خرید دستگاه جوش اقساطی برای بسیاری از افرادی که کار فنی دارند جذاب میباشد. خرید اقساطی انواع ابزار با قسطا کارت امکان پذیر میباشد. قسطا کارت یک کارت اعتباری عضو شتاب میباشد که تا سقف ۲۰ میلیون تومن توسط قسطا شارژ میشود. شما با این کارت میتوانید از تمام فروشگاه های سراسر کشور کالا و خدمات مورد نیاز خود را بصورت اقساطی تهیه کنید. دریل اقساطی ، دستگاه فرز اقساطی و هرچیزی که مدنظرتان است.

یکی از مهمترین مزایا وام قسطا این میباشد که در تمام فروشگاه های کشور (اینترنتی وغیر اینترنتی) معتبر میباشد. در ادامه با مراحل دریافت این وام فوری آشنا خواهید شد. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در خرید دستگاه جوش یا موتور جوش را بررسی کنیم.

وام خرید کالا

وام قسطا

خرید دستگاه جوش اقساطی

حتما فروشگاه‌هایی را برای خرید اقساطی دستگاه جوش سراغ دارید. اما آیا خریدقسطی دستگاه جوش از این فروشگاه‌ بدون ضامن و چک کارمندی امکان پذیر است؟ کیفیت کالای این فروشگاه‌ مناسب است؟ آیا قیمت تمام کالاهای این فروشگاه منصفانه میباشد؟ آیا ابزار مورد علاقه شما در این فروشگاه موجود است؟ این موارد چالش‌هایی هستند که در خرید قسطی با آنها مواجه می شوید.

اما با قسطا کارت شما میتوانید به فروشگاه‌های مختلف و حتی فروشگاه‌های اینترنتی سر بزنید، کیفیت و قیمت کالاها را مقایسه کنید و بدون نیاز به ضامن، بهترین فروشگاه را برای یک خرید اقساطی به صرفه انتخاب کنید.

دستگاه‌های جوشکاری به دو دسته کلی ترانس جوش و اینورتر تقسیم میشوند. امروزه اینورترها، بدلیل وزن و مصرف برق کمتر از محبوبیت بالایی بر خوردار هستند. در ادامه نکات بیشتری در مورد این نوع از دستگاه های جوش بیان میکنیم.

مراحل دریافت وام قسطا

برای خرید دستگاه جوش اقساطی باید در www.ghesta.ir ثبت نام کنید و مدارک خود را بارگذاری کنید. این مدارک شامل موارد زیر میباشند:

  • تصویر کارت ملی
  • پرینت حساب
  • تصویر سند یا اجاره نامه محل سکونت
  • ارائه چک یا سفته (در ادامه توضیح داده میشود)

دستگاه جوش اقساطی

وام بدون ضامن خرید دستگاه جوش

بعد از ثبت سفارش و بارگذاری مدارک در سایت، ظرف مدت ۱ تا ۳ روز کاری اعتبارسنجی شما انجام میشود و کارشناسان قسطا به شما اطلاع میدهند که با ضمانت چک میتوانید وام دریافت کنید یا سفته.

اکثر کاربران میتوانند با سفته وام دریافت کنند اما اگر نمره اعتباری شما ایجاب کرد که برای دریافت وام باید چک ارائه دهید اصلا جای نگرانی نیست. شما با اثبات خوش حسابیتان میتوانید در دفعات بعدی با سفته نسبت به دریافت وام بدون ضامن قسطا اقدام نمایید.

پس از اعتبارسنجی شما چک یا سفته را برای ما ارسال میکنید و قسطا کارت هم برایتان پست میشود و نهایتا ظرف مدت یک هفته قسطا کارت به دستتان خواهد رسید. یکی دیگر از مراحل خرید قسطی موتور جوش ، افتتاح حساب در بانک آینده و فعالسازی امضای دیجیتال بصورت کاملا آنلاین میباشد که بهتر است قبل از ثبت سفارش این مرحله را انجام دهید تا معطلی کمتری داشته باشید.

