مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی به عنوان یکی از روشهای درمانی و جراحی زیبایی است که برای رفع مشکلات پوستی،درمان ریزش مو و لاغری استفاده می شود. در این شیوه درمانی از یک دستگاه با سوزن مخصوص جهت تزریق مواد طبیعی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و … به پوست صورت، بدن یا سر استفاده می شود. نوع مواد مورد نیاز جهت تزریق، به هدف شما از انجام این عمل جراحی بستگی دارد. مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی می‌ آید. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با انواع روشهای مزوتراپی، روشی برای پرداخت اقساطی هزینه های عمل زیبایی به شما معرفی کنیم.

وام قسطا

وام قسطا

با استفاده از خدمات قسطا میتوانید نسبت به خرید اقساطی انواع کالا و پرداخت اقساطی انواع خدمات مثل دندانپزشکی اقساطی ، لیپوماتیک اقساطی و… در تمامی کلینیک های سراسر کشور اقدام کنید.

قسطا اولین لندتک در ایران می باشد که با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی موجود و به منظور سهولت امر خرید اقساطی با شرایط آسان، اقدام به اعطای امتیاز الکترونیکی بدون ضامن برای متقاضیان محترم نموده و امکان خرید اقساطی به واسطه کارت اعتباری قسطا کارت را برای آن ها فراهم کرده است.

لایه میانی پوست در مزوتراپی چیست؟

پوست از ۳ لایه اصلی تشکیل شده که هرکدام از این لایه های پوستی شامل زیرلایه و ضمائمی هستند که کارکرد خود را دارند و در حفظ ساختار کلی پوست نقش دارند. این لایه های پوست به ترتیب از سطح به عمق شامل :

  • اپی درم
  • درم
  • هایپودرم

هستند که در مورد اپی درم بیشتر از سلول‌های مرده تشکیل شده و هایپودرم نقش زیادی در گرم کردن بدن دارد.

در آناتومی پوست، درم دومین لایه‌ی پوستی است که در زیر اپی‌درم قرار دارد. در مورد این لایه باید گفت که به طور عمده این لایه از بافت همبند تشکیل شده و مقدار زیادی بافت عصبی و عروق خونی در آن وجود دارد. از لحاظ ضخامت درم بسیار از لایه اپیدرم ضخیم‌تر است و عامل استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست است. در اکثر خدمات زیبایی، این لایه هدف پزشکان برای صاف‌تر کردن و زیباتر کردن پوست است.

مزوتراپی پوست

روشهای مزوتراپی چیست ؟

امروزه مزوتراپی در دنیا به سه روش زیر صورت می‌گیرد:

۱.مزوتراپی خشک No Medication Mesotherapy :که در آن تنها از خراش پوستی سوزن بهره گرفته می‌شود. در این روش هیچ‌گونه دارویی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
۲.مزوتراپی بدون سوزن  No Needlo Mesotherapy : که در آن محصولات مزوتراپی بوسیله تکنیکی مانند الکتروفورز بداخل پوست نفوذ داده می‌شوند. یکی از بهترین و مؤثر ترین روش های برای جداسازی مولکول ها، الکتروفورز است. با استفاده از این روش گروه های پروتئینی به صورت تفکیک شده در می آیند و قابل جداسازی می شوند.
۳.مزوتراپی کلاسیک Classic Mesotherapy : که در آن محصولات و داروها بوسیله سرنگ در لایه‌های مختلف پوست تزریق می‌شوند.

انواع مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی صورت

یکی از مهم ترین انواع مزوتراپی مربوط به صورت می شود که افراد زیادی در طول سال از آن استفاده می کنند. از این عمل برای اهداف متفاوتی استفاده می شود که از جمله مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند کشیدن پوست صورت، از بین بردن پف های دور چشم، از بین بردن تیرگی اطراف چشم، درمان افتادگی پوست یا سلولیت، از بین بردن لک های ناشی از حاملگی و رفع غبغب اشاره کرد. همان طور که اشاره شد، در این روش چندین سوزن به بخش های مختلف صورت وارد می کنند و سپس از طریق آنها، مواد خاصی را تزریق می کنند.

