۵ ایده راه اندازی کسب و کار با کمتر از ۵۰ میلیون تومان سرمایه

راه اندازی کسب و کار همیشه با چالش های زیادی همراه میباشد. یکی از این چالش ها دغدغه مالی میباشد. در این مقاله قصد داریم ۵ کسب و کار را به شما معرفی کنیم که با سرمایه کمتر از ۵۰ میلیون تومان قابل راه اندازی هستند. علاوه بر این شما برای راه اندازی کسب و کار میتوانید از قسطا هم کمک بگیرید.

وام قسطا

وام قسطا

قسطا یک پلتفرم برای خرید اقساطی میباشد. شما میتوانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان از قسطا اعتبار دریافت کنید و نسبت به نیاز خود از هرجا خواستید خرید کنید. اعتبار قسطا در قالب یک کارت اعتباری به نام قسطاکارت در اختیار شما قرار خواهد گرفت که عضو شتاب بوده و همه جا معتبر میباشد.

۱- راه اندازی کسب و کار با خرید دوربین

دوربین عکاسی یکی از وسایلی است که میتواند شما را به کسب درآمد برساند. اگر به این حرفه علاقه دارید و قصد دارید مهارتهای خود را در این زمینه افزایش دهید، حتما به شما توصیه میکنیم که به درآمدزایی از طریق عکاسی هم فکر کنید.

دوربین عکاسی هم این روزها مثل خیلی از وسایل دیجیتالی، با رشد قیمت مواجه شده است. لذا اولین دغدغه برای عکاسان، خرید دوربین عکاسی مناسب و حرفه ای میباشد. اما همانطور که گفته شد، با اعتبار قسطا میتوانید هرکالایی را از هر فروشگاهی بصورت اقساطی خریداری کنید. پس نگران قیمت دوربین نباشید زیرا با قسطا میتوانید نسبت به خرید دوربین اقساطی اقدام کنید.

برای راه اندازی کسب و کار در حوزه عکاسی بهتر است چه دوربینی بخریم؟ انواع دوربین عکاسی به شرح زیر میباشد، البته توصیه ما خرید دوربین های DSLR میباشد.

انواع دوربین عکاسی

دوربین های کامپکت: این دوربین ها به دوربین های خانگی معروف هستند و کار با آنها بسیار راحت میباشد اما چون رزولوشن پایینی دارند و بسیاری از تنظیمات آنها قابل تغییر نیست، برای عکاسی توصیه نمیشوند.

دوربین شبه DSLR:  این دوربین ها به دوربین کامپکت پیشرفته معروف میباشند. این دوربین ها برای عکاسی مبتدی مناسب هستند. تنظیمات آن قابل تغییر میباشد اما لنز این دوربین ها ثابت میباشد.

دوربین DSLR: گران ترین و حرفه ای ترین نوع دوربین، این دوربین ها هستند. لنز آنها قابل تعویض میباشد و همه ی تنظیمات آن قابلیت شخصی سازی دارد.

دوربین بدون آینه: این دوربین ها مکانیزم حرکت آینه در دوربین DSLR را حذف کرده اند و به تازگی در حال پیشرفت هستند. ویژگی مهم آنها وزن کمشان میباشد. لذا اگر قصد خرید دوربین عکاسی قسطی با وزن کم را دارید، دوربین های آینه ای گزینه خوبی برای شما میباشد. اما این دوربین ها در برابر دوربین های DSLR حرفی برای گفتن ندارند.

راه اندازی کسب و کار با خرید دوربین

علاوه بر دوربین، برای شروع عکاسی نیاز به یک سری لوازم جانبی مثل لنز، تجهیزات نورپردازی و… هم دارید که باز هم برای خرید این تجهیزات میتوانید از اعتبار قسطا استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل ثبت سفارش در قسطا را بررسی کنیم.

خب!  بهترین کسب و کار در حوزه عکاسی چیست؟

بیشتر بخوانید:

خرید دوربین کانن اقساطی

عکاسی تبلیغاتی

یکی از کسب و کارهای جذاب این حوزه، عکاسی تبلیغاتی میباشد. برای راه اندازی این کسب و کار شما حتی نیازی به آتلیه ندارید و میتوانید در منزل شروع بکار کنید. پس از تهیه چند نمونه کار میتوانید از روشهای مختلف برای خود بازاریابی کنید.

