خرید گیتار اقساطی

زمانی که صحبت از ساز می‌شود؛ یکی از اولین گزینه‌‌هایی که به ذهن افراد خطور می‌کند، ساز گیتار است. گیتار یکی از سازهای پرطرفدار و محبوب بوده که با اضافه شدن چاشنی نوستالژی تبدیل به اصلی‌ترین گزینه‌های افراد علاقه‌مند به یادگیری ساز می‌شود. این موضوع ریشه در خاطرات افراد دارد زیرا تقریباً اکثر ترانه‌های خاطره‌انگیز رنگ و بویی از صدای گوش‌نواز گیتار را در خود دارند. در این مقاله از مجله قسطا با پیشینه و انواع ساز گیتار آشنا شده و راه‌کار خرید گیتار اقساطی شرح داده می‌شود.

وام خرید کالا

قسطا کارت

ساز گیتار

گیتار یکی از انواع سازهای زهی بوده که از طریق ایجاد ضربه به سیم‌هایش با استفاده از انگشت یا پیک ارتعاش ایجاد شده و از این ارتعاشات صوت تولید می‌شود. این ساز به گروه کوردفون یا زه‌صدا تعلق داشته و دارای شش سیم است. دنیای گیتار بسیار متنوع بوده و در اشکال با اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. به‌طور کلی ساختار گیتار تشکیل شده از چوب و سیم بوده که با قدمت تاریخی که دارد خیلی از سازشناسان آن رو در بربط که سازی ایرانی و باستانی‌ست ریشه‌یابی کرده‌اند.

گیتار نتیجه تغییر و تحولات ایجاد شده بر روی ساز لوت در اروپاست و خود ساز لوت الگویی تغییر یافتنه از ساز عود است و عود واژه‌ای عربی‌ست که با ورود ساز بربط (بربت) یا رود که سازی ایرانی و باستانی‌ست به سرزمین اعراب، عرب‌زبانان بر روی این ساز نهادند.

ساز بربط در حال حاضر در ایران از سازهای سنتی و پر استفاده به شمار آمده که در بیشتر موسسات آموزش موسیقی آموزش داده می‌شود. از عودنوازان و بربط نوازان نام آشنا معاصر ایران می‌توان به مرحوم استاد منصور نریمان معروف به پدر عود ایران، استاد حسین بهروزی‌نیا، استاد عبدالوهاب شهیدی و استاد مسعود صالحی اشاره کرد.

در ادامه سیر تحولات و تکامل سازهایی که سبب تولد گیتار شد؛ فردی مشهور به زِریاب که موسیقی‌دان، خواننده و بربط‌نوازی اهل موصل بود عود را به اندلس بده و پس از آن این ساز در کشورهای غرب آسیا و اسپانیا رایج شد. در زمان حکومت اسلام در اسپانیا سازی با نام کیتارا یا قیتارا که امروزه با تغییراتی به آن گیتار گفته می‌شود، خلق شد. برخی معتقدند وجود پسوند «تار» در نام «گیتار» می‌تواند بر ایرانی بودن ریشه این ساز استناد داشته باشد.

ساز گیتار به‌طور کلی به دو نوع آکوستیک و الکتریک تقسیم شده؛ اما در سبک‌های نواختن و موسیقی نیز تفاوت‌هایی داشته و سازی متنوع است. درانواع مختلف ساز گیتار اجزا و جنس متریال آن‌ها ممکن است متغیر باشند؛ اما به‌طور کلی اجزا گیتار شامل موار زیر هستند که در تصاویر هم نشان داده شده‌اند.

خرید پیانو اقساطی

  1. سردسته.
  2. خرک که وسیله‌ای برای برای جدا کردن سیم‌ها از بدنه گیتار بر روی دسته گیتارست.
  3. هد برای کوک کردن ساز.
  4. فرت.
  5. تراس رُد که پیچی برای تنظیم انحنای دسته‌ست.
  6. اینلِیز که همان تزئیناتی‌اند که نقش راهنما را دارند.
  7. دسته،
  8. پاشنه اتصال بدنه به دسته.
  9. بدنه.
  10. پیکاپ‌ها.
  11. قسمت‌های مربوط به مدار الکتریکی در گیتارهای الکترونیک.
  12. خرک پایینی که جدا کننده سیم‌ها از بدنه صفحه گیتارند.
  13. صفحه پیک گارد در جهت زیبایی و محافظت صفحه گیتار.
  14. صفحه پشتی.
  15. صفحه جلویی.
  16. دریچه خروجی صدا.
  17. سیم‌ها.سَدِل که تنظیم کننده ارتفاع هر سیم است.
  18. فرت بورد که همان چوبی‌ست که فرت‌ها روی آن کوبیده شده‌اند.