آیا انجام مزوتراپی برای از بین بردن چین و چروک صورت مؤثر است؟

جواب این سؤال هم منفی است هم مثبت! به طور کلی از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروکهای فعال، یعنی چین و چروکهایی که در اثر حرکت صورت ایجاد میشوند، استفاده میشود. علاوه بر این، از فیلرها برای از بین رفتن حجم صورت، مانند افتادگی گونه و … استفاده میشود. بنابراین شما نمیتوانید از این شیوه جوانسازی صورت اثر بوتاکس یا فیلرها را داشته باشید. چرا که با انجام این جراحی تنها میزان کلاژن تولیدی پوست افزایش پیدا کرده و در دراز مدت روی چین و چروک صورت اثر میگذارد.

آیا انجام مزوتراپی صورت دردناک است؟

اگر از افراد مختلفی که تا کنون از این روش درمانی استفاده کرده اند در رابطه با تجربه مزوتراپی صورت سؤال کنید، قطعاً جوابهای متنوعی خواهید گرفت چرا که درد از نظر هر کسی تعریف خاصی دارد!

معمولاً درد ناشی از انجام مزوتراپی پوست صورت به اندازه ای نیست که فرد نتواند آن را تحمل کند! اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که نسبت به درد حساسیت زیادی دارید، میتوانید قبل از انجام این کار از کرمهای بی حس کننده استفاده نمایید.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو نیز یکی دیگر از زیر شاخه های انواع مزوتراپی محسوب می شوند که از آن به عنوان یک جایگزین بهتر برای کاشت مو یاد می شود. همچنین اگر شما با مشکلاتی نظیر کچلی و ریزیش مو نیز دست و پنجه نرم می کنید، استفاده از مزوتراپی مو می تواند تاثیرگذار باشد. در این روش، برخی از مواد مورد نیاز سلامت مو مانند پروتئین ها، ویتامین ها و سایر مواد آلی را از طریق سوزن به پوست سر تزریق می کنند. استفاده از این روش نه تنها عوارض کمتری نسبت به کاشت مو دارد، بلکه سریع تر نیز نتیجه می دهد.

اثرات و فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی برلایه‌های مختلف پوستی مانند اپی‌درم، لایه میانی و بافت پیوندی و همچنین سیستم گردش خون، سیستم ایمنی و سیستم عصبی ناحیه‌ی تزریق اثر می‌گذارد. برای بسیاری از انواع آلوپسی، مزوتراپی مو درمانی موثر و اثبات شده است. اثرات مزوتراپی را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد:

  • بهبود خونرسانی : در فرمول بسیاری از محلول‌های مزوتراپی، داروهای اتساع دهنده‌ی عروق وجود دارد که موجب افزایش گردش خون بافتی می‌شود.
  • غذارسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها : در ترکیب داروی تزریقی مزوتراپی از انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها و مواد معدنی استفاده می‌شود.
  • جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌ها : باعث افزایش قدرت و بهبود حالت موها می‌شود.
  • تنظیم ترشح چربی پوست : داروهای به کار رفته در مزوتراپی ترشح غدد سباسه را کنترل می‌کنند.
  • بهبود اثرات سایر روش‌های درمانی : از مزوتراپی می‌توان به عنوان روش درمانی مکمل برای درمان‌های ریزش مو، تزریقات استروئیدها، مراقبت‌های عمومی مو و … استفاده کرد.
  • مناسب برای درمان ریزش مو، رفع مشکلات سر مانند چربی و شوره و ترمیم موهای آسیب دیده
  • مفید برای بهبود نتایج کاشت مو

بیشتر بخوانید:

