قبل از اینکه راهنمایی های لازم برای خرید یک دستگاه تلویزیون، با امکانات به روز و مدرن را برای شما عزیزان عنوان کنیم، باید بگوییم که بابت خرید و پرداخت هزینه آن هیچ نگران نباشید چرا که ما در قسطا امکان خرید اقساطی هر آنچه نیاز دارید را با شرایط بسیار مطلوب و عالی فراهم کرده ایم. شما می توانید برای خرید تلویزیون اقساطی ، کولر گازی اقساطی ، مبل اقساطی ، خرید اقساطی لوازم خانگی ، خرید اقساطی ماشین لباسشویی و … از طریق قسطا اقدام کنید. در این مقاله راهنمای خرید تلویزیون را در ۸ گام برای شما عزیزان آورده ایم. لطفا با قسطا همراه شوید.

قسطا، ارائه دهنده خدمات تسهیلات الکترونیکی برای سهولت در خرید اقساطی با شرایط بسیار آسان و مطلوب، و اولین لندتک در ایران می باشد که این امتیاز الکترونیکی را در قالب کارت اعتباری به متقاضیان محترم ارائه می دهد.

وام خرید کالا

وام قسطا

راهنمای خرید تلویزیون

با استفاده از راهنمای خرید تلویزیون که در این بخش از مقاله نکات مربوط به آن را برای شما ذکر کرده ایم، کاملا متوجه خواهید شد که قبل از انتخاب تلویزیون چه نکاتی را باید در نظر بگیرید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید، از خرید خود راضی بوده و از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

نحوه انتخاب سایز هنگام خرید تلویزیون

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون ، توجه به سایز آن است. اکثر افراد هنگام خرید تلویزیون در ابتدا تمایل دارند که تلویزیونی با سایز بزرگ تر انتخاب کنند تا از تماشای تصاویر در آن لذت بیشتری ببرند. اما پس از آگاهی از نحوه انتخاب سایز تلویزیون و اصول مربوط به آن قطعا نظرشان متفاوت خواهد شد؛ به این دلیل که عدم انتخاب درست سایز، می تواند به مرور زمان روی دید افراد و قدرت بینایی تاثیر بگذارد و این مهم ترین دلیل برای انتخاب سایز درست هنگام خرید تلویزیون است.

به اختصار باید بگوییم که انتخاب سایز تلویزیون به متراژ منزل شما بستگی دارد، چرا که لازم است برای داشتن دید بهتر، فاصله مناسب تا تلویزیون را رعایت کنید. برای هر مدل تلویزیون نسبت به سایز آن، یک حداقل فاصله از تلویزیون توصیه شده است. بنابراین نسبت به فضای خانه و در نظر گرفتن این فاصله می توانید سایز مناسبی با انتخاب کنید.

راهنمای خرید تلویزیون

توجه به نوع صفحه نمایش برای خرید تلویزیون

سال ها قبل، خرید تلویزیون بسیار آسان بود، به این دلیل که تنوع محصولات تولید شده چندان زیاد نبود و بیشتر صفحه نمایش ها CTR بود. اما در حال حاضر با ظهور نسل جدید تلویزیون ها با صفحه نمایش های مختلف از جمله : صفحه نمایش پلاسما، LCD، LED، OLED، AMOLED و QLED ، بهتر است قبل از انتخاب تلویزیون با ویژگی های انواع صفحه نمایش آشنا شوید و سپس برای خرید اقدام نمایید. به همین دلیل در بخش به عنوان مثال، نکاتی را در مورد تفاوت تلویزیون با صفحه نمایش LED و OLED و QLED آورده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید. بنابراین یکی دیگر از فاکتورهای پراهمیت در راهنمای خرید تلویزیون ، صفحه نمایش آن می باشد.

تفاوت LED و OLED و QLED چیست؟

برای درک بهتر تفاوت های تلویزیون های LED و OLED و QLED ، به اختصار مهم ترین ویژگی های هر کدام را ذکر کرده ایم.

