بازسازی ساختمان

زمانی که صحبت از بازسازی ساختمان میشود، در حقیقت منظور تغییر بافت ساختمان از حالت قدیمی به حالت مدرن میباشد. بازسازی ساختمان شامل خدمات مختلفی میشود و در نتیجه برآوردهای مختلفی میتوان نسبت به هزینه ها داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم خدمات مختلف بازسازی ساختمان را شرح دهیم و در ادامه، با معرفی قسطا، روشی برای پرداخت اقساطی هزینه های بازسازی ساختمان ارائه خواهد شد.

وام قسطا

وام قسطا

با قسطا، پرداخت اقساطی هزینه نقاشی ساختمان ، بازسازی ساختمان اقساطی و خرید اقساطی انواع کالا مثل خرید اقساطی لوستر ، خرید اقساطی دریل و هر چیز دیگری به راحتی امکان پذیر است.

انواع خدمات بازسازی ساختمان

تعمیرات تمام قسمت های داخلی ساختمان با محدودیت ها و چالش هایی روبرو میباشد و فرآیند بازسازی ساختمان با توجه به فضای مورد نظر، رعایت استاندارد ایمنی و توجه به اصول ساخت و ساز امکان پذیر میباشد. لذا حتما توصیه میشود قبل شروع هر عملیاتی با متخصصین این حوزه مشورت کنید تا دچار زیان های مالی و جانی در آینده نشوید.

بازسازی ساختمان معمولا با اهداف متفاوتی انجام میشود. در اکثر مواقع هدف از بازسازی ساختمان، افزایش ارزش ملک میباشد. با این کار خیلی از خانه های قدیمی، ظاهری مدرن پیدا میکنند که علاوه بر افزایش ارزش ملک میتوان با شرایط بهتری نسبت به فروش یا اجاره آن اقدام کرد.

گاهی اوقات هدف از بازسازی ساختمان، ایجاد تنوع میباشد. دکوراسیون داخلی خانه هم مثل هرچیز دیگری عمری دارد و اکثر اوقات برای تغییر دکوراسیون داخلی نیاز به تخریب و یا بازسازی های جزئی میباشد. علاوه بر این با بازسازی ساختمان میتوان از فرسودگی ساختمان جلوگیری کرد و همیشه ظاهر ساختمان را زیبا نگه داشت.

بیشتر بخوانید:

۵ گام تا خرید اقساطی پمپ و مخزن آب

 

بازسازی داخلی و تغییر دکوراسیون

یکی از اهدافی که در بازسازی ساختمان های قدیمی مورد نظر میباشد، تغییر دکوراسیون داخلی است. بسیاری از ساختمان های قدیمی با ایده گرفتن از معماری سنتی ساخته شده اند و برای تغییر دکوراسیون داخلی نیاز به عملیات معماری و ساخت و ساز جدید دارند. مثلا سقف خیلی از خانه های قدیمی طوری طراح شده اند که امکان نورپردازی در آنها وجود ندارد اما امروزه با وجود مصالح ساختمانی جدید مثل کناف و سقف کاذب به سادگی میتوان ساختار سقف خانه را به شکل دلخواه تغییر داد و پس از آن نورپردازی های مدنظر به راحتی قابل اجرا خواهند بود.

بازسازی ساختمان

و یا در طراحی آشپزخانه های قدیمی از کاشی و سرامیک های قدیمی استفاده شده است. امروزه میتوان با استفاده از ابزار طراحی دکوراسیون داخلی مانند سنگ مصنوعی ، دیوار کاذب ، کفپوش و پارکت های مختلف تغییر زیادی در زیبایی و مدرن سازی آشپزخانه بوجود آورد.

بازسازی ساختمان اداری

همانطور که منازل نیاز به بازسازی دارند، ساختمان های اداری هم نیاز به بازسازی دارند. در خیلی از مواقع، یک ساختمان با تغییر نوع کاربری، نیاز به تعمیرات و بازسازی بنا پیدا میکند. بعضی اوقات، نبود فضای مناسب کاری باعث کاهش راندمان میشود یا حتی فرسوده شدن محیط میتواند جلوه نامناسبی در محیط کار شما داشته باشد. همه اینها عواملی هستند که میتواند دلیلی برای بازسازی ساختمان های اداری باشد

بازسازی ساختمان اداری

بازسازی نمای ساختمان

نمای ساختمان پوسته هر ساختمان است و نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می کند. در طراحی نما، معماران و سازندگان با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات ساختمان، سلیقه افراد و بودجه آن ها اقدام به انتخاب نوع مصالح می کنند. نمای بیرونی به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می نماید، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد.

نمای آجری: نمای آجر از جمله نماهایی است که از گذشته تا امروز مورد استقبال قرار گرفته است.طراحی نمای آجری به دلیل بالا بودن تنوع آجرها بسیار متنوع است و یک معمار با توجه به سلیقه خود می تواند زیباترین طرح را اجرا کند.

نمای آجری، به صورت ساده و یا دکوراتیو قابل طراحی است و در هر دو شکل جلوه ای زیبا به ساختمان می بخشد. از جمله انواع آجر می توان به آجر نما نسوز، آجر نما طرح چوب، آجر دکوراسیون داخلی، لعاب دار حصیری، آجر نما سفید، آجر نما قرمز، کارتنی، دکوراتیو، کف فرش، آجر نما زرد رستیک و … اشاره نمود.

نمای کامپوزیتی: طراحی نمای ساختمان کامپوزیت بر مبنای استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیوم صورت می گیرد. از مزایای کامپوزیت نما می توان به وزن سبک، تنوع رنگ بالا، قابلیت شستشو، مقاومت حرارتی، رطوبتی و صوتی اشاره نمود.

در حال حاضر نماسازی اکثر ساختمان های مدرن با ورق های رنگارنگ کامپوزیت صورت می گیرد، زیرا زیبایی این نما فوق العاده است اما قیمت بالا یکی از معایب نمای کامپوزیت به شمار می رود.

نمای سنگی: نمای سنگی از جمله نماهای لوکس است که همواره زیبایی و جذابیت خود را در طول زمان های مختلف به نمایش می گذارد و با استفاده از انواع سنگ ساختمانی اجرا می شود. قیمت سنگ نما در مقایسه با سایر مصالحی که برای نماکاری استفاده می شوند، بالاتر است. نمای رومی یکی از نماهای سنگی است که زیبایی حیرت آوری به ساختمان می بخشد.

در سنگ نمای رومی از سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت استفاده می شود که هر کدام زیبایی و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند.

نمای شیشه ای: نمای شیشه ای ساختمان از جمله پرطرفدارترین نمای ساختمانی است که در تمام ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری به چشم می خورد. این نوع نما نقش بسزایی در تامین نور برای فضای داخلی به عهده دارد.

نمای ساختمان

نمای کنیتکس: نمای کنیتکس از دیگر گزینه هایی است که می توان در طراحی نما انتخاب و مورد استفاده قرار داد. کنیتکس نوعی رنگ می باشد که در ترکیب آن از الیاف های مصنوعی، اکسید تیتان و غیره استفاده می شود. کنیتکس خاصیت ضد آب داشته و از این رو برای استفاده در نمای بیرونی بسیار مناسب می باشد.

نمای اتیکس: نمای اتیکس نوعی عایق برای ساختمان محسوب می شود که آن را در برابر عواملی نظیر رطوبت، حرارت و برودت محافظت می نماید. این نما از سه جزء عایق، مسلح کننده و پوشش نهایی تشکیل شده است.

از جمله عایق هایی که برای این نما استفاده می شوند فوم پلی استایرن منبسط شده و پشم معدنی می باشند. وجود این عایق ها به میزان قابل توجهی هزینه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان را به حداقل می رسانند. پوشش نهایی نمای اتیکس می تواند چوب، آجر لعابدار، فلز و اندود باشد.

