خرید پیانو اقساطی

یکی از دغدغه‌های هنردوستان و هنرجویان موسیقی تهیه ساز است. افراد اهل موسیقی حتماً شنیده‌اند که پیانو مادر تمام سازهاست؛ جدا از صدای گوش‌نواز و دلنشین پیانو این موضوع هم تاثیر بالایی در محبوبیت بالای این ساز داشته‌است. پیانو در طرح‌ها و نحوه ساخت انواعی دارد و از سازهای گران به شمار می‌آید.

خرید پیانو اقساطی خواسته‌ایست که بسیاری از هنردوستان به دنبال آن هستند. در این مقاله در رابطه با تاریخچه پیانو و انواع‌اش توضیح مختصر و مفیدی داده می‌‎شود و راه‌کاری آسان برای خرید پیانو اقساطی معرفی شده‌است؛ با مجله قسطا همراه باشید.

وام خرید کالا

وام قسطا

ساز پیانو

شهر پادووای، کشور ایتالیا سال ۱۷۰۹ میلادی. اینجا نخستین مکانی بود که صدای دل‌نشین پیانو در آن شنیده شد. پیانو سازی بود که مخترع‌اش بارتولومئو کریستافوری شاید به خواب هم نمی‌دید که روزی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و کامل‌ترین سازهای جهان شود؛ آن‌قدر محبوب و کامل که لقب «مادری برای تمام سازها» را بدست آورد.

بارتولومئو در اصل سازنده ساز هارپسیکورد بود. او در تلاش بود تا سازی با گستره صوتی بیشتری خلق کند و در همین راه موفق به اختراع ساز پیانو با بیشترین گستره صوتی بین سازهای رایج شد. پیانو به دلیل توانایی تولید صوت در محدوده گسترده‌ای به نسبت دیگر سازهای اصیل توانست به عنوان کامل‌ترین ساز را به خود اختصاص دهند و مادر تمام سازها شناخته شود. این لقب تا به امروز فقط به ساز پیانو اختصاص داده شده و هیچ ساز دیگری نتوانسته آن را بدست آورد.

ساز پیانو به‌طور معمول دارای حدود هفت اکتاو بوده و از جعبه صوتی بسیار بزرگی که داخل آن سیم‌ها و چکش‌های متعددی برای ضربه زدن به سیم‌ها قرار داده شده‌؛ تشکیل شده‌است. برای فهم بهتر این موضوع جالب است بدانید ساز بربط حدوداً در گستره صوتی ۲ اکتاوی، ساز گیتار حدود ۳٫۵ اکتاو و ساز ویولن در گستره ۴ اکتاو می‌باشد. پیانو قادر به تولید فرکانس صوتی از حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز می‌باشد.

در ابتدا نام این ساز گراوی چمبالو کل پیانو ا فورته بود که انتها این نام از دو قسمت پیانو به معنی صدای ملایم و فورته به منظور صدای بلند و رسا تشکیل شده است. به مرور زمان نام این ساز به «پیانو» تغییر کرد و امروزه در دنیا به این نام شناخته می‌شد.

پیانو بزرگ

خرید پیانو اقساطی

اجزا تشکیل دهنده پیانو

ساز پیانو از چندین بخش اصلی تشکیل شده‌است. به کلیدهای سیاه و سفید پیانو کلاویه گفته می‌شود و نوازنده با فشار دادن آن‌ها باعث می‌شود در جعبه این ساز چکش‌هایی به سیم‌ها ضربه زده و تولید صوت کنند. میزان فشار کلیدها توسط نوازنده در شدت صدای پیانو تاثیرگذار است با فشار کم صدای پیانو یا ملایم ایجاد شده و با فشار زیاد صدایی بلند و شدید یا فورته بوجود می‌آید.

به‌طور معمول برای هر اکتاو در پیانو هفت کلید قرار داده شده‌است. یعنی ۷ اکتاو وجود دارد که هر اکتاو یک کلید سفید برای هر نت را دارا می‌باشد. به کلاویه سفید پیانو Natural Keys به معنی کلیدهای طبیعی گفته می‌شود که منظور تولید صدای طبیعی نت‌ها توسط کلاویه‌های سفید است.

در صفحه کلاویه پیانو در دو طرف هر کلید سفید دو کلید مشکی قرار دارد. کلاویه‌های مشکی برای حالات غیر طبیعی نت‌ها هستند؛ به این صورت که با فشار کلید مشکی سمت راست هر کلید سفید ( صدای نت طبیعی) نت در حالت دیِز نواخته شده‌است و با لمس کلید مشکی سمت چپ کلید سفید نت در حالت بِمُل نواخته می‌شود.

