خرید طلا یکی از جذاب ترین و شیرین ترین خریدها برای عروس خانم ها هنگام عقد و عروسی است. انتخاب یک سرویس طلای زیبا با قیمت مناسب نیازمند کسب اطلاعات و آگاهی های لازم در زمینه طلا و جواهرات می باشد. به همین دلیل در این مقاله قسطا شما را با چند نکته از مهم ترین نکات خرید طلا آشنا کرده است. لطفا تا انتهای مقاله با قسطا همراه باشید تا با شرایط خرید اقساطی طلا هم آشنا شوید. علاوه بر این با قسطا امکان خرید اقساطی جهیزیه، پرداخت اقساطی هزینه آرایش عروس و خرید اقساطی هر کالا و خدماتی از تمامی فروشگاه‌های ایران امکان پذیر میباشد.

قسطا، اولین لندتک در ایران و یکی از معتبرترین ارائه دهندگان خدمات خدمات تسهیلات الکترونیکی بدون ضامن برای خرید اقساطی انواع کالا و استفاده از انواع خدمات از تمامی فروشگاه های سراسر کشور می باشد؛

وام خرید کالا

وام قسطا

تفاوت طلای ۲۴ عیار و ۱۸ عیار

قطعا می دانید که یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید طلا که در تعیین قیمت طلا تاثیر مستقیم دارد، عیار طلا می باشد. حتما در مورد طلای ۲۴ عیار یا طلای ۱۸ عیار شنیده اید، اما ممکن است دقیقا ندانید که تفاوت طلای ۲۴ عیار و ۱۸ عیار چیست! در این بخش از مقاله ما نکاتی را در این مورد برای شما آورده ایم.

عیار طلا چیست؟

طلای خالص یک فلز نرم است که برای شکل پذیری و ساخت محصولات مختلف با آن نیاز است که با آلیاژی از فلزات دیگر ترکیب شود. عیار طلا عبارتست از میزان طلای موجود نسبت به دیگر آلیاژهای ساخته شده در تولید یک قطعه طلا. در طلای ۲۴ عیار درصد بیشتری از طلای خالص به کار رفته است و در طلای ۱۸ عیار می توان گفت تقریبا ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد از آلیاژهای معروف مثل مس و نیکل و … استفاده شده است.

در کشورهای مختلف، مطابق با استاندارهایی که وجود دارد، طلا با عیارهای مختلف ساخته می شود، برای مثال در برخی از کشورها طلای ۲۴ عیار رایج است و برخی کشورهای دیگر طلا با عیار پایین تر. در کشور ما طلای رایج معمولا ۱۸ عیار است.

آیا خرید طلا گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟

در حال حاضر با وضعیت فعلی بازار و نوسان قیمت ها، یکی از اصلی ترین سوالاتی که مطرح می شود این است که پول خود را در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنیم؟ آیا خرید طلا می تواند گزینه ی درستی برای سرمایه گذاری باشد؟

در حقیقت می توان گفت پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد و این در مرحله اول بستگی دارد به هدف از سرمایه گذاری. اما به طور کلی اگر شما قصد سرمایه گذاری بلند مدت را داشته باشید، خرید طلا می تواند مناسب باشد، چرا که تحقیقات نشان داده است که با گذشت زمان، با وجود نوسانات قیمت طلا، نمودار قیمت طلا همچنان سیر صعودی داشته است.

اما چنانچه شما از آن دسته افرادی هستید که به پس انداز و کسب سود در کوتاه مدت فکر می کنید، لازم است که بررسی های دقیق تری قبل از هر اقدامی برای خرید طلا انجام دهید.

خرید طلا

اعداد و علائم روی طلا چه مفهومی دارند؟

حتما بارها این سوال را از خود پرسیده اید که اعداد و علائم نوشته شده روی طلا و جواهرات چه مفهومی دارد؛ اما تاکنون به دنبال پاسخ سوال خود نرفته اید و اکنون فرصتی فراهم شده است تا بتوانید به معنای این اعداد و علائم پی ببرید. پس توصیه می شود که این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید.

  • اعداد حک شده روی طلا نشان دنده عیار طلا و درصد خلوص آن می باشد. این عدد به همراه حرف K نوشته می شود. برای مثال ۹K ، ۱۴K یا ۱۸K و … .
  • اگر روی یک قطعه ی خود حرف G را مشاهده کردید، به معنای طلا و از حرف P را مشاهده کردید به معنای روکش طلا است؛ یعنی آن جواهر از جنس طلا نیست و تنها روکش آن طلاست.
  • گاهی اوقات رنگ طلا را با حروف Y، به معنای طلای زرد، W طلای سفید، P به معنای طلای رزگلد یا صورتی رنگ است.