هزینه های بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان با بودجه های متفاوتی انجام میشود. عواملی مثل سال ساخت بنا و مساحت، در تعیین قیمت بازسازی ساختمان نقش دارند. البته قیمت گذاری بر اساس متراژ ساختمان برای همه خدمات بازسازی صدق نمیکند. برای بازسازی فضاهای کوچک مانند سرویس بهداشتی، دستمزد بصورت متفاوتی محاسبه میشود و بستگی به مصالح کاربردی و مدت زمان بازسازی دارد.

همچنین تعداد واحد ها هم میتواند موثر باشد. معمولا متخصصان برای بازسازی چندین واحد، تخفیف هم میدهند. علاوه بر این باید در هنگام تخریب، پیش بینی های لازم را داشته باشید. شاید تخریب یک دیوار خرابی های دیگری را هم به همراه داشته باشد. لذا باید بودجه ای را هم برای مخارج ناخواسته در نظر بگیرید.

 

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخشهایی میباشد که در بازسازی به آن توجه میشود. قبل از شروع باسازی آشپزخانه بهتر است از زیرسازی لوله ها و کف اطمینان حاصل کنیم و هزینه ای را برای خرده کاری های جانبی در نظر بگیریم. در ادامه انوتع کابینت آشپزخانه را بررسی خواهیم کرد.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت از جنس نئوپان: نئوپان از براده های درشت چوب و چسب ساخته می شود. در حال حاضر با وجود MDF کمتر از کابینت های نئوپانی استفاده می شود در شرایطی که خطر نفوذ رطوبت وجود نداشته باشد از نئوپان استفاده میشود. مثلا ساخت کمد با نئوپان معمولا بصرفه تر میباشد.

کابینت MDF: مغزی این کابینت ها از جنس ماده ای بنام MDF است که فشردگی بیشتری نسبت به نئوپان دارد و در نتیجه در مقابل آب نفوذ رطوبت مقاوم تر میباشد. اما بازهم در صورت استفاده از کابینت MDF احتمال نفوذ رطوبت صفر نمیشود. به همین دلیل متخصصان توصیه میکنند که در بخش هایی که کابینت در مجاورت آب قرار میگیرد (مثلا نزدیک سینک) از PVC استفاده شود. از آنجا که کابینت MDF بسیار پر طرفدار میباشد، این نوع کابینت در طرح های متوعی ساخته میشود. پس هنگام خرید، فقط به MDF بودن کابینت بسنده نکنید. برخی از انواع MDFها مانند MDF فوق برجسته از نظر ظاهری زیبایی بیشتری دارند.

کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس: اسکلت کابینت های های گلاس از نوع MDF میباشد اما قسمت هایی که در معرض دید قرار دارند از ورقه هایی به نام های گلاس ساخته میشود که براق تر از MDF میباشند. مغزی این ورقه ها از جنس MDF است و دارای یک روکش براق میباشند. قیمت کابینت های های گلاس معمولا بیشتر از کابینت های MDF میباشد. این کابینت ها برای مکان های کوچک مناسب تر هستند زیرا براق بودن آنها باعث میشود، فضا بزرگتر دیده شود.

یکی از معایب کابینت های های گلاس لکه پذیری و خش پذیری آنهاست که البته این عیب تا حد زیادی در مدل های جدید ( لمی گلاس و پلی گلاس) برطرف شده است. برای تولید ورق ام دی اف پلی گلاس، دو طرف ام دی اف را با ورق ملامین می‌پوشانند و درنهایت سطح کار را یک لایه‌ی پلی استر براق و شیشه‌مانند می‌چسبانند و برای ساخت ام دی اف لمی گلس از روکش های PVC هم استفاده میکنند.

حتما دقت کنید که از MDFهای های گلس برای صفحه کابینت استفاده نکنید زیرا این ورقه ها در هر حال زود لکه میشوند.

کابینت ممبران: کابینت های ممبران (یا وکیوم) یکی از زیباترین انواع کابینت هستند که پروسه ساخت پیچیده ای دارند.

