آزمون PTE چیست ؟ شما چقدر در مورد آن می دانید؟ بسیاری از افراد به دلیل تحصیل یا زندگی و کار در کشورهای دیگر نیاز به شرکت در آزمون های زبان انگلیسی نظیر PTE دارند. متاسفانه به دلیل افزایش قیمت دلار و هزینه ی بالای این نوع آزمون ها بسیاری از افراد قادر به شرکت در آنها نمی باشند. در صورت نداشتن هزینه ی کافی اصلا نگران نباشید! با استفاده از قسطاکارت امکان پرداخت قسطی هزینه آزمون تافل، پرداخت قسطی هزینه آزمون آیلتس ، PTE و دیگر آزمونها امکان پذیر میباشد. در ادامه با قسطا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد آزمون PTE و مقایسه آن با آیلتس آشنا شوید.

آزمون PTE چیست؟

آزمون دانشگاهی PTE یک تست زبان انگلیسی مبتنی بر رایانه است که توسط موسسات آموزشی در سراسر جهان پذیرفته شده است. دانشجویان و متقاضیانی که مایل به تحصیل یا زندگی در یک کشور دیگر هستند، برای اثبات کارآیی زبان انگلیسی خود در آزمون دانشگاهی PTE شرکت می کنند. این تست شامل ۴ مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است که ۳ ساعت به طول می انجامد.

موارد بسیاری وجود دارد که آزمون PTE را از رقبای نزدیک خود متمایز می کند. اولین و مهمترین وجه برجسته تفاوت آن، الگوی امتیاز دهی و نتایج است. از آنجا که این تست کاملاً کامپیوتری است، معمولاً نتایج آن در ۵ روز کاری اعلام می شود. این سرعت در اعلام نتایج برای دانشجویانی که عجله دارند، مناسب می باشد.

آزمون PTE

IELTS و PTE کدام یک بهتر است؟

هر سه امتحان IELTS  PTE و TOEFL مهارت های زبان انگلیسی شما را بر اساس چهار پارامتر Listening ،Reading ،Writing و Speaking ارزیابی می کنند. حال سوال اصلی این است که کدام آزمون را باید انتخاب کنیم؟ قبل از رسیدن به نتیجه، مهم است که الزامات یا ترجیحات خود را در نظر بگیرید.

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین آیلتس و PTE در نوع آزمون است. آیلتس یک آزمون مبتنی بر برگه است و PTE یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است. در آزمون آیلتس، قسمت Speaking به صورت مصاحبه انجام می شود و در PTE به سادگی با رایانه می باشد.

حداکثر نمره در آیلتس ۹٫۰ و در PTE حداکثر نمره ۹۰ است. به دلیل پیچیده بودن مطالب و واژگان بکار رفته در سؤالات، PTE Academic آزمون سخت تری نسبت به آیلتس می باشد.

ضوابط واجد شرایط PTE

طبق ضوابط واجد شرایط بودن آکادمی PTE، دانشجویان هنگام حضور در آزمون باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند. همچنین داوطلبانی که زیر ۱۸ سال سن دارند، برای ارائه آزمون علمی PTE باید رضایت والدین را داشته باشند.

ثبت نام در آزمون PTE

برای رزرو آنلاین PTE Academic، به یک شناسه معتبر مانند گذرنامه احتیاج دارید. داوطلبان موظفند در روز امتحان شناسه خود را همراه داشته باشند و به مسئولین آزمون نشان دهند در غیر این صورت اجازه ورود به مرکز آزمون PTE را ندارند.

به وب سایت رسمی PTE Academic مراجعه کنید.
با دادن مشخصات شخصی خود، حساب Pearson خود را ایجاد کنید.
پس از تکمیل مراحل ثبت نام، یک ایمیل در مدت ۴۸ ساعت از Pearson با اطلاعات ورود به سیستم دریافت خواهید کرد.
مرحله بعدی جستجوی نزدیکترین مرکز آزمون به مکان زندگی تان است.
همچنین زمان و تاریخ مناسب موجود را نیز انتخاب کنید.
پس از انتخاب تمام جزئیات خود مانند زمان و تاریخ از شما خواسته می شود تا روی دکمه پرداخت کلیک کنید.

سپس هزینه ی خود را پرداخت کنید و رزرو خود را نهایی کنید.

بیشتر بخوانید: آیلتس بهتر است یا تافل؟

آزمون PTE

نحوه لغو یا تنظیم مجدد آزمون PTE

اگر قصد شرکت در آزمون دانشگاهی PTE را ندارید، می توانید تا ۱۴ روز قبل از تاریخ آزمون، درخواست بازپرداخت کنید. لغو یا تغییر مجدد آزمون علمی PTE در وب سایت رسمی PTE قابل انجام است. داوطلبان می توانند آزمون PTE  را به هر تاریخ دیگری از طریق تلفن یا به صورت آنلاین تغییر دهند.

خدمات قسطا

جهت پرداخت قسطی هزینه‌ی آزمون PTE با استفاده از سایت قسطا ابتدا باید در سایت آن  ghesta.ir ثبت نام کنید و پس از ثبت نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری میکنید و مبلغ مورد نیازتان را اعلام میکنید سپس همکاران نسبت به تایید مدارک و اعتبارسنجی شما اقدام کنند. بعد از اعتبارسنجی باید پیش‌پرداخت را واریز کنید و قسطاکارت را تحویل بگیرید. حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود.

با استفاده از این کارت قادر به پرداخت هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز در سراسر ایران خواهید بود.

سفارش قسطاکارت