۵ گام برای پرداخت اقساطی هزینه عمل جراحی زانو

مزوتراپی برای چه کسانی جواب نمی‌دهد؟

  • افرادی که از ریزش موی ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای (مثل سفلیس) رنج می‌برند.
  • افرادی که به بیماری‌های دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و … دچار هستند.
  • اگر علت ریزش مو مصرف داروهایی خاص مانند داروهای شیمی‌درمانی باشد، باید بعد از اتمام دوره‌ی درمان برای مزوتراپی اقدام کنید.
  • در مردان بالای ۴۰ سال یا افرادی که از طاسی‌های آندروژنی شدید رنج می‌برند، نتایج کمتری مشاهده می شود.
  • خانم‌های بالای ۶۰ سال یا افرادی که از طاسی‌های آندروژنی شدید رنج می‌برند.
  • کسانی که به دلیل مشکلات ژنتیکی، جنس موی خوبی ندارند.
  • خانم‌های باردار

مزوتراپی مو

مزوتراپی لاغری

یکی دیگر از انواع مزوتراپی که نسبت به سایرین شایع تر نیز می باشد، مزوتراپی لاغری است. امروزه روش های بسیار مختلفی برای از بین بردن چربی های اضافه وجود دارد که مزوتراپی لاغری به عنوان یکی از بهترین آنها در نظر گرفته می شود.

در این روش که بیشتر برای از بین بردن چربی های شکم، پهلو و لگن استفاده می شود، مواد چربی سوز را از طریق سوزن ها به بدن شما تزریق می کنند. این کار باعث می شود که به سرعت از شر چربی های اضافی خود خلاص شوید. البته باید دقت کنید که این کار را باید در چند جلسه انجام دهید.

مزوتراپی جایگزین غیر جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی ناخواسته است. لیپوساکشن به طور دائم چربی را از ناحیه هایی مثل معده، ران و پشت شما بیرون می آورد. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق برش های کوچک در پوست انجام می دهند و سپس با استفاده از خلاء جراحی، چربی ها را ساکشن می کنند. لیپوساکشن تحت بیهوشی انجام می شود.

اگر چه لیپوساکشن به طور موثر در حذف چربی دائمی در نظر گرفته می شود، بهبود می تواند تا شش هفته طول بکشد. همچنین دارای خطراتی مانند آسیب عصبی و آسیب به رگ های خونی، ایجاد خطوط نامنظم روی پوست، سوختگی و عفونت است. در ضمن لیپوساکشن هزینه بالایی دارد.

مزوتراپی مثل لیپوساکشن، یک روش تهاجمی نیست، هیچ برشی وجود ندارد و هزینه بسیار پایین تری نسبت به لیپوساکشن دارد. با این وجود، ممکن است ۱۰ جلسه یا بیشتر برای دریافت نتایج مورد نظر نیاز باشد.

مزوتراپی لاغری

مزوتراپی دور چشم

در ایجاد تیرگی دور چشم عوامل مختلفی از جمله وراثت و عوامل محیطی شامل بی خوابی و خستگی، مشکل در گردش خون و … دخیل اند که به هر دلیلی که باشد باعث تحت تاثیر قرار گرفتن زیبایی چهره شما می شود.

در روش مزوتراپی چشم ، با تزریق دوز مناسب مواد مغذی و مناسب ناحیه زیر چشم، با افزایش گردش خون و تقویت پوست این ناحیه باعث از بین رفتن تیرگی زیر چشم می شود. همچنین این روش به خوبی پف و چین و چروک دور چشم را از بین می برد و باعث زیبایی دو چندان چشمانتان خواهد شد.

مزوتراپی دور چشم

مواد مورد استفاده در مزوتراپی چیست ؟

نکته حائز اهمیت دیگر راجع به مواد به کار رفته در این روش است. مواد مورد استفاده در مزوتراپی شامل عصاره های گیاهی، ویتامین ها (ویتامین ث، ب۵، آ و …)، مواد معدنی و مغذی، آمینو اسیدها، برخی از دارو ها (مانند بی حسی موضعی، داروهای هورمونی و …) می باشد که به طور کلی به این مواد کوکتل می گویند.