قطعا در اول راه با سختی های زیادی مواجه میشوید اما اگر به این کار علاقه داشته باشید، بزودی پیشرفت خواهید کرد. توصیه ما به شما این است که آموزش را جدی بگیرید و از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی خود استفاده کنید.

توجه کنید که برای عکاسی تبلیغاتی نیازی به دوربین گران قیمت ندارید و یک دوربین معمولی هم کار شما را راه می اندازد. نکته مهم در عکاسی تبلیغاتی، نورپردازی و تکنیک های عکس برداری میباشد.

بیشتر بخوانید:

۹ روش برای اینکه از دارایی‌‌ خود درآمد بیشتری کسب کنیم؟ | راه های مدیریت درآمد

عکاسی کودک

عکاسی کودک هم یکی دیگر از کسب و کارهای حوزه عکاسی میباشد که در سالهای اخیر توجه ویژه ای به آن شده است. اما برای راه اندازی این کسب و کار ، شما نیاز به یک آتلیه مجهز دارید.

۲- راه اندازی کسب و کار با خرید ابزار

خیلی از کسب و کارهای آزاد ، وابسته به داشتن ابزارآلات مختلف میباشد. از این رو با خرید ابزار مناسب، میتوانید به فکر درآمد زایی هم باشید. با قسطاکارت خرید ابزار اقساطی هم از تمام فروشگاه های اینترنتی و غیر اینترنتی امکان پذیر میباشد.

از جمله این کسب و کارها میتوان به کابینت سازی اشاره کرد که جزء شغلهای پر در آمد  میباشد. شما میتوانید با تجهیز کارگاه خود و خرید ابزار تجاری، حرفه خود را توسعه دهید و به درآمد بیشتری دست یابید

برقکاری ساختمان نیز یکی دیگر از حرفه هایی میباشد که برای ورود به آن نیاز به ابزارآلات ساده ای مثل دریل ، شیار زن ، سیم چین و … دارید. پس با گذراندن دوره های آموزشی برق ساختمان و تجهیز کردن جعبه ابزار خود به راحتی میتوانید وارد بازار کار شوید و شروع به کسب درآمد کنید

ابزار اقساطی

 

۳- راه اندازی کسب و کار در زمینه خیاطی

خیاطی حرفه ای است که معمولا خانوم ها علاقه بیشتری به آن دارند. شما میتوانید حتی در خانه خیاطی کنید و کسب درآمد داشته باشید. تنها وسیله ای که نیاز دارید یک چرخ خیاطی میباشد. که برای خرید چرخ خیاطی بصورت اقساطی میتوانید از خدمات قسطا استفاده کنید.

با شروع کار و تولید نمونه کارهای اولیه میتوانید شروع به تبلیغات کنید و مشتری های بیشتری جذب کنید. بعد از کمی پیشرفت در کار میتوانید به فکر خرید تجهیزات دیگر مثل میان دوز، قیچی برقی و یا حتی راه اندازی یک کارگاه کوچک با چرخ خیاطی های صنعتی باشید.

یک چرخ خیاطی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قابلیت تعیین موقعیت سوزن: با این قابلیت میتوانید بعد از توقف دستگاه، موقعیت سوزن را تغییر بدهید که در سرعت و عملکرد شما بسیار موثر میباشد.

جا دکمه زن: این ویژگی جذاب میتواند شما را از دستگاه جا دکمه زن بی نیاز کند.

سرعت دوخت بالا: اگر چرخ خیاطی را برای کارهای تجاری نیاز دارید باید به سرعت دوخت چرخ خیاطی و قابلیت سوزن نخ کن اتوماتیک، دقت کنید

ماکوی گرد: ماکوی گرد، ارتعاش ندارد و صدای چرخ خیاطی را کاهش میدهد.

چرخ خیاطی

 

۴- راه اندازی کسب و کار با خرید دستگاه جوش

دستگاه جوش وسیله ایست که به تنهایی میتواند برای شما درآمد ایجاد کند. حتی اگر مغازه ای نداشته باشید، میتوانید یک جوشکاری سیار راه بیندازید. اما برای خرید دستگاه جوش هم باید به چند نکته توجه کنید.

