.

دریافت قسطاکارت

مزایای خرید poco F3 یا a52s با قسطا کارت

  • خرید با قسطا کارت از تمامی فروشگاه های سراسر کشور امکان پذیر است و تنها به چند فروشگاه خاص محدود نمی باشد.
  • مراحل دریافت قسطا کارت از زمان ثبت درخواست تا مرحله ی دریافت آن کاملا غیر حضوری و به صورت آنلاین امکان پذیر است.
  • امکان دریافت رمز اینترنتی برای قسطا کارت وجود دارد و شما می توانید با استفاده از این کارت اعتباری از فروشگاه های آنلاین معتبر مثل دیجی کالا نیز خرید نمایید.

poco F3 یا a52s

poco F3 یا a52s در یک نگاه

امکانات هر گوشی گوشی شیائومی poco F3 گوشی سامسونگ گلکسی A52s
حافظه RAM 6.8 گیگا بایت ، از نوع LPDDR5 ، حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگا بایت از نوع UFS 3.1، بدون حافظه جانبی

 

RAM 6.8 گیگا بایت ، از نوع LPDDR4X، حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگا بایت و از نوع UFS 2.1، از حافظه جانبی نوع MicroSD

 

رابطه کاربری MIUI 12 One UI 3.1
 پردازنده مرکزی Snapdragon 870 5G  Snapdragon 778G 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 650

 

Adreno 642L
صفحه نمایش AMOLED ، ۶٫۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰  پیکسل ، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ، پشتیبانی از HDR10+

 

super AMOLED ، ۶٫۵ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰  پیکسل ، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ، پشتیبانی از HDR10+

 

دوربین دوربین اصلی ، ۴۸ مگاپیکسل، وضوح تصویر ۶۰۰۰*۸۰۰۰ ، فلش از نوع LED ،  دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل با وضوح تصویر ۳۴۵۶*۴۶۰۸، سنسور CMOS و رزولوشن ویدئو ۱۰۸۰p

 

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، وضوح تصویر ۷۰۰۰*۹۰۰۰ ، فلش از نوع LED ، و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل، با وضوح تصویر ۴۸۹۶*۶۵۲۸، نوع سنسور CMOS و رزولوشن ویدئو ۱۰۸۰p

 

باتری ظرفیت باتری ۴۵۲۰mAh ، توان شارژ ۳۳ وات ، نوع باتری Li-Po ، از نوع fast شارژ

 

ظرفیت باتری ۴۵۰۰mAh ، توان شارژ ۲۵ وات ، نوع باتری Li-Po، از نوع fast شارژ

 

طراحی ظاهری ابعاد: ۷۶٫۴ در  ۱۶۳٫۷ میلی متر؛ ضخامت ۷٫۸میلی متر و وزن ۱۹۶ گرم ابعاد: ۷۵٫۱ در  ۱۵۹٫۹ میلی متر؛ ضخامت ۸٫۴ میلی متر و وزن ۱۸۹ گرم

کلام پایانی

در این مقاله به مقایسه ی دو مدل از گوشی های سامسونگ گلکسی و گوشی شیائومی پرداختیم با این هدف که که شما بدانید poco F3 یا a52s را خریداری کنید. همچنین یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های خرید اقساطی از طریق قسطا کارت را به شما معرفی کردیم. امید است از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید. در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید. همکاران و مشاوران ما در مجموعه قسطا با کمال میل به کلیه ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.

از توجه و همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم.