آیا می دانید لاستیک چه نقش مهمی در کنترل خودرو ایفا می کند؟ لاستیک عضو آخر سیستم انتقال قدرت در خودرو می باشد و لازم است که در انتخاب آن به نکات مهمی توجه کنید. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله شما را با مهم ترین نکات خرید لاستیک و لوازم یدکی اقساطی آشنا کرده ایم. این نکات را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید مناسب ترین لاستیک را برای خودروی خود انتخاب کنید. لطفا با در این مقاله با ما همراه باشید تا با خدمات قسطا و مراحل خرید اقساطی انواع کالا و خدمات آشنا شوید.

توجه کنید که با وام قسطا میتوانید نسبت به خرید اقساطی موتور سیکلت اقدام کنید و یا از آن بعنوان کمک هزینه ای برای خرید موتور سیکلت استفاده کنید.

وام خرید کالا

وام قسطا

نکات مهمی که لازم است برای خرید لاستیک بدانید

قطعا می دانید که در صورت سلامت سایر بخش های خودرو، اگر لاستیک سالم نباشد یا مشکل داشته باشد، خودرو به درستی حرکت نخواهد کرد. پس توصیه می شود که حتما لاستیک استاندارد بخرید و برای خرید لاستیک به این نکات توجه کنید.

بیشتر بخوانید:

وام بدون ضامن خرید موتور سیکلت | مشخصات موتور سیکلت هوندا

سرعت مجاز لاستیک

یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است برای خرید لاستیک به آن توجه کنید، توجه به سرعت مجاز آن است. سرعت مجاز عبارتست از حداکثر سرعتی که به مدت ۱۰ دقیقه لاستیک می تواند تحمل کند.

 

تاریخ تولید لاستیک

جالب است بدانید که لاستیک ها هم تاریخ انقضا دارند که معمولا سه سال پس از تاریخ تولید می باشد. در واقع عمر مفید آن سه سال است و حتما موقع خرید لاستیک تاریخ تولید آن را بررسی کنید.

 

توجه به سایز لاستیک

مسلم است که سایز لاستیک هر خودرو با دیگری فرق دارد. پس شما باید موقع خرید لاستیک در انتخاب سایز مناسب برای خودروی خود دقت کافی داشته باشید.

 

حداکثر فشار باد لاستیک

 

از آنجا که با کم و زیاد شدن سرعت ماشین فشار درون آن نیز کم و زیاد می شود، تنظیم فشار باد لاستیک در مواقع مختلف، مثلا حین سفر، اهمیت پیدا می کند. بنابراین لازم است قبل از خرید لاستیک به حداکثر فشار باد لاستیک توجه کنید.

خرید لاستیک

شاخص بار لاستیک

 

شاخص بار لاستیک عبارتست از حداکثر ظرفیت باری که هر لاستیک می تواند تحمل کند. مثلا اگر شاخص بار لاستیک ۱۰۶ باشد، آن لاستیک می تواند حداکثر بار تا ۹۵۰ کیلوگرم را تحمل کند. این اعداد در دفترچه راهنمای خودروی شما مشخص شده است. لازم به ذکر است که در صورت تحمیل بار بیشتر به لاستیک، لاستیک دچار ترکیدگی  می شود؛ پس حتما به این نکته ی مهم توجه داشته باشید.

 

برند لاستیک

همانطور ک می دانید در حال حاضر لاستیک با برندهای مختلف در بازار وجود دارد و هر کدام دارای جنس، ضخامت و اندازه های متفاوت می باشد. بنابراین نکته ای که در خصوص انتخاب برند لاستیک باید به آن توجه داشته باشید این است که لاستیک های خودرو را از برندهای مختلف انتخاب نکنید و همه را از یک برند خریداری کنید.

چسبندگی لاستیک

یکی از ویژگی های قابل توجه هنگام خرید لاستیک، چسبندگی لاستیک است. چسبندگی نشان دهنده ی قدرت لاستیک هنگام توقف خودرو در جاده های برفی یا خیس و بارانی می باشد.

به این ترتیب قبل از خرید لاستیک همه ی این موارد را در نظر داشته باشید؛ در این صورت با خرید درست نه تنها از سلامت خودرو، در ارتباط با عملکرد لاستیک، اطمینان حاصل می کنید، بلکه مطمئن سفر خواهید کرد.

 

حال ممکن است بپرسید که چگونه از ویژگی های هر لاستیک قبل از خرید مطلع شویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این ویژگی ها با یکسری علائم روی لاستیک مشخص شده است که در ادامه در مورد آن ها توضیح داده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

 

علائم روی لاستیک نشان دهنده ی چیست؟

P یا LT : سایز لاستیک روی بدنه ی آن با این دو علامت مشخص می شود که P-Metric و LT-Metric می باشد و اگر یکی از این دو علامت را مشاهده کردید، می توانید در کنار آن سایز لاستیک را بیابید.

برای مثال در LT ۱۹۵/۶۵R 15   اولین عدد بعد از این علامت نشان دهنده پهنای لاستیک بر حسب میلی متر می باشد و عدد دوم نشان دهنده اندازه فاق لاستیک است.R به معنای رادیال و عدد بعد از آن نشان دهنده قطر رینگ بر حسب اینچ است.

