تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ برای علاقه مندان به ورزش کوهنوردی از ملزومات است. آیا شما به ورزش کوهنوردی علاقه دارید؟ کوهنوردی یکی از لذت بخش ترین و در عین حال خطرناک ترین ورزش های دنیا است. برای کوهنوردی به صورت حرفه ای و کمپینگ در کوه علاوه بر آمادگی جسمانی و تمرینات فیزیکی باید تجهیزات و فاکتورهای دیگری را نیز در نظر داشته باشید. همانطور که می دانید تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ بسیار گران قیمت بوده و ممکن است در خرید آن ها با مشکلاتی روبرو شوید. با قسطا میتوانید انواع لوازم ورزشی را قسطی بخرید. در ادامه با قسطا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد خرید قسطی لیســــت کامل تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ کسب کنید.

تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ

نکاتی درباره تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ

برای کوهپیمایی چند روزه باید تجهیزات کامل و ضد آب با خود به همراه داشته باشید. قبل از رفتن حتما آب و هوای آن منطقه را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید و سپس تجهیزات کوله خود را ببندید. به یاد داشته باشید که آب و هوای کوهستانی همواره سردتر از دیگر نقاط است و از مقایسه آب و هوای آن منطقه با محل زندگی خود مطلقا خودداری کنید. از جمله وسایل مورد نیاز برای کوه نوردی می توان به مواردی مانند چکمه های کوهنوردی، گیره، کلاه کوهنوردی و تبر اشاره کرد. در ادامه به برخی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای کوهنوردی و کمپینگ پرداخته شده است.

تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ

در صورتیکه قصد ماندن و کمپ زدن در کوه را دارید باید به مواد ارائه شده در ادامه توجه فرمایید (در غیر این صورت هم باید تمامی وسایل کوه نوردی را با خود به همراه داشته باشید و تدابیر امنیتی لازم را حتما بیندیشید):

دستگاه Belay

دستگاه belay یک قطعه مکانیکی است که از سقوط کوهنورد جلوگیری می کند. دستگاه های Belay معمولاً از فلز ساخته شده اند و معمولاً برای بالا رفتن از قسمت های صخره ای یا یخی مورد نیاز هستند.

کارابین

کارابین یک حلقه فلزی معمولاً استیل است که می توان از آن برای اتصال سریع و قطع قطعات یک سیستم مانند طناب استفاده کرد. هر نوع کوهنوردی و صخره نوردی که نیاز به طناب داشته باشد به کارابین هم نیاز دارد.

کرامپون

کرامپون ها دستگاه های کششی هستند که معمولاً در انتهای چکمه های کوهنوردی متصل می شوند. آنها عموماً با آلیاژ فولادی ساخته شده اند و در قسمت انتهایی دارای یخ شکن هستند که به کوهنورد کمک می کنند تا در یخبندان ها صعود کنند.

کلنگ و تبر یخ

کلنگ و تبر یخ ابزاری چند منظوره در اکثر سفرهای کوهنوردی هستند و با استفاده از آنها فرد قادر به یصعود از یخبندان است. هنگام پیاده روی روی یخچال یا یخ، کلنگ و تبر یخی به سادگی می توانند به عنوان یخ نوردی مورد استفاده قرار گیرند و به شما کمک می کنند تعادل خود را روی یخ نگه دارید.

طناب

طناب یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز برای کوهنوردی یا صخره نوردی است. طناب ها از نظر نوع ساخت به دو دسته قابل کشش یا داینامیک و غیر قابل کشش یا استاتیک تقسیم می شوند. طناب داینامیک برای صعود بهتر است زیرا کشش بیشتری دارد و در صورت لغزش یا سقوط به شما کمک می کند. طناب استاتیک سفت تر و برای جابجایی مناسب تر است. کوهنوردان معمولاً خواهان ایجاد طناب ۶۰ متری هستند که قطر آن بین ۸ تا ۱۰ میلی متر است.

لباس

به همراه داشتن چندین دست لباس یا بیشتر متناسب با میزان زمان صعود، کمپینگ و فصل و مکان صعود متفاوت است، در مناطقی که هوا سردتر است سعی کنید حتما دستکش، کلاه، جوراب،  پوشش ضد آب و کاپشن به همراه داشته باشید.

وسایل چادر زدن

اگر قصد کوهنوردی بیش از یک روز را دارید و تمایل به ماندن و کمپ زدن در یک کلبه کوهستانی یا پناهگاه را دارید، داشتن تجهیزات لازم برای کمپ زدن بسیار مهم و ضروری است. برای این گونه سفرها یک چادر چهار فصل، کیسه خواب (حرارتی یا ساده، متناسب با نوع سردی) و وسایل آشپزی (مانند ظرف، مخزن پروپان و مواد غذایی) توصیه می شود.

از جمله دیگر وسایل و تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ ضروری می توان به کفش مناسب کوهنوردی، کلاه، کوله پشتی متناسب با میزان زمانی که قصد ماندن دارید، کارت شناسایی یا گذرنامه، کیت کمکهای اولیه شخصی، لوازم بهداشتی، دوربین و باتری های اضافی، بطری های آب و قرص های تصفیه آب، تلفن همراه و تلفن رادیویی دو طرفه ( واکی تاکی‌ها )، جی پی اس، قطب نما و  ساعت‌های ارتفاع سنج اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: خرید قسطی کفش کوهنوردی

تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ

خدمات قسطا

در صورتیکه قصد خرید تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ را به صورت اقساطی از سایت قسطا دارید، ابتدا در این سایت عضو شوید. پس از ثبت نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مبلغ مورد نیازتان را اعلام میکنید سپس همکاران نسبت به تایید مدارک و اعتبارسنجی شما اقدام کنند. بعد از اعتبارسنجی باید پیش‌پرداخت را واریز کنید و قسطاکارت را تحویل بگیرید. حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود.

با استفاده از این کارت قادر به پرداخت هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز در هر زمان و مکانی چه به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر مثل دیجیکالا و چه به صورت مراجعه حضوری و خرید از فروشگاه های فیزیکی خواهید بود.

سفارش قسطاکارت

در صورت هرگونه سوال، پیشنهاد یا انتقاد از طریق شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۹۲ با ما در تماس باشید.