خرید گیتار اقساطی با وام قسطا

گیتار آکوستیک

ساختار گیتارها آکوستیک به گونه‌ایست که اصوات تولید شده فقط به وسیله بدنه چوبی تو خالی ساز تقویت می‌شود. این ساز معمولاً دارای ۶ سیم فلزی بوده که دارای میزان ضخامت متفاوتی هستند. ضخامت این سیم‌ها از زیرترین تا بم‌ترین سیم معمولاً بین ۱۳ تا ۵۶ هزارم اینچ می‌باشد.

گیتار آکوستیک به‌طور کلی به دو نوع فلامنکو و کلاسیک تقسیم می‌شود که نوع کلاسیک آن برای تک‌نوازی ساز بسیار مناسبی بوده و فرآیند کوک کردن این ساز می‌بایست از دقت بالایی برخوردار باشد.در مقابل نحوه گرفتن گیتار فلامنکو کمی متفاوت بوده و کوک آن هم تقریبی انجام می‌شود این ساز مناسب هم‌نوازی است.

گیتار آکوستیک و کلاسیک از از نظر ظاهری بسیار شبیه هم هستند اما در گیتار آکوستیک سیم‌ها از نوع فلز بوده و کاسه‌ای بزرگ‌تر گیتار کلاسیک دارد. جنسی سیم‌ها و حجم کاسه باعث ایجاد صدایی زنگ‌دار و خاص در گیتار آکوستیک است که به دلیل همین طنین زنگ‌دار در سبک‌های موسیقی بلوز، کانتری، فولک و راک از این ساز استفاده زیادی می‌شود.

خرید گیتار اقساطی با قسطا کارت

گیتار الکتریک

با گذر زمان و پیشرفت‌های حاصل شده در تکنولوژی، اکثر وسایل و ابزارهایی که به‌صورت سنتی اختراع شدن شکل و شمایل مدرن و جدیدی به خود گرفته و هم‌گام با تکنولوژی پیشرفت کردند. گیتار هم از این ماجرا مستثنا نبود و گیتارهای الکتریک یا در فارسی گیتارهای برقی از حدود دهه ۱۹۳۰ میلاد به میان آمدند. در این گیتار نوعی تقویت کننده الکتریکی صدا را تشدید یا تغییر می‌دهد که به آن پیکاپ گفته می‌شود.

ساز گیتار الکتریک در سبک‌های مختلفی مثل راک، متال، بلوز، جاز، پاپ، پست‌راک و کانتری استفاده شده اما در موسیقی‌های سبک راک، متال و بلوز به عنوان ساز اصلی به‌کار برده می‌شود. از نظر بدنه، گیتار الکتریک به دو دسته کلی توپر و توخالی تقسیم می‌شود. این موضوع در سلیقه نوازندگان سبک‌های مختلف تاثیرگذار بوده به‌صورتی که گیتار الکتریک‌های تو خالی باب میل نوازندگان جاز بوده و نوع توپر آن نیز در سلیقه نوازندگان راک، متال و پاپ است.

به‌طور معمو گیتارهای الکتریک دارای ۶ سیم هستند اما در برخی موارد انواع ۱۲ سیم هم دیده شده که در این نوع هر جفت سیم با یک نت کوک می‌شوند اما دارای اکتاوهای متفاوتی هستند که در موسیقی فولک کاربرد زیادی دارد.

خرید گیتار الکتریک اقساطی با وام قسطا

راهنمای خرید گیتار

برای خرید یک گیتار مناسب مهم‌ترین کار مشورت با نوازندگان با تجربه این ساز و اساتید موسسات آموزش موسیقی است؛ اما داشتن اطلاعات کاربردی برای خرید ساز ضرری ندارد. ساز گیتار از نظر اندازه به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود که می‌توان این چهار دسته را به چهار رده سنی نیز مرتبط ساخت. گیتار ۴/۱ که کوچک‌ترین نوع مرسوم این ساز است و برای افراد ۳ تا ۵ سال مناسب بوده، گیتار ۲/۱ مناسب افراد ۵ تا ۸ سال، گیتار ۴/۳ برای سنین ۸ تا ۱۲ سال و گیتار ۴/۴ که به آن Full size نیز گفته می‌شود برای افراد بالغ و بالای ۱۲ سال طراحی شده‌است.

خرید اقساطی

میزان تسلط خریدار به ساز هم بسیار در انتخاب ساز مهم است. برای مثال افرادی که نوازنده مبتدی گیتار به حساب می‌آیند؛ هنوز ظرافت لازم برای نواختن را بدست نیاورده‌اند و مممکن است ناخواسته به ساز خود آسیب برسانند. این افراد بهتر از سازهایی ارزان و با متریال محکم‌تر خریداری کنند و پس ارتقا سطح نوازندگی خود اقدام به خرید سازهای حرفه‌ای داشته باشند.