درصورتی که در مراحل ثبت نام وام قسطا دچار مشکل شدید میتوانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۷۳۸۶۰۰۰ و یا از طریق اینستاگرام قسطا (ghesta_ir) سوالات خود را از کارشناسان قسطا بپرسید.

انواع دستگاه جوش

اینورتر

جدیدترین نوع دستگاه برای جوشکاری است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ی IGBT جریان مورد نیاز جوشکاری را فراهم می‌کند. کابل برق ورودی آن برای جریان متناوب ۲۲۰ ولت شهری از نوع تک فاز دو رشته‌ای است که به وسیله‌ی سوییچ‌های مخصوص آن را به جریان مستقیم تبدیل می‌کند. قابلیت تنظیم مقدار ولتاژ و جریان خروجی روی آن وجود دارد و آمپر خروجی به وسیله‌ی ولوم آمپر در حین جوشکاری قابل کنترل است. نسبت به دستگاه‌های معرفی شده وزن و حجم کمتری دارد و میزان مصرف برق آن نیز پایین است. این دستگاه می‌تواند با هر دو جریان مستقیم و متناوب کار کند. جوشکاری انجام شده توسط آن به روش قوس الکتریکی است و در بسیاری از صنایع و لوازم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینورتر جوشکاری خود در سه نوع زیر دسته بندی می‌شود.

جوش الکترود یا MMA

این دستگاه‌ها ساده‌ترین و رایج‌ترین اینورتر جوشکاری هستند که با استفاده از الکترودها قطعات آهنی و یا فولادی را به هم جوش می‌دهند. این دستگاه‌ها ولتاژ ثابتی دارند اما مقدار آمپراژ آن‌ها از ۱۴۰ تا ۵۰۰ آمپر قابل تغییر است و با توجه به ضخامت و نوع فلز مورد نظر باید مقدار آمپر مناسب را انتخاب کنید. نام گذاری این دستگاه‌ها با توجه به حداکثر مقدار آمپر تولید شده توسط آن‌ها انجام می‌شود. انتخاب میزان آمپراژ مناسب کاملا به نوع آهن یا فولاد و ضخامت الکترود بستگی دارد و با استفاده از جدول مخصوص و آزمون و خطا به مرور زمان می‌توانید مقدار صحیح را به دست آورید. الکترودهای جوشکاری دارای پوشش ماسه‌ای یا سیلیسی بر روی خود هستند که از رسیدن اکسیژن به حوضچه‌ی مذاب و محل جوش جلوگیری می‌کنند. درنتیجه کیفیت جوش افزایش می‌یابد.

جوش آرگون یا TIG

بهترین و مقاوم‌ترین نوع جوشکاری برای همه‌ی فلزات به جز آلومینیوم و منیزیم جوش تیگ یا آرگون است. در این روش از گاز آرگون که گازی خنثی است برای جوشکاری استفاده می‌شود. گاز محافظ آرگون مانع از ورود اکسیژن به محل جوش و حوضچه‌ی مذاب می‌شود و جوش مقاوم و باکیفیتی به وجود می‌آید. جوشکاری به روش تیگ بسیار تخصصی و کاربردی است و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینورترهای تیگ در انواع DC و AC با آمپراژهای مختلف تولید می‌شوند. قطعات انواعی که آمپراژ آن‌ها بالای ۲۵۰ است به وسیله‌ی آب خنک می‌شوند و برای استفاده‌های طولانی مدت و دائمی مناسب هستند. برخی دیگر از دستگاه‌های جوش تیگ با گردش هوا خنک می‌شوند. تعدادی از اینورتر های تیگ دارای امکاناتی ازجمله پالس، پیش گاز، پس گاز و پدال پایی هستند.

