خرید قسطی قطعات کامپیوتر و سخت افزار رایانه در شرایط فعلی که شاهد افزایش قیمت زیادی در بازار سخت افزار هستیم می تواند راه حلی بسیار مناسب باشد. اگر در فکر تهیه قطعات کامپیوتری جدیدی هستید اما هزینه ی کافی برای تعویض آنها را ندارید، اصلا نگران نباشید! شما می توانید به راحتی با استفاده از خدمات و تسهیلات ارائه شده در وب سایت قسطا به صورت آنلاین از تمامی وب سایت های ایرانی و سایتهای خارجی یا به صورت حضوری در بازار قطعات مورد نیاز خود را بدون نیاز به چک کارمندی و ضامن خریداری کنید.

علاوه بر این، امکان خرید قسطی لپتاپ و انواع کالای دیجیتال هم بواسطه‌ی قسطا فراهم میباشد. جهت آشنایی با روند خرید آنلاین یا حضوری به صورت اقساطی با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

خرید قسطی قطعات کامپیوتر

آشنایی با قطعات کامپیوتر

کامپیوترها بخشی جدایی ناپذیر در زندگی امروز ما هستند. به طوریکه بدون استفاده از کامپیوتر بیشتر فعالیت های شخصی و حرفه ای امکان پذیر نمی باشد. کامپیوتر رومیزی نوع خاصی از کامپیوتر است که به طور کلی در یک مکان قرار می گیرد و بر خلاف لپ تاپ یا تبلت، که هر دو قابل حمل هستند، قابل حمل نمی باشد. کامپیتر رومیزی دارای قطعات مختلفی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

کیس

کیس جعبه ای است که در آن تمامی قطعات و مولفه های کامپیوتری نظیر مادربورد، کارت گرافیک، پورت و سایر قطعات نگهداری می شود.

مادربرد

مادربرد یا برد اصلی، یک مدار الکترونیکی است که نیروی مورد نیاز را برای واحد پردازش مرکزی و سایر مؤلفه های سخت افزاری نصب شده روی رایانه تأمین می کند. این مؤلفه ها برای انجام فرآیندها از طریق مادربورد با یکدیگر کار می کنند.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی سامسونگ اقساطی

حافظه (RAM)

RAM مخفف “حافظه دسترسی تصادفی” است که حافظه کوتاه مدت نیز نامیده می شود. RAM رایانه را قادر می سازد تا فرایندها را انجام دهد. بنابراین، هرچه RAM بالاتر باشد، فرآیندهای بیشتری در یک زمان کامل می شوند. هر گونه اطلاعات موجود در RAM هنگام خاموش شدن کامپیوتر از بین می رود.

پردازنده

پردازنده رایانه معمولاً CPU یا واحد پردازش مرکزی نامیده می شود. این مدار الکترونیکی وظیفه اجرای مجموعه دستورالعمل ها و محاسبه و برآورد اطلاعات را بر عهده دارد. پردازنده ممکن است جز جدایی ناپذیری از رایانه باشد، اما از نظر اندازه بسیار کوچک است.

هارد دیسک

هارد دیسک مکانی است که تمام برنامه های نصب شده روی رایانه و کلیه داده های وارد شده به آن را ذخیره می کند. برای استفاده از نرم افزار، باید آن را بر روی دیسک سخت رایانه نصب کنید. هارد دیسک تمام اطلاعات مورد نیاز برای اجرای برنامه را بازیابی می کند. هارد دیسک ها از نظر ظرفیت و سرعتی که در آن اطلاعات بازیابی می شوند متفاوت می باشند.

کارت گرافیک

کارت گرافیک امکان نمایش تصاویر روی صفحه را امکان پذیر می کند و با مشخصات و قابلیت های مختلفی ارائه می شوند. این کارت به مادربرد وصل می شود. در صورتیکه از کامپیوتر برای کار با عکس، فتوشاپ یا بازی استفاده می کنید، به کارت تصویری با کیفیت بالا احتیاج خواهید داشت.

مانیتور

مانیتور از یک صفحه نمایش تشکیل شده است که امکان مشاهده داده ها یا برنامه های اجرا شده روی رایانه را ممکن می سازد. برخی از مانیتورهای جدید حتی دارای فناوری صفحه لمسی هستند و به کاربر امکان می دهد با لمس کردن صفحه کارهای خود را انجام دهد.

حال که با اجزلی سخت افزار کامپیوتر آشنا شدید، در ادامه شما را با نحوه ی خرید قسطی قطعات کامپیوتر آشنا خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.

خرید قسطی قطعات کامپیوتر

خرید قسطی قطعات کامپیوتر از قسطا

در صورتیکه نیاز به خرید قسطی قطعات کامپیوتر دارید، می توانید با استفاده از امکانات و تسهیلات سایت قسطا به صورت اقساطی خریدهای خود را انجام دهید. پس از ثبت نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مبلغ مورد نیازتان را اعلام میکنید سپس همکاران نسبت به تایید مدارک و اعتبارسنجی شما اقدام کنند. بعد از اعتبارسنجی باید پیش‌پرداخت را واریز کنید و قسطاکارت را تحویل بگیرید. حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود.

با استفاده از این کارت قادر به پرداخت هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز در هر زمان و مکانی چه به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر مثل دیجیکالا و چه به صورت مراجعه حضوری و خرید از فروشگاه های فیزیکی خواهید بود.

سفارش قسطاکارت

با استفاده از این کارت قادر به خرید قسطی قطعات کامپیوتر لوازم و تجهیزات کامپیوتری مورد نیاز خود در هر زمان و هر مکانی خواهید بود.