اول از همه ترانس های جوش قدیمی را فراموش کنید و به فکر خرید اینورتر جوشکاری باشید. چون ترانس های قدیمی وزن بالایی دارند و کیفیت جوش مناسبی ارائه نمیدهند.

اینورتر جوشکاری هم انواع مختلفی داره. یکی از پرکاربردترین مدلها، اینورتر جوش الکتروده.

برای خرید این دستگاه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شدت جریان: هرچه ضخامت قطعات بیشتر باشد، به شدت جریان بیشتری نیاز داریم. برای مصارف خانگی، حداکثر جریان ۲۰۰ آمپر میتواند کافی باشد.

چرخه عملکرد: چرخه عملکرد، مدت زمانیست که دستگاه میتواند در ۱۰ دقیقه بی وقفه جوشکاری کند. این مورد بر حسب درصد بیان میشه. مثلا اگر چرخه عملکرد ۵۰  درصد باشد یعنی دستگاه در هر ۱۰ دقیقه باید ۵ دقیقه استراحت کند.

انواع دیگر اینورتر جوشکاری: اینورتر جوش آرگون و CO2 از انواع دیگر اینورتر جوشکاری هستند که در جوشکاری های تخصصی مورد استفاده قرار میگیرند. دستگاه جوش آرگون در دو نوع DC و  AC تولید میشود و برای جوشکاری فلزهای پر آلیاژ کاربرد دارد. در مقابل جوشکاری CO2 سریعتر میباشد و برای انواع فولاد مناسب است.

بیشتر بخوانید:

خرید دریل اقساطی ۱۴۰۱ |با قسطا الان بخر،بعدا بپرداز

دستگاه جوش

۵- راه اندازی کسب وکار با افزایش مهارت ها

همیشه بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری بر مهارت های خودتان میباشد. با افزایش مهارت ها و متخصص شدن در یک زمینه بخصوص حتما میتوانید نسبت به راه اندازی کسب و کار جدید اقدام کنید.

یادگیری نرم افزارهای مختلف

یادگیری مهارت جدید شاید در ابتدا یک پروسه کم خرج بنظر برسد اما همین یادگیری هم نیاز به ابزارها و پیش نیازهایی دارد. مثلا برای یادگیری یک نرم افزار جدید حتما باید لپ تاپ یا رایانه مناسبی داشته باشید.

یکی از مهمترین مهارتهایی که امروزه باید به آن توجه کرد، یادگیری نرم افزارهای مختلف میباشد. حتما توصیه میشود نرم افزارهای پرکاربرد را در راستای علاقه خود یاد بگیرید و مطمئن باشید، متخصص شدن در زمینه مورد علاقه تان منجر به کسب درآمد خواهد شد. مثلا در حوزه گرافیک، نرم افزارها Photoshop، Corel، Ilustrator و after effect بسیار محبوب میباشند و همیشه بازار کار مناسبی دارند.

راه اندازی سایت فروشگاهی

آنلاین شدن کسب و کارها یکی از واجبات این روزها میباشد. با ساخت یک فروشگاه اینترنتی میتوانید تبلیغات کسب و کار و خود را در فضای مجازی آغاز کنید و ظرف مدتی نه چندان طولانی به نتیجه برسید.

بیشتر بخوانید:

۹ ایده برای سرمایه‌گذاری بدون سرمایه | کسب درآمد از سرمایه‌ای که نداریم!

یادگیری

 

خرید اقساطی لپ تاپ

همانطور که گفته شد، یکی از ضروری ترین وسایل برای یادگیری مهارت های نرم افزاری و راه اندازی کسب و کار ، لپ تاپ میباشد. شما میتوانید با استفاده از خدمات قسطا، نسبت به خرید اقساطی لپ تاپ از هر فروشگاهی اقدام کنید. اما بنظر شما، بهترین برند لپتاپ چیست؟

لپ تاپ ایسوس

عمده‌ی محصولات ایسوس در پنج سری VivoBook، ZenBook، ROG، R و TUF تولید میشوند.

