ارزهای دیجیتال که با نام رمز ارز، ارز رمزنگاری شده و کریپتوکارنسی نیز شناخته می شوند، اخیرا جایگاه خود را در میان ارزهای رایج در دنیا پیدا کرده اند و توسط سیاستمداران کشورهای مهم دنیا نیز به رسمیت شناخته شده اند. حتی بسیاری از پرداخت های آنلاین بین المللی در دنیا به واسطه رمز ارزها انجام می شود. اما یکی از بیزینس های پرطرفدار که چند سالی است ذهن بسیاری از سرمایه گذارن را درگیر خود کرده است، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است.

اگر شما نیز به فکر سرمایه گذاری، پس انداز و خرید اقساطی ماینر برای استخراج ارز دیجیتال هستید یا به طور کلی در پی پاسخ این سوال هستید که چگونه پولدار شویم و … در این مقاله با قسطا همراه شوید؛  تا با نحوه خرید اقساطی، قیمت بین کوین و به طور کلی اطلاعات مهمی در ارتباط با رمز ارزها و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

قسطاکارت

ارز دیجیتال چیست؟

به طور کلی می تون گفت ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی یک نوع پول جدید است که به روشی کاملاً متفاوت از ارز سنتی که همه ما هر روز از آن استفاده می کنیم عمل می کند. اساسی ترین تفاوت رمز ارزها با ارزهای سنتی این است که ارز دیجیتال منحصراً یک ارز مجازی است، به این معنی که هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی وجود ندارد که بتوانید آن را در کیف پول یا جیب خود قرار دهید، بلکه کاملا دیجیتالی و مجازی است.

به علاوه رمز ارزها به روشی منحصر به فرد تولید یا ایجاد شده است و واحدهای ارزهای دیجیتال به جای اینکه مانند دلار آمریکا، یورو و سایر ارزهای فیات توسط یک بانک مرکزی یا دولت تولید و مدیریت شود، ، معمولاً از طریق یک فناوری نوین که شامل مشارکت داوطلبان از سراسر جهان با استفاده از سیستم های کامپیوتری آن ها است، وارد گردش شده و نقل و انتقال پیدا می کند.

آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال

هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که اکثر آن ها دارای ارزش بسیار کم و پتانسیل نامشخص هستند. قبل از اینکه هر اقدامی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نمایید، بهتر است که ابتدا با انواع ارز دیجیتال آشنا شوید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

پایگاه خبری پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال CoinDesk فهرستی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در حال خرید و فروش ارائه داده است که این فهرست که هر سه ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شود. به طور کلی ارزهای دیجیتال را بر اساس حجم دلار و سایر داده‌های مربوط به صرافی‌های ارزهای دیجیتال رتبه‌بندی می‌کنند. بر همین اساس در ادامه برخی از مهم ترین و رایج ترین ارزهای دیجیتال را معرفی کرده ایم. لطفا هنچنان همراه ما باشید.

بیت کوین Bitcoin

بیت کوین (BTC) به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده، با وجود نوسانات زیاد در طول تاریخ، محبوب ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال می باشد.

اتریوم Ethereum

اتریوم (ETH) نوع دیگری از ارزهای دیجیتال است که مربوط به شبکه ی اتریوم می باشد؛ شبکه اتریوم یک بلاک چین منبع باز است که توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن ها و سایر ارزهای دیجیتال را بر اساس آن بسازند. همچنین پس از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

XRP

XRP ارز دیجیتال شبکه پرداخت دیجیتال ریپل Ripple است. XRP که برای پرداخت های دیجیتال ساخته و ارائه شده است، خود را راهی سریع تر و کارآمدتر برای تقویت پرداخت های جهانی معرفی می کند.

تتر Tether

تتر یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار است و یکی از اولین ارزهای دیجیتال بود که ارزش خود را به یک ارز فیات یعنی دلار آمریکا، گره زد. تتر همچنین بزرگ ترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار است.

کاردانو Cardano

 کاردانو (ADA)   از فناوری به نام Ouroboros استفاده می کند که یک پروتکل بلاک چین مورد بازبینی همتا است. این ارز دیجیتال خود را راهی امن تر و مقیاس پذیرتر برای حفظ تمرکززدایی در حوزه ارز دیجیتال توصیف می کند.

پولکادوت Polkadot

 پولکادات (DOT) می‌گوید که ماموریت آن شامل اجازه دادن به بلاک چین‌های مختلف برای تبادل اطلاعات و تراکنش‌ها با یکدیگر است. وب سایت آن امنیت داده ها و هویت و کنترل کاربران را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

کشف ۱۲٫۸ تریلیون دلار طلا در اوگاندا ! تاثیر کشف طلا در اوگاندا بر اقتصاد جهانی

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

استلار Stellar

ارز دیجیتال اصلی و در اصطلاح بومی استلار، لومن Lumen (XLM) است. Stellar به عنوان یک “شبکه باز برای ذخیره و جابجایی پول” طراحی شده است که برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا بتوانند ارز دیجیتال ایجاد، ارسال و تجارت کنند.

