یک جفت کفش کوهنوردی مناسب برای داشتن یک تجربه‌­ی خوب در کوه‌نوردی و طی کردن مسیر دشوار کوه از ضروریات است. این نوع از کفش­ ها سنگین و دارای چندین لایه­‌ی مختلف می باشند که به راحتی می توان روی هر سطحی با آن راه رفت. اما به دلیل قیمت بالای کفش های کوه نوردی، بسیاری از افراد قادر به تهیه و استفاده از آن نمی باشند.

از این رو سایت قسطا به منظور تسهیل شرایط کوهنوردان عزیز، تصمیم به فروش اقساطی این نوع از کفش ها گرفته است. علاوه بر کفش، تمام تجهیزات کوه‌نوردی را هم میتوانید قسطی بخرید و یا حتی تمامی هزینه‌های سفر را اقساطی پرداخت کنید. در ادامه­‌ی این مقاله با قسطا همراه باشید تا با شرایط اقساطی خرید کفش کوهنوردی و صخره نوردی آشنا شوید.

سفارش قسطاکارت

 

انتخاب کفش کوهنوردی یا صخره نوردی

برای انتخاب کفش مناسب کوهنوردی باید به سه ویژگی ارائه شده در ادامه‌­ی مطلب توجه کنید.

نوع کفش

متناسب به میزان ارتفاعی که قصد دارید از آن بالا بروید باید نوع کفش را انتخاب نمایید.

ویژگی های کفش

ویژگی این نوع از کفش ها عبارتند از بند، ضد آب، قابلیت تعریق، مقاوم در برابر گرما و سرما

کفش مناسب

به منظور بهبود عملکرد کفش کوهنوردی خود، باید آن را متناسب با سایز پاهای خود انتخاب کنید تا در شرایط سخت و طاقت فرسا مسیر را به راحتی طی کنید.

نشستن روی صخره

انواع کفش کوهنوردی

انواع کفش های کوهنوردی به کفش های نرم، متوسط و سخت تقسیم بندی می‌شود. با ما همراه باشید تا هر نوع را برای شما توضیح دهیم.

کفش های نرم

این نوع از کفش ها بسیار راحت و آرامش دهنده برای استفاده در کل روز می باشند و بنابراین انتخاب خوبی برای کوهنوردان مبتدی است. با این حال بسیاری از کوهنوردان باتجربه نیز از این نوع کفش ها  به منظور راحتی بیشتر در طول مسیر استفاده می کنند. اما برخی از ویژگی های آن نظیر ضخامت، سفت بودن کف کفش و راحتی بیش از اندازه­‌ی آن باعث شده تا در شرایط سخت و دشوار به خوبی عمل نکند.

کفش های متوسط

این نوع از کفش ها با شکل منحصر به فرد و خمیده­ مانندی که دارند برای بالا رفتن از کوه، صخره نوردی، مسیرهای لیز و ورزشی بسیار مناسب می باشند. کفش های متوسط به دلیل شکل هلالی و رو به پایینی که دارند، پاها را قدرتمندتر کرده و در مسیرهای سخت و چالش برانگیز به کمک کوهنورد می آیند.

کفش های سخت

این نوع از کفش های کوهنوردی برای شرایط سخت و بحرانی مورد استفاده قرار می گیرد و ظاهری خمیده‌­تر از کفش های متوسط دارند. بیشتر کوهنوردان ماهر به دلیل بهتر شدن قدرت پاهای خود در بالا رفتن صخره­ ها و دیگر مسیرهای صعب العبور از این کفش ها به منظور صعود راحت تر به ارتفاع کوه یا استفاده می کنند.

 

بیشتر بخوانید: خرید قسطی تردمیل و دوچرخه ثابت

مواد تشکیل دهنده­ ی کفش کوهنوردی

این نوع از کفش ها از جنس چرم یا مصنوعی می باشند. کفش های چرمی دارای دئودورانت و مراقبت ساده‌­تری نسبت به کفش های مصنوعی می باشند. اما کفش های مصنوعی دارای عملکرد بالاتری نسبت به کفش های چرمی می باشند.

نکات مناسب در هنگام خرید کفش کوهنوردی

متناسب بودن سایز پا و کفش یکی از مهمترین عامل های موجود در خرید کفش است. به منظور خرید درست به نکات ارائه شده به ادامه­‌ی مطلب توجه فرمائید:

  • بعد از ظهر خرید کنید: در طول روز سایز پاها متفاوت است، از این رو یکی از بهترین ساعات خرید کفش بعد از ظهر است. برای خرید درست بهتر است قبل از رفتن به فروشگاه، پیاده روی، دو یا کوهنوردی کنید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از این نوع از کفش ها نیازی به جوراب نیست؛ چرا که داخل آنها به گونه­‌ای طراحی شده که پا  لیز نخورد.
  • برای استفاده­‌ی کفش های کوهنوردی در زمستان بهتر است نیم سایز گشادتر خریداری کنید.

خرید قسطی خدمات قسطا

تمامی کوهنوردان، صخره‌نوردان و علاقه مندان عزیز از همین امروز قادر به سفارش کفش کوهنوردی دلخواه خود به صورت اقساطی و از طریق سایت های ایرانی و خارجی می باشید. برای این کار باید در سایت قسطا ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مبلغ مورد نیازتان را اعلام میکنید سپس همکاران نسبت به تایید مدارک و اعتبارسنجی شما اقدام کنند. بعد از اعتبارسنجی باید پیش‌پرداخت را واریز کنید و قسطاکارت را تحویل بگیرید. حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود.

با استفاده از این کارت قادر به پرداخت هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز در هر زمان و مکانی چه به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر مثل دیجیکالا و چه به صورت مراجعه حضوری و خرید از فروشگاه های فیزیکی خواهید بود.

سایت قسطا به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به چک کارمندی و ضامن به صورت اقساطی انواع کفش ها و تجهیزات ورزشی و کوه نوردی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

سفارش قسطاکارت