کابینت های ممبران ورقه هایی از جنس MDF هستند که طراحی خاصی روی آن اعمال شده است. روش ساخت ورقه های ممبران به این صورت است که MDF خام را توسط دستگاه سی ان سی حکاکی کرده سپس تحت مکش و خلاء، روکش طرح داری از جنس PVC روی MDF خامِ حکاکی شده چسبانده می شود. این پروسه، اجرای طرح های زیبا و پرکار مانند طرح های کلاسیک را مقدور ساخته است. طبیعتاً قیمت وکیوم بیش از مدل های قبلی است.

بیشتر بخوانید:

خرید اقساطی پکیج و رادیاتور

در نهایت توجه کنید که نصب کابینت ها در انتهای کار های اجرایی داخل ساختمان نظیر گچ کاری سقف ها و در نهایت رنگ آمیزی دیوار ها و داخل ساختمان، انجام میشود. دلیل اینکه کابینت در انتها نصب می شود ، این است که در صورتی که برای مثال رنگ های ساختمانی برروی کابینت بریزد، پاک کردن آنها بسیار سخت بوده و ممکن است کابینت آسیب ببیند.

 

پرداخت اقساطی هزینه های بازسازی ساختمان با قسطاکارت

قسطا اولین لندتک در ایران می باشد که با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی موجود و به منظور سهولت امر خرید اقساطی با شرایط آسان، اقدام به اعطای امتیاز الکترونیکی بدون ضامن برای متقاضیان محترم نموده و امکان خرید اقساطی به واسطه کارت اعتباری قسطا کارت را برای آن ها فراهم کرده است.

محاسبه اقساط

برای اینکه بتوانید از خدمات  قسطا بهره مند شوید، لازم است که قسطا کارت داشته باشید. قسطا کارت ، نوعی کارت اعتباری است که از سوی مجموعه قسطا برای متقاضیان عزیز صادر می شود. برای داشتن قسطا کارت لازم است که ابتدا در سایت قسطا برای خود یک حساب کاربری بسازید. ساخت اکانت در قسطا بسیار آسان و به صورت رایگان می باشد.

توجه داشته باشید که هنگام ساخت حساب کاربری حتما اطلاعات خواسته شده را کاملا دقیق و صحیح وارد نمایید.

پس از اینکه با موفقیت اکانت خود را ایجاد کردید، می توانید برای دریافت قسطا کارت درخواست خود را ثبت نمایید. مراحل ثبت درخواست کارت اعتباری قسطا کارت را می توانید به طور کامل در سایت ما به آدرس ghesta.ir مشاهده کنید.

یکی از مراحل ثبت درخواست قسطا کارت، مربوط می شود به بارگذاری مدارک. پس از اینکه مدارک خود را آپلود نمودید، قسطا عملیات اعتبارسنجی را آغاز می نماید و در صورت تایید اعتبار، شما می توانید بدون ضامن، از قسطا امتیاز الکترونیکی دریافت کنید و پس از آن قسطا کارت برای شما صادر خواهد شد.

یکی از مهمترین مزایای قسطا کارت این است که، این کارت عضو شتاب میباشد و هرجا که کارتخوان وجود داشته باشد قابل استفاده است. لذا برای خرید محدود به چند فروشگاه خاص نمیشوید و میتوانید از هرجا که خواستید بصورت نقدی خرید کنید و بعدا اقساط را به قسطا پرداخت کنید

دریافت قسطاکارت

کلام پایانی

در این مقاله بازسازی داخلی و تغییر دکوراسیون، بازسازی نما و بازسازی ساختمان های اداری بعنوان انواع خدمات بازسازی ساختمان مطرح شد و توضیحاتی در مورد انواع کابینت های آشپزخانه و مزایا و معایب آنها بیان شد. در انتها روشی برای پرداخت اقساطی هزینه های بازسازی ساختمان ذکر کردیم. با اعتباری که از قسطا دریافت میکنید میتوانید نسبت به خرید اقساطی هر کالا و خدماتی اقدام کنید.

اعتبار قسطا در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب بنام قسطاکارت میباشد. برای دریافت قسطاکارت حتما به سایت قسطا مراجعه کنید.

 

قسطاکارت

از توجه و همراهی تان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.