تامین مالی پروژه یکی از دغدغه های بزرگ  کار آفرینان و صاحبان کسب و کار است. هزینه های تولید، فروش و عرضه­ ی کالا باعث شده تا بسیاری از افراد از آرزوهای خود دست بکشند و فرصت اشتغال را از خود و دیگران بگیرند. با توجه به مشکلات اقتصادی و کارمزدهای سنگین وام های بانکی، قسطا برای اولین بار سعی در تامین مالی پروژه و کمک به کارآفرینان توانمند کشورمان دارد. در ادامه با قسطا همراه باشید تا از مراحل دریافت اقساطی تامین مالی پروژه ها مطلع شوید.

تامین مالی پروژه چیست؟

تامین مالی پروژه، فرایندی از ایجاد یک واحد مالی خاص توسط حامیان است که در آن میزان ریسک‌های کسب و کار به اشتراک گذاشته می شود و بودجه انجام پروژه‌ها پرداخت می شود. این میزان هزینه با کاهش مخارج، افزایش نرخ فروش، جلوگیری از ریسک، کاهش مالیات، بهبود مدیریت و کاهش هزینه های مرتبط با بازار  فراهم می شود.

بیشتر بدانید:

روش های تامین سرمایه استارت اپ ها

تامین مالی پروژه

چه کسی تامین مالی پروژه را انجام می دهد

اگر شما برنامه‌ای برای شروع یک پروژه‌ی صنعتی، زیر ساختی یا خدماتی داشته باشید جهت رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده نیاز به تامین مالی پروژه دارید. تامین مالی پروژه یک راه حل دراز مدت، با منابعی محدود یا بدون منابع برای تخصیص وجه یا اعتبار به قسمت های مختلف است.

دسته بندی روش های تامین مالی پروژه

روش های مختلفی برای دسته بندی تامین مالی پروژه وجود دارد اما به طور کلی می توان به ۲ روش سرمایه گذاری equity   (غیر قرضی) و وام debt اشاره کرد. هر کدام از این روش ها دارای رویکردهای مختلف، مزایا، خطرات و راه حل های احتمالی مرتبط با آن می باشند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

Nonrecourse Debt Financing

در این روش از تامین مالی پروژه هیچ تعهدی مبنی بر تضمین بازپرداخت بدهی های پروژه در صورت ناکافی بودن درآمد پروژه برای پرداخت مبالغ اصلی بر اسپانسر مالی پروژه تحمیل نمی شود. در این نوع از تامین مالی پروژه، هزینه­ای از طرف اسپانسر یا افراد وابسته به پروژه برای پرداخت بدهی داده می شود. فرد وام دهنده در این روش صرفا به وثیقه پروژه در پیاده سازی حقوق و وظایف مرتبط با وام پروژه متکی است.

Off-balance-Sheet Debt Treatment

هدف دوم برخی از سرمایه گذاری های پروژه، استفاده از تکنیک تامین مالی خارج از ترازنامه برای تعهدات پروژه است. در این روش تامین مالی طبق محدودیت های حسابداری در ترازنامه شرکت های وابسته و دیگر نهادها کنترل می شود.  بنابراین تامین کننده­ی مالی خارج از ترازنامه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که نهاد مربوطه شیوه تامین مالی را نشان ندهد.

Highly Leveraged Debt

هدف سوم از حامیان مالی پروژه این است که تامین مالی پروژه با استفاده از اهرم بدهی و بدون در نظر گرفتن کاهش سرمایه پرداخت شود. مقدار اهرم قابل قبول در هر پروژه متناسب با بزرگی آن متفاوت است. اما اغلب درصد اهرم بندی بین هفتاد و پنج تا هشتاد درصد است، با این حال گاهی اوقات معاملات با نسبت های بین نود تا صد درصد نیز در نظر گرفته می شوند. مقدار سهم سرمایه تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله اقتصاد پروژه، پیمانکار یا تامین کننده تجهیزات در نظر گرفته می شود.

Equity

تامین مالی از طریق خانواده و دوستان. صاحبان کسب و کاری که دارای روابط خانوادگی یا شبکه­ های اجتماعی قوی هستند، می توانند از آنها برای تامین مالی پروژه­ی خود کمک بگیرند. اما با این حال به دلیل مشکلات دوستانه یا خانوادگی و در شرایط بسیار بد عدم پرداخت آن می­ تواند دردسر ساز باشد.

تامین مالی پروژه

 

شرکت های سرمایه گذاری کوچک

شرکت های سرمایه گذاری کوچک مجوز و برنامه ای برای تامین مالی سرمایه پروژه های کوچک دارند. با این حال برای دریافت این هزینه باید با دیگر شرکت ها رقابت کرد.

سرمایه گذاران فرشته

سرمایه گذاران فرشته می توانند تأمین مالی ثانویه را به شرکت ها ارائه دهند. آنها افراد یا گروه های ثروتمند هستند که به دنبال بازدهی بالای سرمایه گذاری هستند و در مورد کسب و کارهایی که در آن سرمایه گذاری می کنند بسیار دقیق هستند.

حق امتیاز مالی

این روش بیشتر برای فروش محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این روش دارای مزایای بیشماری برای کسب و کارهای کوچک به شمار می رود و باعث حفظ ارزش سهام و انگیزه­ی آنها در جهت موفقیت می شود.

خدمات قسطا

قسطا یکی از معدود سایت هایی است که به کارآفرینان با پرداخت وام کمک می کند تا بتوانند هزینه های مالی پروژه های خود را تامین کنند. برای دریافت این تسهیلات کافی است در این سایت ثبت نام کرده و پس از ثبت نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مبلغ مورد نیازتان را اعلام میکنید سپس همکاران نسبت به تایید مدارک و اعتبارسنجی شما اقدام کنند. بعد از اعتبارسنجی باید پیش‌پرداخت را واریز کنید و قسطاکارت را تحویل بگیرید. حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود.

با استفاده از این کارت قادر به پرداخت هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز در سراسر کشور خواهید بود.

برای این منظور دیگر نیازی به دریافت وام از بانک با کارمزدهای سنگین نیست؛ قسطا با دریافت کارمزدی ناچیز رویای شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

سفارش قسطاکارت