خرید سه تار اقساطی

با دریافت وام قسطا هر کالایی را میتوانید از هر فروشگاهی در سراسر کشور تهیه کنید. از انواع لوازم خانگی تا انواع ساز و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. وام قسطا در قالب یک کارت اعتباری عضو شتاب بنام قسطاکارت در اختیار کارران قرار میگیرد. در این مطلب با نکات مهم خرید سه تار آشنا خواهید شد و در انتها مراحل دریافت وام قسطا برای خرید سه تار اقساطی را شرح داده ایم.

وام خرید کالا

قسطا کارت

ساز سه تار

سه‌تار از سازهای مضرابی موسیقی ایرانی است که در ساخت آن از چوب، فلز، زه یا نخ نایلون استفاده می شود. وسعت سه تار نزدیک به سه اکتاو است. سه‌تار را را معمولاً با مضراب نمی‌نوازند بلکه با ناخن (انگشت سبابه)، نواخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید گیتار اقساطی

چرا سه تار چهار تار دارد؟

سه‌تار در گذشته سه سیم (تار) داشته و اکنون چهار سیم دارد (البته سیم سوم و چهارم آن نزدیک به هم قرار دارند و هم‌زمان نواخته می‌شوند و مجموعهٔ آن دو را معمولاً سیم «بم» می‌نامند). با گذشت زمان کسانی چون ابونصر فارابی، ابوعلی سینا، صفی الدین ارموی و از متأخران ابوالحسن صبا لزوم افزایش یک سیم دیگر (این سیم از نظر تاریخی سیم چهارم است ولی سیم سوم خوانده می‌شود) به این ساز را بیان کرده اند. سه تارهای امروزی دارای چهار سیم هستند.سیم سوم سه تار به سیم مشتاق معروف است و به روایتی از ابوالحسن صبا این سیم را نخستین بار درویشی به نام مشتاق علیشاه به ساز سه‌تار افزوده است.

خرید سه تار اقساطی

اجزای سه تار

دسته:  چوب بلندی است یک سر آن به جعبه صوتی و سر دیگر آن به سردسته متصل است و پرده های ساز روی آن بسته می شوند ، دسته را معمولا از چوب گردو ، چوب آبنوس و چوب افرا می سازند.

صفحه: چوب توت نازک که روی کاسه را پوشانده است و خرک روی آن قرار دارد. لازم به ذکر است مهم ترین عامل موثر در خوش صدایی در سه تار صفحه آن است.

سوراخ های روی صفحه:  سوراخ هایی که بر روی صفحه به منظور برای تنظیم صدای ساز ایجاد می شوند.

سر دسته: قسمتی از دسته که گوشی های ساز در آن قرار دارند.

گوشی:  انتهای سیم ها به آن بسته می شود و با چرخاندن آن می توانید ساز را کوک کنید. جنس آن معمولا از چوب گردو است.

پرده: از جنس روده ، الیاف پلیمری و یا ابریشم ساخته می شود و روی دسته بسته می شود و محل نت ها را معین می کند.

شیطانک: از جنس استخوان، پلاستیک و چوب ساخته می شود و همانند خرک سیم ها را از روی آن عبور می دهند.

سیم: سه تار چهار سیم فلزی دارد که با ضربه ناخن انگشت سبابه به ارتعاش در می آیند.

شیار کنار دسته: شیاری است که در موقع بستن پرده ها از آن استفاده می شود.سیم‌ ها پس از عبور از شیارهای کم‌ عمق روی خرک از طول دسته عبور کرده و توسط شیطانک به گوشی‌ها می‌ رسند.

اجزای سه تار

 

راهنمای خرید سه تار

از جمله نکات مهمی که برای خرید سه تار باید به آنها توجه کنید، عبارت است از:

  • چوبی که برای ساخت سه تار استفاده میشود دراغلب موارد چوب درخت توت است، پس ترجیحا سه تاری تهیه کنید که از این چوب ساخته شده باشد، زیرا طبق تجربه صدادهی این چوب برای ساز سه تار مناسب است.
  • فاصله سیم ها تا دسته ساز یا اصطلاحا اکشن ساز باید کم باشد تا هنگام نواختن بر روی سیم ها فشار زیادی بر روی انگشتانتان احساس نکنید.
  • توجه داشته باشید که صدای پایین دسته و بالا دسته با هم همخوانی داشته باشند و صدای گز یا ناهنجاری موقع نواختن بر روی پرده های به گوش نرسد.
  • با اینکه ابعاد دسته ساز بستگی به دست نوازنده دارد اما باید از اندازه استانداردی برخوردار باشد، به طوری که نباید زیادی کلفت یا باریک باشد.
  • همچنین به طور کل نباید ساز بیش از حد سنگین باشد. به خصوص دسته ساز، زیرا دست نوازنده هنگام نواختن خسته میشود و مهمتر از همه دسته پس از مدتی تاب برمیدارد. تاب برداشتن دسته موجب می‌شود ساز از حالت استاندارد خارج شده و صدای گز و نامناسبی به گوش برسد.
  • اتصالات و پرداخت چوب ها در بدنه به خوبی انجام شده باشد و در ظاهر ساز تمیز و زیبا به نظر برسد.
  • رنگ پوشش روی ساز نیز علاوه بر یکدست بودن باید ضخامت مناسبی داشته باشد، چرا که ضخیم بودن این لایه موجب خفه شدن صدای ساز می‌شود.