وام بدون ضامن

بخش مهم دیگر پیانو پدال است، این ابزار از نظر ظاهری شبیه به پدال اتومبیل بوده و استفاده از پدال کاملاً به مهارت نوازنده بستگی دارد. استفاده از پدال‌ها نیازمند زمان‌بندی دقیق و تسلط بر نحوه استفاده است. در عمل پدال‌های روی نت و صدا تاثیر می‌گذارند. این تاثیر به نسبت نوع پدال متفاوت است. سه نوع پدال در پیانو وجود دارد.

پدال دمپر یا تقویت، این پدال که در سمت راست قرار دارد پرکاربردترین پدال پیانو است. با فشردن این پدال دمپرها از سیم جدا می‌شوند و تا زمانی فشار بر روی این پدال متوقف نشود صدای ساز قطع نمی‌شود. یعنی با فشردن پدال دمپر غیر از شنیدن صدای نت خاصی نواخته شده صدای نت‌های دیگر هم از طریق ارتعاش ایجاد شده شنیده می‌شود.

پدال سوستنونو، این پدال در وسط قرار داشته و به نسبت دو پدال دیگر کاربرد کمتری دارد. وظیفه این پدال در مقابل پدال دمپر قرار دارد و با فشردن این پدال در زمان نواختن یک نت تنها صدای همان نت خاص طولانی‌تر شنیده می‌شود.

پدال کم‌صدا واقع در سمت چپ، کاربرد این پدال از نامش پیداست؛ این پدال برای آرام کردن و کم شدن صدای نت‌های نواخته شده استفاده می‌شود. نکته قابل توجه این است که کاربرد این پدال در برخی پیانوها متفاوت است.

قسطا کارت

قسطا کارت

انواع پیانو

پیانوهای دیواری یا upright که گزینه مناسبی برای شروع نوازندگی‌ست و به‌طور معمول از بدنه‌ای چوبی تشکیل شده است. اندازه پیانوهای دیواری در مبتدی و حرفه‌ای بودن‌شان تاثیر گذار بوده به این ترتیب که پیانوهای دیواری هرچقدر ارتفاع بیشتری داشته باشند به دلیل حجم صدای بیشتر پیانو حرفه‌ای‌تری به حساب می‌آیند.

پیانو اسپینت یا spinet piano که نوعی از پیانو دیواری دارای کوتاه‌ترین ارتفاع بوده و دارای جعبه صدای کوچکی است. این پیانوها از پیانو‌های دیواری دیگر ارزان‌تر بوده و دارای سیستم انتقال نیرو یا اکشنی با طراحی ساده‌تر هستند. از این رو این پیانو برای افراد مبتدی مناسب است.

پیانو کنسول، این نوع پیانو از بدنه با دوام محکم‌تری برخوردار بوده و ساز مناسبی برای تمرین‌های زیاد و آموزشگاه‌های موسیقی به حساب می‌آید.

پیانو دیواری

خرید پیانو اقساطی

پیانو بزرگ، Grand Piano یا رویال معمولاً به عنوان حرفه‌ای‌ترین نوع این ساز شناخته می‌شود و دارای انواع مختلفی بوده که در ابعاد و کارایی متفاوت هستند. در اصل تاثیر گذارترین ویژگی در انواع پیانوهای رویال، طول ساز است. بِیبی پیانو،مدیوم گرند،پروفشنال گرند و هالف یا فول کنسرت از انواع پیانوهای بزرگ هستند.

به طور کلی این سازها دارای صدای پر طنین و با شکوهی هستند که آن‌ها را می‌توان در سالن‌های بزرگ کنسرت و ارکسترهای بزرگ یافت.

بیشتر بخوانید:

وام خرید گیتار | خرید گیتار اقساطی با قسطا کارت

پیانو دیجیتال

با گذر زمان نوع جدیدی از پیانو با نام پیانو دیجیتال بوجود آمد. در این مدل از سیستم پیانوهای کلاسیک استفاده نشده و جای آن با سیستم دیجتالی پر شده‌است. صدای نت‌های پیانو دیجیتال از مدل کلاسیک یا همان آکوستیک الگو گرفته‌شد.

با این تفاوت که در مدل آکوستیک شدت صدا از میزان برخورد چکش‌ها با سیم ها ایجاد می‌شد اما در پیانو دیجیتال صدا از طریق بلندگوها پخش و کنترل می‌شود. به همین دلیل دیجیتالی بودن سیستم این نوع پیانو، تهیه آن راحت‌تر و ارزان‌تر از مدل‌های کلاسیک است و طرفداران زیادی را شیفته خود نمود. در پیانو دیجیتال صدای نت‌ها نمونه برداری شده یا سمپل شده صدای نت‌ها در پیانو آکوستیک بوده و در زمان نواختن نت‌ها صدا از بلندگوها پخش می‌شود.