صفحه نمایش LED

LED مخفف Light-Emitting Diode است. در ساخت این صفحه نمایش ها از دیودهای نوری پیشرفته استفاده شده است. از ویژگی های مهم این نوع نمایشگر ها، عمر بالای پنل LED ، مصرف پایین انرژی و بازدهی بالای آن می باشد.

صفحه نمایش OLED

OLED مخفف Organic Light Emitting Diode می باشد و همانطور که از نام آن می توان حدس زد، این صفحه نمایش ها، نسل جدید صفحه نمایش های LED است. در این نسل از تلویزیون ها، امکان ساخت صفحه نمایش های منحنی فراهم شد. از جمله مهم ترین ویژگی های این صفحه نمایش ها این است که نور از هر پیکسل آن به طور جداگانه تولید می شود. همچنین در ساخت این صفحه نمایش ها، لایه های کربنی جایگزین لایه های سیلیکون و گالیوم در نمایشگرهای LCD شده است.

صفحه نمایش QLED

و در نهایت با استفاده از تکنولوژی کوانتوم نسل جدید از نمایشگرها ارائه شد به نام QLED ، که دارای خاصیت بازتاب نور بسیار زیاد و دقیق را دارد. کیفیت تصویر این نوع نمایشگرها بسیار عالی و فوق العاده است؛ و البته ناگفته نماند که هزینه قابل توجهی را برای خردید یکی از این نوع تلویزیون ها با صفحه نمایش QLED لازم است بپردازید.

بنابراین چنانچه قصد خرید تلویزیون را دارید، لازم است که اطلاعات کافی در مورد مدل های مختلف به دست آورید و سپس با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، تلویریون مناسب خود را خریداری نمایید.

دقت تصویر یا رزولوشن تلویزیون

تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش، مشخص کننده دقت تصویر، وضوح تصویر یا رزولوشن (Resolution) می باشد. در حقیقت هر چه تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش بیشتر شود، وضوح صفحه بیشتر و کیفیت تصاویری که مشاهده می کنید بالاتر است.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که مربوط به راهنمای خرید تلویزیون می باشد و باید به آن توجه کنید، رزولوشن (Resolution) یا وضوح تصویر است؛ که پیشنهاد می شود با توجه به بودجه خود، از میان تلویزیون هایی که رزولوشن بالاتری دارد انتخاب کنید.

در حال حاضر تلویزیون های OLED در مقایسه با سایر مدل های تلویزیون با صفحه نمایش های مختلف، با رزولوشن ۴K ، بالاترین وضوح تصویر را دارد.

راهنمای خرید تلویزیون

رفرش ریت صفحه نمایش، یا نرخ تازه سازی نمایشگر

این سوال عده ی زیادی از مشتریان می باشد، که نرخ تازه‌سازی نمایشگر باید چقدر باشد؟ در این بخش از مقاله برای پاسخ به این سوال،  نکاتی را آورده ایم. لطفا این نکات را به دقت مطالعه نمایید.

رفرش ریت Refresh rate یا همان نرخ تازه سازی نمایشگر ، در حقیقت یک عدد است که نشان می دهد صفحه نمایش شما در هر ثانیه چند بار آپدیت یا رفرش می شود؛ هر چه رفرش ریت یک صفحه نمایش عدد بزرگ تری باشد، به این معناست که شما تصاویر را کیفیت بالاتر و بسیار عالی مشاهده خواهید کرد. برای مثال چنانچه رفرشت ریت نمایشگر تلویزیون شما ۱۲۰ هرتز باشد، نشان می دهد که تصاویر در صفحه نمایش شما ۱۲۰ بار در هر ثانیه آپدیت یا به روز رسانی می شود.