سری R یکی از محبوب ترین مدل‌های لپ تاپ ایسوس میباشد که قدرت سخت افزاری بالایی داشته و از پردازنده نسل هشتم در آن استفاده میشود اما عمر کوتاه باتری یکی از ضعف‌های جدی این سری میباشد. ZenBook و VivoBook بدلیل تنوع فراوان محصولات طرفداران زیادی جذب کرده‌اند سری VivoBook لپ تاپ‌های پایین رده را شامل میشود و سری ZenBook شامل لپ تاپ‌های میان رده، بالارده و لپ تاپ‌های هیبریدی ایسوس میباشد. سری ROG و TUF هم لپ تاپ‌های پر قدرتی هستند که به لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس معروف میباشند.

لپ تاپ دل

دل، یکی از قدیمی‌ترین برند‌های لپ تاپ میباشد که علاوه بر طراحی زیبا و شیک به دوام بسیار بالا معروف است. سری لپ تاپ‌های Inspiron و Latitude مناسب کارهای روزمره هستند و سری XPS و Precision شامل محصولات حرفه‌ای تر میباشد. Alienware هم یک زیر برند از کمپانی دل میباشد که لپ تاپ‌های مخصوص بازی تولید میکند

لپ تاپ لنوو

لپ تاپ‌های لنوو معروف به لپ تاپ‌های اقتصادی هستند. این برند لپ تاپ‌های خود را در ۴ سری تولید میکنه.

سری لپ تاپ‌های Essential مناسب کارهای روزمره میباشد، سری ThinkPad و IdeaPad لپ تاپ‌های میان رده و بالارده را شامل میشود، سری Legion مربوط به لپ تاپ‌های گیمینگ میباشد و سری Yoga مختص لپتاپ‌های منعطف میباشد که صفحه نمایش اغلب آنها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند.

لپ تاپ hp

hp هم یکی دیگر از برندهای نام آشنا در این زمینه میباشد که اکثر لپ تاپ‌های خود را در ۶ سری EliteBook، ProBook، Pavilion، Spectre، Envy و Omen تولید میکند.

سری Omen حاصل تلاش hp برای جذب گیمرهاست. لپ‌تاپ‌های این سری بسیار قدرتمند بوده و از بدنه با کیفیت و طراحی جذابی برخوردار است.  سری Spectre اولترابوک‌های بالارده‌ی hp را تشکیل داده اند و سری Envy و Pavilon شامل لپتاپ‌های میان رده‌ی این شرکت میباشند. لپتاپ‌های سری EliteBook به امنیت و استحکام بسیار بالا معروف هستند و در نهایت، سری ProBook نسخه‌ای اقتصادی از EliteBook را تشکیل داده است.

لپتاپ اقساطی

مراحل ثبت سفارش در قسطا

برای ثبت سفارش در سایت قسطا کافیست به سایت قسطا مراجعه کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مدارک شما توسط کارشناسان قسطا بررسی میشود. بعد از اعتبارسنجی، مبلغی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به شما اختصاص داده میشود. این اعتبار در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب میباشد که در همه ی فروشگاه های اینترنتی و غیر اینترنتی سراسر کشور معتبر میباشد.

شما خرید را بصورت نقدی انجام میدهید و بعدا اقساط را به ما بازپرداخت میکنید. برای محاسبه اقساط به سایت قسطا مراجعه کنید.

محاسبه اقساط

کلام پایانی

در این مقاله ۵ روش راه اندازی کسب و کار را بررسی کردیم. کسب و کارهایی که در این مقاله بررسی شد عموما سرمایه ای کمتر از ۵۰ میلیون تومان نیاز داشتند. عکاسی ، خیاطی، جوشکاری و… از جمله این کسب و کار ها بودند.

در ادامه روشی برای تامین بودجه مورد نیازتان مطرح شد. شما میتوانید با استفاده از خدمات قسطا تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کنید و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. یکی از مهمترین مزیت قسطا این میباشد که شما میتوانید با اعتبار قسطا از تمام فروشگاه های کشور، بدون نیاز به ضامن، قسطی خرید کنید. برای اطلاعات بیشتر حتما به سایت قسطا مراجعه کنید. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.