پیانو دیجیتال

خرید پیانو اقساطی

پیانو مناسب افراد مبتدی

پیانو به‌طور کلی ساز گرانی‌ست؛ و به دلیل زیبایی نواخت‌اش و دل‌نشین بودن صدای این ساز، افراد زیادی خواهان یادگیری نحوه نواختن پیانو و خرید این ساز چه برای خود و چه برای عزیزان خود هستند. از این رو پیانوهای دیجیتال برای افراد مبتدی و هنرجویان گزینه مناسبی هستند.

پیانوهای دیجیتال به دلیل استفاده نکردن از سیستم آکوستیک این ساز و نداشتن هزینه‌های جانبی مثل چوب بدنه ساز بها تمام شده کم‌تری دارند. از طرفی در شروع یادگیری هر سازی بهتر است با افراد حرفه‌ای مشورت کرد. اکثر این در یک موضوع توافق نظر دارند.

افراد مبتندی و هنرجویان در ابتدا نباید به سراغ خرید انواع حرفه‌ای ساز بروند. این افراد به دلیل بدست نیاوردن ظرافت لازم در نواختن ساز و مطمعن نبودن از علاقه و پایبندی خود به آموزش بهتر است سازهای ارزان‌تری برای شروع انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

خرید ویولن اقساطی | راهنمای خرید ویولن

در نتیجه هنرجویان و افراد مبتدی علاقه‌مند به ساز پیانو بهتر است به سراغ تهیه یک پیانو دیجیتال با قیمت مناسب بروند. این تصمیم بهینه بوده و از ضرر احتمالی جلوگیری می‌کند. برای مثال دو نمونه از پیانوهای دیجیتال که کفاف کار هنرجویان مبتدی و نیمه حرفه‌ای را می‌دهند در این مقاله معرفی شده‌است.

پیانو دیجیتال یاماها مدل P-125 با تعداد اکتاو ۷ و استایل قرارگیری دیواری بوده که در ساخت کلاویه‌های آن از متریال پلاستیک استفاده شده‌است و قابلیت اتصال USB، AUX و دو خروجی هدفون را دارا می‌باشد. این پیانو دیجیتال فاقد پدال است.

پیانو دیجیتال کرگ مدل B1 نیز ۱۲۵ با تعداد اکتاو ۷ و استایل قرارگیری دیواری بوده و دارای یک پدال و درگاه‌های AUX و دو خروجی هدفون و تعداد ۸۸ کلاویه می‌باشد.

پیانو دیجیتال

خرید پیانو اقساطی

خرید پیانو اقساطی

همان‌طور که گفته شد، پیانو ساز گرانی‌ست و به همین دلیل خیلی از افرادی که تمایل به آموختن نحوه نواختن ساز پیانو داشته در مرحله تهیه این ساز توقف کرده و منصرف می‌شوند. این میان افراد جدی‌تری هستند که به علایق خود پایبند بوده و برای شروع به سراغ خرید پیانو اقساطی و پیانو دیجیتال می‌روند.

شرکت قسطا شرایطی را بوجود آورده تا هنرجویان گرامی و افراد مستعد به یادگیری پیانو بتوانند به خواسته خود رسیده و اقدام به خرید پیانو اقساطی کنند. قسطا ارائه دهنده کارت اعتباری عضو شتابی با نام قسطا کارت تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده که در سراسر کشو معتبر است. لذا با این کارت میتوانید نسبت به خرید سه تار اقساطی ، پیانو اقساطی یا هر کالای دیگری اقدام کنید.

قسطا کارت عضو سیستم شتاب بوده و این یعنی دارندگان قسطاکارت قادر به خرید از تمام فروشگاه‌های آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی و تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی دارای دستگاه کارتخوان بوده و در این رابطه هیچ محدودیتی ندارند.

کاربرد قسطاکارت فقط برای خرید اقساطی نیست. با قسطا کارت می‌توان هزینه دریافت انواع خدمات پزشکی، زیبایی، مسافرتی، تعمیر خانه، تعمیر خودرو و … پرداخت نمود.

محاسبه اقساط

وام قسطا

نحوه دریافت قسطا کارت

مراحل دریافت قسطا کارت بسیار ساده و سریع بوده و تمام مراحل به صورت آنلاین غیرحضوری انجام می‌پذیرد. دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام فوری قسطا کارت ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد.

برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود.

طبق نتیجه اعتبار سنجی متقاضی به سه صورت سفته دیجیتال، سفته دیجیتال و یک برگ چک، سفته دیجیتال و ارائه برگ چک به تعداد اقساط مبلغ اعتبار می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید. لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا آموزش ویدئویی آن قرار گرفته شده‌است.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.

پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود ۱ روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود.

در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است. و در نهایت قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط خود به عنوان پیش‌پرداخت قادر به استفاده از قسطاکارت بدون هیچ محدودیتی می‌شود.