به این ترتیب شما می توانید با توجه به اعداد و علائم حک شده روی قطعه طلا، از مشخصات طلای خود مطلع شوید، عیار آن را بدانید و همچنین از این بابت مطمئن شوید که فلز طلا را خریداری می کنید، نه فلز دیگر با روکش طلا.

بیشتر بخوانید:

۹ روش برای اینکه از دارایی‌‌ خود درآمد بیشتری کسب کنیم؟ | راه های مدیریت درآمد

چگونه طلا را از نقره تشخیص دهیم؟

افراد زیادی هستند که به طلای سفید بیشتر از طلای زرد یا رزگلد علاقه مندند و همانطور که می دانید در نگاه اول طلای سفید بسیار به نقره شباهت دارد و شاید به راحتی نتوان این دو را از همدیگر تشخیص داد. به خصوص زمانی که افراد متقلب و سودجو دست به کارهایی می زنند که نقره را به جای طلای سفید به مشتری بفروشند. آیا می دانید چگونه می توان طلا را از نقره تشخیص داد؟

یکی از اصلی ترین راه های تشخیص طلای سفید از نقره این است که عیار نقره با حرف S مشخص می شود؛ مثلا S925 و عیار طلای سفید با حرف K مشخص می شود. مثلا ۱۸K .

پس زمانی که قصد خرید طلای سفید را داشتید، می توانید این نکته را در نظر بگیرید و با بررسی علامت روی آن طلای سفید را از نقره تشخیص دهید.

خرید طلای شکسته به صرفه است؟

طلای شکسته همانطور که از نام آن پیداست، به قطعه طلایی اتلاق می شود که بر اثر ضربه یا فشار دچار شکستگی یا خرابی در یک یا چند ناحیه از آن شده است. طلای شکسته در واقع جز طلاهای کم اجرت محسوب می شود.

همانطور که می دانید درصدی از هزینه ای که برای خرید طلای نو می پردازید، مربوط می شود به مزد ساخت آن طلا یا همان اجرت طلا. اما در مورد طلای دست دوم و یا طلای شکسته این درصد اجرت کمتر در نظر گرفته می شود و در محاسبه قیمت طلا، هزینه ی کل قطعه طلای شکسته یا دست دوم کمتر می باشد.

بنابراین هزینه ای که برای خرید طلای شکسته می پردازید، کمتر از هزینه خرید طلا نو می باشد و عده ای معتقدند که خرید طلای شکسته می تواند برای سرمایه گذاری مناسب و به صرفه باشد.

خرید طلا

خرید اقساطی طلا

آیا سال ها قبل را به خاطر می آورید که به راحتی می توانستید طلای اقساطی بخرید؟ علت این بود که بازار طلا چندان نوسان نداشت و قیمت ها تقریبا ثابت بود و به میزان نامحسوسی بالا می رفت یا پایین می آمد.

اما در حال حاضر که کلا اقتصاد دنیا دگرگون شده است و قیمت ها چندان ثباتی ندارد، دیگر به راحتی خرید طلا  اقساطی امکان پذیر نیست و می توان گفت تقریبا هیچ فروشگاهی را پیدا نخواهید کرد به راحتی به شما طلا قسطی بدهد، چون قیمت ها دائما در حال تغییر است. بنابراین برای خرید طلا تنها فکری که می توان کرد، پس انداز است.

اگر قصد خرید النگو طلا دارید حتما به مقاله دیگری که در مورد خرید النگو اقساطی منتشر کرده ایم مراجعه کنید.

شاید باور نکنید، اما ما روشی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از طریق آن برای خرید طلا اقساطی اقدام کنید. پس لطفا با قسطا همراه باشید.

خرید طلا اقساطی به واسطه قسطا

شما چقدر با قسطا آشنا هستید؟ آیا تا به حال تجربه خرید اقساطی از طریق مجموعه قسطا را داشته اید؟

ما در قسطا سعی کرده ایم شرایطی کاملا ایده آل برای مشتریان عزیز خود فراهم کنیم تا بتوانند با دریافت تسهیلات الکترونیکی بدون ضامن ، هر آنچه لازم دارند را خریداری نموده و از هرگونه خدمات در سراسر کشور نیز به صورت اقساطی استفاده کنند. بنابراین شما می توانید به واسطه قسطا طلای اقساطی هم بخرید. حتما می پرسید چگونه؟ در بخش بعدی به طور کامل شما را راهنمایی کرده ایم.

مراحل خرید اقساطی طلا از قسطا

برای خرید طلا به صورت اقساطی از طریق قسطا، اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که به سایت قسطا مراجعه کنید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید. دوستان عزیز توجه داشته باشید که اطلاعات خود را به درستی و با دقت کافی وارد نمایید؛ و چنانچه قصد داشتید این اطلاعات را ادیت کنید می توانید به پنل کاربریتان وارد شوید و به تصحیح اطلاعات بپردازید.