سه تار قسطی

مراحل خرید سه تار اقساطی

سه تار از محبوب‌ترین سازهای سنتی مورد استفاده است و  افراد زیادی علاقه‌مند به داشتن و آموزختن این ساز هستند؛ آموختن این ساز نیاز به تلاش و تمرین روزمره و منظم دارد. در طرف دیگر تهیه کردن این ساز نیاز به بودجه مناسب و کافی دارد. وام قسطا بودجه لازم برای خرید سه تار اقساطی یا هر چیز دیگری مثل ویولن اقساطی را فراهم می‌کند.

وام قسطا

قسطا اولین و تنها شرکت فعال در حوزه لندتک است که تسهیلات اعتباری بدون محدودیت ارائه می‌دهد. در واقع وام قسطا یک کارت اعتباری عضو شتاب بوده که در سراسر ایران معتبر و قابل استفاده می‌باشد. وام قسطا تحت عنوان قسطا کارات صادر می‌شود و تمام فرآیند دریافت قسطاکارت فوری و کم‌تر از یک هفته زمان می‌برد. تمام مراحل دریافت نیز آنلاین بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت وام قسطا در جهت خرید سه تار اقساطی یا هر کالای دیگری وجود ندارد.

اعتبار وام قسطا تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده و دارای بازپرداخت حداکثر ۱۲ ماه و یک وام بدون ضامن می‌باشد. قسطا کارت نیازی به معرفی ضامن ندارد و با دو حالت سفته و چک قابل ضمانت است. قسطاکارت محدودیتی در استفاده ندارد و از طریق آن می‌توان هزینه خرید از تمام فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی معتبر در سراسر کشور و تمام فروشگاه‌های آفلاین و فیزیکی دارای دستگاه کارت‌خوان سراسر کشور را پرداخت نمود.

لازم به ذکر است دریافت وام قسطا فقط برای خرید سه تار اقساطی و کالاهای دیگر نمی‌باشد؛ با قسطاکارت امکان پرداخت هزینه انواع خدمات مثل خدمات دندان پزشکی، خدمات زیبایی، خدمات مسافرتی و بلیت، تعمیر خودرو و تعمیر خانه و… وجود دارد.

قسطا کارت

نحوه دریافت وام خرید سه تار

مراحل دریافت وام خرید سه تار اقساطی یا همان قسطاکارت بسیار ساده و سریع بوده و تمام مراحل دریافت غیر حضوری‌ست. دریافت این کارت اعتباری برای مرتبه نخست ممکن است تا ۱ هفته کاری زمان ببرد که در مراتب بعدی به ۲ الی ۴ روز کاهش می‌یابد. سقف وام قسطا کارت ۲۰ میلیون تومان است و نیازی به ضامن ندارد.

برای دریافت این کارت ابتدا لازم به ثبت‌نام در سایت قسطا و سپس ثبت سفارش است. پس از ثبت سفارش باید مدارک خواسته شده تکمیل و بارگذاری گردد تا وارد فرآیند اعتبار سنجی شود. طبق نتیجه اعتبارسنجی متقاضی به سه صورت می‌تواند تضامین مورد نیاز را صادر نماید.

  • در رتبه‌های اعتبارسنجی بالا متقاضی قادر است با صدور فقط یک برگ سفته دیجیتال تضمین مورد نیاز برای دریافت وام قسطا را صادر کند.
  • در رتبه‌های متوسط متقاضی دریافت قسطاکارت ملزم به ارائه یک برگ سفته دیجیتال و یک برگ چک به عنوان تضامین قابل قبول می‌باشد.
  • و در رتبه‌هایی پایین اعتبارسنجی متقاضیان مانند روال گذشته لازم است تضامین مورد نیاز دریافت وام فوری قسطا را به‌صورت چک‌قسط ارائه بدهند. البته افرادی که ملزم به ارائه چک می‌شوند با خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط خود در مرتبه بعد دریافت وام قسطا امکان دریافت قسطاکارت را با ضمانت فقط سفته خواهند داشت.

لازم به ذکر است صدور سفته دیجیتال کاملاً آنلاین بوده که در اینستاگرام قسطا (لینک به اینستاگرام) آموزش ویدئویی آن قرار گرفته داده شده‌است. همچنین آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دیگر به همراه اطلاعات عمومی و آموزشی بسیرا زیادی در اینستاگرام قسطا قرارداده داشته که کاربران می‌توانند با مشاهده و دنبال کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی قسطا از آن‌ها بهره‌مند شوند.

گام بعدی افتتاح حساب بانک آینده و تعریف امضاء دیجیتال است. این مراحل هم به‌صورت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام بوده و لازم به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک آینده و آینده سایت از اپ استورهای معتبر است. آموزش ویدئویی این دو فرآیند نیز در اینستاگرام قسطا قرار دارد.

پس از تکمیل دو مرحله قبل، حدود یک روز کاری زمان لازم است تا نتیجه اعتبار سنجی مشخص شده و برای متقاضی پیامک شود. و در گام بعد لازم به صدور تضامین مورد نیاز مطابق دستورالعمل سایت است.

در نهایت و با تکمیل تمام موارد فوق، قسطا کارت برای متقاضی صادر شده و با پرداخت اولین قسط به عنوان پیش‌پرداخت امکان استفاده از قسطا کارت را برای خرید اقساطی هر نوع کالایی از هر فروشگاه اینترنتی و فیزیکی معتبر و یا پرداخت هزینه انواع خدمات دریافت شده را خواهد داشت.

محاسبه اقساط