آشنایی با انواع وام فرهنگیان ۱۴۰۱

وام فرهنگیان

شرایط سخت و طاقت‌فرسا اقتصادی بر هیچ‌کس پنهان نبوده و تا حدودی تمام اقشار حقوق بگیر جامعه را درگیر خود کرده‌است. از همین جهت دولت هرسال تلاشی در راستا ارائه تسهیلات به کارمندان لشکری، کشوری و خصوصی داشته؛ تمام پرسنل قراردادی و رسمی وزارت آموزش و پرورش یا به عبارتی دیگر فرهنگیان گرامی نیز از این قائله مستثناء نبوده و تسهیلات خاصی را تحت عنوان‌های مختلف به‌مانند وام فرهنگیان به‌ایشان اختصاص داده می‌شود.

وام قسطا

در سال‌های گذشته برخی از تسهیلاتی که فرهنگیان قادر به دریافت آن بودند شامل وام بانک صادرات به فرهنگیان، وام فوری فرهنگیان بازنشسته، وام بانک ملت به فرهنگیان و… بوده و در این مقاله از مجله قسطا تلاش شده‌است تا اطلاعات به‌روزی از انواع وام فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ در اختیار این قشر زحمت‌کش جامعه قرار گیرد. در انتها نیز در مورد وام بدون ضامن قسطا توضیح داده‌شده و نحوه دریافت این وام توسط فرهنگیان گرامی شرح داده شده‌است.

وام قسطا

انواع وام فرهنگیان در سال ۱۴۰۱

به‌طور کلی انواع وام‌های فرهنگیان در نهاد و هدف وام خلاصه شده؛ برای مثال وام خرید کالا فرهنگیان یا وام کمک هزینه خرید مسکن فرهنگیان و این قبیل موارد که هرکدام مربوط به نهاد یا سازمانی خاص بوده و با هدف مشخص در قالب نقدینگی و اعتبار به فرهنگیان پرداخت می‌شود. در کنار این وام‌ها، وام فوری و بدون ضامن قسطا نیز به فرهنگیان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

انواع وام فرهنگیان 1401

انواع وام فرهنگیان ۱۴۰۱

وام مرابحه فرهنگیان

بانک دی ارائه دهنده تسهیلات اعتباری به فرهنگیان بوده که وام خود را تا سقف ۵۰ میلیون تومان به‌صورت تسهیلات ویژه به فرهنگیان پرداخت نموده‌است. برای دریافت تسهیلات ویژه بانک دی، فرهنگیان ملزم به ارائه یک ضامن کسر از حقوق برای هر ۲۵ میلیون تومان بوده و باید دارای شروط عدم وجود چک برگشتی، بدهی معوق و فرهنگی بودن وام گیرنده باشند.

سود این وام با نرخ ۱۸ درصد محاسبه شده به‌طوری که در بازپرداخت ۳۶ ماه و اقساط یک میلیون و هشتصد هزار تومان برای ۵۰ میلیون تومان، می‌بایسد ۱۵ میلیون تومان سود پرداخت نمود. فرهنگیان متقاضی این تسهیلات اعتباری می‌توانند از شعب و شماره تلفن‌های پاسخگو بانک دی اقدام به کسب اطلاعات کنند.

انواع وام مرابحه و وام فرهنگیان 1401

انواع وام مرابحه و وام فرهنگیان ۱۴۰۱

وام بانک ملی برای فرهنگیان

یکی دیگر از بانک‌های اراده دهنده تهسیلات به فرهنگیان، بانک ملی‌ست؛ این بانک اقدام به پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی ویژه فرهنگیان نموده و طبق توافقات انجام شده بین بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان قادر به دریافت تسهیلات مسکن بدون نوبت تا سقف ۵۰ میلیون تومان از بانک ملی می‌باشند.

وام بازنشستگان

شرایط این تسهیلات مسکن این‌گونه بیان شده‌است که که سود تسهیلات ۱۲% با بازپرداخت ۱۰ تا ۱۲ ساله بوده و در مراکز استان‌ها و شهرهای دارای جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها و شهرهای دارای جمعیت کم‌تر از ۲۰۰ هزار نفر تا سقف ۴۰ میلیون تومان امکان دریافت تسهیلات وجود دارد. همچنین ملک مورد نظر حداکثر باید دارای ۱۰ سال عمر باشد.