البته با توجه به نوع برنامه ای که از تلویزیون تماشا می کنید، رفرش ریت باید متفاوت تنظیم شود تا با افکت های عجیب حین تماشای برنامه مواجه نشوید. برای مثال برای تماشای فیلم رفرش ریت ۶۰ هرتز مناسب است و برای مانیتورهای گیمینگ، ۱۴۴ هرتز رفرش ریت مناسب است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تلویزیون در ۸ گام

تلویزیون با صفحه نمایش خمیده بخریم یا نه؟

در این بخش از راهنمای خرید تلویزیون قصد داریم به یک سوال دیگر شما عزیزان پاسخ دهیم در ارتباط با اینکه تلویزیون ا صفحه نمایش خمیده بخریم با نه؟! به طور کلی تلویزیون های دارای صفحه نمایش خمیده دارای یکسری مزیت می باشد از جمله اینکه از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخودار است و به اصطلاح Immersiveness بالایی دارد؛ به این معنا که تماشاگر تصاویر تلویزیون های خمیده هنگام تماشا، در تصویر غرق می شوند.

اما دو نکته ی مهم در مورد تلویزیون های خمیده وجود دارد که حتما لازم است به آن توجه کنید :

  • اگر قصد دارید تلویزیون خود را به دیوار متصل کنید، باید بگوییم که تلویزیون هایی که دارای نمایشگر خمیده هستند اغلب قابل نصب روی دیوار نمی باشد؛ البته برخی از مدل های این نوع تلویزیون ها را می توان روی دیوار نصب کرد، اما جلو ی جذاب و جالبی ندارد.
  • و نکته ی دیگر اینکه زاویه ی دیده ایده آل در تلویزیون های خمیده محدود است و زمانی که در محلی در حاشیه ی تلویزیون قرار گرفته باشید، تصویر مناسبی را مشاهده نخواهید کرد.

پس به مطالب ذکر شده در این راهنمای خرید تلویزیون به دقت توجه کنید و نکاتی که در مورد انتخاب هر نوع تلویزیون برای شما عزیزان عنوان کرده ایم، هنگام خرید مد نظر داشته باشید.

خرید اقساطی تلویزیون از فروشگاه مد نظر شما

اینک با مطالب اصلی و مهم در خرید تلویزیون آشنا هستید و قطعا انتخاب بهتری خواهید داشت و تنها نگرانی شما ممکن است پرداخت نقدی هزینه خرید تلویزیون باشد. اما دوست عزیز اصلا بابت این مسئله نگران نباشید، چرا که به واسطه قسطا شما می توانید تلویزیون مورد نظر خود را از هر فروشگاهی که مایل هستید در سراسر کشور به صورت اقساطی و با شرایط بسیار آسان خریداری نمایید. لطفا همراه ما باشید تا به طور کامل با تیم قسطا آشنا شوید.

معرفی قسطا، پیشرو در صنعت لندتک در ایران

قسطا یک شرکت معتبر در حوزه خدمات مالی می باشد که به منظور رفاه حال خانواده های عزیز در امر خرید کالاها و خدمات مورد نیازشان، گامی مثبت برداشته و به متقاضیان محترم امتیاز الکترونیکی بدون ضامن ارائه می کند و این امتیاز را به صورت یک کارت اعتباری به نام قسطا کارت در اختیار آن ها قرار داده و آن ها می توانند از طریق قسطا کارت، از کلیه ی فروشگاه های مجهز به دستگاه پوز در سراسر کشور نقدا خرید کنند و هزینه آن را در بعدا به صورت اقساطی به قسطا بپردازند.

بنابراین برای بهره مندی از خدمات قسطا، لازم است برای دریافت این کارت اعتباری درخواست دهید. در بخش بعدی به طور کامل با نحوه دریافت قسطا کارت آشنا خواهید شد.

دریافت قسطاکارت

مراحل دریافت قسطاکارت

برای اینکه بتوانید کارت اعتباری قسطا، یعنی قسطا کارت را در اختیار داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سایت قسطا مراجعه کنید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید؛ توجه داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز را به دقت و کاملا صحیح وارد نمایید.

قسطاکارت

پس از ساخت اکانت در قسطا، می توانید با طی نمودن مراحل مربوط به دریافت قسطا کارت، درخواست خود را ثبت نمایید. مراحل درخواست قسطا کارت به طور کامل در وب سایت قسطا قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که طی مراحل ثبت درخواست قسطا کارت لازم است که مدارک خواسته شده را آپلود نمایید تا اعتبارسنجی برای شما انجام شود.