USD کوین

USD Coin (USDC)  خود را به عنوان “دلار دیجیتال جهان” توصیف می کند. USDC که توسط یک شرکت مالی جهانی به نام Circle ایجاد شده است، نتیجه کاری است که توسط Goldman Sachs، Baidu و IDG Capital و غیره سرمایه گذاری شده است. USD Coin به دلار آمریکا گره خورده است که باعث می شود قیمت آن بسیار پایدارتر از سایر ارزهای دیجیتال باشد.

داج کوین Dogecoin

داج‌کوین (DOGE) در ابتدا به‌ عنوان یک مم  memeیا کریپتوکارنسی تقلیدی ایجاد شد، اما این امر مانع از افزایش ارزش آن در اوایل تابستان ۲۰۲۱ نشد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روی داج‌کوین تاکید زیادی کرده است.

Chainlink

چین لینک Chainlink (LINK)  ، طبق آنچه در وب سایت خود متذکر شده است، از «داده های دنیای واقعی و محاسبات خارج از زنجیره، در عین حفظ امنیت و قابلیت اطمینان» استفاده می کند.

Axie Infinity

AXS یک توکن اتریوم است که  Axie Infinity را تقویت می کند؛ یک بازی مبتنی بر بلاک چین که در آن بازیکنان می‌توانند به نبرد، جمع‌آوری و ساختن یک پادشاهی دیجیتال برای حیوانات خانگی خود بپردازند. دارندگان AXS می‌توانند برای قرار دادن توکن ‌های خود، انجام بازی و شرکت در رأی ‌های کلیدی حاکمیتی، جوایزی را دریافت کنند.

انواع صرافی ارز دیجیتال

در این بخش از مقاله چند صرافی برتر ارز دیجیتال را مطابق با  آخرین اخبار و به ‌روزرسانی‌های ارزهای دیجیتال از وب سایت های معتبر ، برای شما عزیزان معرفی کرده ایم؛ به این دلیل که قبل از آغاز سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال لازم است که با صرافی ها و پلتفرم های معروف و مطمئن رمز ارزها آشنا شوید.

قطعا می دانید که صرافی ها، محل تبادل ارز دیجیتال هستند و شما می توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق این پلتفرم های اقدام نمایید.

بایننس Binance

بایننس مستقر در مالتا که در سال ۲۰۱۷ در چین راه‌اندازی شد، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های تجارت ارزهای دیجیتال در سطح جهان است. در سال ۲۰۱۹، بایننس در سانفرانسیسکو برای ساکنان ایالات متحده راه اندازی شد. در این صرافی شما می توانید ارزهای دیجیتال را با استفاده از سپرده های بانکی، حواله های بانکی و کارت های اعتباری و دبیت کارت ها خریداری کنید.

کوین بیس Coinbase

Coinbase که در سال ۲۰۱۲ در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا راه اندازی شد، بیش از ۳۰ میلیون از کاربران در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است و در حدود ۱۰۳ کشور جهان برای مبادلات ارز دیجیتال از این صرافی استفاده می شود.

Coinbase امکان سپرده گذاری بانکی، انتقال بانکی، PayPal و پرداخت از طریق کارت اعتباری، دبیت کارت و … را فراهم می کند. با این حال، این صرافی دارای کارمزدهای نسبتاً گران قیمت می باشد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

کراکن Kraken

Kraken در سال ۲۰۱۱ در ایالات متحده راه اندازی شد. این صرافی در حال حاضر بیش از ۵۰ ارز رمزنگاری شده را ارائه می دهد، بنابراین شما گزینه های زیادی برای تجارت در این صرافی خواهید داشت.

Crypto.com

Crypto.com که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و در هنگ کنگ مستقر است، یک پلتفرم ارز دیجیتال محبوب است که برای کاربرانش امکان داد و ستد و خرید و فروش را فراهم می کند. این صرافی به دلیل کارمزدهای بسیار پایین بین ۰٫۰۴٪ – ۰٫۲۰٪ جز محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال است.

از دیگر صرافی های ارز دیجیتال می توان مواردی را که در ادامه مشاهده می کنید را نیز نام برد :

  • eToro
  • Coinmama
  • Bisq
  • Robinhood
  • Trade Station
  • Gemini

در این بخش از مقاله شما را با انواع صرافی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا کردیم. در بخش بعدی انواع کیف پول ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفا همچنان همراه ما باشید.

معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

یکی دیگر از فاکتورهای لازم قبل از شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مربوط می شود به کیف پول ارز یجیتال. کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه ی نرم افزاری یا دستگاه فیزیکی است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا رمز ارزهای خود را ذخیره و نگهداری کنید؛ همچنین امکان ارسال و دریافت تراکنش های ارز دیجیتال با اسنتفاده از این کیف پول های ارز دیجیتال برای شما فراهم شده است. در ادامه با توضیحات بیشتری شما را با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا کرده ایم.

کیف پول های نرم افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزاری صرفاً برنامه‌های دسکتاپ یا افزونه‌هایی روی مرورگر شما هستند که ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال را برای شما آسان نموده اند.

کیف پول های سخت افزاری

. کیف پول‌های سخت‌افزاری هدفی مشابه دارند، اما دستگاه‌های فیزیکی هستند که می‌توانند به سیستم کامپیوتر شما متصل شوند.

کیف پول ‌های نرم‌افزاری گاهی با عنوان کیف ‌پول ‌های داغ شناخته می‌شوند، زیرا وجوه را به صورت آنلاین نگهداری می کنند و کیف پول های سخت افزاری کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین یا در فضای ذخیره سازی “سرد” نگه می دارند؛ به همین دلیل از آن ها با نام کیف پول های سرد یاد می کنند.

ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال معمولا در مورد این مسئله دچار تردید می شوند که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را انتخاب کنند یا طلا بخرند و در واقع در حوزه طلا و جواهرات سرمایه گذاری کنند؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم، اینکه کدام نوع سرمایه گذاری بهتر است، بستگی به میزان تحمل ریسک یا همان میزان ریسک پذیری ، استراتژی سرمایه گذاری، میزان سرمایه ای که دارید و اینکه حاضرید تا چه میزان از سرمایه خود را از ست بدهید بستگی دارد.

اما در کل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ، نسبت به سرمایه گذاری در طلا با ریسک بالاتری همراه است.

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، لازم است که برای شروع به نکاتی که در این بخش متذکر شده ایم توجه کافی داشته باشید.

  • قبل از هر چیز باید بدانید که دقیقاً در چه چیزی دارید سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ به این معنا که اطلاعات لازم را در ارتباط با رمز ارزها و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به دست آورید.
  • اشتباهی که بسیاری از سرمایه گذاران جدید مرتکب می شوند، نگاه به گذشته و تعمیم آن به آینده است. در حالی که در مورد رمز ارزها ممکن است چنین نباشد و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، دقیقا در آینده بالعکس شود. پس در مورد این مسئله نیز لازم است که مطالعات کافی داشته باشید.
  • قیمت ارزهای رمزنگاری شده مرتبا در حال نوسان است و ممکن است به سرعت در عرض چند ثانیه قیمت آن ها دچار تغییر و تحول زیادی شود که این می تواند برای سرمایه گذاران تازه وارد با ریسک بالایی همراه باشد.

و نکته آخر اینکه زمان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حتما به اندازه ی توانایی تان سرمایه گذاری کنید، و نه بیشتر.

دریافت قسطاکارت

دریافت اعتبار از قسطا برای شروع سرمایه گذاری

حال که با ارزهای دیجیتال و انواع آن آشنا شدید، حتما علاقه مند شده اید که به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازید. بنابراین اصلا نگران تهیه سرمایه اولیه نباشید، چون قسطا پیشنهاد فوق العاده ای برای شما دارد. شما می توانید برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ، سرمایه اولیه خود را از طریق ذریافت کارت اعتباری قسطا کارت فراهم کنید.

برای این منظور به وب سایت ما به آدرس ghesta.ir مراجعه کنید و قبل از هر اقدامی برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از آن درخواست خود را برای صدور قسطا کارت و دریافت امتیاز الکترونیکی بدون ضامن از قسطا ثبت نمایید. پس از انجام مراحل اعتبار سنجی و تایید اعتبار شما، امتیاز الکترونیکی به شما تعلق خواهد گرفت و قسطا کارت برای شما صادر خواهد شد.

قسطاکارت

کلام پایانی

با ظهور رمز ارزها و رونق بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی به سمت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آوردند. آن ها بیشتر مایل بودند تا در مورد این نوع ارزهای مجازی اطلاعات کسب کنند. بر همین اساس در این مقاله سعی کردیم شما را با ارزهای رمزنگاری شده و انواه آن آشنا کنیم. همچنین راهنمایی های لازم را برای تهیه سرمایه اولیه برای شما دوستان گرامی ارائه دادیم. امید است مطالب ذکر شده مورد توجه و رضایت شما گرامیان قرار گرفته باشد.

از همراهی همیشگی شما تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه دریافت امتیاز برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا مشکل با ما تماس بگیرید. مشاوران ما در مجموعه قسطا با کمال میل به کلیه ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.