نکته قابل توجه این است که در هر تزریق از همه این مواد استفاده نمی شود بلکه متناسب با مورد مصرف ، ترکیبی از چند ماده تزریق می شود. به عنوان مثال برای روشن سازی پوست ترکیبی از ویتامین ث و مواد مغذی و مواد مناسب آبرسانی پوست استفاده می شود یا برای تقویت مو می توان از ترکیبات محرک و تقویت کننده گردش خون و فولیکول بهره برد. مزوتراپی در از بین بردن سلولیت و چربی موضعی بسیار کارآمد است.

مراقبت های بعد از مزوتراپی چیست ؟

حتما به توصیه های پزشک قبل و بعد از مزوتراپی توجه کنید. برخی از مراقبت های بعد از مزوتراپی به شرح ذیل می باشد:

  • فرد بهتر است برای رفع ورم صورت بعد از مزوتراپی از کمپرس یخ استفاده کند.
  • بیمار بهتر است تا دو هفته بعد از تزریق مزوتراپی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین و غیره استفاده نکند.
  • به مدت یک هفته بعد از مزوتراپی از قلیان ، سیگار و الکل استفاده نکند.
  • بیمار به مدت ۱۲ ساعت پس از تزریق از استحمام خودداری کند.
  • در صورتی که از مزوتراپی برای رفع پف چشم استفاده شده است حتماً هنگام دراز کشیدن و استراحت دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.
  • فرد از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و جسمی بعد از مزوتراپی خودداری نماید.
  • بیمار پس از مزوتراپی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای شدید ، استخر ، سونا خودداری کند.
  • فرد پس از لاغری با مزوتراپی رژیم غذایی را رعایت کند.
  • در صورتی که از مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده کرده اید به خاطر بسپارید که پس از تزریق سر خود را تمیز کرده و از سشوار ، ژل و غیره استفاده نکنید.

پرداخت اقساطی هزینه های مزوتراپی

معمولا خدمات جراحی زیبایی مثل مزوتراپی هزینه­ های زیادی دارند و تحت پوشش بیمه ­ها نیستند. از این رو قسطا، امکانی را فراهم کرده است که میتوانید با استفاده از یک کارت اعتباری عضو شتاب نسبت به پرداخت تمام هزینه­ های درمانی از تمام مراکز درمانی، مطب ­ها و درمانگاه­ های سراسر کشور بصورت نقدی اقدام کنید و این هزینه ­ها را بعدا بصورت اقساطی به قسطا بازپرداخت کنید.

محاسبه اقساط

شرایط دریافت قسطاکارت

برای دریافت قسطاکارت کافی است به سایت قسطا مراجعه کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از بارگذاری مدارک، کارشناسان قسطا مدارک شما را بررسی میکنند و در طی یک اعتبارسنجی هوشمند مبلغی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به شما تعلق میگیرد. این مبلغ در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب به نام قسطاکارت در اختیا شما قرار داده میشود که میتوانید هزینه هر کالا و خدماتی را با این کارت پرداخت کنید.

دریافت قسطاکارت

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع مزوتراپی آشنا کنیم. مزوتراپی پوست، مزوتراپی مو، مزوتراپی دور چشم، مزوتراپی لاغری و … انواع خدمات مزوتراپی میباشند. در نهایت روشی برای پرداخت اقساطی هزینه­ های مزوتراپی به شما معرفی کردیم. در انتها خوشحال میشویم که نظرات یا سوالات شما را در این موضوع بدانیم.

برای آشنایی بیشتر با خدمات قسطا با کلیک بر تصویر زیر وارد سایت قسطا شوید.

قسطاکارت