پس از دریافت مدارک و انجام فرایند اعتبارسنجی، نتیجه آن بلافاصله پس از یک روز کاری اعلام خواهد شد و در صورت تایید اعتبار، شما واجد شرایط دریافت امتیاز و صدور قسطا کارت توسط قسطا خواهید بود. با قسطا کارت هم از تمامی فروشگاه های فیزیک و هم از تمامی فروشگاه های آنلاین معتبر مثل دیجی کالا می توانید خرید کنید.

راهنمای خرید تلویزیون

بهترین برندهای تلویزیون

در راهنمای خرید تلویزیون ، یک فاکتور بسیار مهم ، برند تلویزیون و انتخاب مارک مناسب است. بر همین اساس در این بخش نام برخی از بهترین برندهای تلویزیون را به شما معرفی کرده ایم که جز برندهای پرفروش می باشد.

  • برند TCL
  • برند جی پلاس G plus
  • برند ایکس ویژن X vision
  • برند بلست BLEST
  • برند سامسونگ
  • برند ال جی
  • برند سونی

آشنایی با انواع ورودی و پورت های تلویزیون

تلویزیون های قدیمی معمولا تنها یک ورودی برای آنتن داشت که برای نمایش تصویر مورد استفاده قرار می گرفت. اما در تلویزیون های مدرن و پیشرفته امروزی پورت ها و درگاه های ارتباطی متنوعی وجود دارد که هر کدام کاربردی متفاوت دارد و امکانات خاصی را برای شما فراهم می کند. در ادامه ی این راهنمای خرید تلویزیون ، بعضی از مهم ترین ورودی ها و پورت های رایج که در تلویزیون های امروزی قرار، به همراه موارد کاربرد آن ها معرفی کرده ایم.

  • ورودی های صدا RCA : در پشت تلویزیون، زیر ورودی های صدا کلمه ی AUDIO نوشته شده است. در هر نوع و هر مدل تلویزیون می توانید این ورودی ها را پیدا کنید. از طریق این ورودی ها، صدای استریو دریافت می شود.
  • ورودی های HDMI : از این ورودی ها برای اتصال انواع دستگاه های تصویری و صوتی به تلویزیون استفاده می شود. ورودی های HDMI می تواند یک عدد یا بیشتر باشد.
  • پورت های USB : از طریق ورودی های USB می توانید فلش مموری را به تلویزیون متصل کنید و عکس، فیلم و … که روی آن ذخیره کرده اید را از طریق تلویزیون تماشا کنید.
  • ورودی LAN یا جک اترنت : از این ورودی برای اتصال تلویزیون به اینترنت استفاده می شود.
  • ورودی آنتن یا RF : با وجودی که امروزه از گیرنده های دیجیتال برای دریافت امواج و نمایش تصویر در تلویزیون ها استفاده می شود، اما گاهی از ورودی آنتن نیز برای دریافت سیگنال های آنالوگ نیز استفاده می شود.

کلام پایانی

در این مقاله با راهنمای خرید تلویزیون همراه شما بودیم و تلاش کردیم تا مهم ترین مواردی که برای انتخاب یک تلویزیون خوب و مناسب به شما کمک می کند را عنوان کنیم تا بتوانید با دید بهتر و آگاهی بیشتر تلویزیون مورد نظر و خود را انتخاب کنید.

به علاوه، یکی از بهترین راه های خرید اقساطی تلویزیون از طریق مجموعه قسطا را در این راهنمای خرید تلویزیون به شما معرفی کردیم و اکنون شما می توانید بدون هیچ نگرانی بابت پرداخت نقدی هزینه خرید تلویزیون، یکی از جدیدترین مدل های تلویزیون با امکانات پیشرفته را با قسطاکارت نقدا بخرید و هزینه آن را بعدا به صورت اقساطی به قسطا بپردازید.

قسطاکارت