تافل یا آیلتس ، کدامیک بهتر است ؟ این سوال همیشه ذهن علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی و مهاجرت به خارج از کشور را به خود مشغول کرده است. برای تحصیل در خارج از کشور باید نمره‌ی آزمون آیلتس یا تافل خود را برای پذیرش ارسال کنید. اگرچه هر دو این آزمون ها استاندارد بوده و با ارزیابی مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن سطح زبان انگلیسی شما را مشخص می کنند، اما این دو تست در قالب، نمره و امتیاز با یکدیگر متفاوت می باشند.

تافل یا آیلتس فرقی نمی کند، در هر صورت هزینه‌ی شرکت در هر دو این آزمون ها با دلار امکان پذیر است، بنابراین با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران، هزینه‌ی پرداخت این آزمون ها هم نیز افزایش یافته است. در صورت نداشتن هزینه‌ی کافی جهت شرکت در هر یک از این آزمون ها اصلا نگران نباشید! با استفاده از قسطاکارت، امکان پرداخت قسطی هزینه آزمون تافل، پرداخت قسطی هزینه آزمون آیلتس و خرید قسطی انواع بسته‌های آموزشی فراهم میباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا از تفاوت های بین دو آزمون آیلتس یا تافل و نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی آن ها با استفاده از وب سایت قسطا به صورت اقساطی مطلع شوید.

تافل یا آیلتس ؟ در کدام ازمون شرکت کنیم؟

به منظور درک بهتر این مسئله که از میان دو آزمون  آیلتس یا تافل کدام یک بهتر است، لازم است که با هر کدام از این آزمون ها آشنا شوید.

سیستم تست زبان انگلیسی بین المللی (IELTS) چیست؟

IELTS مخفف عبارت سیستم تست زبان انگلیسی بین المللی (International English Language Testing System) است. این آزمون در دو قالب “آیلتس آکادمیک” و “آیلتس جنرال” ارائه می شود. آیلتس آکادمیک برای کسانی که قصد دارند در سطح آموزش عالی در خارج از کشور تحصیل کنند و آیلتس جنرال بر مهارت های اجتماعی و زمینه های کار متمرکز است.

آزمون آیلتس از زبان انگلیسی British استفاده می کند و از چهار بخش خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن تشکیل شده است که تقریبا طول مدت زمان آن دو ساعت و ۴۵ دقیقه می باشد. آیلتس توسط بیش از ۹۰۰۰ موسسه پذیرفته شده است که هرکدام امتیاز خاصی را برای پذیرش در نظر دارند. پس از شرکت در آزمون، آنها می توانند تا پنج سازمان را انتخاب کنند که در آن نسخه هایی از نتایج IELTS آنها بصورت رایگان ارسال می شود.

تافل یا آیلتس

آزمون زبان انگلیسی (TOEFL) چیست؟

تافل مخفف کلمه تست زبان انگلیسی است. این یک آزمون مهارت انگلیسی است، که توسط یک شرکت آمریکایی به نام  ETS ، برای سنجش مهارت خواندن، صحبت کردن، نوشتن و گوش دادن به زبان انگلیسی آمریکایی ایجاد شده است. نمرات تافل در بیش از ۹۰۰ دانشگاه و مؤسسه و بیش از ۱۳۰ کشور دنیا الزامی است. دو روش برای استفاده از این آزمون وجود دارد. یکی از این روش ها مبتنی بر کاغذ (TOEFL PBT) و دیگری تست مبتنی بر اینترنت (TOEFL IBT) است. تقریباً در کلیه کشورها می توانید برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنید، این آزمون حدود چهار ساعت طول می کشد.

آیلتس یا تافل ، کدام بهتر است؟

قیمت هر دو آزمون تافل یا آیلتس متناسب به جایی که در این آزمون ها شرکت می کنید، مشابه است. قیمت این آزمون ها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار می باشد. هر دو آزمون از چهار بخش تشکیل شده است که عبارتند از صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و خواندن. تافل دارای انواع مختلف سوالات چند گانه است در حالی که آیلتس دارای ترکیبی از پاسخ های کوتاه می باشد.

آزمون تافل به صورت مبتنی بر کاغذ و کامپیوتر در دسترس است، با این حال تست مبتنی بر کامپیوتر آن محبوب تر است. اما آزمون آیلتس تنها به صورت مبتنی بر کاغذ در دسترس می باشد. تافل مبتنی بر کامپیوتر حدود چهار ساعت زمان می برد، اما در حالی که آزمون آیلتس بدون speaking تنها دو ساعت و ۴۵ دقیقه به طول می انجامد.  آزمون آیلتس به دلیل قسمت speaking که به صورت رو در رو برگزار می شود، زمان بیشتری می گیرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه آزمون PTE با آزمون آیلتس

تافل یا آیلتس

خدمات قسطا

جهت پرداخت قسطی هزینه‌ی آزمون های بین المللی خود نظیر تافل یا آیلتس با استفاده از سایت قسطا ابتدا باید در سایت آن  ghesta.ir ثبت نام کنید پس از ثبت نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مبلغ مورد نیازتان را اعلام میکنید سپس همکاران نسبت به تایید مدارک و اعتبارسنجی شما اقدام کنند. بعد از اعتبارسنجی باید پیش‌پرداخت را واریز کنید و قسطاکارت را تحویل بگیرید. حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود.با استفاده از این کارت قادر به پرداخت هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز در سراسر کشور خواهید بود.

سفارش قسطاکارت

توجه داشته باشید که برای پرداخت اقساطی تمامی کالاها یا خدمات مختلف با استفاده از سایت قسطا نیازی به داشتن چک کارمندی و ضامن نیست.