با افراد با تجربه به خرید رفتن هم تصمیم خوبی‌ست. هر ساز لوازم جانبی‌هایی هم برای خود دارد از این رو خرید گیتار الکتریک برای افراد مبتدی می‌تواند معایبی از نظر هزینه داشته باشد. برای استفاده از گیتار الکتریک می‌بایست در همان ابتدا امپلی فایر و کابل‌های مختلفی را خریداری نمود؛ که این موضوع باعث افزایش قابل توجه هزینه تمام شده می‌شود.

در مقابل ازمزایا خرید گیتار الکتریک می‌توان به آسان بودن نواختن این ساز به نسب نوع آکوستیک، وجود در سایزهای مختلف و مناسب برای سنین مختلف، صدای قابل انعطاف و کاربردی برای اکثر سبک‌های موسیقی و تغییر میزان صدا با استفاده از امپلی فایر اشاره کرد.

گیتار آکوستیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است اما این ساز هم مزایا و معایبی را برای خریداران مبتدی خود به همراه دارد. از مزایا خرید گیتار آکوستیک می‌توان به عدم نیاز به امپلی فایر اما قابلیت اتصال به امپلی فایر توسط نصب پیکاپ، صدای شفاف‌تر به نسبت نوع الکتریک و نواختن آسان‌تر آکوردها اشاره نمود.

در طرف دیگر از معایب گیتار آکوستیک می‌توان حجم صدای کم‌تر در مقابل نوع الکتریک، کاربرد کمتر در سبک‌های مختلف موسیقی و نواختن سخت‌تر به نسبت نوع الکتریک نام را نام برد.

وام خرید گیتار

خرید گیتار اقساطی

گیتار از محبوب‌ترین سازهای مورد استفاده است و تقریباً در تمام سبک‌های موسیقی هم قابل اسفاده می‌باشد. از این رو افراد زیادی علاقه‌مند به داشتن و آموزختن این ساز هستند؛ آموختن این ساز نیاز به تلاش و تمرین روزمره و منظم دارد. در طرف دیگر تهیه کردن این ساز نیاز به بودجه مناسب و کافی دارد. وام قسطا بودجه لازم برای خرید گیتار اقساطی یا هر چیز دیگری مثل ویولن اقساطی را فراهم می‌کند.

وام قسطا

قسطا اولین و تنها شرکت فعال در حوزه لندتک است که تسهیلات اعتباری بدون محدودیت ارائه می‌دهد. در واقع وام قسطا یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده که در سراسر ایران معتبر و قابل استفاده می‌باشد. وام قسطا تحت عنوان قسطا کارات صادر می‌شود و تمام فرآیند دریافت قسطاکارت فوری و کم‌تر از یک هفته زمان می‌برد. تمام مراحل دریافت نیز آنلاین بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت وام قسطا در جهت خرید گیتار اقساطی یا هر کالای دیگری وجود ندارد.

اعتبار وام قسطا تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده و دارای بازپرداخت حداکثر ۱۲ ماه و یک وام بدون ضامن می‌باشد. قسطا کارت نیازی به معرفی ضامن ندارد و با دو حالت سفته و چک قابل ضمانت است. قسطاکارت محدودیتی در استفاده ندارد و از طریق آن می‌توان هزینه خرید از تمام فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی معتبر در سراسر کشور و تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی دارای دستگاه کارت‌خوان سراسر کشور را پرداخت نمود.

لازم به ذکر است دریافت وام قسطا فقط برای خرید گیتار اقساطی و کالاهای دیگر نمی‌باشد؛ با قسطاکارت امکان پرداخت هزینه انواع خدمات مثل خدمات دندان پزشکی، خدمات زیبایی، خدمات مسافرتی و بلیت، تعمیر خودرو و تعمیر خانه و… وجود دارد.

قسطا کارت

نحوه دریافت وام خرید گیتار

مراحل دریافت وام خرید گیتار اقساطی یا همان قسطاکارت بسیار ساده و سریع بوده و تمام مراحل دریافت غیر حضوری‌ست. دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام قسطا کارت ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد.

برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

  • در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.
  • در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد.
  • و در رتبه‌هایی پایین اعتبارسنجی متقاضیان مانند روال گذشته لازم است تضامین مورد نیاز دریافت وام فوری قسطا را به‌صورت چک‌قسط ارائه بدهند. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا (لینک به اینستاگرام) آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.

پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود یک روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود. و در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است.

در نهایت و با تکمیل تمام موارد فوق، قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط به عنوان پیش‌پرداخت امکان استفاده از قسطا کارت را برای خرید اقساطی هر نوع کالایی از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی معتبر و یا پرداخت هزینه انواع خدمات دریافت شده را خواهد داشت.

محاسبه اقساط