تسهیلات مسکن و وام فرهنگیان 1401

تسهیلات مسکن و وام فرهنگیان ۱۴۰۱

تسهیلات مسکن فرهنگیان

جدا از تسهیلات مسکن ویژه فرهنگیان بانک ملی و با توجه به توافقات انجام شده بین وزارت آموزش و پرورش و بانک قرض‌الحسنه رسالت قرار بر این شده تا این بانک نیز اقدام به پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به فرهنگیان داشته باشد. در جزئیات این طرح آمده است که بانک رسالت به ازای هر ۵ ماه میزان ۱ برابر مبلغ سپرده‌گذاری شده را به فرهنگیان صاحب حساب بانک قرض‌الحسنه رسالت وام پرداخت می‌کند.

این وام مسدودی سپرده ندارد و با دریافت وام می‌توان مبلغ سپرده‌گذاری شده را نیز دریافت نمود. همچنین نرخ سود تسهیلات بانک رسالت به فرهنگیان صفر خواهد بود و حداکثر زمان بازپرداخت نیز ۳۶ ماه در نظر گرفته می‌شود.

وام قسطا

وام بدون ضامن قسطا

قسطا یک شرکت فعال در حوزه لندتک بوده که محصولی یکتا و بی‌مانند را با عنوان قسطاکارت ارائه می‌دهند. قسطاکارت همان وام قسطا بوده که در عمل یک کارت اعتباری عضو شتاب‌ست که در سراسر کشور معتبر بوده و محدودیتی ندارد؛ این عدم محدودیت موجب یکتایی و بی‌مانند بودن قسطا کارت می‌شود. از این رو قسطا اولین و تنها شرکت ارائه دهنده وام فوری اعتباری بدون محدودیت است. همچنین از این وام میتوانید بعنوان وام شهریه مدارس استفاده کنید.

مزایای قسطاکارت

قسطاکارت معتبر در سراسر ایران

قسطاکارت یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده که در سراسر کشور معتبرست و تا سقف ۲۰ میلیون تومان به درخواست متقاضی شارژ می‌شود. متقاضی نیز اقساط این اعتبار را تا سقف ۱۲ ماه بازپرداخت می‌کند.

وام بدون ضامن قسطا

قسطاکارت یک وام بدون ضامن است؛ از این جهت که برای دریافت قسطاکارت نیازی به معرفی ضامن نبوده و متقاضیان می‌توانند با چک و تضامین مورد نیاز را صادر کنند. البته شرایط ویژه ای برای افرادی خوش‌حساب در سیستم بانکی نیز وجود دارد که طی آن این افراد می‌توانند با فقط یک برگ سفته اقدام به دریافت قسطاکارت کنند.

وام فوری قسطا

افرادی که به دنبال یک وام حقیقتاً فوری هستند باید بدانند که وام قسطا در کم‌تر از یک هفته پرداخت می‌شود. تمام مراحل دریافت قسطاکارت آنلاین و غیرحضوری‌ست؛ از افتتاح حساب تا امضا قرارداد، صدور تضامین و … همه و همه آنلاین بوده و بدون نیاز به حضور انجام می‌شود. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در زمان دریافت داشته و قسطاکارت را تبدیل به یک وام فوری می‌کند.

وام قسطا بدون محدودیت

قسطاکارت عضو شتاب است و از این رو محدودیتی نداشته، دارندگان قسطاکارت قادر به خرید از تمام فروشگاه‌های آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی در سراسر کشور خرید کنند. همچنین قسطا کارت در تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی سراسر کشور که دارای دستگاه کارت‌خوان یا همان پُز هستند نیز قابل استفاده می‌باشد.

جدا از مسئله خرید، با قسطاکارت امکان پرداخت هزینه خدمات دریفتی مثل خدمات پزشکی و زیبایی، خدمات مسافرتی و بلیت، خدمات تعمیر خانه و خودرو و هر خدمات دیگری را پرداخت نمود و از این رو نیز محدودیتی وجود ندارد.

محاسبه اقساط

مراحل دریافت وام قسطا

مراحل دریافت وام قسطا یا همان قسطاکارت برای فرهنگیان بسیار ساده و سریع بوده و تمام مراحل دریافت غیر حضوری‌ست. دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام قسطا ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد.

برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

  • در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.
  • در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد.
  • و در رتبه‌هایی پایین اعتبارسنجی متقاضیان مانند روال گذشته لازم است تضامین مورد نیاز دریافت وام فوری قسطا را به‌صورت چک‌قسط ارائه بدهند. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

مراحل دریافت وام قسطا

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.

پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود یک روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود. و در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است.

در نهایت و با تکمیل تمام موارد فوق، قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط به عنوان پیش‌پرداخت امکان استفاده از قسطا کارت را برای خرید اقساطی هر نوع کالایی از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی معتبر و یا پرداخت هزینه انواع خدمات دریافت شده را خواهد داشت.