دستگاه جوش آرگون اقساطی

برای خرید دستگاه جوش به چه نکاتی توجه کنیم؟

با مرور زمان و نیاز به داشتن جوش دقیق و مطمئن، دستگاه های جوشکاری همواره در حال پیشرفت و نوین شدن می باشند که همین امر باعث گوناگونی مدل ها و توان دستگاه شده که قبل از خرید باید مورد بررسی قرار گیرند. نکات زیر در انتخاب دستگاه جوش مناسب به شما کمک خواهند کرد:

مدت زمان استفاده از دستگاه جوش اینورتر

میزان مصرف روزانه ما از دستگاه یکی از عوامل مهم در انتخاب دستگاه جوش اینورتر مناسب است. این مقدار متفاوت می باشد و به سه گروه خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می گردد.

قیمت دستگاه جوش اینورتر

بدون شک یکی از مهمترین عوامل انتخاب کالاهای مختلف بهای آن می باشد و مردم همواره به دنبال خرید اجناس با کیفیت بهتر و بهای پایین تر می باشند. دستگاه جوش اینورتر بر اساس توان تولیدی ( آمپر دستگاه ) قیمت گذاری می شود که هر چه توان دستگاه بالاتر باشد قیمتش نیز بیشتر می شود.

اما در هر صورت نگرانی بابت قیمت دستگاه جوش وجود ندارد زیرا با اعتبار قسطا میتوانید از سراسر ایران نسبت به خرید اقساطی دستگاه جوش اقدام کنید.

خدمات پس از فروش

همان قدر که کیفیت و قیمت برای مصرف کننده مورد نظر است ، خدمات پس از فروش نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند و دستگاه انتخابی باید دارای پشتیبانی قطعات و خدمات مناسب باشد. برخی از شرکت ها از مشاوره پیش از خرید تا خدمات پس از فروش همراه مشتریان خود می باشند که این باعث حصول اطمینان مشتری می شود .

نکته بسیار مهم دیگر استفاده درست از هر دستگاه برای کاربری خاص می باشد و باید از هر دستگاهی متناسب با قدرت و توانایی آن دستگاه استفاده نمود .استفاده از دستگاه جوش مناسب مصارف خانگی برای جوشکاری اسکلت ساختمان مناسب نمی باشد و باعث آسیب های جدی به دستگاه می شود.

شدت جریان تولیدی دستگاه جوش

دستگاه های قوس الکتریک توانایی های متفاوت در تولید شدت جریان داشته و اصلی ترین وجه تمایز و نکته قابل توجه میزان شدت جریان تولیدی دستگاه است. میزان شدت جریان مورد نیاز، رابطه مستقیم با شدت جوشکاری و ضخامت قطعه کار دارد.

چرخه عملکرد دستگاه جوش

به زبان ساده چرخه عملکرد دستگاه جوش مدت زمانی است که دستگاه می تواند بدون وقفه کار کند و بعد از آن برای خنک شدن نیاز به وقفه زمانی دارد. که این پارامتر به صورت درصدی بیان می شود. میزان نیاز دستگاه به خنک کاری با بالا رفتن شدت جریان تولیدی افزایش می یابد.

وزن و حجم دستگاه جوش

وزن و حجم دستگاه نیز نقش مهمی در انتخاب آن دارد و باید بر اساس میزان جابجایی و زمان انجام کار انتخاب شود. به عنوان نمونه وزن و حجم دستگاه برای افرادی که از دستگاه در ارتفاع استفاده می کنند بسیار مهم است. در شرایط کنونی کشور و نیاز حمایت از تولیدکنندگان داخلی که سهم بزرگی از اشتغال جوانان میهنمان را به عهده دارند و همچنین با توجه به کیفیت بالای دستگاه های اینورتر جوش تولید داخل و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، شایسته است با انتخاب تولیدات داخلی در توسعه صنعت کشور و شکوفایی آن نقش خود را ایفا نمائیم.