در مرحله بعد باید برای دریافت قسطا کارت درخواست بدهید. قسطا کارت، کارت اعتباری قسطا است که از طریق آن امتیاز الکترونیکی در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از طریق این کارت اعتباری، هزینه ها را نقدا پرداخت کرده و بعدا آن هزینه را در قالب چند قسط به قسطا بپردازید.

توجه کنید که : مراحل ثبت درخواست قسطا کارت در سایت ما به طور کامل قابل مشاهده است و شما می توانید پس از طی نمودن مراحل مربوطه، درخواست خود را برای صدور این کارت اعتباری ثبت نمایید. همکاران ما در مجموعه قسطا در اسرع وقت بررسی های لازم را انجان خواهند داد.

پس از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک خواسته شده، قسطا از طریق سیستم اعتبارسنجی خود، اعتبار فرد متقاضی را بررسی کرده و در صورت تایید اعتبار، واجد شرایط دریافت امتیاز الکترونیکی از قسطا خواهد بود.

پس از صدور قسطا کارت و شارژ آن با مبلغ معین، شما می توانید از تمامی فروشگاه های طلافروشی طرف قرارداد با قسطا، برای خرید طلا اقدام کنید. با استفاده از قسطا کارت شما نقدا هزینه طلا را می پردازید و سپس آن هزینه را به صورت چند قسطا به قسطا بازپرداخت می نمایید.

خرید طلا

مزیت های خرید اقساطی به واسطه قسطا

خرید اقساطی از قسطا می تواند تاثیر بیشتری در مدیریت مالی شما داشته باشد، به این علت که قسطا دارای مزیت هایی می باشد که آن را از سایر رقبا متمایز می نماید.

  • ما در مجموعه قسطا سود بازپرداخت اقساط را حداقل میزان ممکن در نظر گرفته ایم و مشتریان محترم مجبور به پرداخت مبالغ بالا برای کارمزد و سود اقساط نخواهند بود.
  • دریافت امتیاز الکترونیکی از قسطا بدون ضامن است و شما با مشکلات موجود برای دریافت وام و تسهیلات در ارتباط با پیدا کردن ضامن مواجه نخواهید شد.
  • شما از هرگونه خدمات در سراسر کشور به صورت اقساطی به واسطه قسطا می توانید برخوردار شوید، از جمله خدمات پزشکی و دندانپزشکی اقساطی، خرید اقساطی جهیزیه و هرگونه کالای دیگر.
  • برای هیچ کدام از مراحل درخواست تا دریافت امتیاز الکترونیکی و همچنین صدور قسطا کارت، نیاز به مراجعه حضوری نیست و شما می توانید کلیه ی مراحل را به صورت آنلاین انجام دهید.
  • امکان خرید اقساطی از فروشگاه های آنلاین معتبر مثل دیجی کالا از طریق قسطا کارت نیز وجود دارد. کافیست برای دریافت رمز اینترنتی کارت اعتباری خود اقدام نمایید.

دریافت قسطاکارت

در این مقاله با نکات مهم در مورد خرید طلا آشنا شدید؛ هم اکنون با اطلاعاتی که در مورد علائم و اعداد هک شده روی طلا به دست آوردید و همچنین با توجه به اطلاعات مفید دیگری که در مورد سرمایه گذاری با خرید طلا به دست آوردید، نه تنها بهتر و آگاهانه تر برای خرید طلا تصمیم خواهید گرفت، بلکه در اکثر موارد از خرید خود رضایت کافی را خواهید داشت.

کلام پایانی

با وجود نوسان شدید قیمت ها و شرایط سخت گیرانه فروش اقساطی کالا در فروشگاه های مختلف، پرداخت نقدی هزینه ها و همچنین خرید اقساطی برای خانواده ها مثل سابق آسان نیست. به همین دلیل قسطا به منظور سهولت در امر خرید اقساطی و پرداخت هزینه ی خرید انواع کالا و استفاده از انواع خدمات اقدام به اعطای تسهیلات بدون ضامن نموده است که از طریق آن می توانید هر گونه کالا را به صورت قسطی بخرید.

شما حتی می توانید برای خرید طلا اقساطی نیز از طریق قسطا اقدام کنید و با استفاده از قسطا کارت، طلای مورد نظر خود را نقدا بخرید و هزینه آن را در قالب چند قسط به قسطا بپردازید.

قسطاکارت

با خرید اقساطی از طریق قسطا شما مبالغ زیادی را بابت کارمزد اقساط نخواهید پرداخت و می توانید از تمامی فروشگاه های سراسر کشور که مجهز به دستگاه pos می باشند خرید خود را انجام دهید.

از توجه و همراهی شما تا انتهای این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورتی که در مورد ایجاد حساب کاربری و یا ثبت درخواست دریافت کارت اعتباری قسطا کارت با مشکلی برخورد کردید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را مطرح نمایید. همکاران ما در مجموعه قسطا با کمال میل به کلیه ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.