حروف لاتین A تا Z : این حروف نشان دهنده سرعت مجاز لاستیک است. برای مثال نماد H نشان دهنده این است که وقتی لاستیک فشار باد مناسب باشد می تواند ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت را تحمل کند.

شاخص وزن مجاز : در ۲۲۵/۵۰R16  ۸۹S ، عدد ۸۹ شاخص وزن مجاز خودرو را نشان می دهد و  S شاخص سرعت مجاز می باشد.

درجه کیفیت لاستیک یا UTQG : این شاخص نشان دهنده میزان کیفیت لاستیک، مقاومت آن در برابر فرسایش و دما و … می باشد.

شاخص چسبندگی یا Traction : این شاخص مربوط می شود به میزان قدرت خودرو در ترمزگیری و هندلینگ خودرو.

شاخص مقاومت در برابر گرما یا  Temperatur  : گرما از عوامل تاثیرگذار در فرسایش لاستیک خودرو است. این شاخص با حروف A، B و C نشان داده می شود.

علامت M+S : به طور کلی لاستیک ها در سه مدل طراحی می شوند، لاستیک زمستانه، لاستیک تابستانه و لاستیک چهارفصل. زمانی که علامت M+S را روی لاستیک مشاهده کردید به معنای این است که لاستیک چهارفصل است و از تمام ویژگی های یک لاستیک چهار فصل برخوردار است.

تاریخ تولید لاستیک : تاریخ تولید لاستیک را می توانید به صورتیک عدد چهار رقمی روی آن مشاهده کنید. برای مثال عدد ۵۰۱۸  روی لاستیک نشان دهنده تاریخ تولید لاستیک در هفته ۵۰ از سال ۲۰۱۸ می باشد.

 

بیشتر بخوانید: فرصت‌های شغلی در قسطا

 

خرید لاستیک

 

معرفی برترین برندهای لاستیک

مانند دیگر محصولات موجود در بازار، لاستیک خودرو نیز با برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار عرضه شده است. در این بخش از مقاله ما برترین برندهای ایرانی و خارجی را برای خرید لاستیک به شما معرفی کرده ایم.

بهترین برندهای خارجی لاستیک

 

  • بریجستون : ژاپنی
  • میشلن : فرانسوی
  • گودیر : آمریکایی
  • پیرلی : ایتالیایی
  • کنتیننتال : آلمانی
  • دانلوپ : آمریکایی
  • یوکوهاما : ژاپنی
  • هانکوک : کره ای
  • تویو : ژاپن
  • کوموهو : کره جنوبی
  • نکسن : کره جنوبی
  • سومیتومو : آمریکایی
  • مکسس : تایوانی

بهترین برندهای ایرانی لاستیک

  • بارز
  • کویرتایر
  • یزد تایر
  • گلدستون
  • دنا
  • ایران تایر

 

معرفی قسطا، ارائه دهنده خدمات امتیاز الکترونیکی بدون ضامن

به این ترتیب با توجه به ویژگی های لاستیک خودروی خود و نکاتی که برای انتخاب یک لاستیک مناسب برای شما ذکر کردیم می توانید انتخاب درستی در خرید لاستیک داشته باشید؛ به علاوه با توجه به افزایش قسمت لاستیک می توانید از قسطا، لاستیک اقساطی بخرید.

قسطا اولین شرکت لندتک در ایران است که اقدام به اعطای امتیاز الکترونیکی بدون ضامن به متقاضیان محترم نموده است تا بتوانند از طریق آن خرید قسطی داشته باشند. این امتیاز در قالب یک کارت اعتباری به آن ها ارائه می شود به نام قسطا کارت.

 

خرید اقساطی

نحوه خرید اقساطی لاستیک از طریق قسطا

برای خرید لاستیک اقساطی، لوازم خودرو یا هر کالای دیگر از طریق قسطا، لازم است که ابتدا به سایت ghesta.ir مراجعه کنید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از آن برای دریافت قسطا کارت درخواست دهید. مراحل ثبت درخواست به طور کامل در سایت قسطا قابل مشاهده است.

پس از ثبت درخواست و بررسی اعتبار مشتری از طریق سیستم اعتبار سنجی قسطا، در صورت تایید اعتبار مشتری محترم، قسطا کارت برای او صادر و شارژ می شود. به این ترتیب شما نیاز به ارائه ضامن نخواهید داشت و به راحتی می توانید با قسطا کارت، از تمامی فروشگاه های سراسر کشور نقدا خرید کنید؛ سپس آن هزینه را به صورت قسطی به قسطا بپردازید.


قسطاکارت

کلام پایانی

در این مقاله شما را با نکاتی مهم برای خرید لاستیک آشنا کردیم. همچنین شما را با قسطا، یکی از بهترین شرکت ها برای خرید لاستیک اقساطی آشنا کردیم.

در انتها لازم است با عواملی که باعث پوسیدگی و فرسودگی لاستیک ها می شود نیز آشنا شوید. عدم تنظیم با درست، ثابت ماندن طولانی مدت خودرو در یک محل، ترک خوردگی لاستیک، رانندگی نادرست و بد، و عدم توجه به نظافت خودرو و لاستیک ها از عواملی است که می تواند باعث کاهش عمر لاستیک بشود. پس به این نکات هم توجه کافی داشته باشید.